Citaat:Op 2001-11-24 14:59, schreef Malle Babbe:
evitaP , het lag in dit geval totaal niet aan mijn opa.
mijn opa is opgegroeid met allemaal honden , en heeft zijn hele leven honden gehad.
hij weet precies hoe hij ermee om moet gaan , en voedt zijn honden zo natuurlijk mogelijk op.
Ik wil niet zeggen dat je opa het fout doet/deed, want ik weet niet wat hij allemaal gedaan heeft.Misschien kon hij er wel wat aan doen (met begeleiding??), misschien niet.
Maar ik DENK dat hij er wel wat aan kon doen.Dan maar iets minder natuurlijk, met een muilkorfje op als de kleinkinderen er zijn bijv. . En training, natuurlijk. Maar dan ligt de schuld niet bij de hond. Omdat hij niet zo is als je verwacht (bijterig, eigenwijs) is het nog geen banketstaaf (iedereen heeft natuurlijk z'n eigen mening maar toch). Want als hij (de hond) 1 keer gebeten had en voor de rest altijd als de kleinkinderen er zijn een muilkorfje om had, dan zou je de hond denk ik toch minder stom vinden.En dan zouden er toch familieleden langs komen, denk ik......
en in z'n gezicht en overal! En wj zeiden er dus wat over maar ze sloeg toen extra hard en toen hij eindelijk een beetje door het plasjewater liep beloonde ze 'm niet eens! Nee ze wilde dat ie er nog een keer door heen ging en begon weer te meppen! Nou ja hoe het afloopt maakt nu even niet uit. Ik bedoel alleen zij heeft ook al heeeeel lang paarden, maar weet toch echt niet hoe ze met paarden om moet gaan. In ieder geval niet met haar zweep.
)