Wat een hoop ellende op bokt!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:24

Ach ja, zoals er in het echte leven altijd mensen zijn voor wie het glas altijd half-leeg is, zijn er hier ook genoeg van die mensen. Negativiteit is de tijd van je leven! *LOL*
Ik negeer het altijd maar een beetje.

Maar het is ook waar je op let. Zoals op CB valt het echt best mee. Qua gedichten misschien niet, maar er wordt ook wel heel wat luchtigs besproken, zoals in veel verhalen en tekeningen.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:29

Citaat:
Wat een hoop ellende op bokt

Je had ellende ook kunnen vervangen door pubers want dat is onlosmakelijk met elkaar verbonden.. zodoende kan ik me om zo'n topics niet druk maken.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:46

Elk huisje heeft zijn kruisje.

Ik denk toch dat dit een doorsnede is van onze maatschappij.

Niet negatief bedoelt, maar IEDEREEN maakt wel eens iets vreselijks mee.

En daar leren we van.

Ook van verhalen van anderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 00:37

TYrz, ik denk dat er toch een groot verschil tussen een verhaal over een nare gebeurtenis of het dag-in-dag-uit gezwelg in ellende wat je regelmatig ziet. Het is soms heel erg moeilijk om via internet zaken in het juiste perspectief te zien. Vaak zijn de verhalen niet compleet en dus een understatement, maar aan de andere kant ook vaak een misplaatste olifant. De mensen die vraagtekens zetten bij het laatste, zijn niet 'fout', de vergissing wordt gemaakt door mensen die fantasieverhalen vertellen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:05

Pfff ik heb wat moeite met sommige reacties hier. Sommige mensen zijn depressief. Dat is niet dag in dag uit zwelgen in ellende of negativiteit, dat is een ziekte en dat is knap verrot! Ik heb helaas nogal wat echt depressieve mensen om me heen en kan daar knap verdrietig van worden. En dank God op mijn blote knietjes dat ik niet zo ben! Dat is geen prestatie, dat is geluk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:09

Gail, dat is wel zo. Maar het benadrukken van je depressie door de ellende ervan op te typen op bokt, is zeker geen stap in de goede richting. Door te vertellen hoe erg het allemaal is en hoezeer je lijdt, ga je je zeker niet beter voelen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:29

Lovely schreef:
Gail, dat is wel zo. Maar het benadrukken van je depressie door de ellende ervan op te typen op bokt, is zeker geen stap in de goede richting. Door te vertellen hoe erg het allemaal is en hoezeer je lijdt, ga je je zeker niet beter voelen.

Klopt ja (spreekt uit ervaring Bloos ) je gaat je er zeker niet altijd beter door voelen. Soms zelfs slechter. ALs ik mij zelf niet lekker in mijn vel voel dan ga ik ook meer en meer de 'verdrietige' topics lezen en dan voel ik mij alleen maar slechter. Gewoon niet lezen of reageren is dan een optie inderdaad of alleen maar de 'blije dingen' typen en andere opbeuren.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:34

maar het leven is ook hard.... ik lees die dingen wel altijd... Ik help mensen graag als ze ergens mee zitten Lachen

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:38

Als er iets is waar ik de hele dag aan zit te piekeren en ik kom er niet uit dan zet ik het wel eens op bokt omdat het opschijven al even rust geeft en ik lees dan ook weer andere dingen dan wat ik zelf allemaal bedenk dat kan wel helpen .. en als anderen dat doen is het ook geen probleem .. maar dat zijn heel andere situaties dan serieue eetstoornissen en de nieuwste AM rage..
Ik zit nu wel ook te denken van diegenen die echt borderliners zijn of automutileren heo die erover denken dat er nu ineens zo veel zijn die menen dat te doen en er gedichten o.i.d over schrijven.

In het toppic op AM over borderline herkent geloof ik iedereen zich wel in de kenmerken ofzo.. dat lijkt mij toch overdreven ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:46

Riant, ik denk dat we hier een driedubbelop aantal 'patienten' hebben, maar ik denk dat het grootste gedeelte ingebeeld is of gefantaseerd (zoals altijd bij pubers). Dat is heel erg, want dat gaat ten koste van de mensen waar echt iets mee is.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:49

Lovely schreef:
Riant, ik denk dat we hier een driedubbelop aantal 'patienten' hebben, maar ik denk dat het grootste gedeelte ingebeeld is of gefantaseerd (zoals altijd bij pubers). Dat is heel erg, want dat gaat ten koste van de mensen waar echt iets mee is.


Vind dit wel een hele gevaarlijke uitspraak van je..

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:54

En toch denk ik dat het waar is.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:56

Ik ben het eens met het deel over dat het meeste gefantaseerd is.
Maar datgene wat er tussen haakjes bij staat, vind ik toch wel erg over één kam scheren.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:56

En ik weet het wel zeker.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:56

ik sluit me daarbij aan.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:00

Hmmm.. ja je kan best mensen kwetsen door hun problemen als aanstellerij af te doen als ze serieus zijn.. dat zonder meer Miep. Buiten dat is een probleem zo serieus als de eigenaar ervan het ervaart.

Als mijn vriendin haar nagel breekt en gaat huilen zeg ik stel je niet aan muts.. maar mischein heeft ze er wel maanden gedreven op lopen veilen en is het voor haar vreselijk belangrijk (bij wijze van)

maar ik kan me dus indenken dat een onzekere puber op zoek naar aandacht de kenmerken van een borderline disorder leest daar veel in herkent en zichzelf bestmpelt omdat het de gewenste aandacht oplevert..
Dus ik denk ook dat dat het aantal patienten hier doet groeien..

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:02

Nogmaals, het aantal patienten groeit hier ook, ben ik met jullie eens.
Maar dat er neer word gezet dat pubers altijd fantaseren, daar struikel ik over.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:04

Klopt Riant,
Als we omschrijvingen van psychiatrische stoornissen lezen hebben we allemaal wel wat Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:05

Miep schreef:
Maar dat er neer word gezet dat pubers altijd fantaseren, daar struikel ik over.
dan moet je goed kijken waar je loopt!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:06

Ja dat is ook wel een beetje zo Miep ze doen het ook weer niet allemaaal..
Er wordt her en der gegeneraliseerd, en niet iedere puber fantaseert altijd alles.. Als je iedere puber op de wereld met een serieus psychisch probleen een euro moet geven wort je ook niet bij..
Maar we zijn allemaal puber geweest!! Punt is dat je je fantasie stoornis niet hier maar te pas en te onpas op bokt neer hoeft t zetten!!

In deze context dus de ellende op bokt wordt er wel redelijk was op los gefantaseerd..

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:10

Het is ook gewoon best erg om puber te zijn. Ik was ook diep-ongelukkig in die periode. Maar het lijkt wel of pubers van tegenwoordig niet beseffen dat dat redelijk normaal is en er gewoon bij hoort. Het is niet zo dat er iets mis is met je als je je niet constant gelukkig voelt. Dat maakt het overigens niet minder erg, aanstellerij of aandachttrekkerij, maar sommige pubers moeten hun "problemen" en gevoelens meer in perspectief zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:16

Miep, pubers zijn allemaal wankel en onzeker, erg beinvloedbaar en noem maar op. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Toen ik op de middelbare school zat hadden we ook zo'n talent in de klas, die kon uitstekend naspelen hoe je een aanval van hyperventilatie kreeg . En heel veel mensen tuinden erin, dat leverde haar veel aandacht op en vooral ook dat men heel voorzichtig met haar werd en zo kreeg ze weer iets meer speelruimte.

Maar Miep, zoals ik ergens anders ook al zei, er zijn óók pubers met echte problemen, daar wil ik niks aan afdoen en juist die mensen hebben 'last' van al die fakers.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:28

Ja maar een ander kenmerk van als je in de pubertijd zit is dat je nog niet zo makkelijk kan relativeren. En ook nog niet zo'n heel breed referentiekader hebt. Dat is ook het lastige van die tijd.. je denkt volwassen te worden en wijsheid in pacht te hebben en je wordt er voortdurend mee geconfronteerd dat je pas net uit de bloemkolen komt..

Toen ik 16 was voelde ik me ook al heel volwassen.. nou en toen ik 18 was kon ik de hele wereld aan!! (in mijn eentje wel te verstaan)

Misschien is het de leeftijd hoor maar "in mijn tijd" leek het gewoon minder gecompliceerd om puber te zijn. Het is dat mijn ma psycholoog is anders had ik op mijn 14 echt niet geweten wat een borderline disorder was en ik kende ook niemand die het had..

Later ben ik op kamers in een studentenhuis in aanraking gekomen met een meid die borderline disorder had en manisch (of weet ik wat) was. Dat was een zeer uitputtende tijdrovende slopende periode.. die is in de psychiatrie beland en er nooit meer uit gekomen.

Ik kan er niet bij dat mensen die zo ziek zijn hier vrolijk zitten te bokken, laat staan gewoon op school zitten en een eigen paard hebben..

Er wordt over zeer serieuze problemen gepraat alsof het een griepje is soms en dat stoort me af en toe wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:35

Riant, dat ben ik allemaal wel met je eens.
Er zijn hier op bokt wel een paar mensen die echt een stoornis hebben trouwens, maar daar gaat deze discussie eigenlijk helemaal niet over.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:52

Ik ben daarvan op de hoogte lovely..
Het is niet mijn bedoeling die mensen in een nadeel te brengen. Het is niet zo dat als je psychisch iets mankeert of een stoornis hebt, dat je dan perse niet meer kan bokken .. Daarom schreef ik in een eerdere post dat ik me soms afvraag wat mensen die echt een probeleem hebben vinden van alle fantasieproblemen..

Er wordt hier ook eerder genoemd dat het stijgende aantal patienten nadeling is om dat mensen die echt steun vinden voor hun probleem op bokt. De situatie die ik beschreef is natuurlijk een erg extreem geval.