Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
J0anieke schreef:Ik las de titel, en dacht, goh, had een topic van mij kunnen zijn. Ik herken ook veel van wat je schrijft. Zelf kan ik veel nuanceren en een plekje geven. Hij is zo als hij is, ik ben zoals ik ben. Soms vind ik het lastig dat ik dat gevoel heb, maar eerlijk is eerlijk, ik hou er zelf ook van om controle te hebben. Als hij wat moet/gaat/zou gaan (?) regelen, dan zou ik dat ook moeten gaan loslaten. Ik bemoei graag.
Inmiddels een huis gekocht, kids gekregen. En t gaat gewoon goed.
Ik had deze reactie kunnen schrijven. 
Miran schreef:Ik herken dit deels ook wel. Wij hebben een dochter, ik werk 50% dus heel logisch dat ik meer doe. Daarnaast heb ik een paard. Maar het is wel al die ballen in de lucht houden, met ook veel kleine dingen, wat wel eens opbreekt. Gymspullen mee, een cadeautje voor een partijtje, spullen voor paasontbijt, in het hoofd hebben welke boodschappen er gedaan moeten worden, schone kleren in de kast, inpakken voor vakantie of een dagje weg, kind naar sport/dokter/tandarts, een afspraak op school, etc, etc, het stapelt wel enorm op.
, het paard, afspraken met en voor onze dochter (van inmiddels 12) en onthoud hoe alle agenda's lopen. Hij doet (buiten de was om) het complete huishouden, tuinonderhoud en kookt. Daarnaast regelt hij zaken met aannemers etc nu we aan het verbouwen zijn. Popstra schreef:Suzanne F. schreef:Er wordt inderdaad een steeds groter wordende groep single vrouwen verwacht omdat ze geen man meer nodig hebben voor het inkomen of voor zekerheid. Vrouwen kunnen goed voor zichzelf zorgen en zitten steeds minder vaak te wachten op een man die ze moeten verzorgen, waar ze voor moeten koken, wassen, regelen etc. Ze willen geen 2e moeder zijn maar zoeken steeds vaker diepgang, interesse, een emotionele toevoeging in hun leven. En veel mannen hebben dit niet te bieden.
Ja enkel de lusten en niet de lasten want poeh hey, je zal maar voor elkaar moeten zorgen...
Chickyy schreef:Miran schreef:Ik herken dit deels ook wel. Wij hebben een dochter, ik werk 50% dus heel logisch dat ik meer doe. Daarnaast heb ik een paard. Maar het is wel al die ballen in de lucht houden, met ook veel kleine dingen, wat wel eens opbreekt. Gymspullen mee, een cadeautje voor een partijtje, spullen voor paasontbijt, in het hoofd hebben welke boodschappen er gedaan moeten worden, schone kleren in de kast, inpakken voor vakantie of een dagje weg, kind naar sport/dokter/tandarts, een afspraak op school, etc, etc, het stapelt wel enorm op.
Hierin lees ik toch echt wel veel dingen die je met communicatie en overleg toch ook aan je partner kunt overlaten?
ligt aan de leeftijd natuurlijk. Maar gymspullen moeten ze hier vanaf groep 3 meenemen, en denken ze zelf aan. Is altijd op dezelfde dagen, en vergeten ze het; jammer dan. Gymmen ze maar op de sokken en in de gewone kleren. Vanillia schreef:Mijn ervaring is wel dat dit echt een karakter ding is. Je kunt je eigen gedrag veranderen, communiceren, ruzie maken, maar als hij anders zou willen had hij het wel anders gedaan. Iemand die van nature liever achterover hangt en wacht tot het geregeld is zal nooit een partner worden die pro-actief van alles regelt. Je kunt een vierkantje niet door een randje duwen.
Uiteindelijk heb je dus 2 opties; 1) je blijft en accepteert dat de mental load in jullie relatie (grotendeels) bij jou ligt of 2) je vertrekt.