Bookvent 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:36

magda_90 schreef:
love_mandy schreef:
Ik heb al een heleboel items in mijn notities gezet om te kopen :')

Wij moeten even babbelen zodat we Marjo niet dezelfde boeken gaan geven. :))

Ja slim! Ik stuur je binnenkort wel even een pb om te overleggen :j

Ipsilonka

Re: Bookvent 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:39

Zo leuk! Ik moet mijn good reads nog even afmaken. Maar komt goed

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:42

Zo leuk, maar ook spannend!
Zit iets van overlap in genres in, maar voor mijn lootje zal ik ook wat nieuwe genres mogen ontdekken :).

@Dorus, wij gaan ook goed moeten afstemmen!
Laatst bijgewerkt door Oshaa op Vandaag, 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:42

Ik kan denk ik zo al 25+ titels voor Goldwynn bedenken, dus ik moet echt gaan minimaliseren :+

Ok advent kalender vraag.
Hebben jullie editie voorkeuren?
Bijv model op de cover, illustrated, special edition, hardcover of paperback etc?

Ik heb zelf een voorkeur voor illustrated covers. Als voorbeeld:

Afbeelding
Als het even kan bestel ik altijd de illustrated versie.

Nou zijn geloof ik 80% van de illustrated covers in het gay romance genre getekend door Tal Lewin/Caraveggia, dus heel herkenbaar haha. Ik kan helaas via Goodreads geen editie selecteren, iemand die weet hoe dit werkt?
En verder hou ik van hardcovers tenzij een deel van de serie alleen in paperback te krijgen is, dan heb ik alles in paperback. En vice versa

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:45

Ik houd van hardcovers <3 die vind ik het mooiste om in de kast te houden maar onderaan de streep is de inhoud van een boek echt het belangrijkste :j

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:51

Dat ligt er een beetje aan, ik heb veel delen 2 of 3 van series op mijn wish list staan, dan wil ik het liefst wel iets matching bij wat ik al heb staan van dat boek haha. (Ik kan daar een overzichtje voor maken)

Verder houd ik van hardcovers en ik heb ook heel veel special editions staan, daar ben ik wel echt heel erg fan van <3 maar paperbacks heb ik ook een kast van vol, als de floppy zijn alleen maar pluspunten.

Voor romance boeken houd ik dus niet van die half naakte mannen op de cover (of eigenlijk überhaupt ‘echte’ mensen), dan heb ik dus liever een illustrated version.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:51

Leuk, lootjes! Ik vind het wel een beetje spannend aangezien ryukapple en ik niet echt overeen komen qua boekensmaak, maar dat komt vast uiteindelijk allemaal goed (met het verlanglijstje) := Ik kijk iig er naar uit om dit jaar nieuwe genres te ontdekken, rond te snuffelen in de boekenwinkel en mooie edities te scoren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:59

Verhaal staat absoluut op 1. Maar al er een mooie editie van is met een mooie hardcover of sprayed edges dan mag dat altijd

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:07

Marjo schreef:
Jespri schreef:
Super leuk!!! *\o/*

Blij met m’n lootje, denk dat ik daarvoor een mooi pakket kan maken. Ook blij met de gene die mij heeft denk dat die ook goed weet waar ze mij mee kan verassen. :D

Ik heb al 2 boeken in gedachten :D

Super leuk! Ben heel benieuwd. :))

Mijn voorkeur ligt bij hardcovers, vind paperbacks niet erg maar ze zien er zo snel gelezen uit en vind dat zelf erg zonde.

Speciale edities vind ik erg leuk, maar zijn ook gelijk een stuk duurder. Leuk als het kan maar ben ook al erg blij met de “standaard” uitgave.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:18

Eelmo schreef:
Ha leuk, ik had al een vaag vermoeden dat ik op een manier gelinkt zou worden aan Goldwynn :D

Maar een hoop werk idd, snel gedaan! Leuk!

Wij moeten ook even afstemmen voor Sanne :+

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:34

DWitzel schreef:
Eelmo schreef:
Ha leuk, ik had al een vaag vermoeden dat ik op een manier gelinkt zou worden aan Goldwynn :D

Maar een hoop werk idd, snel gedaan! Leuk!

Wij moeten ook even afstemmen voor Sanne :+

Ja komt goed! :D vind het eigenlijk ook wel fijn om met iemand te kunnen sparren over de boeken.
Qua thrillers zitten Sanne en ik trouwens goed op 1 lijn qua favo scandi-auteurs :j

Ik ben een sucker voor hardcovers en special editions (ik heb een the broken binding abbo), maar heb niets tegen paperbacks. Ik houd alleen niet zo van mensen-covers. De Robin Hobb boeken heb ik dus bijvoorbeeld idd in de 'mooie' edities, niet die met de karakters erop afgebeeld.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:05

Sirius_ schreef:
Ok advent kalender vraag.
Hebben jullie editie voorkeuren?
Bijv model op de cover, illustrated, special edition, hardcover of paperback etc?

In het verleden had ik dit wel. Ook super frustrerend als dan net geen passende editie te krijgen was in een later boek in de serie.
Tegenwoordig maakt het me niks meer uit, heb series in 3 verschillende soorten formaat, coverversie en hardback/paperback door elkaar in de kast zonder dat het me boeit :')
Ik ga nog voor kwantiteit en zoveel mogelijk boeken voor zo min mogelijk geld _O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:11

Ik kan echt kwijlen bij mooie edities, maar dat hoeven niet perse special editions te zijn. En sommige special editions vind ik dan ook weer helemaal niet bijzonder.
Series moeten dan wel weer bij elkaar passen van mij.