Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:21

Sarabande, ik stemde al geen links meer hoor! Ik heb er al langer genoeg van dat bepaalde groeperingen in bepaalde wijken de macht hebben en het leven van autochtone bevolking onmogelijk maken.

Ing__

Splinter schreef:
Ik ben heel benieuwd wat de dader zijn motief was

dat zijn we allemaal wel denk ik...
Scheve mond

Angel22

Weer een bekende nederlander die vermoord is omdat hij er ee eigen mening op na hield met bepaalde zaken.

Triest.

RIP Theo. Je gedachten zullen bij ons blijven!!!!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:22

Waterkippie schreef:
Dát ben ik zacht uitgedrukt niet met je eens...
iedereen heeft het daar over gehad, en iedereen vond de straf veels te laag... dus dat daar niets over gezegt werd is de grootste onzin!!!

Ja hij heeft inderdaad een te lage straf gekregen. Ik vind het alleen zo jammer dat er dan de nadruk op 'het was een buitenlander' gelegd wordt. Ik ben Surinaams en heb zwart haar en een hele lichte huid. Ik zie eruit als een Marokaanse meid. Beseffen mensen wel wat er gebeurt als je dit soort dingen zegt vlak na zo'n gebeurtenis. Iedereen die er zo uitziet heeft het dan gewoon gedaan. Ik ben het ermee eens sommige buitenlandse mensen niet helemaal zuiver zijn. Maar ja dat zijn sommige Nederlanders ook niet. En er wordt nooit bij zoiets gezegd. De dader was van Nederlandse afkomst. Vreemd vind ik dit altijd Verward

Maar ja, dit topic ging over Theo van Gogh......niet over de dader of de buitenlandse gemeenschap. Mijn haren gingen alleen even recht overeind staan van bepaalde uitspraken van bokkers.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:23

ThePast03 schreef:
Je bedoelt hier toch hopenlijk niet mee dat je vindt dat het Theo zijn eigen schuld is dat hij is doodgeschoten Verward

Nee, bepááld niet zelfs; Theo wist heel goed wat hij waarom deed en ging niet over één nacht ijs.

Wat ik wél bedoel is dat populistisch polarisieren op basis van vooroordelen en onwetendheid niet helemaal de bedoeling is van het recht op vrije meningsuiting.
Míjn vrije mening is dat je alleen maar een mening kan hebben over zaken waar je iets meer van weet dan gelezen Telegraaf-teksten. Ander ís er namelijk helemaal niets waar je wat over te menen hebt

Domme uitspraken van wie of welke stroming ook zijn alleen maar kolen op het vuur van holle vaten en de politieke slimmerds die daar áchter zitten.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 02-11-04 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:23

faye schreef:
Sarabande, ik stemde al geen links meer hoor! Ik heb er al langer genoeg van dat bepaalde groeperingen in bepaalde wijken de macht hebben en het leven van autochtone bevolking onmogelijk maken.

Wat heeft deze trieste gebeurtenis in hemelsnaam met links stemmen te maken. Of is het een mooie bliksemafleider voor de problemen die dit kabinet heeft.

Krijgen we in navolging van vriend Bush weer preken over normen en waarden, nou daar had juist Theo helemaal lak aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:25

Deze trieste gebeurtenis heeft er zoveel mee te maken, dat in mijn ogen linkse partijen veel te lief zijn voor bepaalde groeperingen.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:25

Er wordt al gespeculeerd hier over de volgende....

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:26

Ik ben sprakeloos. Waar gaat het heen in Nederland

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 12:26

Wat voor achtergrond de dader ook heeft: helemaal niemand zou om zijn mening moeten worden vermoord.
Zelfs niet als je mening hebt zonder kennis van zaken.

Als Theo is vermoord om zijn mening hoop ik dat Nederland wel van zich laat horen!

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:27

sarabande schreef:
Kijk eens wat hier al aan vreemdelingenhaat loskomt. Zelfs iemand die zegt geen links te stemmen. Door het zo opvallend een moslim aangelegenheid te maken maak je een stemming los die de moslims als laatste willen.Dan ga ik me altijd afvragen, wat verschuilt zich onder de Burka

Maar er stiekem wel voor knokken... Ja laten we eerlijk zijn maar voel jij je veilig als je s' avonds laat langs een groepje moslims moet lopen?
Die stemming was er al en zal door dit soort dingen alleen maar sterker worden. De moslims hebben het nu zelf in de hand... Of ze staan allemaal op en protesteren tegen dit soort taferelen of ze houden zich schuil en laten het zich gebeuren! In elk ander land waren de moslims namelijk opgestaan om protest uit te voeren....

Ik denk dat de vreemdelingenhaat er wel is... maar bij dit soort berichten meer kenbaar word gemaakt. Het lijkt dan net alsof mensen een gelegenheid zoeken om hun gal te spuwen.

Ing__

faye schreef:
Deze trieste gebeurtenis heeft er zoveel mee te maken, dat in mijn ogen linkse partijen veel te lief zijn voor bepaalde groeperingen.

ik ben het wel met je eens, maar het probleem is wel weer dat je dan te snel iedereen over één kam scheerd, want natuurlijk is niet iedereen die binnen een bepaalde groepering behoord hetzelfde.. netzoals niet iedere milieu activist hetzelfde is..

Luci

Ik wilde hier ook even mee komen praten over hoe erg dit wel niet is en waar het heen moet met deze wereld en, en, en....
Maar OMG wat een simpele, overhaaste en vooral rascistische conclusie`s worden hier rondgesmeten zeg...het is écht erg gesteld met de wereld... Scheve mond

Wienna

ik ben gewoon sprakeloos.

Het word steeds erger in dit land

Huertecilla

sarabande schreef:
Krijgen we in navolging van vriend Bush weer preken over normen en waarden, ....

Tja préken vooral en dan vanuit de kerk bevel geven weer een paar honderd miljoen aan bommen op het armste land (Afghanistan) van de wereld te gooien.
Theo van Gogh zette in ieder geval aan tot dénken

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:28

ThePast03 schreef:
Wat voor achtergrond de dader ook heeft: helemaal niemand zou om zijn mening moeten worden vermoord.
Zelfs niet als je mening hebt zonder kennis van zaken.

Als Theo is vermoord om zijn mening hoop ik dat Nederland wel van zich laat horen!

ja idd,het is gewoon abnormaal voor woorden wat er hier in nderland gebeurt... jammer gewoon

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:29

Nathalie1981 schreef:

Volgende? Verward

Revanches

Nathalie1981 schreef:

ohw en wie moet dat zijn dan????

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 12:29

Als de dader een islamitische afkomst heeft vind ik het intriest voor mijn islamitische buren. Mensen die helemaal niets met dit soort zaken te maken hebben en behalve hun geloof net zo Nederlands zijn als jij en ik.
Maar die mensen worden er door sommige mensen wel op aangekeken.

Waar ik geen medelijden mee heb zijn die etterbakken die nu al op islamitsche forums lopen te juichen. Ze hebben die forums maar even plat gelegd wegens onderhoud nu Boos!

Nathalie1981

Ja de volgende die vermoord wordt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:30

Waterkippie schreef:
ik ben het wel met je eens, maar het probleem is wel weer dat je dan te snel iedereen over één kam scheerd, want natuurlijk is niet iedereen die binnen een bepaalde groepering behoord hetzelfde.. netzoals niet iedere milieu activist hetzelfde is..

Daarom vraag ik mij ook af waarom geloofsgenoten criminelen niet uit hun gemeenschap stoten en dat openlijk doen. Wel klagen dat ze eronder lijden maar stiekem de hand boven hun hoofd houden. Dus vooral niet alleen klagen, maar doe er dan wat aan als geloofsgemeenschap!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:30

ThePast03 schreef:

Dat hoop ik ook...
Want dit kan gewoon niet.. En ik heb altijd het idee als het er verder maar stil om blijft dat we het maar "slikken"
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 02-11-04 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:31

Nathalie1981 schreef:
Ja de volgende die vermoord wordt.....

Heb je daar al een idee over dan.....

Splinter

@ThePast03: De mensen die nu feest vieren mogen van mij worden opgepakt!

Dat is echt niet normaal en getuigd van een zieke geest

Botervlieg

Huertecilla schreef:
(...) Ik lijk met mijn korte haar, blauwe ogen en figuur echt nét een pats-Amerikaan en als ik érgens een bloedhekel aan heb en ook genetisch níets mee heb

Mits je niet te ver terug gaat zoeken... Knipoog Haha!