Wie heeft de verwarming aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:48

Jeetje, dat verhaal ken ik nog wel.
Heb er zelfs een poos terug nog aan gedacht, maar wist niet meer welke naam daarbij hoorde.
Wat intens naar dat je nog steeds zo in de koude zit.

Voor de andere die noodgedwongen koud zitten, ik word daar echt boos om... en spreek niet precies uit hoe... maar echt.... dat dit kan... -O-

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:51

Amber_anne schreef:
Ik kan dat topic nog wel herinneren, is dat nog actief? Wat vervelend om te horen dat je nog niet in een fijne warme woning kan zitten. Begrijp ik hieruit dat je dus wel terug gaat naar de woning als die is opgeknapt? Dat schept wel hoop

Nee dat is (godzijdank!) verwijderd, gezien mensen compleet ongepast, finaal door het lint gingen en er aan bedreiging, blackmailing en doxing werd gedaan.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op Vandaag, 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:53

Rijtjeswoning uit de jaren 70 hier.
Zelfs met nieuwe kozijnen, dubbeltripple weet ik het glas en spouwisolatie voel je de kou uit de vloer beneden optrekken. De verwarming staat al 2 maanden aan als we thuis zijn op 19,5 graden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:59

Ik vind het meer dan bizar dat in ons zogenaamd welvarende land mensen wonen die zich niet kunnen veroorloven te stoken en dus in de kou en soms ook in het vocht en de schimmel zitten.
Een leefbaar huis zou geen luxe, maar een grondrecht moeten zijn -O-

Mars

Re: Wie heeft de verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:07

Nou ik schrik er ook wel van als ik lees hoeveel mensen op moeten letten en zelfs in de kou zitten vanwege kosten. En dan is dit nog bokt wat door de bank genomen vrij goed bedeeld zou zijn. Kun je nagaan hoe velen erbij zitten… ik word daar ook verdrietig van:\

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:09

Konstantine schreef:
Ik vind het meer dan bizar dat in ons zogenaamd welvarende land mensen wonen die zich niet kunnen veroorloven te stoken en dus in de kou en soms ook in het vocht en de schimmel zitten.
Een leefbaar huis zou geen luxe, maar een grondrecht moeten zijn -O-

Dat zou absoluut moeten inderdaad.

Maar er zijn vreselijk veel verhalen waar het in de praktijk anders is helaas.

martinev

Re: Wie heeft de verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:18

Jeetje wat een verhalen hier zeg.. Wat ontzettend rot als je dit soort keuzes moet maken over het verwarmen van je huis.

Verder heel interessant om te zien hoe de verschillen zijn.

Ik woon in een prima geïsoleerd huis uit 1998. Wij verwarmen het huis met een houtkachel, en die is inmiddels zeker iedere dag aan. Hij verwarmt mijn woonkamer binnen no time. De kachelpijp loopt door mijn badkamer (wel afgetimmerd natuurlijk) en daardoor is het in mijn badkamer ook lekker warm. In mijn slaapkamer wil ik het graag koel hebben, mijn raam staat altijd open, dus daar hoeft sowieso niet verwarmd te worden. Als ik het wel zou willen dan zet ik mijn slaapkamerdeur (bovenaan de open trap) open en dan wordt het daar vanzelf ook warm.
We hebben vorige maand het gas af laten sluiten, we gebruikten het al tijden niet meer maar betaalden wel nog steeds vastrecht, zonde van het geld, dus weg ermee!
Hout hebben we altijd genoeg, we hebben fijne wegen om altijd aan gratis hout te komen, vaak in de vorm van bomen die we zelf om moeten komen zagen, maar daar hebben we het materiaal en de kennis voor dus dat is helemaal prima. We hebben zo'n 35 kuub liggen nu in onze houthokken. Het voordeel is dat je het op deze manier vaak warm krijgt haha, zagen, kloven, stapelen, altijd genoeg te doen!