Knmi geeft weeralarm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:29

Zon??
Nee dat hebben wij niet, het is hier nog steeds donker en het regent ook nog, maar het ergste noodweer - onweer en windstoten - is voorbij (dat zit nu idd bij Groningen Haha!).

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:32

zo zeg!
het ging hier ook wel even lekker tekeer zeg!
maar nu hebben we weer een blauw luchtje Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:38

Wij waren in Antwerpen, en nét te laat bij de auto. Het leek wel avond. Het was een uur of 6 dat het daar begon.
En Sjuimje, misschien heb je ons wel ingehaald. Lachen Wij zijn over den bosch terug gekomen Lachen. Alleen wij zaten ín de bui. Onze ruitenwissers begaven het op de snelweg, erg handig . Het werd een beetje teveel werk, de ene was wat verbogen en sprong over de ruit ipv dat hij wiste.
Ik heb ze nu maar provisorisch teruggebogen (in de regen Verdrietig) en maandag eerst maar naar de garage. Het zijn niet de wissers zelf maar de arm zeg maar Lachen
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 17-07-04 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:38

Nou het was verschrikkelijk hier..Ik was op stal en de dakpannen waaiden gewoon van de boerderij..paarden helemaal in paniek aan het rennen op het land en die onweer zeg.. Was trouwens wel ff leuk met mn jeepje erdoor, hoog water dus ff gek doen. Het is nu droog overigens, ramen staan alweer open..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:40

De "rolwolk" heb ik niet zien komen en wegtrekken omdat er al wolken waren boven ons hoofd, en heel pak ook nog.. we zaten buiten te eten, komt er opeens hele dikke druppels bedenen..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:42

De zon schijnt!

Vorige week donderdag was het hier echt vele malen slechter weer als nu!! Mijn pa (elektricien in tuinbouw) heeft storingsdienst maar er is niemand die blikseminslag had of andere problemen door het weer

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:45

Hier was het net heel erg, veel erger dan vorige keer toen er weeralarm werd gegeven.
Ik wist trouwens niets van het alarm af +) Het onweerde vanmiddag al en er kwamen enge boze wolken aan.
Net stormde het echt heel erg, op je fiets was je meters weg gewaaid vrees ik.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:52

Nee ThePast03, hier geen rolwolk gezien want het was donker!
Hebben jullie ook last gehad van windstoten?
Het regent hier nu normaal (zoals de afgelopen weken Haha! ) geen noemenswaardige wind meer en nog wel flitsen en onweer.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 21:54

Veel schade door noodweer (bron: frontpage.fok.nl)

Op diverse plaatsen in Nederland en België is vanmiddag en vanavond schade ontstaan als gevolg van de zware onweersbuien waarvoor het KNMI aan het einde van de middag waarschuwde. Bomen waaiden om, de bliksem sloeg op veel plaatsen in en enkele feesttenten waaiden weg. Vooral in Limburg en Noord-Brabant is schade ontstaan.

Schade in Limburg
Op veel andere plaatsen in Limburg waaiden bomen om en sloeg de bliksem in. Het is nog niet bekend hoeveel slachtoffers hierbij zijn gevallen. Toen het dak van de overdekte winkel van Centerparcs Meerdal bij Horst instortte, raakten drie personen lichtgewond. De inzittenden van een auto die bij Roggel tegen een omgewaaide boom reed, bleven ongedeerd.

Feesttent schuttersfeest Oost-Maarland omgewaaid
In het Oost-Maarland (nabij Eijsden) waaide aan het einde van de middag de grote feesttent van het schuttersfeest om. Op dat moment waren ongeveer zevenhonderd mensen in de tent. Enkelen van hen raakten gewond. Op dit moment houdt de gemeente Eijsden een persconferentie. Er is besloten om het federatiefeest dat voor morgen stond gepland, af te lasten.

Schade in Noord-Brabant
In Bergen op Zoom zijn veel kraampjes in de lucht gevlogen toen daar het noodweer losbarstte. Er ontstond grote schade. De grote kermis in Tilburg werd stilgelegd toen rond half zeven het onweer boven de stad schoof. De kermisexploitanten waren vlak daarvoor door de organisatie gewaarschuwd. "Kermisexploitanten werken altijd buiten, die weten heel goed wat ze moeten doen als er dergelijk weer aankomt", aldus een woordvoerder van de gemeente Tilburg.

Watersporters in problemen
Op het IJsselmeer raakten diverse plezierjachten en watersporters in problemen nadat ze door het slechte weer werden overvallen. Diverse reddingsbrigades zijn uitgevaren om watersporters voor het noodweer te waarschuwen.

Overlast voor weg- en treinverkeer
Op verschillende wegen zijn takken terechtgekomen. Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) meldt dat zich desondanks geen ernstige ongevallen hebben voorgedaan. Het is nog niet duidelijk of bij het ongeval op de A58 tussen Vlissingen en Bergen Op Zoom, waarbij een auto over de kop ging, slachtoffers zijn gevallen.

Op veel treintrajecten zijn vertragingen ontstaan door omgewaaide bomen en takken op de rails. Zo brak tussen Nieuw Vennep en Leiden de bovenleiding waardoor een intercity strandde. Ook tussen Roosendaal en Antwerpen moesten reizingers met vetraging rekening houden door een op het spoor gevallen boom. Dat gebeurde ook tussen Zutphen en Hengelo. Blikseminslag bij Cuijk is de oorzaak ervan dat de treinen tussen Nijmegen en Venray met vertraging rijden.

Overlast in België
In het Belgisch-Limburgse Tongeren (nabij Maastricht) is een dodelijk slachtoffer te betreuren. Een man kwam om het leven toen de boom waaronder hij schuilde, op hem terecht kwam.

Aan de Belgische kust ontstond veel schade aan de tentoonstelling van zandsculpturen in Zeebrugge. Op veel andere plaatsen liepen kelders en straten onder.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:55

Goh wat een verhaal, ik ga ze niet allemaal lezen Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 21:55

FennekeR schreef:
Nee [*olduser*], hier geen rolwolk gezien want het was donker!
Hebben jullie ook last gehad van windstoten?
Het regent hier nu normaal (zoals de afgelopen weken Haha! ) geen noemenswaardige wind meer en nog wel flitsen en onweer.

Niet dat ik gemerkt heb. Het waaide wel even flink, maar echte windstoten heb ik niet kunnen ontdekken.
Moet toch wel behoorlijk gewaaid hebben want er kwamen wel meldingen over omgewaaide bomen over de scanner.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:00

Hehe, heb eventjes gelezen wat jullie nu bedoelde met een rolwolk! Ik heb er vanmiddag ook een gezien, wel een stuk kleiner dat op jullie foto's, maar verder hetzelfde.
'Net' toen het zo begon te stormen ben ik pas naar buiten gaan kijken toen het leuk begon te worden, dus als er dan zo'n wolk geweest was, dan was die dan al boven ons geweest.

Ik vind het wel mooi om te zien, wat voor kracht de natuur heeft en de mens er geen grip op heeft. En dan al dat water wat naar benden komt, geweldig gewoon!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:16

Whoooh !!
Dat was echt supergaaf Haha!
Ik was op verjaardag bij m'n neefje, woont in een boerderij vlak bij het IJsselmeer.
En we zitten zo lekker buiten, begint het in ene te regenen, dus iedereen rennen om alles binnen te zetten enzo, is het alweer over Scheve mond
Nou ja, dan maar weer naar buiten met m'n vader en m'n oom en nog wat vrienden. En wij zien zo die ubermooie rolwolk onze kant op komen enzo, vette mooie bliksemschichten en wind enzo. Gewoon supermooi Lachen
En ik ben nu niet meer bang voor onweer Haha!

Ik zat alleen niet zo lekker toen ik bedacht dat Arzu op het land stond Scheve mond

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:18

ja die rolwolk hebben wij hier ook gehad was alleen een beetje te laat met mijn digi Lachen

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:43

ThePast03 schreef:
Schade in Noord-Brabant
In Bergen op Zoom zijn veel kraampjes in de lucht gevlogen toen daar het noodweer losbarstte. Er ontstond grote schade. De grote kermis in Tilburg werd stilgelegd toen rond half zeven het onweer boven de stad schoof. De kermisexploitanten waren vlak daarvoor door de organisatie gewaarschuwd. "Kermisexploitanten werken altijd buiten, die weten heel goed wat ze moeten doen als er dergelijk weer aankomt", aldus een woordvoerder van de gemeente Tilburg.

Dat was idd ook wel nodig. Al zag de lucht er niet zo zwart uit als op sommige foto's hier. Meer groenig Scheve mond
Het was ook na ongeveer 30 min ook voorbij en toen scheen de zon weer Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 23:12

Het knmi heeft het weeralarm zojuist weer ingetrokken.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:15

ThePast03 schreef:
Het knmi heeft het weeralarm zojuist weer ingetrokken.

wanneer solliciteer je op de baan van piet Cool

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 23:16

Waterkippie schreef:
wanneer solliciteer je op de baan van piet Cool

Dan moet ik eerst de opleiding ervoor gaan volgen *LOL*

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:41

Nou hier in maastricht is het nog steeds flink aan het hagelen en onweren...af en toe van die buien...

wanneer was de zomer ook al weer begonnen Haha! Haha!

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:42

hier is het slechte weer gelukkig over.
het is lekker droog.
of het bewolkt is weet ik niet want het is donker.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:43

ThePast03 schreef:
Dan moet ik eerst de opleiding ervoor gaan volgen *LOL*

ah welnee,
je bent een natuurtalent Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 00:08

Waterkippie schreef:
ah welnee,
je bent een natuurtalent Haha!

Bloos!
Ga maandag gelijk solliciteren *LOL*

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 00:22

Sow dat weer was echt niet normaal Scheve mond
Ik was met m'n vriend in het bos om de paarden in de bosweide te controleren en ineens een keiharde knal..
Snel naar de auto en het bos uit gereden op en vlug naar m'n paarden. Keiharde windstoten, regen, flitsen en pikdonker..
Kom ik bij de wei van m'n paarden aan staan ze rustig te grazen Vork Maarja ze moesten wel in de wei blijven..

Daarna maar naar huis gereden in een slakkegangetje want het kwam echt met bakke uit de hemel..

@ Liberty : Bij jullie langs de weg stonden idd heel veel auto's stil *LOL*

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:03

Ja die wolk die ThePast03 en Diana op de foto's hebben.. Die wolk hadden wij ook...
Het leek net zoon Grote Golf... Die elk moment kon omslaan...
Ik was aan het rijden.. Opeens begon het hevig te waaien ben ik maar snel naar binnen gegaan..
Er vielen al een paar druppels en vloog vanalles door de lucht...
Ik was binnen... En *Bam* toen kwam het met bakken eruit...
Net op tijd dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:07

Het is hier niet echt noodweer geweest, wel een tijdje windstoten en een paar harde knalle, maar dat was het dan ook. Lachen

Nu schijnt het zonnetje alweer volop. Cool