Mijn kat is vermoord....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvitaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 18:04

Citaat:
Op 2001-11-24 14:59, schreef Malle Babbe:
evitaP , het lag in dit geval totaal niet aan mijn opa.
mijn opa is opgegroeid met allemaal honden , en heeft zijn hele leven honden gehad.
hij weet precies hoe hij ermee om moet gaan , en voedt zijn honden zo natuurlijk mogelijk op.

Ik wil niet zeggen dat je opa het fout doet/deed, want ik weet niet wat hij allemaal gedaan heeft.Misschien kon hij er wel wat aan doen (met begeleiding??), misschien niet.

Maar ik DENK dat hij er wel wat aan kon doen.Dan maar iets minder natuurlijk, met een muilkorfje op als de kleinkinderen er zijn bijv. . En training, natuurlijk. Maar dan ligt de schuld niet bij de hond. Omdat hij niet zo is als je verwacht (bijterig, eigenwijs) is het nog geen banketstaaf (iedereen heeft natuurlijk z'n eigen mening maar toch). Want als hij (de hond) 1 keer gebeten had en voor de rest altijd als de kleinkinderen er zijn een muilkorfje om had, dan zou je de hond denk ik toch minder stom vinden.En dan zouden er toch familieleden langs komen, denk ik......

EvitaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 18:16

oh ja, ik wil nog even wat zeggen.
Dat je opa z'n hele leven al honden heeft zegt niks over goede opvoeding ofzo.
Ik ging dus afgelopen zomer op ponykamp.Er was een vrouw (rond de 45 jr) die had een paard en was er telkens mee aan het trainen als wij aan het eten waren. Op een gegeven moment begonnen we wel een beetje naar hun op te kijken, want ze deden het best goed. Tot we haar op een gegeven moment zagen meppen met haar zweep, omdat haar paard niet door een plasje water heen wilde stappen. Eerst keken we toe, maar het hield maar niet op na een aantal minuten was ze 'm nog steeds bezig te slaan en echt hard Extreme duivel en in z'n gezicht en overal! En wj zeiden er dus wat over maar ze sloeg toen extra hard en toen hij eindelijk een beetje door het plasjewater liep beloonde ze 'm niet eens! Nee ze wilde dat ie er nog een keer door heen ging en begon weer te meppen! Nou ja hoe het afloopt maakt nu even niet uit. Ik bedoel alleen zij heeft ook al heeeeel lang paarden, maar weet toch echt niet hoe ze met paarden om moet gaan. In ieder geval niet met haar zweep. Extreme duivel
Dus je kan al heel lang paarden,honden, cavia's en katten hebben, maar dat betekent nog niet dat je goed handelt.
Ik wil hiermee niet zeggen dat jouw opa, geen honden waard is ofzo hoor of ze niet kan opvoeden!!
tis alleen een vb.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 18:33

Citaat:
Op 2001-11-23 19:46, schreef maarten:

Ik wil graag nog even iets kwijt. Er wordt door mensen gezegd dat de hond maar afgemaakt moet worden en dat hem geen tweede kans gegund mag worden. Mijn vraag is nu... zou er precies zo worden gereageerd als het om een paard ging wat compleet over de rooie ging? Stel nu dat iemand hier een topic zou plaatsen dat hij zijn paard af zou maken omdat hij een ander paard tot bloedens toe bijt of slaat. Moet dan dit paard ook worden afgemaakt?

Ben benieuwd of je hierop antwoord krijgt Maarten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 19:54

ik heb daar iig al wel antwoord opgegeven!
nogal voor de hand liggend IMO.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:56

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 07:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 16:48

ok misschien late reactie van mij maar hij is er!

Ik vindt het een klotuh streek om je hond een kogel door zijn kop te schieten omdat hij een kat heeft doodgebeten doe hem dan naar iemand anders!!!!

OKe dattie jou lieve kat heb doodgebeten is zekerzzz niet leuk maar om daarom een kogel doorzijn kop te schieten??? Boos!

Ennuh............

Ze schieten toch ook geen kogel door juo kop als je iemand vermoord!!!!!
Nee dan ga je naar de gevangenis of naar een gesticht of hoe dat ook heet!
En ja........nu kun je gaan zeggen maar een hond kan je niet in de gevangenis doen! nee maar een kogel door zijn kop schieten is lekker!
Als ik jou was zou ik gewoon een ander huisje voor um zoeken! zonder katten enzo.!

veel suc6 maar schiet alsjeblieft geen kogel door zijn kop! want dan ben je eg een dierenbeuk iedereen maakt wel eens fouten! of je nou een mens of een hond bent IEDEREEN!

en dit is niet bedoeld om ruzie te maken maar ik vindt dat je dat beessie geen kogel door zijn kop mag schieten!

Ennuh over die andere hond!!!!!

het zijn net kinderen steelt de een een snoepje doet de ander het ook! (voorbeeldjuh misschien beetje stom maargoed *LOL* )

veel suc6 en veel sterkte met het verwerken van de dood van je kat!

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:41

heel veel sterkte ermee maar meteen een kogel door de kop van je hond jagen?
natuurlijk kan het niet wat die honden gedaan hebben als je nou eens een hok bouwt waar ze in moeten blijven?
meteen een kogel nee dat niet!
gecondoleerd met je kat!

EvitaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:57

Ik weet niet of jullie het ergens anders gelezen hebben (volgens mij niet), maar ze heeft al besloten om 'm te herplaatsen!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 09:43

Ik denk dat deze zogenaamde "killer" bij mensen zonder katten een hele fijne hond kan zijn, zonder 'dat het probleem" verschoven wordt. MAar..... zijn er mensen die nog behoefte hebben aan een 1,5 jarige hond? In Amerika gaan ze slordiger met huisdieren om dan in Nederland. Ik weet niet of het een goede optie is voor Pril om de hond in het asiel te froppen waar hij altijd in een hokje moet zitten en alsnog afgemaakt wrodt.

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:50

Onze hond heeft, toen hij net bij ons was, ook een kat doodgebeten. (de oude eigenaar had wel gezegd dat hij niet zo goed met katten om ging). Wij hebben de hond nog wel een kans gegeven (de kat was ook een beetje dom om in zijn voerbak te springen terwijl hij net eten had gehad..) Inmiddels gaat het echt super tussen de hond en de katten. Het zijn hele dikke maatjes. Het kan dus wel!!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:13

Gecondoleerd Pril met je kat. Hoop dat je voor jezelf de goede beslissing neemt, waar je zelf vrede mee kunt hebben.
Wat mij opvalt is dat dieren hier zo ongeveer heilig verklaard worden, maar ook bij dieren kan een steekje los zitten. Of dit nu komt door de verkeerde opvoeding of doordat het tever doorgefokte honden, katten of paarden zijn. En daar is niet altijd wat aan te doen, ze kunnen zelfs levensgevaarlijk worden en niet alleen voor zichzelf. Ik denk dat je dan beter ervoor kunt kiezen om zo'n dier uit zijn (geestelijk) lijden te verlossen dan hem bijvoorbeeld hele dagen ergens in een hok te stoppen.
Voordat jullie eraan twijfelen, ik ben een paarden- en hondengek, OK katten wat minder maar die laat ik in hun waarde. Maar ik ben wel tamelijk nuchter als het om dieren gaat, ik verklaar ze niet heilig...

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 15:29

Citaat:
Op 2001-11-26 23:13, schreef Esther:
Ik denk dat je dan beter ervoor kunt kiezen om zo'n dier uit zijn (geestelijk) lijden te verlossen dan hem bijvoorbeeld hele dagen ergens in een hok te stoppen.

sorry maar omdat een hond 1 kat doodbijt.....moettie gelijk dood? Verward
Je kan hem toch ook naar mensen doen die geen katten hebben Verward

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 16:38

Ik zeg niet dat deze hond afgemaakt moet worden, het geldt meer in het algemeen. Zoals je verder kunt lezen staat er dat je dat beter kunt doen dan hem een ongelukkig leven in een hok te laten lijden.
Ik bedoel te zeggen dat het soms beter is om een dier in te laten slapen dan hem een ongelukkig leven te bezorgen, want niet alle dieren zijn te helpen.
En een ongelukkig leven bij mensen zonder dat ze je wat liefde en positieve aandacht geven is ook voor een dier geen leven. Dan moet je misschien die moeilijke beslissing nemen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 17:35

Citaat:
Op 2001-11-25 16:48, schreef xxxdebbiexxx:
Ze schieten toch ook geen kogel door juo kop als je iemand vermoord!!!!!

Helaas niet nee