Qimm schreef:MarlindeRooz schreef:Ja plus het leven is voor een alleenstaande al vele malen duurder dan voor een stel. Als ik dan met twee stellen uit eten ga en ze delen het door drie oid dan ben ik echt de pineut.
Dat is ook echt niet eerlijk, je moet wel per neus betalen
Dat gebeurd gelukkig bij de groepen waarmee wij uit eten gaan wel. Ik zou het erg vervelend vinden als degen die alleen is net zoveel betaald als wij samen. Zelfs als ze het kunnen permitteren, dan nog niet. Zou dat ook niet fijn vinden andersom.
germie schreef:Tazzey schreef:[b][i]
Is het dan zo'n enorm probleem om iets meer te betalen voor een ander?
Ja, eigenlijk wel. Niet die paar euro een keer. Maar vorige week ging het om 10 euro, geen 'iets' meer.
Doe je dat 4 a 5 keer, dan kun je weer een keer extra uit eten. Zeker omdat het nooit andersom is.
Kennelijk zijn er best wel wat die graag profiteren van een ander.
ik denk dat het zelden profiteren van anderen is, meer niet nadenken want het is toch gezellig?
Maar het moet wat mij betreft wel in verhouding blijven.
xVera94 schreef:In kleinere gezelschappen splitten we altijd en is dat voor mij helemaal prima. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan ook nooit op let wat mensen precies bestellen.
Wel ben ik, zeker als ik de reacties hierboven lees, heel dankbaar voor mijn collega's... Dat is eigenlijk de enige situatie waarin ik als niet-drinker tussen een grote groep alcohol/cocktail-drinkers zit. Zij stellen altijd zelf voor om dan bij te houden wat er aan duurdere drankjes gedronken wordt, zodat zij dat extra betalen tov de mensen die niet drinken. Heel fijn dat dat zo kan, want dat loopt dan inderdaad snel op, zeker als het een avond betreft met zowel borrelen als uit eten als daarna de stad in.
Zo zou het eigenlijk altijd moeten zijn, maar niet iedereen houdt zo rekening met elkaar.
DuoPenotti schreef:Tiggs schreef:Net als mensen die iets duurders bestellen als er gesplit wordt; wie zijn dat??
Geen idee wie dat zijn

Als mensen het daarom enkel nemen zou ik daar snel mee klaar zijn met uiteten.
De lol zou er dan voor mij inderdaad ook snel af zijn. Wat ik eerder schreef: dan is het snel over over voor mij om met die mensen uit eten te gaan.
Het is niet dat wij het krap hebben, maar daarom hoeven we toch niet verplicht anderen te sponsoren?