Bookvent 2026

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:36

magda_90 schreef:
love_mandy schreef:
Ik heb al een heleboel items in mijn notities gezet om te kopen :')

Wij moeten even babbelen zodat we Marjo niet dezelfde boeken gaan geven. :))

Ja slim! Ik stuur je binnenkort wel even een pb om te overleggen :j

Ipsilonka

Re: Bookvent 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:39

Zo leuk! Ik moet mijn good reads nog even afmaken. Maar komt goed

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:42

Zo leuk, maar ook spannend!
Zit iets van overlap in genres in, maar voor mijn lootje zal ik ook wat nieuwe genres mogen ontdekken :).

@Dorus, wij gaan ook goed moeten afstemmen!
Laatst bijgewerkt door Oshaa op 02-02-26 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:42

Ik kan denk ik zo al 25+ titels voor Goldwynn bedenken, dus ik moet echt gaan minimaliseren :+

Ok advent kalender vraag.
Hebben jullie editie voorkeuren?
Bijv model op de cover, illustrated, special edition, hardcover of paperback etc?

Ik heb zelf een voorkeur voor illustrated covers. Als voorbeeld:

Afbeelding
Als het even kan bestel ik altijd de illustrated versie.

Nou zijn geloof ik 80% van de illustrated covers in het gay romance genre getekend door Tal Lewin/Caraveggia, dus heel herkenbaar haha. Ik kan helaas via Goodreads geen editie selecteren, iemand die weet hoe dit werkt?
En verder hou ik van hardcovers tenzij een deel van de serie alleen in paperback te krijgen is, dan heb ik alles in paperback. En vice versa

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:45

Ik houd van hardcovers <3 die vind ik het mooiste om in de kast te houden maar onderaan de streep is de inhoud van een boek echt het belangrijkste :j

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:51

Dat ligt er een beetje aan, ik heb veel delen 2 of 3 van series op mijn wish list staan, dan wil ik het liefst wel iets matching bij wat ik al heb staan van dat boek haha. (Ik kan daar een overzichtje voor maken)

Verder houd ik van hardcovers en ik heb ook heel veel special editions staan, daar ben ik wel echt heel erg fan van <3 maar paperbacks heb ik ook een kast van vol, als de floppy zijn alleen maar pluspunten.

Voor romance boeken houd ik dus niet van die half naakte mannen op de cover (of eigenlijk überhaupt ‘echte’ mensen), dan heb ik dus liever een illustrated version.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:51

Leuk, lootjes! Ik vind het wel een beetje spannend aangezien ryukapple en ik niet echt overeen komen qua boekensmaak, maar dat komt vast uiteindelijk allemaal goed (met het verlanglijstje) := Ik kijk iig er naar uit om dit jaar nieuwe genres te ontdekken, rond te snuffelen in de boekenwinkel en mooie edities te scoren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:59

Verhaal staat absoluut op 1. Maar al er een mooie editie van is met een mooie hardcover of sprayed edges dan mag dat altijd

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 22:07

Marjo schreef:
Jespri schreef:
Super leuk!!! *\o/*

Blij met m’n lootje, denk dat ik daarvoor een mooi pakket kan maken. Ook blij met de gene die mij heeft denk dat die ook goed weet waar ze mij mee kan verassen. :D

Ik heb al 2 boeken in gedachten :D

Super leuk! Ben heel benieuwd. :))

Mijn voorkeur ligt bij hardcovers, vind paperbacks niet erg maar ze zien er zo snel gelezen uit en vind dat zelf erg zonde.

Speciale edities vind ik erg leuk, maar zijn ook gelijk een stuk duurder. Leuk als het kan maar ben ook al erg blij met de “standaard” uitgave.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 22:18

Eelmo schreef:
Ha leuk, ik had al een vaag vermoeden dat ik op een manier gelinkt zou worden aan Goldwynn :D

Maar een hoop werk idd, snel gedaan! Leuk!

Wij moeten ook even afstemmen voor Sanne :+

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 22:34

DWitzel schreef:
Eelmo schreef:
Ha leuk, ik had al een vaag vermoeden dat ik op een manier gelinkt zou worden aan Goldwynn :D

Maar een hoop werk idd, snel gedaan! Leuk!

Wij moeten ook even afstemmen voor Sanne :+

Ja komt goed! :D vind het eigenlijk ook wel fijn om met iemand te kunnen sparren over de boeken.
Qua thrillers zitten Sanne en ik trouwens goed op 1 lijn qua favo scandi-auteurs :j

Ik ben een sucker voor hardcovers en special editions (ik heb een the broken binding abbo), maar heb niets tegen paperbacks. Ik houd alleen niet zo van mensen-covers. De Robin Hobb boeken heb ik dus bijvoorbeeld idd in de 'mooie' edities, niet die met de karakters erop afgebeeld.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 23:05

Sirius_ schreef:
Bijv model op de cover, illustrated, special edition, hardcover of paperback etc?

In het verleden had ik dit wel. Ook super frustrerend als dan net geen passende editie te krijgen was in een later boek in de serie.
Tegenwoordig maakt het me niks meer uit, heb series in 3 verschillende soorten formaat, coverversie en hardback/paperback door elkaar in de kast zonder dat het me boeit :')
Ik ga nog voor kwantiteit en zoveel mogelijk boeken voor zo min mogelijk geld _O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 23:11

Ik kan echt kwijlen bij mooie edities, maar dat hoeven niet perse special editions te zijn. En sommige special editions vind ik dan ook weer helemaal niet bijzonder.
Series moeten dan wel weer bij elkaar passen van mij.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 03:55

Even een paar dagen wat minder gebokt, maarrrr LOOTJESSSSSS <3 *\o/*

Ik zal mijn lijstje op Goodreads ook even aanvullen deze week voor mijn lootje, maar zoals eerder aangegeven : voel je vrij om er je eigen draai aan te geven :j

Beloof dat ik voor het einde van deze week alles compleet heb qua wat ik heb en dat ik het ook wekelijks even bijhoud, omdat ik ook weleens scharrel bij mini biebjes

Wat betreft de weekvraag : Ik heb ook een lichtelijke voorkeur voor hardcovers, maar heb geen speciale editie series of iets dergelijks. En ook als het een paperback is, dikke prima :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:04

Mbt de weekvraag: het maakt mij niet veel uit of het hardcovers of paperbacks zijn. Belangrijkste vind ik, als het een serie is, dat het bij elkaar past. Speciale edities mogen hier natuurlijk ook, maar dat is voor mij optioneel.

Voor het idee, hier ben ik onwijs blij mee zoals het er uitziet.

Afbeelding

Afbeelding

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:19

Voor mij maakt het niet uit of het een paperback of hardcover is zolang als het als het een serie is maar bij elkaar past.
Special editions zijn leuk maar ben net zo blij met een simpele paperback.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:33

Ik kan heel erg genieten van speciale edities, maar dat is qua budget natuurlijk wel lastiger. Ik vind het wel fijn als een serie toch enigszins bij elkaar past, maar uiteindelijk is de inhoud het belangrijkste. En ik ben al blij met de moeite die gedaan wordt :)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:54

Susan88 schreef:
Leuk, lootjes! Ik vind het wel een beetje spannend aangezien ryukapple en ik niet echt overeen komen qua boekensmaak, maar dat komt vast uiteindelijk allemaal goed (met het verlanglijstje) := Ik kijk iig er naar uit om dit jaar nieuwe genres te ontdekken, rond te snuffelen in de boekenwinkel en mooie edities te scoren.

Hetzelfde voor mij maar heb een heel jaar voor onderzoek dus moet goedkomen. en wees niet bang mijn verlanglijstje is heel uitgebreid (op dit moment staan er 107 boeken op voor deze kalender :+ )

een mooie speciale editie doet het altijd goed maar voor mij zijn paperbacks ook helemaal prima. Bij voorkeur bij series wel boeken die bij elkaar passen. Verder hebben mensen op de cover niet echt mijn voorkeur.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:56

Hier ook geen specifieke voorkeur. Zelf koop ik vaak de hardcover versie als er keuze is, maar ik ben net zo blij met een paperback in de kalender.

Speciale edities ga ik steeds meer waarderen maar zijn ook geen must.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:56

Ik heb vorig jaar een vragenlijst gestuurd aan DWitzel en krijg van verschillende kanten de vraag om deze te delen. Bij deze doe ik dat in het topic, dan kan iedereen erbij. Succes ermee :D
De vragen richten zich overigens vooral op de overige cadeaus, niet op boeken zelf. Maar dan moet je die even toevoegen.

1. Favoriete drankje warm:
2. Uit glas of mok?
3. Favoriete drankje koud:
4. Favoriete zoete snack:
5. Favoriete zoute snack:
6. Welke kleuren of combinaties vind je fijn/prettig?
7. Welke kleuren of combinaties juist niet?
8. Is je huis opgeruimd en netjes of vrolijk en (wat) rommelig?
9. Woonstijl (denk aan industrieel, romantisch, enz., plaatjes ter ondersteuning mag):
10. Leukste verjaardagscadeau tot nu toe:
11. Favoriete huisdier(en):
12. Leukste paardenras(sen):
13. Het engste dat je ooit hebt gedaan:
14. Het stomste cadeau dat je ooit hebt gekregen:
15. Wat zou je nooit in je leven doen?
16. Favoriete kledingstuk:
17. Ben je sportief?
18. Hobby naast paarden:
19. Jouw ideale paardenverblijf:
20. Wat is de top 3 van jouw bucketlist? Of zou er bovenaan staan als je er 1 zou hebben?

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:03

Hier geen voorkeur voor hardcover of paperback, al vind ik die special editions die langskomen komen wel erg mooi om te zien. Wel heb ik bijvoorbeeld een boek op mijn lijstje wat een "graphic novel" is, die staat er op omdat het een mooie versie is. Het originele boek heb ik al..... Series, ja dat is wel leuk als het dezelfde uitvoering is. Wat ik wel merk is dat ik een kleine pocket met (hele) kleine lettertjes/volle pagina's niet fijn lezen vind. Dus leesbaarheid is belangrijker dan de buitenkant :o
Laatst bijgewerkt door DWitzel op 03-02-26 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:04

Daihyo schreef:
Ik heb vorig jaar een vragenlijst gestuurd aan DWitzel en krijg van verschillende kanten de vraag om deze te delen. Bij deze doe ik dat in het topic, dan kan iedereen erbij. Succes ermee :D
De vragen richten zich overigens vooral op de overige cadeaus, niet op boeken zelf. Maar dan moet je die even toevoegen.

1. Favoriete drankje warm:
2. Uit glas of mok?
3. Favoriete drankje koud:
4. Favoriete zoete snack:
5. Favoriete zoute snack:
6. Welke kleuren of combinaties vind je fijn/prettig?
7. Welke kleuren of combinaties juist niet?
8. Is je huis opgeruimd en netjes of vrolijk en (wat) rommelig?
9. Woonstijl (denk aan industrieel, romantisch, enz., plaatjes ter ondersteuning mag):
10. Leukste verjaardagscadeau tot nu toe:
11. Favoriete huisdier(en):
12. Leukste paardenras(sen):
13. Het engste dat je ooit hebt gedaan:
14. Het stomste cadeau dat je ooit hebt gekregen:
15. Wat zou je nooit in je leven doen?
16. Favoriete kledingstuk:
17. Ben je sportief?
18. Hobby naast paarden:
19. Jouw ideale paardenverblijf:
20. Wat is de top 3 van jouw bucketlist? Of zou er bovenaan staan als je er 1 zou hebben?

Ja, hij was/is leuk en ik heb hem dan zelf ook weer gebruikt afgelopen jaar, dus denk dat Anne hem ook weer in mag vullen dit jaar :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-26 10:09

Speciale edities zijn altijd tof om te ontvangen <3
Geïllustreerde edities vind ik ook heel tof trouwens.

Hardcover staat wat mooier in de kast, maar die zijn ook vaak een stukje duurder. Paperback is voor mij dus ook helemaal prima :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:12

magda_90 schreef:

Ziet er prachtig uit! Je hebt The Realm of the Elderlings in de editie die ik het mooist vind *\o/*

Sirius_ schreef:

Niet echt - paperback of hardcover maakt mij weinig uit. Paperback is altijd wat makkelijker lezen in bed (lees vaak dikke boeken), hardcover is veiliger meenemen (maar wel zwaarder). Lees veel op mijn Kindle en daar zie ik het toch niet. Series in dezelfde stijl is wel fijn of in iedergeval dezelfde grootte!

Ik had het denk ik al ergens geschreven, maar hoe minder "mensen" op de cover staan, de mooier ik het vaak vind. Ben nu net begonnen in The Land Beyond the Sea, en op Goodreads geeft hij die linker cover aan, maar heb zelf de rechter gekocht, omdat ik dat een mooiere stijl vind.

Afbeelding

Special editions maken mij dan weer weinig uit, vooral omdat de boeken uiteindelijk in de kast staan en je het toch niet ziet! De special editions in de foto van magda_90 vind ik er heel mooi uitzien, maar ik zou er niet tegen kunnen dat de boeken "verkeerd om" in de kast staan :+ , dus dan zie je de special edition toch niet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:26

Bedankt voor de vragenlijst Daihyo! Dat gaat zeker van pas komen!