Hoeveel uur werken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:32

Ik werk 27 uur (3 dagen). Mijn man werkt 40 uur (5 dagen, waarvan 3 thuis). Ik lease 4 dagen per week een paard, op 1 van mijn vrije dagen neem ik lekker de tijd voor een buitenrit, een uitgebreide poetsbeurt, lekker knuffelen etc. 2x per week ga ik na het eten heen, en dan nog op zaterdagochtend als mijn dochter les rijdt. Verder besteed ik mijn tijd op de vrije dagen vooral aan het huishouden, de hond en de kinderen (al wordt dat minder nu ze groter worden). Zo hebben we het weekend vooral vrij voorde sportwedstrijden en tijd voor het gezin.
Nu de kinderen groter zijn zou ik in theorie een dag meer kunnen werken (4 dagen is bij ons fulltime) maar dat hebben we financieel niet nodig, dus voorlopig houd ik het hierbij.

Tink89

Re: Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:45

Bellatrix schreef:
Lijkt mij heerlijk als je een partner hebt en beide niet fulltime hoeft te werken om normaal rond te komen. Dan heb je meer (vrije) tijd voor jezelf en elkaar.

Nah, in ons geval voor de kinderen. Op mijn mans vrije dag heeft hij 3 uur voor zichzelf en daarna moet hij met de oudste naar therapie en dan de jongste uit school halen en dan is het alweer tijd om te koken. Ik kom rond etenstijd thuis.

Op mijn vrije woensdagmiddag en vrijdag heb ik de kinderen (op vrijdag tot 14:30 alleen de jongste). Mijn man werkt dan.

Wij zien elkaar dus niet meer... wel de kinderen <3 Maar da's ook de tijd voor zwemles, therapie, turnles, met vriendjes afspreken etc. We zijn veel aan het taxi-en vooral ;-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:47

Maar dat is ook wat ik bedoelde, meer tijd voor jezelf en je gezin. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:53

Tieneke schreef:
verootjoo schreef:
Zijn in België de vaste lasten dan zo anders?
Ik dacht dat dat weinig verschilde. Het leven is gewoon duur.

Helaas is de belastingdruk in België idd nog een stukje hoger.
https://www.nextconomy.be/2025/05/helaa ... e-loonwig/

Dat is wel veel belasting ja!

Maar zegt natuurlijk niet alles als je de salarissen niet weet, zorgkosten, hypotheken, boodschappen enzo.
Is het onderaan de streep echt duurder om in België te wonen dan in Nederland :)

Ik vind NL namelijk ook duur leven :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 15:01

Ik denk dat dat moeilijk te vergelijken is. Het enige wat we eigenlijk echt delen is de taal, maar verder is alles echt anders geregeld in België dan in Nederland. Wonen, zorg, werk, onderwijs... Alles is gewoon anders. Het is net hetzelfde als dat je zou vergelijken met de UK, Frankrijk, Duitsland of Spanje: appels en peren. Maar we zijn omwille van de taal vaak geneigd om te denken dat we heel erg veel overeenkomsten hebben.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 15:02

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 15:42

Hier 28 en werkte 32 uur. Helaas door lichamelijke problemen kon ik dat plots niet meer 2 jaar geleden, dat was wel even een flinke domper. Verder geen kinderen, wel een paard en een hond en een aquarium met vissen.

Met wat er nu allemaal speelt ben ik benieuwd hoeveel uur ik in de toekomst weer kan werken.

RiennJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 15:42

Ik werk 28 uur per week, verdeeld over vier dagen. Mijn werktijden zijn van 09.00 tot 16.00 uur. Ik heb vrijwel geen reistijd (7 minuten met de auto of 15 minuten met de fiets) wat mij erg goed bevalt. Hiervoor werkte ik 38 uur per week en had ik een reistijd van 1,5 tot 2 uur enkele reis. Dat brak mij echt op

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:47

40 uur per week vanuit huis; waardoor voldoende tijd tussendoor om in die tijd ook het huishouden + privé-dingen te doen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:10

Petpa schreef:
40 uur per week vanuit huis; waardoor voldoende tijd tussendoor om in die tijd ook het huishouden + privé-dingen te doen.

Werk je volledig vanuit huis?dat is wel prettig,scheelt veel tijd. Mag ik vragen wat voor werk je doet?

Ik werk zelf 40 uur. Geen paard meer en geen kinderen.maar door lichamelijke klachten is de energie beperkt en 40uur toch best pittig.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:16

30 jaar oud, samenwonend in een twee onder één kap woning met een flinke tuin. Ik werk 36 uur waarbij ik vrijdagmiddag om 12 uur vrij ben. 20-25 minuten reistijd. Ik werk van 8.00-16.30 uur. Het huishouden lukt de ene week beter dan de andere week, maar ik kan het prima bijhouden. Ik heb 1 paard waarmee ik recreatief rij. Hij staat in volpension op 10 minuten afstand. Dus na werktijd kan ik nog prima lekker naar stal.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:18

16 uur (verdeeld over 2 dagen), klein kind. Ik doe dan ook wat meer in het huishouden dan mijn partner.

1x per week verzorgpaard 's avonds en sporten (krachtoefeningen) doe ik thuis.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:27

Ik moet er niet aan denken om 40 uur thuis te werken :D. Ik werk nooit thuis, al zou een dag wel kunnen. Maar ik heb de hele dag mensen die dingen komen vragen, of ik ga op het terrein of buiten dingen bekijken. Ik zou me thuis maar opgesloten voelen. Gelukkig zijn we geen van allen hetzelfde :)

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:32

Ik werk 36 uur wat bij ons fulltime is en mijn vriend werkt 40 uur. Allebei 30 jaar, particulier huurhuis welke slecht geïsoleerd is en heel veel medische ellende met een hond en paard gehad waardoor we vorig jaar minstens €30.000 extra kosten hebben gehad. Wij zijn dus ook zeker niet van plan om minder te gaan werken.
We hebben allebei wel een goede baan boven modaal, maar ook hoge onkosten.

Van die 36 uur werk ik 2 dagen thuis en 2 dagen op kantoor met 30 min reistijd, echter kom ik dan langs stal dus is dat te combineren. Mijn paard is met pensioen maar ik ga er wel dagelijks langs. Verder hebben we twee honden waarmee ik zeker in de zomer minstens 10-12 km loop in het bos (in de winter savonds beperkt in de wijk natuurlijk) en ik sport 5 a 6 dagen per week in de sportschool. De ene vrije dag in de week doe ik het huishouden, extra wasjes en klusjes, afspraken bij de fysio/tandarts etc en geef ik hond + paard extra aandacht. Mijn vriend werkt onregelmatig, de weekenden om en om en voornamelijk middag + avond dus we zien elkaar niet altijd even veel.

Het huishouden ligt volledig bij mij, tuin bij ons beide en overige zaken kijken we gewoon wat uitkomt. Ik wandel ook het meest met de honden maar dat is omdat mijn vriend zijn lijf ook kwetsbaarder is door een verbrijzeld onderbeen en hij met zijn werk al veel moet lopen.

Overigens werken mijn vriendinnen vrijwel allemaal maximaal 32 uur, de meeste zelfs 28. Voorheen hadden de meeste wel fulltime (afhankelijk van het CAO) 36-40 uur.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:41

Ik ben 31, werk 3 dagen van 08:00 tot 17:00 in loondienst en daarnaast nog 4 dagen als zzper, maar dit deel ik wel zo in dat ik minimaal 1 of 2 dagen per week vrij ben in de zin van thuis en niet op pad

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:42

Oh ik werk ook bijna volledig vanuit huis en vind het heerlijk! Niet meer elke dag in die ellendige file heen en terug, hoef niet onhandig te doen met opvang voor de hond, eind van de middag sla ik de laptop dicht en ga naar stal waardoor ik nog redelijk op tijd (rond dit tijdstip) thuis ben. Middagpauze gebruik ik regelmatig om boodschappen te halen hier om de hoek, en heb dan nog alle tijd om rondje met de hond te wandelen. Scheelt me zo ontzettend veel loze tijd in de auto. :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:15

Ik werk 32 uur (op papier) in het basisonderwijs, maar in de praktijk zijn dit meestal zo'n 36/37 uur per week. Op mijn vrije woensdag zit ik elke week nog achter de laptop om werk te doen waar ik niet aan toe kom.

Er is regelmatig een week waarop ik op een vrije dag of avond ook moet werken en dan kom ik dik over de 40 uur. Ik heb minimaal een uur reistijd per dag (half uur heen en half uur terug). En bij slecht weer staat er meer file waardoor het soms het dubbele wordt.

Mijn vriend werkt ook 32 uur en heeft maar 20 min reistijd op de fiets.

Wij hebben geen kinderen, geen paarden en alleen maar een kat.

Mijn vriend werkt 32

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:25

Ik werk officieel 28 a 32 uur, loopt soms op tot 40 uur.
Dit is prima te doen, ook toen ik nog een paard had.
Met paarden ben ik 5 jaar geleden gestopt, toen mijn laatste paard was overleden.
Nu heb ik nog alleen 2 honden, en daar ben ik blij om nu alles zo duur is geworden.
In deze tijd zal ik niet meer aan een paard beginnen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:29

veneri schreef:
Petpa schreef:

Werk je volledig vanuit huis?dat is wel prettig,scheelt veel tijd. Mag ik vragen wat voor werk je doet?

Ik werk zelf 40 uur. Geen paard meer en geen kinderen.maar door lichamelijke klachten is de energie beperkt en 40uur toch best pittig.

Dat mag je uiteraard vragen!
Ik werk als beleggings- en financieel adviseur.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:32

34 jaar met een chronische aandoening en daardoor snel moe. Werk 3 ochtenden (13,5 uur) op kantoor in loondienst daarnaast ben ik zzper. Zzp uren wisselen, zondag houd ik vrij als dat kan verder werk ik bijna elke dag wel voor mezelf.

Ik woon in een huur appartement met gelukkig lage huur _/-\o_ Heb een 25 jarige pony op 5 minuten afstand in een PP met weinig stal werk. Ik ga elke dag heen. Ik heb haar 18 jaar geleden gekocht toen alles een stuk beter te betalen was, als ze er niet meer is waarschijnlijk geen paard voorlopig. Daarnaast nog 1 kat, 2 konijnen en vissen.
Geen kinderen en binnenkort komt mijn vriend hier wonen, hij werkt fulltime, hopelijk kunnen we dan een beetje fatsoenlijk sparen.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:39

Ik werk 36 uur. Normaal 07.30 tot 16.00 en vrijdag tot 12.00.

Nadat ik een jaar lang rond 70/80 uur per week omdat ik een promotie werd beloofd ben ik gestopt met overwerken. Dus dat gebeurt zeer weinig.

Heb wel een heel drukke baan, maar gelukkig staat paard in training op dit moment dus die zie ik drie keer per week. Zou heel graag minder werken, maar helaas verdien ik dan niet genoeg om alles te betalen.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:49

Hier ga ik na 1,5 jaar werkeloos (door chronische ziekte en zware operatie) in oktober weer beginnen met werken.
Ik ben 26 en ga 24 uur werken. Reistijd van ongeveer 30 minuten naar de hoofdlocatie, maar ik ga ambulant werken dus dat verschilt nog al :')
Geen paard, geen kinderen. Wel een hond en 2 katten en een koophuis met hoge hypotheek.

Ik mag me gelukkig prijzen dat mijn vriend fulltime (40 uur) werkt en goed verdient, hij is ook chronisch ziek en zou liever 38 of 36 gaan werken maar daar gaat zijn werk niet mee akkoord.

Als hij niet fulltime had gewerkt en een goed salaris had, hadden we het ook niet gered en dan had ik meer moeten gaan werken. Maar dan hadden er ook veel dingen in ons leven moeten veranderen omdat ik er dan gewoon geen energie meer over is voor andere dingen.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:16

Zo wel veel bezige bijtjes hier! Ben gelukkig niet de enige :-)
Ik werk op papier 36 uur maar in de praktijk meestal rond de 60 uur. D.w.z. de werkdagen, 3 doordeweekse avonden en op zondag (vanuit huis) de week voorbereiden. Gelukkig is het in de schoolvakanties vaak wel rustiger en kan ik dan wel een keer een snipperdagje nemen. Mijn partner en ik wonen niet samen (hopelijk in de toekomst wel, dubbele lasten is niet echt grappig) en mijn paard staat halverwege tussen onze huizen.
We hebben geen kinderen en 1 kat.

Door mijn intensieve baan houd ik eigenlijk te weinig tijd over voor paard. Vaak komt het er ook niet van om echt te ‘trainen’ en ga ik bijv met haar in het bos wandelen/hardlopen. Als je zelf stress hebt vind ik het niet eerlijk om vanalles te vragen van zo’n dier, dat werkt niet lekker.

In de ideale wereld zou ik wat minder werken en er ook nog regelmatig een keer op uit gaan met de verrekijker om vogeltjes te spotten in het bos.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:48

Ik ben 30, woon samen met mijn vriend en werk 36 uur. In de praktijk is dat 1 week 40 uur en 1 week 32 uur. Heb ook nog een uur reistijd per dag.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:56

32 uur.
35 jaar oud.
Getrouwd, geen kinderen.
Reistijd verschilt per werklocatie van tien minuten autorijden enkele reis of 40 minuten rijden.
Zeer tevreden met deze verdeling, werk nooit in de weekenden en met hoge uitzondering op mijn vrije dag. Dat komt maximaal 3x per jaar voor.
In de avond werk ik ook niet, dan ga ik lekker sporten of niets doen.
Ik werk in het onderwijs.