Maar mn amaryllis doet niets
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Creatas schreef:Janine1990 schreef:Creatas, ik zet de meeste planten gewoon een paar uur in een bad en kijk wat ze zelf opnemen. En zo'n Ctenanthe, is dat nu wel of geen Calathea? Ofwel, gedragen ze zich als een echte dramathea of kunnen ze wat meer hebben?
Badje doe ik ook idd, water van onderen (veel ervaring met rouwvliegen ook)
Hij is gerelateerd aan de calathea idd. Ik heb ze gister gekocht dus zodra ze drama gaan geven laat ik het nog eens weten hahaha.

Roodvos schreef:Janine1990 schreef:Monstera pinnatipartita, de albo variegata (al gaat die traag), de alocasia regal shield, de cebu blue, white knight.
Maar mn amaryllis doet niets
Ik had vorig jaar zo'n amaryllis.
Die bloeide uiteindelijk met Pasen.
Karlijnxxx schreef:Mag ik hier wat vragen stellen?
Ik heb meerdere kamerplanten en dit ging super voor een langere tijd maar heb nu wat issues.
Ik heb een calenthea (?) met luis. Deze is al eens behandeld maar moet herhaalt worden. Ik gebruik nu een spray maar kan de plant niet buiten zetten op dit moment (te koud). Hebben jullie dit al eens behandeld en wat werkte goed?
[ Afbeelding ]
Ik heb een orchidee die nieuwe bladeren halverwege de stam aanmaakt
[ Afbeelding ]
Wat moet ik hiermee doen?
Ik ben benieuwd naar jullie plantjes!
naamgenoot! Bedoel je dat je de calathea buiten wil insprayen? Is het een optie om dat in een aparte kamer te doen of overnight in de badkamer met de deur dicht en de volgende dag goed ventileren? Je calathea ziet er wel shiny uit!
_Karlijn schreef:Dat is een Madagascar jewel! Een plant uit de wolfsmelkfamilie en daarom is het (witte) sap uit de plant behoorlijk giftig. Ik heb er hier ook eentje staan. Met een paar jaar oud gaat hij ook zaden aanmaken die hij letterlijk van zich af schiet en bij inname ook giftig zijn, dus zodra dat gaat gebeuren gaat die van mij (nu 2 jaar oud ofzo) de deur uit vanwege m'n kat.
CrazyCat schreef:Wat een geinig topic nog niet eerder gezien.
Ik zorg op mijn werk voor de kamerplanten en heb thuis ook wel wat.
Deze staat op mijn werk en zaait zich uit naar elke andere plantenpot in de buurt.
Geen idee hoe het heet, maar ik krijg er heel erg een seventies/eighties gevoel van.
Niet dood te krijgen deze plant.
[ Afbeelding ]
Thuis heb ik een paar hele flinke cactussen die we 13 jaar geleden als mini's uit de uitverkoop bak van de supermarkt gered hebben. En ik ben gek op vetplantjes
Karlijnxxx schreef:Mag ik hier wat vragen stellen?
Ik heb meerdere kamerplanten en dit ging super voor een langere tijd maar heb nu wat issues.
Ik heb een calenthea (?) met luis. Deze is al eens behandeld maar moet herhaalt worden. Ik gebruik nu een spray maar kan de plant niet buiten zetten op dit moment (te koud). Hebben jullie dit al eens behandeld en wat werkte goed?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
dat is een baby'tje
lisanne87 schreef:Karlijnxxx schreef:Mag ik hier wat vragen stellen?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
De orchidee lekker niks aan doendat is een baby'tje