x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:16

Nee, de ervaring leert dat een terreinwagen erg hard aankomt, vooral als je er erg hard mee rijdt.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:25

Iedere auto komt hard aan als je er erg hard mee rijdt Knipoog
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:45

Hmm.. heb 2 keer een fietser geschept zien worden door een auto. 1e fietser reed door rood en kwam voor op een bestelbus. Dat was einde verhaal voor de fietser. 2e fietser stak onvoorzichtig over, geschept door personen auto en stond zo weer op..
Denk dat ik maar gewoon zelf heel goed probeer uit te kijken.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:55

Dus: waarom terreinwagens wel aanpakken en bestelbussen niet?
Ik wil niet generaliseren maar ik vind dat een heleboel bestuurders van bestelbussen een behoorlijk asociale rijstijl hebben.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:33

Nou wil niet meteen beweren dat je beter door een auto dan door een bestelbus aangereden kunt worden hoor met mijn bovenstaande bericht. Die door die auto werd aangereden en zo weer opstond heeft connecties met hogere machten want die had echt ontzettend veel geluk. Wat dat betreft bestaan wonderen zeker wel.

Maar inderdaad rijden veel bestuurders van bestelbussen ook asociaal.. maar dat doen veel scooterrijders ook..
en...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:46

Citaat:
'Nijmegen moet terreinwagens weren'

Uitgegeven: 19 oktober 2004 16:36
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2004 16:38

NIJMEGEN - De gemeente Nijmegen moet een algeheel parkeerverbod instellen voor grote terreinwagens. Die zijn te gevaarlijk en veroorzaken teveel luchtverontreiniging. Parijs en Londen hebben al besloten om het gebruik van die wagens aan banden te leggen. Dat stelt de raadsfractie van GroenLinks, die de gemeenteraad woensdag wil laten stemmen over het voorstel.

Volgens GroenLinks, in Nijmegen de grootste fractie, worden de "aso-bakken of PC Hooft-tractoren" nauwelijks gebruikt voor het berijden van zwaar terrein. "Het zijn statussymbolen voor veelverdieners om lekker mee te shoppen", aldus fractievoorzitter W. van Eck.

Bron: www.nu.nl

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:56

runningkawa schreef:
Citaat:

PC Hooft-tractoren

Afbeelding

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:02

Ik ga zometeen mijn auto eens nameten. Ik hoorde net op het RTL
nieuws dat het gaat om auto's van minstens 1.85 m breed en 4.85 m lang.
Volgens mij haalt geen enkele terreinwagen dat of ik moet me heel erg vergissen in de maten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:05

Ik heb dhr. van Eck net een mailtje gestuurd Boos!
Laat hem maar eens met een diensthond achterin z'n Suzuki Alto s'nachts met een flink pak sneeuw Hoog Soeren zien uit te komen.
Voelde me gewoon beledigd toen hij stond te vertellen dat 4x4 rijders hun "asobakken" alleen maar hebben om te funshoppen Boos!
Alsof iedereen in de grote stad woont.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:09

Het lijkt wel of er mensen jalours zijn ofzo, zo duur zijn ze nou ook weer niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:19

gijsenkim schreef:
Het lijkt wel of er mensen jalours zijn ofzo, zo duur zijn ze nou ook weer niet

Idd een luxe VW Golf GTI kost meer en zo veel verbruiken ze nu ook weer niet.
De mijne kostte 23.000 euro, verbruikt 1 op 11 diesel en komt keurig netjes door de roetmeting.

Eerst wordt je uitgemaakt voor fraudeur omdat je als particulier grijs rijd (ik gebruik hem wel voor het werk maar heb geen eigen bedrijf) en een weekje later voor aso Boos!
Toch raar dat dit allemaal zomaar gezgd kan worden over een groep autorijders, als het om een allochtone groepering zou gaan die zo worden neergezet zou iedereen moord en brand schreeuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:27

Weer een reden om geen groen links te stemmen! Lachen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:37

in nijmegen willen ze een parkeerverbod invoeren.nee dat is pas slecht voor het mileu, want dan moet je rondjes blijven rijden!

Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:42

loulou schreef:
in nijmegen willen ze een parkeerverbod invoeren.nee dat is pas slecht voor het mileu,

En voor de ondernemers in de stad, maar ja voor Groen Links is geld verdienen zowiezo een vies woord.
Die zijn pas blij als we allemaal al fietsend op een vegetarisch houtje bijten Scheve mond

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:46

Ilindra schreef:
En voor de ondernemers in de stad, maar ja voor Groen Links is geld verdienen zowiezo een vies woord.
Die zijn pas blij als we allemaal al fietsend op een vegetarisch houtje bijten Scheve mond

Overdrijven is ook een vak >;) .
Maar ben met je eens dat van Eck het wel erg ongenuanceerd brengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:47

Kayla schreef:
Overdrijven is ook een vak >;) .
Maar ben met je eens dat van Eck het wel erg ongenuanceerd brengt.

Goed voorbeeld doet goed volgen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:05

Het verbaast mij trouwens dat meneer Van Eck weet van hoe en wat in de PC, trouwe bezoeker zeker???

Er is trouwens wel een reeel probleempje met van die enorm grote auto's. Hier in de buurt heeft bijvoorbeeld iemand een Trailblazer. Mooie bak hoor, maar hij neemt dus wel vaak 2 parkeerplaatsen in beslag en dat is voor andere mensen niet zo heel erg leuk natuurlijk, parkeerplaatsen zijn al schaars. Zo zijn er nog een paar buurtbewoners met een forse auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:14

Als al die eigenaren van die terreinwagens en andere grote bakken Nijmegen nu eens lekker zouden mijden bij het shoppen...Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:16

Ja, daar zal de Nijmeegse middenstand heel blij van worden, daar gaan hun inkomsten!.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:18

Las net op de site van de telegraaf dat maar een paar honderd autos buiten de maten van Nijmegen vallen, dus de meesten kunnen gewoon naar binnen

Maar ach, eerst wordt grijs aangepakt, nu willen ze de prijs van diesel met 25% omhoog gooien omdat het mileu onvriendelijk zou zijn en er teveel diesels in Nederland rijden en nu ook de 4x4 aanpakken omdat we meer kinderen dood zouden rijden. Tja, dat snap ik niet meer Verward

Dus dan kopen we de nieuwste Fiat Panda in terreinwagen uitvoering (ziet er nog stoer uit iook ) en dan onze trailers met paarden er achterhangen en dan Peijs eens vragen wat veiliger is...... een auto ervoor die niet meer kan remmen door de massa erachter, of een 4x4 die wel stopt

Vrachtwagen wordt ook al geen optie meer, omdat diesel zo duur wordt. Ik werk in de europoort waar geen openbaar vervoer is, dus moet wel met de auto naar werk....

Mooiste van Nijmegen vond ik nog dat ze van mening waren dat eigenaren van terreinwagens wel zo vermogend genoeg zijn om een kleine auto erbij te kopen!!!! Dacht dat de bedoeling was dat er minder op de weg moest komen..... wie snapt dat nou nog. Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:18

Sorry, ik ga voor het gemak hoor. ALs ik niet mag parkeren ga ik naar een andere stad.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:19

Die man was net bij NOVA en ik moet zeggen dat hij niet echt sterk over kwam. Maar ik vind het enkel shoppen en kinderen naar school brengen met zo'n enorme terreinwagen ook een tikkeltje overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:20

Ach ja, iedereen zeurt over het huidige kabinet, moet je eens opletten wat wij paardeneigenaren kunnen gaan inleveren als groen links, pvda en consorten het voor het zeggen krijgen....

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:25

Ik voorzie trouwens ook nog een probleempje bij de NK dressuur Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:26

Kayla schreef:
Ik voorzie trouwens ook nog een probleempje bij de NK dressuur Haha! .

Haha!