benefietconcours brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:24

Ik heb contact gehad met Elke en Smiley van bokt over die "show".
Ze hadden nog nooit zoiets gedaan, maar wilde het wel proberen, Schijndel was voor hun goed te doen. Alleen ze hadden dat weekend van de 20ste geen vervoer.
Dus dat gaat niet door

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:07

Wordt het nu in Schijndel gehouden?
Dan kom ik ook! Haha!
en wil wel posters ofiets op gaan hangen als alles dan geregeld is *reclamee Cool

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:27

de stal in schijndel is aan eht klijken welke data ze hebben, bel ze morgen en dan weet ik meer.

Was eigenlijk vandaag de bedoeling maa ris er even neit van gekomen omdat paard naar de veearts moest....

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:19

Waarom wil je dan perse de 20e ? Waarom verzet je de datum dan niet zodat ze uiteindelijk wel kunnen ?

Celeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:29

Flutterby schreef:
Waarom wil je dan perse de 20e ? Waarom verzet je de datum dan niet zodat ze uiteindelijk wel kunnen ?

Er is nog niet gezegd dat die datum niet kan! Ze zijn nog aan het kijken of het kan Knipoog

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:32

yep celeste klopt idd....moet ze vanmiddag bellen en dan hoor ik meer hopelijk...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:44

Is het een off. wedstrijd of een onderlinge wedstrijd?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:55

Het blijft gewoon een onderlinge wedstrijd. Op die manier kunnen namelijk ook mensen zonder startkaart meedoen;-)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:02

Is het niet slim dat er om de zoveel tijd door 1 iemand duidelijk wordt geplaatst hoe en wat? Want het is nu niet echt te volgen wat wel en niet vast staat.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:45

Heb je al bekeken welke klassen je gaat houden en welke proefjes daarin gereden worden?

Mij lijkt dit het beste (is maar idee hoor Knipoog ):

Paarden en ponies door elkaar.

A (zonder galop, voor de jongere kinderen, 1 0f 2 groepen ligt er aan hoeveel er zijn)
B (met galop, beginners, waarschijnlijk onderverdelen in meerdere groepen)
L (1 groep, misschien 2)
M (1 groep)
Z (1 groep)

Je kunt de groepen ook niet te groot maken, ik zit te denken aan 20-25 deelnemers.

Geen onderverdelingen in L, M en Z. Lijkt me dan ook logisch dat er in de M bijv geen dingen uit de M2 gevraagd worden...

Er moeten dan ook proefjes uitgezocht worden, zodat van te voren bekend is wie wat moet lopen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:43

Paardennamen schreef:
Geen onderverdelingen in L, M en Z. Lijkt me dan ook logisch dat er in de M bijv geen dingen uit de M2 gevraagd worden...

Er moeten dan ook proefjes uitgezocht worden, zodat van te voren bekend is wie wat moet lopen.

Het lijkt mij wel zo handig gewoon standaard proeven aan te houden met dus wel een onderverdeling in de klasses. Er zijn proeven voor A-B pony's zonder galop, dus dat gaat prima.
En wel een aparte prijsuitreiking voor de paarden en pony's. Er is echt een schrikbarend niveau verschil tussen de pony's en de paarden, en dan zou het niet helemaal eerlijk en leuk zijn ze door elkaar te laten rijden. Het is natuurlijk een voordeel dat het onofficieel is zodat deelnemers geen startkaart ed. nodig hebben. Alleen voor de mensen die normaal wel officieel starten, is het wel zo leuk als ze het in ieder geval als een oefening kunnen zien, en het dus wel lijkt op officieel voor hen.
Verder denk ik dat we wel als voorwaarde moeten stellen dat alle paarden en pony's die er komen goed zijn ingeent, en hier ook steeksproefgewijs op controleren. Je hoort steeds vaker van Rhino e.d en ben bang dat bijvoorbeeld sommige shetlanders op een weitje die op zo'n dag heel leuk aan spelletjes mee kunnen doen met hun ruitertje, ze niet altijd op tijd krijgen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:47

Paardennamen schreef:
A (zonder galop, voor de jongere kinderen, 1 0f 2 groepen ligt er aan hoeveel er zijn)
B (met galop, beginners, waarschijnlijk onderverdelen in meerdere groepen)
er zullen ook volwassenen zijn die nog niet durven of kunnen galoperen, mogen of kunnen die ook dan in de A lopen?? zou jammer zijn als we die mensen mis lopen.. alleen omdat ze niet durven of kunnen galopperen??!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:50

ik zou ook idd paarden en pony's apart onderverdelen, maar hou dan wel rekening waar je rassen zoals, fjorden, haflingers, tinkers onderverdeeld.
ik weet dat tinkers een paarden ras is maar er kunnen jongen kinderen op rijden. dus mischien wel kinderen en volwassen onderverdelen in aparte groepen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:58

Dan zou je dus ook naar leeftijd moeten onderverdelen.

En uiteraard mogen van mij ook volwassenen meerijden in de klasse A Lachen

Als je ook onderverdeling in de klasses gaat doen, krijg je dus veel categoriën. Je moet er wel rekening mee houden dat het op 1 dag moet, er waarschijnlijk 1 binnenbak is om de wedstrijd te rijden en een beperkt aantal jury's. En hoe groot (of hoe klein) worden de categoriën als je gaat onderverdelen?

Met het inenten ben ik ook wel mee eens...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:01

Paardennamen schreef:
Dan zou je dus ook naar leeftijd moeten onderverdelen.

En uiteraard mogen van mij ook volwassenen meerijden in de klasse A Lachen

Als je ook onderverdeling in de klasses gaat doen, krijg je dus veel categoriën. Je moet er wel rekening mee houden dat het op 1 dag moet, er waarschijnlijk 1 binnenbak is om de wedstrijd te rijden en een beperkt aantal jury's. En hoe groot (of hoe klein) worden de categoriën als je gaat onderverdelen?

Met het inenten ben ik ook wel mee eens...
of je doet de a/b en b proef eerst kinderen en volwassen door elkaar. l, m, enzv ook door elkaar maar als het om de punten telling gaat wel apart houden dus van de kinderen heeft er dan 1 gewonnen en van de volwassenen heeft er 1 gewonnen en dan klasses apart. idee??

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:05

Is een idee, vergt alleen organisatorisch meer werk Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:27

Dit is echt iets voor mijn bijrijdster, die wil zoooo graag een keer een wedstrijd met Nicole rijden, alleen ze kan geen startkaart betalen. En een rit naar Schijndel moet toch ook wel te regelen zijn. Top mensen!
Als ik nog iets kan doen hoor ik het graag

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:29

Is er al iets bekend Risje, over de locatie?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:43

Is het definitief in schijndel. Jammer dat ik niet mee kan doen. Maar als ik ergens mee kan helpen moet je het maar even laten weten

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:53

Is er ook al een datum bekend? Wel makkelijk, want dan weet ik of ik ook mee kan helpen Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:01

Of mensen gewoon zelf laten kiezen waar ze bij rijden. Als iemand bv 16 is en met een arabier ofzo graag met stang en trens een Z-proef rijd mag die van mij wel bij de paarden. En natuurlijk onder de 12 bij de pony's en boven de 18 bij de paarden.
Gewoon zoveel mogelijk de regels van de KNHS volgen, dat is het duidelijkste en makkelijkste denk ik. Alleen een uitzondering maken op de kledingvoorschriften ed. En natuurlijk ook a-b proefjes voor volwassen. Ik denk ook dat we moeten proberen dat mensen wel op hun niveau starten, niet dat B ruiters denken goh laat ik alvast een Z-proef proberen. Anders word het voor de gratis jury's en toeschouwers niet zo leuk.
Ik denk dat de klasse onderverdelen niet zo veel uitmaakt. Of alle M1 en M2 ruiters rijden M, of de verdelen zich onder in M1 en M2, dat maakt het aantal starts niet meer of minder. Ik denk dat we pas kunnen kijken hoe groot de caterorien worden, als we een definitieve datum en locatie hebben. En dan kijken in welke er het meest aanmelden, en het daarop indelen. In de B en L is het vaak een stuk drukker dan in het Z.
Als we bv van 9.00-19.00 de dag organiseren met twee uur voor pauze en shows. En dan nog eem halfuur uitloop. houden we 7,5 uur over. Zeg maar 7 minuten per start. Dan kunnen we ongeveer 60 mensen laten starten. Als die allemaal 7,5 inschrijfgeld betalen zitten we al aan bijna 500€.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:05

Fleurtje100 schreef:
Of mensen gewoon zelf laten kiezen waar ze bij rijden. Als iemand bv 16 is en met een arabier ofzo graag met stang en trens een Z-proef rijd mag die van mij wel bij de paarden. En natuurlijk onder de 12 bij de pony's en boven de 18 bij de paarden.
Gewoon zoveel mogelijk de regels van de KNHS volgen, dat is het duidelijkste en makkelijkste denk ik. Alleen een uitzondering maken op de kledingvoorschriften ed. En natuurlijk ook a-b proefjes voor volwassen. Ik denk ook dat we moeten proberen dat mensen wel op hun niveau starten, niet dat B ruiters denken goh laat ik alvast een Z-proef proberen. Anders word het voor de gratis jury's en toeschouwers niet zo leuk.
Ik denk dat de klasse onderverdelen niet zo veel uitmaakt. Of alle M1 en M2 ruiters rijden M, of de verdelen zich onder in M1 en M2, dat maakt het aantal starts niet meer of minder. Ik denk dat we pas kunnen kijken hoe groot de caterorien worden, als we een definitieve datum en locatie hebben. En dan kijken in welke er het meest aanmelden, en het daarop indelen. In de B en L is het vaak een stuk drukker dan in het Z.
Als we bv van 9.00-19.00 de dag organiseren met twee uur voor pauze en shows. En dan nog eem halfuur uitloop. houden we 7,5 uur over. Zeg maar 7 minuten per start. Dan kunnen we ongeveer 60 mensen laten starten. Als die allemaal 7,5 inschrijfgeld betalen zitten we al aan bijna 500€.

woow wat kan jij rekenen!! (die knobbel heb ik niet) is idd goed idee...mar ik ben niet alleen....!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:40

Als jullie geen onderverdeling willen maken tussen L1 en L2 / M1 en M2 / Z1 en Z2 dan zou je de SGW proeven uit het officiele proevenboekje kunnen gebruiken.
Alleen denk ik dat je die onderverdeling beter wel kan maken, dat houdt het simpel, iedereen start gewoon in zijn/haar eigen klasse, de gewone proeven uit het proevenboekje, behalve de mensen zonder startkaart die starten gewoon in de B.
Anders wordt het al snel een zooitje, denk ik, en komen er te grote verschillen tussen de deelnemers in de verschillende klassen.
Iemand die net de B uit is en net L1 start moet dan rijden tegen iemand die bijv. al L2 met 15 WP is, dat is een te groot verschil om dat in 1 klasse te stoppen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:10

Citaat:
Ik denk ook dat we moeten proberen dat mensen wel op hun niveau starten, niet dat B ruiters denken goh laat ik alvast een Z-proef proberen.

En hoe wilde je dat controleren? Daar kom je pas denk ik achter op de wedstrijd zelf of de combinatie klaar is voor die klasse. Zo kan natuurlijk ook iemand die Z rijdt, in de B starten en dat op zn slofjes winnen...

Citaat:
behalve de mensen zonder startkaart die starten gewoon in de B.

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Het is een onderlinge wedstrijd, dan mag iemand toch best M starten als ze/hij denkt daar klaar voor te zijn...

Ik neem aan dat iedereen wel zo fair is om niet in een klasse te starten die (nog) niet (meer) geschikt voor hem/haar is.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 19:10

leuke ideeen allemaal maar risje en ik zijn druk bezig met onderhandelen en dergelijke dus zodra je van risje of mij iets krijgt te horen dan is dit iets wat zeker is
risje zou vandaag wat rondbellen maar heeft wat medische problemen met haar paard dus het kan zijn dat het daardoor niet is gelukt

dus nog 1 keer voor de duidelijkheid
ER IS NOG GEEN LOCATIE DEFINITIEF AFGESPROKEN EN OOK NOG GEEN DATUM.

dus wacht rustig af tot er meer bekent is.