Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:48

Ik heb een vriendin die weloverwogen aan kinderen begonnen is en ook weloverwogen de kinderen opvoed. Welke school zou het beste bij mijn kind passen, gewoon leuk en super. Dan moet ze opboksen tegen de rest van de kinderen in de klas die maar mogen doen en hebben wat ze zelf willen. In hun ogen dus ook aan het kind van mijn vriendin zitten.........Te erg voor woorden......

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:49

runningkawa schreef:
En daar krijg je spijt en het voegt wat toen en dat soort dingen zijn geen dooddoenders?

Misschien net aan welke kant je het bekijkt??

tuurlijk.. ik ben ook bewust kindervrij... maar om nu alle moeders af te schilderen als overspannen mutsen gaat me wat te ver...

Anoniem

faye schreef:
IK!

Op eigen kosten ook nog

OK dan!
Dat zouden er meer mogen doen
Echt super OK dan!

Anoniem

maja01 schreef:
tuurlijk.. ik ben ook bewust kindervrij... maar om nu alle moeders af te schilderen als overspannen mutsen gaat me wat te ver...

Dat heb ik dan weer nergens gezegt

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:50

Dat begrijp ik inderdaad ook niet, kinderbijslag. Dit is iets dat stamt van net na de oorlog. Het gros van de mensen heeft het niet nodig.
Daarbij ben ik van mening dat als je een kind niet kunt onderhouden je er maar beter niet aan kunt beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:50

maja01 schreef:

Dat heeft niemand gezegd. Alleen een constatering dat de meerderheid niet echt een gelukkige indruk maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:52

ellenlouise schreef:
Dat begrijp ik inderdaad ook niet, kinderbijslag. Dit is iets dat stamt van net na de oorlog. Het gros van de mensen heeft het niet nodig.
Daarbij ben ik van mening dat als je een kind niet kunt onderhouden je er maar beter niet aan kunt beginnen.

Ik vind dat als je geestelijk, maatschappelijk, financieel niet in staat bent een kind groot te brengen, dat je het dan vooral niet moet doen. Maar goed, kijk om je heen en trek je conclusies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:53

Lovely schreef:
Ik vind dat als je geestelijk, maatschappelijk, financieel niet in staat bent een kind groot te brengen, dat je het dan vooral niet moet doen. Maar goed, kijk om je heen en trek je conclusies.

idd
Ieder malloot mag kinderen nemen
helaas is het niet anders... daar zullen we geen van alle ooit iets aan kunnen doen.

ellenlouise

Het zou errug rustig zijn op deze aardbol als mensen daar rekening mee hadden gehouden Haha!

Jorie

Tja, financieel is nog aan te tonen.......maar geestelijk.......helaas denkt men daar natuurlijk zelf anders over. Vind de Tokkies niet echt hoog niveau zeg maar, maar het heeft zich wel voortgeplant.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:54

Best lekker eigenlijk........haha

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:54

Lovely schreef:

Precies. Eigenlijk zijn dat hele belangrijke redenen dat ik er nu in ieder geval niet aan begin, ik kan het gewoon nog niet trekken, en ik weet niet of ik dat ooit kan.
Hoeveel mensen krijgen geen kindje want 'dan hebben ze iets om voor te zorgen'? Terwijl ze niet eens in staat zijn voor zichzelf te zorgen...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:55

Van sommige mensen vraag je je dan ook werkelijk af hoe het kan dat die in staat waren zich voort te planten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:55

Jorie schreef:
Tja, financieel is nog aan te tonen.......maar geestelijk.......helaas denkt men daar natuurlijk zelf anders over. Vind de Tokkies niet echt hoog niveau zeg maar, maar het heeft zich wel voortgeplant.

Dat "soort" gaat meestal nog het hardste

Tja als je de hele dag thuis zit ga je je natuurlijk wel eens vervelen en je vrouw lastig vallen Tong uitsteken Clown

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:56

ellenlouise schreef:
Van sommige mensen vraag je je dan ook werkelijk af hoe het kan dat die in staat waren zich voort te planten Clown

Of hoe het in vredesnaam mogelijk was dat daar iemand overheen wilde Bloos! Haha!

Tessebes

runningkawa schreef:

Ik denk het, jij zegt het. Bloos!

maja01

runningkawa schreef:
Dat heb ik dan weer nergens gezegt

niet letterlijk... maar tussen de regels door... was het wel duidelijk..

Ik vind het ook niet leuk om me te verdedigen en uit te leggen waarom ik geen kinderen heb en dieren volgens mij net zo lief en leuk vindt (vaak doe ik dat ook niet.. waarom zou ik?).. en ja, er zijn een hoop overspannen moeders... die hun frustraties op de kindvrijen afreageren.. maar ik ken ook hele gelukkige moeders.. wil alleen maar zeggen.. dat je niet alle nadruk op het negatieve moet leggen..

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:57

runningkawa schreef:

Tja als je de hele dag thuis zit ga je je natuurlijk wel eens vervelen en je vrouw lastig vallen Tong uitsteken Clown

Whoehahahahahahahaa, precies!!! En anti-conseptie is onwijs duur natuurlijk!!! Tong uitsteken

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:58

Justy schreef:
Of hoe het in vredesnaam mogelijk was dat daar iemand overheen wilde Bloos! Haha!

*ligt dubbel en moet tegelijker tijd gruwelen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:58

Oh ja, de pil gaat uit het ziekenfonds, dus de verwachting is wel dat de maatschappelijk minder bedeelden (succes is een keuze, maar oke) toch wat moeite zullen hebben om de voortplanting in de hand te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:59

Citaat:
niet letterlijk... maar tussen de regels door... was het wel duidelijk..

hohoho!!!

Ik plaats wel letterlijke berichten, als je mij beter kent, schrijf ik weinig tussen de regels door

dus zou je daar je mening wel ff in willen houden
want die slaat totaal niet op mij en mijn denkwijze!!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:01

IK BEN FULLTIME HUIS VROUW MET ME KIDDIES>. ik stop ze niet in zon gesticht!! ik werk op dagen dat ze op school zitten en daarnaast runnen we een manege in het weekend en de avonden. overdag kom er ik af en toe!!
IK vind dat als je een kind in een creche stopt en 2 verdiener bent een kind heb wanneer je het zelf uit komt. en denk niet in het kind zn belang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:02

Cayusejuhh schreef:
IK BEN FULLTIME HUIS VROUW MET ME KIDDIES>. ik stop ze niet in zon gesticht!! ik werk op dagen dat ze op school zitten en daarnaast runnen we een manege in het weekend en de avonden. overdag kom er ik af en toe!!
IK vind dat als je een kind in een creche stopt en 2 verdiener bent een kind heb wanneer je het zelf uit komt. en denk niet in het kind zn belang

Gelukkig nog iemand OK dan!

Maar hoeveel gebeurt het niet Verdrietig
En dan maar raar vinden dat de kinderen ontsporen Verward

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:02

We komen er toch niet uit beste mensen Haha!

Moeders kunnen het niet voorstellen hoe het is om geen kinderen te *willen*, mensen zonder kinderen kunnen zich niet voorstellen wat het is om een kind te hebben. De heftigheid waarmee er gediscussieerd wordt verbaasd me niet, het gaat over belangrijke en erg persoonlijke keuzes die je leven bepalen.

Ik kan me ook voorstellen dat elke moeder een ander het geluk gunt dat ze zelf voelt, als het gaat om haar kind dus... Maar ik kan me met de beste wil van de wereld dat gevoel niet voorstellen!!! En dt ik kinderen niet leuk vind betekent niet dat ik ze haat! Ik vind ze vaak vervelend omdat ik niet om hun aanwezigheid gevraagd heb en de meeste kinderen nou eenmaal erg aanwezig zijn (kind eigen, niks mis mee, maar toch Lachen ). Neemt niet weg dat ouders zich ook niet hoeven te verantwoorden voor hun aanwezigheid hoor!

We komen er toch niet uit dus laten we maar een beetje aardig voor elkaar blijven (amen *LOL* ).

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:03

nu scheren jullie alle moeders wel over 1 kam hoor, vind je dat zelf niet een beetje te ver gaan?
ik ben ook fulltime huismoeder, bewust voor gekozen en ik geniet er ook helemaal van, ik ben ook veel bezig met mijn kind en stimuleer (zonder opdringen) hem in alles maar of ik de perfecte moeder ben? dat mag mijn kind me later zeggen!

jullie voelen zich gewoon aangevallen maar jullie vallen ons ook aan en owja, wees blij dat wij wel fokken zoals jullie het noemen, onze fokprodukten zorgen wel voor jullie pensioen!