Ze hadden nog nooit zoiets gedaan, maar wilde het wel proberen, Schijndel was voor hun goed te doen. Alleen ze hadden dat weekend van de 20ste geen vervoer.
Dus dat gaat niet door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paardennamen schreef:Geen onderverdelingen in L, M en Z. Lijkt me dan ook logisch dat er in de M bijv geen dingen uit de M2 gevraagd worden...
Er moeten dan ook proefjes uitgezocht worden, zodat van te voren bekend is wie wat moet lopen.
Paardennamen schreef:er zullen ook volwassenen zijn die nog niet durven of kunnen galoperen, mogen of kunnen die ook dan in de A lopen?? zou jammer zijn als we die mensen mis lopen.. alleen omdat ze niet durven of kunnen galopperen??!!A (zonder galop, voor de jongere kinderen, 1 0f 2 groepen ligt er aan hoeveel er zijn)
B (met galop, beginners, waarschijnlijk onderverdelen in meerdere groepen)
Paardennamen schreef:of je doet de a/b en b proef eerst kinderen en volwassen door elkaar. l, m, enzv ook door elkaar maar als het om de punten telling gaat wel apart houden dus van de kinderen heeft er dan 1 gewonnen en van de volwassenen heeft er 1 gewonnen en dan klasses apart. idee??Dan zou je dus ook naar leeftijd moeten onderverdelen.
En uiteraard mogen van mij ook volwassenen meerijden in de klasse A
Als je ook onderverdeling in de klasses gaat doen, krijg je dus veel categoriën. Je moet er wel rekening mee houden dat het op 1 dag moet, er waarschijnlijk 1 binnenbak is om de wedstrijd te rijden en een beperkt aantal jury's. En hoe groot (of hoe klein) worden de categoriën als je gaat onderverdelen?
Met het inenten ben ik ook wel mee eens...
Fleurtje100 schreef:Of mensen gewoon zelf laten kiezen waar ze bij rijden. Als iemand bv 16 is en met een arabier ofzo graag met stang en trens een Z-proef rijd mag die van mij wel bij de paarden. En natuurlijk onder de 12 bij de pony's en boven de 18 bij de paarden.
Gewoon zoveel mogelijk de regels van de KNHS volgen, dat is het duidelijkste en makkelijkste denk ik. Alleen een uitzondering maken op de kledingvoorschriften ed. En natuurlijk ook a-b proefjes voor volwassen. Ik denk ook dat we moeten proberen dat mensen wel op hun niveau starten, niet dat B ruiters denken goh laat ik alvast een Z-proef proberen. Anders word het voor de gratis jury's en toeschouwers niet zo leuk.
Ik denk dat de klasse onderverdelen niet zo veel uitmaakt. Of alle M1 en M2 ruiters rijden M, of de verdelen zich onder in M1 en M2, dat maakt het aantal starts niet meer of minder. Ik denk dat we pas kunnen kijken hoe groot de caterorien worden, als we een definitieve datum en locatie hebben. En dan kijken in welke er het meest aanmelden, en het daarop indelen. In de B en L is het vaak een stuk drukker dan in het Z.
Als we bv van 9.00-19.00 de dag organiseren met twee uur voor pauze en shows. En dan nog eem halfuur uitloop. houden we 7,5 uur over. Zeg maar 7 minuten per start. Dan kunnen we ongeveer 60 mensen laten starten. Als die allemaal 7,5 inschrijfgeld betalen zitten we al aan bijna 500€.
Citaat:Ik denk ook dat we moeten proberen dat mensen wel op hun niveau starten, niet dat B ruiters denken goh laat ik alvast een Z-proef proberen.
Citaat:behalve de mensen zonder startkaart die starten gewoon in de B.