Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:04

Fonnie"]
[quote="Waterkippie schreef:
juist wat Fasel zegt ben ik ook bang voor....
dus goed je poot stijf houden meid!
Heb je het hem inmiddels verteld?


Ik zou het niet vertellen. Wie weet wat ie dan nog voor een tijd heeft om allemaal plannetjes te gaan bedenken. Lips are sealed
Mensen die in een sekte zitten kunnen de vreemdste dingen doen.
Ik zou de avond ervoor naar een vriendin vertrekken en je vooral niet meer laten zien!
Gelukkig lees ik dat je bij veel mensen terecht kunt! Nou, anders bij mij wel! Ach gut
Kind kind, ik heb echt met je te doen. Het klinkt zo onwerkelijk en jij zit echt in die vreselijke situatie.
[/quote]

inderdaad.....
je kunt volgesn mij op een hoop plaatsen wel terecht, volgens mij zou het beter zijn als je een tijdje bij iemand anders ging wonen.....
ik zou daarbij wel de hulp inschakelen van een officiele instantie, zoals die stichting tegen sektes, daar zou ik iig even contact mee opnemen.
Nogmaal, ga aub niet mee naar brazilie! hoe normaal je vader zich ook voor doet om je over te halen, het verhaal klopt niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:38

Ik ben even stilgeslagen... ik vind de situatie, en dan met name je vaders gedrag, diep triest...

1. Ga NIET naar Brazilië, er zijn verschillende mogelijkheden wat er gebeurt, bijv. hij dumpt je daar, en geloof me, jij bent vogelvrij daar, en zal dan of dood in de goot of in de prostitutie eindigen. Volgende mogelijkheid, hij gaat je idd hersenspoelen, en wellicht dat daar ook mede-sekte-genoten zitten, en dan willen ze jou ook in de sekte inlijven. En er zijn nog meer mogelijkheden waar ik al niet eens aan wil denken Scheve mond

2. Voorts zou ik toch uit huis gaan... het spijt me zeer, maar je zegt dat er niet tot hem door te dringen valt. Dat hij de sekte als juist beschouwd, en jou als verkeerd. Meid, je eigen vader verraad je hiermee, en is imo niet meer als jouw vader, je papa te beschouwen. Je kan hem niet meer vertrouwen, ga verder met het opbouwen van je eigen leven, en het is ongelovelijk klöte om je eigen huisje te moeten verlaten, maar je zult een nieuw thuis vinden. Het zal zwaar zijn, maar toch moet jij aan jezelf denken, aan je eigen toekomst.

3. Mooi dat je aan school denkt, en ik wil je nog veel succes wensen met het doorzetten hierin. Ook veel sterkte, en ik hoop dat het je gaat lukken. Maar ik zou toch goed opletten op de situatie, als je kunt kiezen tussen een eigen leven voor je zelf, en een extra jaar school, of een leven waar je niet naar toe wilt in de sekte en wel het jaar gehaald te hebben... Waar kies je dan voor?

Ik hoop voor je, dat je de kracht krijgt om hieruit te stappen, en aan een eigen leven voor jezelf te beginnen. Ik wens je veel kracht.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 11:50

Dank je wel. Lachen

Fasel"]
[quote="Jamy"] Ik durfhet niet aan. Ik vind het daarbij ook een eng land, waardoor ik nog liever thuis blijf.
[/quote]

Juist. Dat is het. Kijk was het nou een land in europa geweest of desnoods Amerika of zoiets dan had je veel beter je weg kunnen vinden. Zowieso omdat de voertaal anders is.

Waarom ik er zo'n raar gevoel over kreeg is het feit dat hij in eerste instantie jou naar je oom in Brazillie wilde doen. Toen hij doorkreeg dat hij dat niet voor elkaar zou krijgen is hij een andere weg gaan volgen in mijn beleving. Onder het mom van vakantie daarnaartoe en uiteindelijk blijf jij achter. Dat is wat me zo bang maakt. Brazilie is geen land waar je zomaar even zegt 'mevrouw kunt u me helpen? Mijn vader heeft me achtergelaten en ik weet de weg niet'. Daar ben je zo afhankelijk van anderen en geloof me dat wil je niet.

Ik ben heel blij dat je gekozen hebt en ik hoop dat je voet bij stuk houdt. Heb je het hem al verteld?
[/quote]
Ja idd hij wil hoe dan ook dat ik daar heen ga en dat zie ik gewoon niet zitten. Ik moet volgens hem daar tot mezelf komen. Maar ik weet zelf het best hoe ik tot mezelf kom. En dat is iig niet me 2 weken op loten vreten omdat ik aardig moet doen en dingen bezoeken Scheve mond

[quote="aardbei"]
OMG!! Wat erg!! Goed van je dat je thuisblijft, maar weet je al wat je nu gaat doen? Je kan moeilijk alleen thuisblijven...kan je niet met Jeugdzorg praten over een pleeggezin of zoiets...En als je je verhaal kwijt wil kan je ook de Kindertelefoon bellen ofzo...misschien dat zij een oplossingn weten!!!!

xxxxxx en heeeeel veeeeeel sterkte!!!
[/quote]
De kindertelefoon heeft gezegd dat ik weg moest lopen Frusty

[quote="smurf schreef:
tjeetje wat een problemen!

Zit je nog op school??? Iedere school heeft een (of meerdere) vertrouwensperso(o)nen, mensen die speciaal een opleiding hebben gedaan om jongeren de weg te wijzen en te helpen hun problemen op te lossen.

Die vertrouwenspersoon kan samen met jou een plan maken, instanties die je kunnen helpen benaderen enz. Ze hebben een zwijgplicht, dus ze mogen niet over jouw problemen praten met jouw leraren, als jij dat zo wilt.

Neem contact met zo iemand op, die mensen zijn ervoor!

heel veel sterkte!

Ja ik zit in 4 HAVO. We hebben wel vertrouwingspersonen op school maar ik heb daar eerlijk gezegd niet zoveel mee. Ik praat liever met mensen die ik ken, die mij kennen. Maar ja ik zou het altijd kunnen proberen als ik dat wil.

Ik heb gisteravond nog een tijdje met mijn vader gepraat en heel duidelijk gezegd hoe ik erover dacht enzo en alles. Hij weet nu mijn standpunt en daar doet die het maar mee. Ik heb gezegd dat ik best op vakantie had gewild maar niet gelijk zover (heb last van heimwee en ben al 4 jaar niet weggeweest) daarbij wil ik onder deze omstandigheden met hem aan de andere kant van de wereld zitten, ik vertrouw hem niet en dat weet die nu. Ook heb ik hem gezegd dat ik het niet op prijs stel dat die mij de godganse dag loopt te kleineren. Met dat ik me door het negatieve laat leiden, ik mijn wil op leg, ik negatieve energieen meeneem naar huis en dat hij daar last van heeft enz enz.. Dingen waardoor ik denk dat ik slecht ben. En dat als hij zo makkelijk met mij om gaat dat die het ene moment met mij op vakantie wilt en het andere moment mij zo de deur uitzet ik misschien beter kan gaan..
Hij heeft ook veel dingen gezegd enzo maar dat zijn dingen die die altijd roept. Er is verder geen conclusie of iets uitgekomen maar hij weet iig hoe ik er precies over denk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:04

Wat een verhaal zeg. Als ik het zo lees, dan lijkt het alsof je vader een behoorlijke tik van de molen heeft gehad Scheve mond. Het lijkt me niet zo goed voor jou als je bij je vader blijft wonen, hij heeft momenteel zelf het vermogen niet om voor jou te zorgen. Hij heeft echter wel zorgplicht over je, maar dat mag ook alleen een financiele bijdrage zijn Knipoog.
Het is moeilijk om de straat op te lopen met het plan om nooit meer terug te gaan, dat is niet iets wat je zomaar eventjes doet. Het is makkelijker als je een plek hebt om heen te gaan, waar je je veilig kunt voelen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:05

Hoe reageerde hij op jou verhaal? Ook negatief? Of kon hij begrip voor jou opbrengen?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 12:16

Ja dat weet ik eigenlijk niet precies. Het ene moment denk ik dat die me begrijpt en het andere moment begint die weer dingen te vertellen waarvan ik net heb zitten vertellen hoe dat zit bij mij. Hij luisterd wel maar hij hoort me niet.. Beetje afwachten wat die er mee doet.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:18

Wat ontzettend erg voor je meis!

*hele dikke knuffel* Ach gut

Hopelijk draait je vader snel bij, heel veel sterkte ermee.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:18

Op zich niet zo'n raar advies van de kindertelefoon. Mijn gedachte is ook; wegwezen. Ik vind het eerlijk gezegd gewoon eng dat jij nog met hem onder één dak woont.

Werkt je vader ook? Heeft het misschien nut om een gesprek aan te gaan met zijn leidinggevende?

Verder zou ik toch op school nogmaals een gesprek aan gaan. Het hoeft niet je vertrouwenspersoon/groepsleider/mentor te zijn, gewoon een leraar waar je vertrouwen in hebt. Vraag hem om jouw situatie te bespreken met de leraar die je vader toestemming gaf om mee te gaan naar Brazilië. Zeg hem dat je had gehoopt dat school die toestemming NIET had gegeven, dat zij je van de regen in de drup hebben geholpen.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat school niet alle hulptroepen inschakelt om jou daar weg te halen. In plaats daarvan geven ze je vader toestemming om jou mee te nemen naar de andere kant van de wereld Scheve mond

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 12:27

Mijn vader heeft een eigen bedrijf dus ja.. geen leidinggevende..

Idd ik ga woensdag (dinsdag hebben we survival) naar mijn afdelingsleider en vraag hem waarom die toestemming heeft gegeven, hij weet van de situatie af.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:31

Een eigen bedrijf? ik wil niet weten hoeveel geld daarvan naar het zogenaamde omnicom gaat.

goed dat je zo sterk bent meid. Heb je niet een vriendin wat verder uit de buurt. Dat hij je daar niet kan vinden zeg maar. Als je school even kan missen om naar Brazillie te gaan kun je dat ook om daar weg te zijn toch?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:39

Moet je hier eens lezen http://www.omnicum.org/index/meesters/e ... mnicum.htm

Deze mensen praten dan over manipuleren Verward

paar stukjes

Bv. Leukemie en andere vormen van kanker kunnen worden voorkomen en eenmaal ontstaan ook genezen.

nou, da's mooi, dus alle kankerpatienten naar Omnicum.

Door ver gevorderden zijn ook kankercellen en tumoren weg te halen

Zou Jomanda daar geleerd hebben?

Ik vond dit overigens toen ik aan het Googlen was en zocht naar omnicum, sekte Knipoog

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:47

Dat meen je niet dat die mensen daarin kunnen geloven. Als dat waar zou zijn, zou dat al lang veel bekender zijn, zoals andere alternatieven geneeswijzen (kan niet meer op de naam komen, maar met die naalden etc).

Ik heb niets tegen al die sektemensen, zolang ze de anderen maar met rust laten, en niet zoals hier bij Lotte andere mensen erbij betrekken en kwetsen.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:50

Ik heb net toch maar gekeken op de site, curcussen in Frankrijk, ze heeft echt hele erge klap gehad van molen Scheve mond weet je al waar je heen kan ??

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:52

angelke schreef:
Dat meen je niet dat die mensen daarin kunnen geloven. Als dat waar zou zijn, zou dat al lang veel bekender zijn, zoals andere alternatieven geneeswijzen (kan niet meer op de naam komen, maar met die naalden etc).
Ik heb niets tegen al die sektemensen, zolang ze de anderen maar met rust laten, en niet zoals hier bij Lotte andere mensen erbij betrekken en kwetsen.


dat is accupuntuur, me klasgenoot heeft t gehad.. (weet niet of je het bedoelt.. maar lijkt me wel )

En over dat sekte, klopt ben ik helemaal mee eens!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:53

lieve jamy, ik weet niet wat ik lees....
ik weet ook niet wat ik zeggen moet...
vreselijk voor je.
als je een verblijfplaats nodig hebt staat mijn hart en mijn deur voor je open.
stuur je kracht en liefde...

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:00

MoonChloe"]
[quote="angelke schreef:
Dat meen je niet dat die mensen daarin kunnen geloven. Als dat waar zou zijn, zou dat al lang veel bekender zijn, zoals andere alternatieven geneeswijzen (kan niet meer op de naam komen, maar met die naalden etc).
Ik heb niets tegen al die sektemensen, zolang ze de anderen maar met rust laten, en niet zoals hier bij Lotte andere mensen erbij betrekken en kwetsen.


dat is accupuntuur, me klasgenoot heeft t gehad.. (weet niet of je het bedoelt.. maar lijkt me wel )

En over dat sekte, klopt ben ik helemaal mee eens!
[/quote]

Inderdaad bedankt Lachen.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:09

Fasel schreef:
goed dat je zo sterk bent meid. Heb je niet een vriendin wat verder uit de buurt. Dat hij je daar niet kan vinden zeg maar. Als je school even kan missen om naar Brazillie te gaan kun je dat ook om daar weg te zijn toch?

Dat lijkt me ook een heel goed idee. Zorg dat je, mocht het opeens acuut nodig zijn (voor zover dat nu eigenlijk nog niet zo is) je een plek hebt waar je heen kan waar je niet direct gevonden wordt. Het klinkt allemaal als een superinstabiele situatie en wat als opeens de bom barst? Ik vind het echt heel eng allemaal...Helemaal als je die site van omnicum leest Lips are sealed

Ik zou ook zeker met iemand van je school gaan praten. Uitleggen dat die toestemming van hen het jou alleen maar moeilijker maakt en misschien dat ze daar nog iets aan kunnen doen. En je kan ze vragen hoe het met je school moet als het allemaal escaleert of je uit huis gaat.

Een dikke knuffel iig voor jou; ik vind het superknap hoe je ermee omgaaat!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 13:31

Maar er kunnen toch mensen gewond raken? De mensen die gewond raken zullen het hebben verdiend, zij, die het niet verdienen om gewond te raken, zullen wonder boven wonder overleven
Dit staat ook op de omnicum site (nieuws, januari/februari) Daaronder staat een stukje wat hij ook geschreven heeft, ervaring van een cursist.
Hier heb ik mijn vader ook een keer mee geconfronteerd. Ik zei mensen die dus 'slecht' zijn raken gewond of ziek en gaan dood? Als je positief bent zul je overleven? Waarom is mamma er dan niet meer? Was die ook slecht? Zijn antwoord was Nee, blijkt maar weer hoe het in elkaar zit. Hij spreekt zichzelf ook 100 keer tegen in 5 minuten. En als je hem daar mee confronteerd verzind die snel iets wat er helemaal niks mee te maken heeft.

Maar hij heeft net wel zijn excusses aangeboden. Gister zei ik dus tegen hem dat die eens naar zichzelf moest kijken omdat heel veel dingen die die over mij zegt ook voor hem gelden. Zoals mij zijn wil opleggen. Als ik niet naar Brazilie ga DAN moet ik het huis uit. Hij heeft daar over nagedacht en voelde idd dat het niet goed was, maar meer iets van macht.. ook vind hij het heel erg dat ik hem niet vertrouw en hij hoopt dat dat wel weer kan komen. Dus ik zei dat dat mogelijk is maar dat mijn beetje vertrouwen dat ik weer had na die opmerking dat ik uit huis zou moeten gelijk weer weg was. En dat hij het wel aan zichzelf te danken heeft dat ik hem niet vertrouw.
Maar goed dat die dit zei is dus al heel wat voor mijn pa dat die dit zegt en inziet (voor hoelang het mag duren) maar goed.. Iig fijn dat ik dan niet weg MOET..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:39

Dat je hem niet vertrouwt, is inderdaad aan hem te wijten en dat ligt zeker niet aan jou. Hij zal misschien nog wel proberen om dat om te draaien, maar onthoudt dan maar goed dat het komt door de dingen die hij zegt en doet.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:47

Wat een verhaal zeg... Ik volg dit topic al vanaf het begin, maar er werden goede adviezen gegeven en ik wist daar eigenlijk niets aan toe te voegen. Toch wil ik je heel veel sterkte wensen met deze moeilijke situatie.

Ik geloof zelf best wel in paranormale dingen, maar ik vind wat ik hier lees erg ver gaan (te ver). Je vader is (als ik dat zo lees) best wel een beetje gehersenspoelt. Het moeilijke voor jouw is dat hij misschien nu naar je luistert en belooft dingen anders te doen, maar als hij weer bij die groep is geweest is hij door die mensen weer helemal omgepraat. Zolang je maar in hun straatje denkt is het goed, maar als je anders denkt bendenken ze wel iets om je zwart te maken. Jij zou negatieve energienen hebben... Waarom zou dat mens dat aan je vader vertellen??? Waarschijnlijk omdat jij dicht bij je vader staat en hem ook kunt beinvloeden. Ze zijn veels te bang dat je vader zich terug trekt daarom proberen ze een conflict te zetten tussen jouw en je vader... Ze zullen vast tegen je vader zeggen dat je afweizend zal reageren en als je dat dan doet (wat logisch is) dan is dat weer een bevestging. En zo zakt hij er steeds verder in.
Dit is wat ik denk dat er gebeurt (uit jouw verhaal opgemaakt)

Ik denk niet dat jij er iets aan kunt doen om dit te veranderen. Ik vraag me ook af of je dat wel moet doen. Je moet nu aan jezelf gaan denken. Jij moet ook je eigen leven gaan leiden.
Van afstand is het heel makkelijk om te zeggen dat je weg moet gaan, dus ik snap dat dat een hele moeilijke keuze is, maar denk goed na over de ideeen die ze hier geven over OTS enzo er zit zeker wat bij.
Jou vader moet voor jou zorgen en niet andersom.

Heel veel sterkte hiermee...

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 13:57

Essie wat jij zegt denk ik wel dat daar een kern van waarheid in zit.
Dat zei iemand anders ook al eens tegen mij. Als je bij zo'n groep zit moet je alles en iedereen die tegen je is loslaten. Ik was/ben tegen zijn gedoe en ik had Jamy dus die eigenlijk ook. Dus eerst Jamy weg waar ik zoveel steun aan had in de hoop dat ik misschien toch met hem meeging, maar nee dat lukte ook niet dus ik dan ook maar weg.. En idd omdat ik zo dicht bij hem sta en ik hem kan beinvloeden (dat is nu niet meer mogelijk maar goed, ik vind het prima als hij dit doet maar ik wil er niks mee te maken hebben)
Maar ja nu is het ook maar beetje afwachten hoe het gaat verder..

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:03

Maar hoe reageerde hij over die reis? Vind hij het niet meer erg dat je thuis blijft? Of reageerde hij daar niet op?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 14:16

Hij wil heel graag dat ik meega, echt heel graag. Hij wil zo graag dat we weer wat dichter bij elkaar komen enzo. Maar ja ik heb mijn redenen om niet mee te gaan heb ik hem verteld en tjah weet niet precies wat die er nu van vind. Hij kan me niet dwingen..

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:35

Goed dat je niet meegaat Lot! Ik kreeg het idee dat je een beetje aan het twijfelen was. Maar het is gewoon echt eng. Ik zou serieus 2 weken kei bang zijn als jij weg was. Ook al ken ik je niet IRL.
Ik weet het verder ook ammel niet meer, sorry Ach gut Maar ik hoop dat je wat hebt aan de reacties die hier staan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:42

Brrr heb net ook even wat gelezen op verschillende sites, krijg er gewoon rillingen van.
Misschien zie ik het nou heel negatief, maar vertrouw niet teveel op zijn excuses, kan heel goed zijn dat hij het nu over een andere boeg gooit om je toch mee te krijgen, hij ziet nu dat dreigen niet helpt, misschien probeerd hij het nu anders.

Pff ik zou niet graag in jou schoenen willen staan,
Het lijkt me echt een verdomd lastige situatie...