Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Iemand met schizofrenie kan niet volledig de regie over eigen leven hebben, alleen al omdat de ziekte an sich dat onmogelijk maakt.
germie schreef:_San87_ schreef:Iemand met schizofrenie kan niet volledig de regie over eigen leven hebben, alleen al omdat de ziekte an sich dat onmogelijk maakt.
Onzin. Daar gaat het mis in dezorg. Pillen zijn makkelijk. Druk kind, hoppa adhd en hoppa pilletje. Burnout, hoppa aan de pillen. Depressie, pillen. Maar niet de oplossing leren vinden. Zolang er niets crimineels gedaan wordt moet men leren geen overlast te veroorzaken. En dat kan men echt wel leren, maar wat oxazepammetjes is makkelijker he.
Maar ja, pillen en oordelen over een ander is lekker makkelijk. Ook op bokt.
En daar gaat het mis. Zoals erhier geschreven wordt over iemand, je krijgt er een nagatief beeld van van die persoon. Maar wie weet valt alles enorm mee. We lezen maar 1 kant en hoppa iedereen vindt dat zo iemand maar platgelegd moet worden. Maar het is haar leven. Wil ze niet, haar goed recht. Ze krijgt in mijn ogen simpelweg niet de juuste zorg.
En de juiste zorg is ook niet de taak van de ts.
_San87_ schreef:Waar lees jij dat veel mensen met schizofrenie genezen, Germie?
germie schreef:_San87_ schreef:Waar lees jij dat veel mensen met schizofrenie genezen, Germie?
In de link. Je kunt echt genezen zonder medicatie. Niet iedereen, maar stellen dat je uberhaupt niet kunt genezen is dus bullshit. Maar ja, eens stempeltje, altijd stempeltje is makkelijk natuurlijk.
Ik ben ook blij hoor geen stempeltjes te hebben, maar mensen oordelen en veroordelen soms echt te snel. En aan elk verhaal zitten 2 kanten. We horen hier niet de kant van de buurvrouw. En natuurlijk praat ik overlast niet goed.
germie schreef:https://www.hersenstichting.nl/hersenaa ... 20terugval.
Hier staat toch echt dat veel jongeren genezen, zeker als het een eerste keer is en dat 'sommigen' last hebben van een terugval. Dus sommigen is niet de helft, en daarmee genezen de meesten. Wel met juiste behandeling.
En zoals gezegd schort het daar aan.
Dus je wilt het waarschijnlijk niet horen of lezen, maar genezing kan wel.
En het stuk dat die vrouw ook gevoelens heeft wordt wederom aan voorbij gelopen. Triest en sneu voor haar.
Het topic is dus een verhaal van 1 kant over hoe slecht en lastig die buurvrouw is, die wil niets, blabla. Terwijl ik blijf zeggen dat de behandeling niet juist is. Arme buurvrouw. Hopelijk vindt ze ooit wel echt rust.
germie schreef:Dat weet ik echt wel. En ik heb medelijden met die vrouw, hoe hier over haar gesproken wordt. Genezen kan dus wel degelijk. Niet iedereen, maar veel wel.
Ik geloof niet in pillen om problemen op te lossen, heb er nooit iemand beter van zien worden. Adhd vlakt mensen af, antidepressiva maken zombies van mensen die eerst heel hyper waren.
Moet je dus echt alleen nemen alsje er zelf in gelooft, niet omdat een ander wat vindt.
Nee, ik vind het sneu voor die vrouw. Er wordt hier geschreven alsof het een gevoelloos ding is. Terwijl zij ook gewoon leeft en regie wil hebben over haar leven. De juistezorg gaat ook niet via bokt komen.
ik ben het eens met het feit dat je niet bij het minste geringste naar de medicatie moet grijpen, maar de dingen zijn er voor een reden en betekenen voor heel veel patienten ontzetting van een slepende strijd.