Vraag omtrent ziekmelding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Re: Vraag omtrent ziekmelding

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:20

Je werkgever heeft ook een soort zorgplicht, goed werkgeverschap.
Grote kans dat HR jou LG erop gewezen heeft dat er een dossier moet komen zodat jou werkgever nooit iets verweten kan worden dat ze niet goed mee gedacht hebben.
Ziekmelding hoort daar waarschijnlijk bij. Dit heeft dus niks met jou als persoon te maken maar met processen en procedures.

Probeer het los te laten en ga juist nu wel gewoon door met je werk.
Echt geen reden om nu al hierover te stressen. Als van je LG geen duidelijk antwoord krijgt, bel dan morgen ochtend HR en vraag of zij het je kunnen uitleggen.

Maak het niet groter dan het is, als het een foutje is melden ze jou weer beter en is er niks aan de hand.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:22

veneri schreef:
Ik ben overigens erg bang dat deze onder een hoedje speelt met LG,maar dat zal blijken.

Waarom lijk je vooral te denken dat het één groot complot is van LG en Arbeidsarts en nu ook nog RA om jou te schaden?
Zijn er nog andere zaken voorgevallen dan?

Foaly

Re: Vraag omtrent ziekmelding

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:25

Ik vraag me ook af waar dat wantrouwen richting je LG vandaan komt. Je hebt het over drukmiddel, dat je niet wilt dat hij 'gelijk' krijgt en nu onder één hoedje spelen.

En misschien is het ook een enorme zak, dat kan natuurlijk, maar het klinkt nog steeds alsof er veel meer aan de hand is dan 'alleen' een onterechte ziekmelding.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:33

Er is verder niks aan de hand.
Dit is nu eenmaal mijn gevoel door deze manier van doen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:35

carika schreef:
Je werkgever heeft ook een soort zorgplicht, goed werkgeverschap.
Grote kans dat HR jou LG erop gewezen heeft dat er een dossier moet komen zodat jou werkgever nooit iets verweten kan worden dat ze niet goed mee gedacht hebben.
Ziekmelding hoort daar waarschijnlijk bij. Dit heeft dus niks met jou als persoon te maken maar met processen en procedures.

Probeer het los te laten en ga juist nu wel gewoon door met je werk.
Echt geen reden om nu al hierover te stressen. Als van je LG geen duidelijk antwoord krijgt, bel dan morgen ochtend HR en vraag of zij het je kunnen uitleggen.

Maak het niet groter dan het is, als het een foutje is melden ze jou weer beter en is er niks aan de hand.

Ik snap wat je zegt, ik snap ook dat wkg dossier moet opbouwen,maar ik snap niet waarom het op deze manier moet gaan en waarom dat dan niet uitgelegd wordt, voordat ze dit doordrukken. Het voelt zo ontzettend verkeerd en oneerlijk.

En niet stressen,tsja,te laat. Ik vreet mij op door deze situatie en kan dat niet ongedaan maken en mijn gevoel niet veranderen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:45

Of het helemaal zo hoort weet ik niet. Maar volgens mij klopt het wel dat als je niet op je werk fysiek kunt komen maar wel thuis werkt je inderdaad deels ziekgemeld kan worden. Je kan immers fysiek niet naar je werk en vult je werk anders in.

Mijn werk heeft regelmatig ook een bijzonder cao. Maar nu ik ziek thuis zit maak ik mij meer druk om mijn gezondheid dan over het werk en financiele gedeelte. Dat komt later wel!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:07

Voor mij klinkt het ook meer als een administratief iets dan als dwars zitten, wat zou je hier zelf slechter van worden? En om welk percentage gaat het, is dat echt een paar procent of heb je het over een dag of meer.
Ik vind het na 3,5 maand helemaal thuis zijn, waar je normaal gesproken deels op kantoor moet zijn, waarbij je zelf aangeeft dat het al langer duurt dan verwacht en het nergens op papier is gezet niet heel gek dat een werkgever wel wat moet gaan vastleggen eigenlijk. Alleen snap ik niet dat jullie na zoveel weken daar nog geen contract over hebben gehad. Hoe vaak heb je überhaupt contact met je LG? Ik heb er na 25 jaar werken nog nooit eentje gehad die ik niet minimaal eens per week even echt sprak.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:56

LadyFiesta schreef:
Hutcherson schreef:

Kom over 3 maand maar eens terug. Vaak is het zoiets. De eerste 104 weken mag je ziek zijn zonder al teveel poeha.

Zo, je bagatelliseert het behoorlijk Hutcherson, en je krijgt echt niet altijd 100% van je loon tijdens ziekte. Misschien eerst even inlezen voor je zulke generaliserende uitspraken doet.

Ja deze uitspraak raakt kant noch wal.

De nieuwe LG is gewoon op de vingers getikt dat dit niet de manier van handelen is. Op deze manier wordt de corrigerende tik op de vingers van het UWV een jaar langer loon doorbetalen. Je bent gewoon ziek, dat is duidelijk want je werkt vanuit huis en niet vanuit kantoor.

Niets mis mee hoor. Alleen moet er wel duidelijkheid komen over de percentage ziekmelding en de daarbij behorende consequenties.