Hoeveel kinderen hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Cayenne schreef:
Ik sta echt versteld hoeveel bokkers (bewust) geen kinderen hebben! :wow:

Mensen met kinderen hebben minder tijd voor bokt :') :')

Captain

F_T schreef:
Ik vind het best bijzonder dat je blijkbaar denkt dat vrouwen met partner 'nog wel van gedachten veranderen'.

Ja. >;)

Hier ook een man zonder kinderwens, anders was het mijn man niet geweest. Voor ik ging daten besprak ik dit altijd. Een man met kinderwens daar stak ik niet eens tijd of moeite in, dat ging hem nooit worden.

Santos_05
Fotograaf

Wat een verschil tussen 'bokt aantal kinderen' en 'CBS gemiddeld aantal kinderen' :+

Wij helpen het gemiddelde weer omhoog met 3 kinderen.

_Lorette_

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:56

Met paarden heb je al genoeg kosten en zorgen, dus ik snap wel dat de cijfers op Bokt anders liggen. :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:59

Captain schreef:
F_T schreef:
Ik vind het best bijzonder dat je blijkbaar denkt dat vrouwen met partner 'nog wel van gedachten veranderen'.

Ja. >;)

Hier ook een man zonder kinderwens, anders was het mijn man niet geweest. Voor ik ging daten besprak ik dit altijd. Een man met kinderwens daar stak ik niet eens tijd of moeite in, dat ging hem nooit worden.

Maar dat is beslist niet wat ik zei….
Dat is iets wat FT er zelf van gemaakt heeft

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:02

_Lorette_ schreef:
Met paarden heb je al genoeg kosten en zorgen, dus ik snap wel dat de cijfers op Bokt anders liggen. :P

Lang niet iedereen hier heeft paarden (of doet er nog iets mee).

_Lorette_

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Het was als grapje bedoeld, sorry. :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

Goof schreef:
_Lorette_ schreef:

Ik denk dat een poll op bokt met ‘wie heeft paarden’ ook interessant is. Soms denk ik dat het meer een honden forum is :=

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Samen vijf zonen ...twee van mij, drie van hem.
29,27,26,24,22..
1 thuiswonend de rest woont op zichzelf
Met aanhang , gezellige boel!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:09

Dat is toch logisch want veel meer mensen in Nederland hebben honden. :+

Ik vind het ook altijd wat flauw als mensen tegen me zeggen “wacht maar tot je de juiste papa vindt”.

Alsof ik zelfstandig geen grote levenskeuzes kan maken en daar een man voor nodig heb? :+

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:11

2 Zoons 1 de deur al uit de ander moeite om een huis te vinden.
Maar woont gezellig boven doet zijn ding dus heb ik geen last van is alleen sneu voor hem.
Kan mij voorstellen dat je een keer je voeten onder je eigen tafel wil steken.
Dat te kort aan huizen is wel een serieus probleem tegen woordig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

Kabayo schreef:
Ik denk dat een poll op bokt met ‘wie heeft paarden’ ook interessant is. Soms denk ik dat het meer een honden forum is :=

Ja inderdaad.
Wie is er nog actief in de paarden.
Eigen of verzorgpaard.
En dan maakt het niet uit wat ze ermee doen, maar minstens 1 keer in de week op de manege lessen tot dagelijkse zorg, met alles er tussen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

MarlindeRooz schreef:
Dat is toch logisch want veel meer mensen in Nederland hebben honden. :+

Ik vind het ook altijd wat flauw als mensen tegen me zeggen “wacht maar tot je de juiste papa vindt”.

Alsof ik zelfstandig geen grote levenskeuzes kan maken en daar een man voor nodig heb? :+

Hoezo logisch? Het heet bokt, geen blaft

Merk bijvoorbeeld in het DBT, dat was vroeger een huiskamer topic met 3 topics van 500 pagina’s per jaar. Topic is nu leeg… en zo ook fototopics. En heel veel andere paardgerelateerde topics. Ik ben bang dat bokt over 10 jaar niet zoveel meer is, helaas

Maar ik wijk af van het onderwerp :+

Wbt mensen die zeggen dat kinderen geen verrijking van het leven is en de hell op aarde vind ik wat bijzonder, dat weet je toch niet?
Ik wist van te voren ook niet wat ik er van ging vinden. Kinderen van anderen vind ik vreselijk, m’n eigen vind ik dan weer super leuk. Maar je hebt ook moeders die dat andersom ervaren. Die echt spijt hebben dat ze kinderen hebben (al is dat vaak een taboe om te zeggen)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:18

Kabayo schreef:

Ik heb hem aangemaakt haha :D

[LZP] Heb jij een paard(enleven)?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Kabayo schreef:
Goof schreef:

Dat dus. Of inderdaad ouder forum, of weet ik veel wat.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:20

Kindvrij, lekker rustig.

En beter voor zowel mij, mijn man en mijn nooit geboren kind. Zou best kunnen dat je mijn naam anders in de krant was tegengekomen omdat ik het bij de zoveelste huilbui uit het raam gekieperd zou hebben :+
Laatst bijgewerkt door Prairy op Gisteren, 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Kabayo schreef:

Wbt mensen die zeggen dat kinderen geen verrijking van het leven is en de hell op aarde vind ik wat bijzonder, dat weet je toch niet?
Ik wist van te voren ook niet wat ik er van ging vinden. Kinderen van anderen vind ik vreselijk, m’n eigen vind ik dan weer super leuk. Maar je hebt ook moeders die dat andersom ervaren. Die echt spijt hebben dat ze kinderen hebben (al is dat vaak een taboe om te zeggen)

Ja zeker kun je dat wel weten.

Ik moet rust om mij heen hebben, niet de hele tijd gejengel, geschreeuw, tv weer hard met simba of wat ook.
Zeker toen ik nog werkte was huis een plek van noodzakelijke rust.
Moet daar zo'n blaag rond gaan... nee dank u

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:28

Toen ik bij een gezondheidsonderzoek van mijn werk te horen kreeg dat mijn vetpercentage laag was en ik daar aan moest werken voor de kinderwens, viel dat echt verkeerd bij mij. Ik wilde immers helemaal geen kinderen, dus waar bemoeide die man zich mee. Het kon wel goed bedoeld zijn, maar hij had het ook heel anders kunnen brengen. Op z'n minst eerst kunnen vragen of er überhaupt een kinderwens was i.p.v. daar meteen van uitgaan. De maatschappij gaat nog steeds uit van kinderen krijgen. Toen ik net samen was met mijn man, vroegen vrienden van hem al naar de bruiloft en kinderen. Puur uit verzet had ik daardoor al eigenlijk nooit willen trouwen (en hij wist ook dat ik toen geen kinderwens had). Daarom kan ik me de vrij heftige reacties van bewust kindvrije mensen wel voorstellen. Je wil een tegengeluid geven. Net zo hard nee schreeuwen als er ja wordt geschreeuwd. Je moet alleen niet voor een ander gaan bepalen dat kinderen rampzalig zijn. Ik vind mijn kleine boys geweldig en ik hoop dat ze een verrijking voor de samenleving blijven. :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

DuoPenotti schreef:
Kabayo schreef:

Ja zeker kun je dat wel weten.

Ik moet rust om mij heen hebben, niet de hele tijd gejengel, geschreeuw, tv weer hard met simba of wat ook.
Zeker toen ik nog werkte was huis een plek van noodzakelijke rust.
Moet daar zo'n blaag rond gaan... nee dank u

Maar dat heb je toch zelf in de hand allemaal?
Als de tv te hard staat naar mijn zin gaat hij gewoon zachter, als de kinderen binnen als hondsdolle konijnen door het huis rennen schop ik zo naar buiten (niet letterlijk natuurlijk) etc etc
Als we bij anderen zijn mogen de kinderen zich ook gewoon gedragen, als ze dat niet kunnen in een restaurant oid dan gaan we gewoon naar huis en hebben ze pech..
Daar ben ik heel simpel en duidelijk in.

Dat zegt natuurlijk niet dat ze niks mogen en altijd met hun handen over elkaar moeten zitten maar je kunt best je grenzen aangeven.

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

Ik ben bewust kindvrij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:33

palousa_boy schreef:
Maar dat heb je toch zelf in de hand allemaal?
Als de tv te hard staat naar mijn zin gaat hij gewoon zachter, als de kinderen binnen als hondsdolle konijnen door het huis rennen schop ik zo naar buiten (niet letterlijk natuurlijk) etc etc
Als we bij anderen zijn mogen de kinderen zich ook gewoon gedragen, als ze dat niet kunnen in een restaurant oid dan gaan we gewoon naar huis en hebben ze pech..
Daar ben ik heel simpel en duidelijk in.

Dat zegt natuurlijk niet dat ze niks mogen en altijd met hun handen over elkaar moeten zitten maar je kunt best je grenzen aangeven.

Nee dat heb je niet in de hand.. ze zijn immers kind.

Ook die zachte tv kan ik niet verdragen.
Nee ook gewone "waarom" vragen zijn te veel als ik overprikkeld ben.
En ook lief spelen is dan teveel.

Nee ik kan gewoon geen kind om me heen hebben de hele dag... (zie mijn eerdere post waarom)

En waar ouders zeggen, die van mij zijn zo rustig denk ik; aaaaccchhhh daar zit geen mute op!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:38

Palousa, tot op zekere hoogte. Maar feit is dat een baby huilt en dat je niet alles in de hand hebt. Een kind blijft een kind en kan je niet uitzetten met een knopje, ook al doe je nog zo je best met de beste opvoeding ter wereld.

Ik zou er aan onder door gaan door de zorgen, de geluiden, het gebrek aan nachtrust. En m'n beesten zouden er aan onder gaan lijden want die tijd moet je dan gaan verdelen. Want heel eerlijk, ik hou van mn paardenleven maar die zal bij een kind echt heel anders en beperkter willen. En dat vind ik het ook niet waard.

Los van het feit dat een kind ook veel geld kost. Ik wil geen geldzorgen meer.

Ik droom wel eens dat ik zwanger ben en die paniek is altijd weer zo groot en echt...

En helemaal prima dat voor een ander het juist de grootste droom is. Gelukkig maar, anders had ik geen leuk3 neefjes en nichtjes gehad.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op Gisteren, 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

XladyX

Net aan tijd om te reageren hier, want kinderen (2) én paarden (5). :+

Geintje natuurlijk, maar druk is het wel en ik snap best dat daardoor er ook minder met kinderen zullen reageren dan zonder.

En eerlijk is eerlijk, bokt heeft ook wel wat neiging een anti-kinderen forum te zijn. Topics over kinderen + paard(en) combineren zijn standaard pagina's aan discussies lang, het kindvrij topic heeft vele vervolgen etc. Mensen zonder kinderen hebben misschien ook meer tijd en interesse om daar uitgesproken over te zijn. En andersom, mensen met kinderen interesseert het misschien wat minder om daar een uitgesproken mening over te hebben. Die zijn druk met poepluiers, snottebellen en andere zaken }> . Tenminste, mij kan het niet schelen of iemand wel voor kinderen kiest of niet, niet mijn pakkie aan, niet mijn leven, doelen, etc. Ik was vroeger ook absoluut geen fan van kinderen, maar hé dan zocht ik ze gewoon niet op en iedereen blij :D

c_alsemgeest

_Lorette_ schreef:
Toen ik bij een gezondheidsonderzoek van mijn werk te horen kreeg dat mijn vetpercentage laag was en ik daar aan moest werken voor de kinderwens, viel dat echt verkeerd bij mij. Ik wilde immers helemaal geen kinderen, dus waar bemoeide die man zich mee. Het kon wel goed bedoeld zijn, maar hij had het ook heel anders kunnen brengen. Op z'n minst eerst kunnen vragen of er überhaupt een kinderwens was i.p.v. daar meteen van uitgaan. De maatschappij gaat nog steeds uit van kinderen krijgen. Toen ik net samen was met mijn man, vroegen vrienden van hem al naar de bruiloft en kinderen. Puur uit verzet had ik daardoor al eigenlijk nooit willen trouwen (en hij wist ook dat ik toen geen kinderwens had). Daarom kan ik me de vrij heftige reacties van bewust kindvrije mensen wel voorstellen. Je wil een tegengeluid geven. Net zo hard nee schreeuwen als er ja wordt geschreeuwd. Je moet alleen niet voor een ander gaan bepalen dat kinderen rampzalig zijn. Ik vind mijn kleine boys geweldig en ik hoop dat ze een verrijking voor de samenleving blijven. :j

Zo kreeg ik van mijn eigen huisarts, die wist dat ik al 10 jaar actief bezig was om een sterilisatie voor elkaar te krijgen... een uitnodiging voor het "kinderwens spreekuur" ik begrijp dat die brief automatisch gestuurd was...
Maar was toch even not amused :+

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

Mandyy schreef:
Ik heb één kindje van mezelf en één (groot) kind van m'n schoonmoeder. O:) :P

_/-\o_
Dit zeg ik ook altijd tegen iedereen die vraagt of ik er nog 1 wil.
Ehhhh, ik heb er al 2 :Y)