(Kleine) aankopen die je leven vermakkelijkt hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 14:12

Hevonen schreef:
Klem aan bed of muur is onmogelijk

Waarom is dat onmogelijk?
Je kunt hem ook op een plankje boven je bed of je nachtkastje knijpen.
Stel je hebt een boxspring, dan klem je de klem op bijvoorbeeld een lineaal.
Die steek je vervolgens tussen je box en matras en je kunt hem gewoon gebruiken.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 14:50

Tazzey schreef:
Die heb ik sinds twee dagen ook. Twee keer 4,5 liter met zo'n vleesthermometer erbij. Geen idee wat ik er mee ga doen maar mijn man wilde hem graag hebben. Ik heb er wel kroketjes in gemaakt en die waren echt wel okay. Verder is het voor mij nog steeds een groot apparaat wat volgens mij hetzelfde doet als onze Samsung hetelucht oven die in delen gesplitst kan worden. :o Recepten zijn welkom, maar misschien even via PB om het topic niet te overspoelen. :D

Ik ben ook wel benieuwd naar leuke/lekkere recepten. is er niet een bestaand topic met recepten voor de airfryer? :9

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:04

xoranlover schreef:
Geen kleine aankoop maar ik ben zo blij met onze robot maaier. Egeltje zit nog steeds in de tuin en gaat helemaal goed.

Het kan lang goed gaan, maar ik zou toch toezicht houden als de robotmaaier in bedrijf is. Het zijn notoire egelsnijders, egels krijgen er gruwelijke wonden door.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:32

Anker_20 schreef:
xoranlover schreef:
Geen kleine aankoop maar ik ben zo blij met onze robot maaier. Egeltje zit nog steeds in de tuin en gaat helemaal goed.

Het kan lang goed gaan, maar ik zou toch toezicht houden als de robotmaaier in bedrijf is. Het zijn notoire egelsnijders, egels krijgen er gruwelijke wonden door.

Hier kan die er niet onder. Ik heb het met een balletje geprobeerd dan draait ie af. Zodra die iets "ziet" wat niet op zijn map staat of wat er opeens is draait ie weg.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:42

Een elektrische kruiden/ui snijder. :=

Afbeelding

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:06

Een groot formaat koelkast en een groot formaat vriezer beneden in de keuken in plaats van een losstaande vriezer op zolder en een koel/vries combi in de keuken.

Goddelijk! Nooit meer twee trappen op hoeven om vlees voor je avondeten uit de vriezer te halen. Of ijsjes. :+

Britta31

Re: (Kleine) aankopen die je leven vermakkelijkt hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:22

Laat de robotmaaier niet s’nacht draaien,daardoor hebben al egeltjes pootjes verloren.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:24

Hebben jullie tips voor gemakkelijk ramen wassen? Liefst automatisch :+

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:30

Lomax123 schreef:
Iemand ervaring met de hand-kledingstomer van de Action?
Ben aan het twijfelen om die te kopen of misschien in een duurdere te investeren

Geen ervaring met een duurdere dus kan niet vergelijken, op zich doet hij z'n werk prima maar vind het niet erg vlot gaan. En met sommige kledingstukken wordt aangeraden om op de laagste stand te stomen, maar ja, deze heeft er maar eentje. Ik heb 'm niet vaak nodig dus prima maar bij veel gebruik weet ik niet of ik er blij mee zou zijn.

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:46

Nayan schreef:
Lomax123 schreef:
Iemand ervaring met de hand-kledingstomer van de Action?
Ben aan het twijfelen om die te kopen of misschien in een duurdere te investeren

Geen ervaring met een duurdere dus kan niet vergelijken, op zich doet hij z'n werk prima maar vind het niet erg vlot gaan. En met sommige kledingstukken wordt aangeraden om op de laagste stand te stomen, maar ja, deze heeft er maar eentje. Ik heb 'm niet vaak nodig dus prima maar bij veel gebruik weet ik niet of ik er blij mee zou zijn.

Dan misschien toch voor een iets duurdere gaan

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:50

Elin_ schreef:

Verder dan de jemako doeken kom ik niet, wel heel makkelijk met gebruiken. Elektrisch ben ik ook benieuwd naar.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:54

Elin_ schreef:

Ik zweer bij de Kärcher, dat setje met een vacuüm trekker en spray.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:21

Britta31 schreef:
Laat de robotmaaier niet s’nacht draaien,daardoor hebben al egeltjes pootjes verloren.

Deze kan alleen overdag. Wanneer deze maait is het gras droog en de egel hier alweer weg.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:31

Ik heb er nog één: de Furminator voor de paarden te borstelen. Ik gebruik hem het hele jaar. Tijdens het ruiven zeker, maar het haalt ook alle vuil en losse huidschilfers weg. Ook kan ik meteen zien of er ergens pijnlijke plaatsen zijn. Mijn paarden zijn er dol op. ik had eerst de 1ste generatie die is na een jaar of 6 van ellende uit elkaar gevallen. Heb nu de 2de versie, maar ik vond de 1ste beter.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 22:09

Elin_ schreef:

Glazenwasser!
Zo handig, geef hem geld, ga op de bank serie kijken en zo ineens zijn je ramen schoon :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 23:15

Telpeva schreef:
Vaatwasser, wasbaar dekbed

Is dat nou echt zo fijn zo’n wasbaar dekbed? Kan dat ook in de droger?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 23:32

Ik ben gezegend met kapotte armen waardoor een wasbaar dekbed voor mij het verschil maakt tussen zelf mijn bed op kunnen maken, en daarvoor om hulp moeten vragen, in die zin ben ik er erg blij mee. Mijn opa's en oma's leven al niet meer, maar ik denk dat dit voor hen ook ideaal had geweest, want het scheelt friemelen, kracht zetten en tillen want ze zijn ook nog eens lichtgewicht. Voor iemand die gewoon gezond is zal het minder verschil maken, dan hangt het er denk ik van af hoe groot je hekel is aan het opmaken van het bed haha. Het is wel synthetisch, niet iedereen vindt dat even prettig. Of ze in de droger kunnen weet ik niet, ik heb zelf geen droger.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 00:08

Ze kunnen in de droger maar het materiaal droogt zo snel dat het bij ons eigenlijk nooit nodig is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 00:36

denisesilver schreef:
_O-

Ik rijd ook liever op tomtom dan op navigatie van mijn telefoon.

Ik ook, ellende gehad met navigatie op mobieltje, waarvan de spraak maar 1 x werkte, daarna verdwenen, en nooit meer goed gekomen. Of niet willen navigeren want halverwege uitgezet op de heenweg, wou dat ding op de terugweg niets doen, en aangezien ik in een uithoek van NL zat geen herkenningspunten, was het laatste stuk heen met wat mensen meegereden, zonder herkenningspunten te zien, dus op de terugweg, met naderend noodweer, eerst nog totaal de andere kant opgereden.

Tom tom/garmin werkt tenminste altijd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 07:08

Amiigo schreef:
Telpeva schreef:
Vaatwasser, wasbaar dekbed

Is dat nou echt zo fijn zo’n wasbaar dekbed? Kan dat ook in de droger?

Ik vind het echt niks door de stiksels, maar ik ben gewend aan superzacht beddengoed.

We hebben hem daarom voor het logeerbed, dat is wel ideaal!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 08:18

Ik ben heel blij met mijn kleine airfryer (ik noem em de baby-fryer :)) ) die ik dit jaar bij de lidl heb gekocht, perfect voor een eenpersoons huishouden. En inderdaad ook mijn wake-up light.

Wat ik nog niet voorbij heb zien komen zijn deze lampjes van de action. Niet in je muur boren, makkelijk te verstellen en oplaadbaar dus geen snoer over je muur. Ik heb er twee boven de bank. Plaatje

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 08:21

Sunshinedaan schreef:
Elin_ schreef:

Ik zweer bij de Kärcher, dat setje met een vacuüm trekker en spray.

Ja die is top, ook voor tegels etc.
Ik heb een badkamer met zwart natuursteen. Gebruik dan natuurlijk niet de spray maar het schoonmaakmiddel voor natuursteen, maar met de vacuüm trek je hem zo droog zonder waterstrepen of kalk resten echt top.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:41

MarlindeRooz schreef:
Hebben die twee aankopen een verband met elkaar?

Haha, gelukkig niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:58

Maar de grote dekbedden van zelesta kunnen toch niet in de wasmachine gepropt worden?

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:15

Mijn waterkoker met instelbare temperatuur. Zo is mijn thee niet meer zo bitter (want hoe warmer je water, hoe bitter je thee wordt) en heb ik ook geen halfuur meer te wachten eer het voor mij een drinkbare temperatuur heeft *\%/*