Stierenvechten Niet Zielig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is Stierenvechten zielig?

Ja
379 (92%)
Nee
18 (4%)
Geen Mening
12 (2%)

Totaal aantal stemmen: 409

Horseslover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 13:23

Boos! Jij bent dan wel een echte dierenmishandelaar
misschien heb je de stieren niet pijn gedaan maar toch
je zegt dat je vind dat het bij hun cultuur hoort dat zal dan wel waar zijn maar het is toch hardstikke zielig dat ze moeten vechten voor hun leven in de ring en daarna worden ze gewoon geslacht!
Hoe zou jij het vindne als jij een stier was die dat ook moest meemaken wedden dat je het dan nix had uit gemaakt dat het bij hun cultuur hoort Boos!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 14:55

kimmie261 schreef:
misschien dat je het even hier wil uitleggen hoe het te werk gaat,er zijn mensen die het allemaal erg rooskleurig inzien...

de stieren worden dus gefokt voor het vechten (als je t vechten kunt noemen) se worden tot een bepaalde leeftijd gewoon in kuddeverband met rust gelaten (al rijdend door spanje en portugal kom je ze tegen, vooral in de bergen en streken , als ze stevig genoeg zijn wordt er gekeken naar de stevigere die dus wel aangenaam zijn om te zien, de rest gaat direcht naar de slacht, tsja en deze uitverkorene daarbij worden dus de horens gevijld tot aan de gevoelige laag (kan je vergelijken met veel te kort gebeten/gescheurde nagel) en deze worden dus de vecht arena in gelaten.

het enige verschil met de psaanse en portugese stierenvechten vaak is dat in spanje de stier in de ring wordt gedood en in portugal het vaak als een spelletje wordt neergezet, compleet met clowns etc maar zodra het dier uit zich is, deze alsnog wordt afgemaakt.

dit is zoals het ons is uitgelegd en getoond, ikheb er zelfs nog fotoos van (de spaanse versie dan) maar die wil je niet zien geloof mij.
ik weet dat ik doodsbang was vooral in spanje toen het werd getoond (ok was pas 8 maar toch) de hele stallen en omgang met de dieren staan mij nog vers in mijn heugen gegrift, en dat verhaal van de rode doek die ze dus helemala niet zien vergeet ik dus niet meer.
wij zijn na uitleg weg gegaan en hebben niet eens de show gezien, dit tot onbegrip van onze spaanse kennis. Verward

ik ben er dus compleet tegen, net zoals de hondenrennen in spanje en zo kan ik nog wel t een en ander opnoemen Huilen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:55

ik ben het helemaal met carolinef eens!!

het is en blijft verschrikkelijk, en idd t zijn niet alleen de stieren die het slecht hebben in die landen

helaas Lips are sealed

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:02

Ik heb niet alles gelezen, maar wil toch even mijn mening geven.

Ik denk dat de stieren voor het stierenvechten een beter leven hebben dan de stieren voor de slacht in Nederland.

Okee, het is afschuwelijk om te zien, maar heel veel mensen weten niet hoe er met de slacht stieren in nederland om wordt gegaan.
Die staan ook maar in een hokje vet te worden. De stieren in portugal hebben een mooi leven gehad, vrijheid en in een kudde geleefd.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:04

ja hun leven is goed, super zelfs!!daar zeg ik niets over!

maar dan.....hun einde dat is puur lijden en onnodig dierenleed en nergens goed voor, behalve stom vermaak Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:04

Die staan idd in een hokje vet te worden
Maar wel op tijd eten
Als ze ziek zijn de Da
geen pijn.
Ook niet als ze geslacht worden.

En alleen maar om mensen te voeden, niet voor volksvermaak.

Nee kan de vergelijking niet vinden.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:15

Citaat:
Nee kan de vergelijking niet vinden.

Jij ook al niet? Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:25

De enige overeenkomst is dat ze allemaal dood gaan aan het einde, de ene helft heeft een goed leven en een gruwelijke dood, bij de andere helft is het precies andersom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:29

Vind dat leven van een mest stier in Nl niet eens zo slecht

Veel paarden met hetzelfde idee, alleen dat noemen ze hobbie en leeft het paard wat langer
Qua huisvesting soms niet veel anders Schijnheilig Bloos!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:50

ja er is voor alles wel wat te zeggen, als de natuur zijn eigen weg gaat heb ik er vrede mee, maar zodra de mens zich er mee gaat bemoeien word0t het voor het dier en vaak niet beter op. een perfecte wereld bestaat helaas niet

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:40

OKe, misschien is het al gezegd, maar ik heb geen zin om 7 pagina's door te worstelen om dat te checken Bloos!

Ik neem aan dat N-Gaiata het goed heeft bij jou/jullie. Voorstel, ik wacht 5 jaar, neem haar mee een ring in, met veel publiek eromheen, laat haar los in de piste. Vervolgens steek ik 4x een riek in haar buik, kont, hoofd en benen en roep ik heel hard dat het vermaak is.

Vervolgens mag N-Gaiata herstellen van haar wonden en gaat dan naar de slacht. Helemaal niks mis mee toch en zeker niet zielig.... Schijnheilig

Meis, haal ajb die betonnen plaat voor je hoofd weg! Lips are sealed

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:59

Buitenzorg schreef:
OKe, misschien is het al gezegd, maar ik heb geen zin om 7 pagina's door te worstelen om dat te checken Bloos!

Ik neem aan dat N-Gaiata het goed heeft bij jou/jullie. Voorstel, ik wacht 5 jaar, neem haar mee een ring in, met veel publiek eromheen, laat haar los in de piste. Vervolgens steek ik 4x een riek in haar buik, kont, hoofd en benen en roep ik heel hard dat het vermaak is.

Vervolgens mag N-Gaiata herstellen van haar wonden en gaat dan naar de slacht. Helemaal niks mis mee toch en zeker niet zielig.... Schijnheilig

Meis, haal ajb die betonnen plaat voor je hoofd weg! Lips are sealed

OK dan!
Echt voor de volle honderd procent mee eens... ik zou het een dier echt nooit aan willen doen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 01:26

Stierenvechten is zielig
Ik begrijp dat je er anders over gaat denken en wat meer begrip hebt voor de cultuur nadat je met de mensen hebt gesproken die er dagelijks mee bezig zijn.
Vaak hebben die stieren een goed leven voordat ze de arena ingaan. Lekker in de kudde vrijheid. Maar om zo aan je eind te komen is zielig.
Omdat ik in spanje woon kijk ik ook met andere ogen tegen stierenvechten aan dan de gemiddelde nederlander. Maar ik ben een enorme dierenvriend en ik blijf het zielig vinden.
Ik acepteer het omdat het een stukje cultuur is, dat is ook wat pferdje heeft. Ze kijkt er nu gewoon anders tegenaan. Maar in de hele wereld is meer dierenleed. En al het leed voor wat voor dier dan ook is zielig.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 01:49

Stierenvechten getuigd t sadisme wat in de mens zit........ Huilen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 09:53

het is ook cultuur om in een bepaald land ieder jaar de walvissen die langs trekken in een baai te jagen en ze allemaal dood te steken....

ook leuk!!maar waarschijnlijk is dat zielig en die stieren niet??bullshit!!cultuur of niet,het is gewoon een grote bron van "toeristisch" vermaak,en geld wat ze eraan verdienen,ben benieuwd of als je arena's leeg blijven van publiek of er dan nog stieren gemarteld worden...denk het niet!!

Elina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:40

zullen we is een paar speren in jou paard steken??!! (oke het gaat om stieren maar die heeft ze thuis waarschijnlijk niet) Die heeft waarschijnlijk ook een goed leven gehad dus dat maakt dan natuurlijk helemaal niet uit??! kijken of je het dan nog niet zielig vind.. Boos!

Wat ze hier in nl doen is idd ook niet normaal. Stieren en andere dieren in minihokken laten opgroeien met hormonen en weet ik wat. Daarom is biologsch vlees veel beter

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:50

hmmmm ben na bladzijde 4 gestopt met lezen. Ik werd namelijk lichtelijk misselijk van de verhalen over stieren die uren op hun verlossing liggen te wachten, op paarden waarvan de stembanden doorgesneden worden omdat ze anders gaan gillen van de pijn..........kotsmisselijk...........sorry maar stierenvechten is WALGELIJK................en die stomme toeristen die het gaan zien, zo blijft het fijn in stand. En bedankt.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:47

Ik denk inderdaad dat je heel boktover je heen krijgt..of in ieder geval mij..

Ik vind stierenvechten puur LEEDVERMAAK, en nogal een ziek sorrt van entertainment.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:17

Natasha schreef:
Stierenvechten getuigd t sadisme wat in de mens zit........ Huilen

ja dat is t hele verhaal in het kort omschreven!

ps leuke fjord heb je staan, t begint al weer te kriebelen

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 16:19

Wat ik nou zo grappig vindt is dat iedereen er van alles bij aan het halen is terwijl dat niet relevant is. En zoals ik al gedacht had is niemand het met mij eens hier, dat is helemaal niet erg want meningen verschillen nou eenmaal

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 16:31

Horseslover2 schreef:
:( Jij bent dan wel een echte dierenmishandelaar
misschien heb je de stieren niet pijn gedaan maar toch
je zegt dat je vind dat het bij hun cultuur hoort dat zal dan wel waar zijn maar het is toch hardstikke zielig dat ze moeten vechten voor hun leven in de ring en daarna worden ze gewoon geslacht!
Hoe zou jij het vindne als jij een stier was die dat ook moest meemaken wedden dat je het dan nix had uit gemaakt dat het bij hun cultuur hoort Boos!

Wat moet ik daar nou mee? Ik ben een dierenmishandelaar? Niet dus. Ik vind alleen dat het stierenvechten in Portugal niet zo zielig is als dat veel mensen zich voorstellen. En ik ben geen stier en ik hoef het niet mee te maken maar als ik een stier was die daarvoor gebruikt zou worden dan zou ik dat uiteindleijk (als ik daar over na kon denken en veel van de wereld zou weten) minder erg vinden dan wanneer ik hier in Nederland als Melkkoe gebruikt zou worden

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:34

Dan vind je het vast ook niet zo zielig van al die paarden die zo mishandeld zijn een tijdje geleden.
Doodgestoken enzo
Want die hebben toch ook een goed leven gehad?

Doe ff normaal zeg

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 16:38

Sharlyn schreef:
Hey trouwens, valt me op dat de topic starter (pferdje ofzo?) niet mee reageert Bloos!
Zouden we haar overtuigt hebben dat het stierenvachten niet leuk is, of is ze geschrokken omdat half bokt ovber haar heen kwam?? Clown

Nee een gecrashte comp (komt altijd op tijden dat je er niet op zit te wachten)

Ik laat mijn mening niet zo heel snel veranderen zeker niet als er argumenten komen die niets met het onderwerp te maken hebben.

Ik heb inmiddels alle pagina's doorgelezen en veel dingen gelezen die ik niet heb mee gekregen (of misschien is het onjuiste informatie dat laat ik in het midden) bij de informatie die ik heb gekregen en daarop heb ik mijn oordeel gebaseerd.

Ik ben wel gaan twijfelen over de titel die ik mijn topic heb gegeven misschien had ik het opener moeten houden en niet moeten beweren dat het niet zielig is maar dat ik het wel vind mee vallen.

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 16:40

Mereltje schreef:
Dan vind je het vast ook niet zo zielig van al die paarden die zo mishandeld zijn een tijdje geleden.
Doodgestoken enzo
Want die hebben toch ook een goed leven gehad?

Doe ff normaal zeg

Dat zeg ik toch niet? Dat zijn echt reacties waar je geen moer mee opschiet. Ik heb het over stieren in Portugal. die worden gebruikt voor het stierenvechten. En niet over paarden in nederland die zijn doodgestoken

Moeilijk he bij een topic blijven Knipoog

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:41

Ja dus?
Ik zie het verschil niet
Deze paarden worden door gekken gebruikt om doodgestoken te worden.
Zoveel anders is het niet hoor