Cayenne schreef:Ik sta echt versteld hoeveel bokkers (bewust) geen kinderen hebben!
Mensen met kinderen hebben minder tijd voor bokt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
F_T schreef:Ik vind het best bijzonder dat je blijkbaar denkt dat vrouwen met partner 'nog wel van gedachten veranderen'.

Captain schreef:F_T schreef:Ik vind het best bijzonder dat je blijkbaar denkt dat vrouwen met partner 'nog wel van gedachten veranderen'.
Ja.
Hier ook een man zonder kinderwens, anders was het mijn man niet geweest. Voor ik ging daten besprak ik dit altijd. Een man met kinderwens daar stak ik niet eens tijd of moeite in, dat ging hem nooit worden.
Goof schreef:_Lorette_ schreef:Met paarden heb je al genoeg kosten en zorgen, dus ik snap wel dat de cijfers op Bokt anders liggen.
Lang niet iedereen hier heeft paarden (of doet er nog iets mee).
Kabayo schreef:Ik denk dat een poll op bokt met ‘wie heeft paarden’ ook interessant is. Soms denk ik dat het meer een honden forum is
MarlindeRooz schreef:Dat is toch logisch want veel meer mensen in Nederland hebben honden.
Ik vind het ook altijd wat flauw als mensen tegen me zeggen “wacht maar tot je de juiste papa vindt”.
Alsof ik zelfstandig geen grote levenskeuzes kan maken en daar een man voor nodig heb?

Kabayo schreef:Ik denk dat een poll op bokt met ‘wie heeft paarden’ ook interessant is. Soms denk ik dat het meer een honden forum is

Kabayo schreef:Maar ik wijk af van het onderwerp
Wbt mensen die zeggen dat kinderen geen verrijking van het leven is en de hell op aarde vind ik wat bijzonder, dat weet je toch niet?
Ik wist van te voren ook niet wat ik er van ging vinden. Kinderen van anderen vind ik vreselijk, m’n eigen vind ik dan weer super leuk. Maar je hebt ook moeders die dat andersom ervaren. Die echt spijt hebben dat ze kinderen hebben (al is dat vaak een taboe om te zeggen)
DuoPenotti schreef:Kabayo schreef:Maar ik wijk af van het onderwerp
Wbt mensen die zeggen dat kinderen geen verrijking van het leven is en de hell op aarde vind ik wat bijzonder, dat weet je toch niet?
Ik wist van te voren ook niet wat ik er van ging vinden. Kinderen van anderen vind ik vreselijk, m’n eigen vind ik dan weer super leuk. Maar je hebt ook moeders die dat andersom ervaren. Die echt spijt hebben dat ze kinderen hebben (al is dat vaak een taboe om te zeggen)
Ja zeker kun je dat wel weten.
Ik moet rust om mij heen hebben, niet de hele tijd gejengel, geschreeuw, tv weer hard met simba of wat ook.
Zeker toen ik nog werkte was huis een plek van noodzakelijke rust.
Moet daar zo'n blaag rond gaan... nee dank u
palousa_boy schreef:Maar dat heb je toch zelf in de hand allemaal?
Als de tv te hard staat naar mijn zin gaat hij gewoon zachter, als de kinderen binnen als hondsdolle konijnen door het huis rennen schop ik zo naar buiten (niet letterlijk natuurlijk) etc etc
Als we bij anderen zijn mogen de kinderen zich ook gewoon gedragen, als ze dat niet kunnen in een restaurant oid dan gaan we gewoon naar huis en hebben ze pech..
Daar ben ik heel simpel en duidelijk in.
Dat zegt natuurlijk niet dat ze niks mogen en altijd met hun handen over elkaar moeten zitten maar je kunt best je grenzen aangeven.
. Tenminste, mij kan het niet schelen of iemand wel voor kinderen kiest of niet, niet mijn pakkie aan, niet mijn leven, doelen, etc. Ik was vroeger ook absoluut geen fan van kinderen, maar hé dan zocht ik ze gewoon niet op en iedereen blij
_Lorette_ schreef:Toen ik bij een gezondheidsonderzoek van mijn werk te horen kreeg dat mijn vetpercentage laag was en ik daar aan moest werken voor de kinderwens, viel dat echt verkeerd bij mij. Ik wilde immers helemaal geen kinderen, dus waar bemoeide die man zich mee. Het kon wel goed bedoeld zijn, maar hij had het ook heel anders kunnen brengen. Op z'n minst eerst kunnen vragen of er überhaupt een kinderwens was i.p.v. daar meteen van uitgaan. De maatschappij gaat nog steeds uit van kinderen krijgen. Toen ik net samen was met mijn man, vroegen vrienden van hem al naar de bruiloft en kinderen. Puur uit verzet had ik daardoor al eigenlijk nooit willen trouwen (en hij wist ook dat ik toen geen kinderwens had). Daarom kan ik me de vrij heftige reacties van bewust kindvrije mensen wel voorstellen. Je wil een tegengeluid geven. Net zo hard nee schreeuwen als er ja wordt geschreeuwd. Je moet alleen niet voor een ander gaan bepalen dat kinderen rampzalig zijn. Ik vind mijn kleine boys geweldig en ik hoop dat ze een verrijking voor de samenleving blijven.