@little_gift: serieus?? Dat zegt meer over de lezer dan hoor
De popcorn smiley zie ik als klaarzitten voor een goed verhaal (al dan niet passief agressief
) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) 
Cer schreef:Maar dan lees je “een goed verhaal” dus als andermans ellende?
Want dat is niet wat er staat

Freya6 schreef:Wat vinden jullie van het knipoogje dan?
Die vindt ik ook vrij denigrerend…. Ligt wel aan de tekst ook. Maar van mij hoeft t nie

Cer schreef:Ah ik dacht dat je sec op mijn post reageerde omdat deze erboven staat. Maar je reageert in het algemeen
En inderdaad.. omdat iets vaak zo is, is het niet altijd zo

Is in mijn ogen teleurgesteld zijn? "Jammer of balen" of zoiets.
niks te vieren DuoPenotti schreef:Freya6 schreef:Wat vinden jullie van het knipoogje dan?
Die vindt ik ook vrij denigrerend…. Ligt wel aan de tekst ook. Maar van mij hoeft t nie
Humor/Relativering aangeven dat een uitspraak een grapje is of niet letterlijk genomen moet worden.
Op een flirt na is dat toch ook hoe dat gebruikt zou worden zonder internet?
Wat mij opvalt is dat de jongere generaties veel dingen opvatten als negatief.
Zelfs dus die vriendelijke
Hoe komt dat?
Is het leven zoveel negatiever in het algemeen geworden dan?
Echt een oprechte vraag.
Minder naïef in communicatie en misschien een tikkeltje sarcastischer. Dat is te gechargeerd denk ik, maar mijn generatie + jonger heeft een iets andere manier van zich (digitaal) uiten. De jongere generaties zijn opgegroeid met digitale communicatie en het is zo geïntegreerd in hoe mensen opgroeien. Als je telefonisch of face 2 face communiceert dan heb je nog een aantal extra tools om nuance toe te voegen aan je woorden of je te uiten. Jongeren hebben dat ook gevonden in emoji's.
emoji zie dan zie ik een glimlach met doodse oogjes, in tegenstelling tot bijvoorbeeld
. Het is een beetje het hoofd van een politicus die een belofte doet waar die zich niet aan gaat houden.
Ik gebruik 'm zelf absoluut in negatieve zin, maar als ik berichten lees van mensen waarvan ik denk dat ze ouder zijn dan pas ik wel automatisch een 'boomerfilter' toe.
Ik zie het meer zo: als je in het echt een beetje klaar bent met iemand of denkt 'ja joh, wat jij wil' dan trek je ook niet altijd gelijk dit hoofd:

'
' of de overtreffende stik erin: 'Ok. 
bokt emoji vind ik dan wel vriendelijker dan de Apple emoji. Die is gewoon onaardig.
Dat is alleen maar onduidelijk en omslachtig.
Risxx schreef:Ik denk niet dat het erom gaat dat we graag negatief zijn hoor, we gebruiken gewoon andere smileys voor positieve dingen. Sarcasme laag bij de grond vind ik dan weer raar, hoezo dat dan? Gelukkig praten mijn vriendinnen allemaal net zo sarcastisch als mij. Soort zoekt soort denk ik
karuna schreef:Waarom is sarcastisch en negativiteit de nieuwe hype? Ik ben zeer realistisch en niet naïf in mijn communicatie en mogelijk ook direct. Ik draai ergens liever niet omheen.Dat is alleen maar onduidelijk en omslachtig.
De programmas vroeger v Kooten en de Bie bijvoorbeeld. Gingen nooit over echte mensen. Er werd niemand in gekwetst. Omdat het typetjes waren niet meer dan dat.
Sarcasme is niet aan mij besteed. Ik vind het redelijk laag bij de grond en verwarrend naar je communicatie partner. Net als indirecte hints en dan maar hopen dat deze worden opgepakt
En is er een verschil tussen jongens en meisjes in smiley gebruik?