Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:06

dubbel edit: :')

Ik ben ook wel benieuwd wat er met '100% opgebruiken' bedoeld word precies. Aan wat voor spulletjes ik dan moet denken; eetbare dingen, of spullen wat ook gewoon opgedragen/gebruikt kunnen worden op langer termijn?

Verder eens met de rest wat Tancreda zegt wel. Ik vind het inpakken persoonlijk wel erg leuk om te doen; voor mijn gevoel gaat dat samen met zo'n leuk SS pakket maken, wat misschien nergens op slaat en zeker niet als een lootje er zelf geen waarde aan hecht haha, maar ik zou de wens van mijn lootje wel respecteren als dit aangegeven word. En aan de hand van de vragen wat nog komen, verwacht ik idd ook wel dat je toekomstige Santa ook vast nog wel wat inspiratie op kan doen.

Anderzijds denk ik wel, met het oog op duurzaamheid; een SS is überhaupt niet duurzaam natuurlijk, tenzij alles volledig uit 2ehands spul bestaat of wat idd gezegd word; 100% opbruikbaar (maar ik zou dan wel graag wat aanknopingspunten willen met waar ik aan moet denken). Maar als mijn lootje geen waarde hecht aan leuk ingepakte cadeautjes, dan zou ik daar rekening mee houden - eventuele breekbare dingen zou ik wel met bv bubbel wrap doen.

Ik zou vooral onzeker zijn dat ik geen leuk pakket zou kunnen samenstellen omdat ik niet echt weet waar ik het zoeken moet - maar dat kan met de week vragen wel vast grotendeels opgelost worden - en ik hierin veel druk op mezelf kan leggen omdat ik het goed wil doen haha. Maar dat is vooral een ding waar ik zelf mee moet dealen natuurlijk, dat kan ik niet bij een ander leggen.

---

Ik heb bv ook jaarrond altijd wel inpakpapier liggen en bubbelwrap en ik bewaar dozen en vullingen van bestellingen wat hier binnenkomen dus ik kan qua inpakken bv ook bijna alles wel herbruiken van wat hier al ligt ipv nieuw kopen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 28-08-25 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:13

Ik ben meer een avondmens, lig er nooit vroeg in en ben snooze de wekker 's ochtends graag. Inmiddels zit uitslapen niet echt meer in mijn opties, ik vind 8.30 al een hele prestatie :+

Cadeautjes inpakken vind ik wel erg leuk, hoort er voor mij toch een beetje bij. Of de doos wel of niet ingepakt is maakt mij dan weer minder uit. Ziet er altijd wel leuk uit, maar als dat niet lukt geeft dat ook niet.

Zelfgemaakt is altijd leuk natuurlijk maar zelf ben ik niet heel creatief helaas.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:27

Zelfgemaakt en tweedehands is zeker super leuk! En qua opgebruiken inderdaad denken aan eten, drinken, shampoo, conditioner, hand lotion, alles dat echt opgebruikt kan worden. Ik heb vanuit familie vaker dingen gekregen als bijvoorbeeld een kaarsenstandaard en die gebruik ik eigenlijk nooit, omdat dat ding ook te instabiel is met een grote hond. Vorig jaar een neptaartje gekregen van familie van mijn man, waarvan ik ook dacht… leuk op het moment! Maar wat moet ik ermee :o

Maar mij maak je dus heel blij met een pakketje van typisch winter dingen om te snacken/douchen/genieten, waarvan ik daarna niet hoef te bedenken waar ik het zet bijvoorbeeld.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:31

Jaaa wat leuk! Ik doe ook weer mee, vorig jaar voor het eerst meegedaan en dat is zo goed bevallen dat ik gewoon weer mee ga doen *\o/* . Al veel leuke openingsposts gelezen, leuke beestjes allemaal gezien en ook weer mensen die voor het eerst meedoen, fantastisch!

Okee mijn voorstelpost haha:

Mijn naam is Laurian, ik ben 26 en tegen de tijd van het uitpakken 27 jaar. Ik woon samen met mijn vriend en hond in de buurt van Arnhem. Onze kameleon is helaas afgelopen jaar overleden na weer een pittige zorgperiode. Keuze gemaakt om er niet weer een te nemen omdat het toch wel gedoe is als je weg van huis bent.
Neo is inmiddels puppy af!
Afbeelding

Ik heb sinds afgelopen april een nieuwe baan gevonden waarbij ik nog meer naar buiten kan om projecten etc. te bezoeken. En het beste van alles, Neo mag mee naar kantoor als ik daar naartoe ga <3
Afbeelding

In mijn vrije tijd rijd ik veel paard, heb afgelopen jaar een ontzettend leuk bijrijdpaard gevonden waar ik alles mee mag en waar ik veel van leer. Beste van alles is dat ze aan het bos staat dus we mogen ook af en toe lekker boscrossen samen. Ze is niet zo fotogeniek... iets met merrie die naast een andere merrie moest lopen en niet voorop mocht..
Afbeelding

Daarbij ben ik inmiddels een soort van stalruiter geworden bij een fokker voor Gelderse paarden waar ik 2x in de week ben om de jonge paarden in- en door te rijden. Ontzettend leuk en leerzaam :j

Ik lees veel op mijn e-reader thuis, wandel veel met de hond en hou ook echt van bankhangen haha. Gelijk de weekvraag, ik ben meer een avondmens. Kan prima 's ochtends uit bed komen, maar als het even kan blijf ik liever wat langer liggen.

Vorig jaar heb ik voor het eerst meegedaan, dus wellicht kan mijn SS daar ook nog wat informatie vandaan halen :o.

Kleine aantekening. Ik ga dit jaar mijn langverwachte reis maken naar Amerika, samen met mijn vriend gaan we 3 weken een mooie trip maken van Orlando naar Miami, waarbij er 3 Disneyparken en Universal op de planning staan. Mega veel zin in, maar betekend ook dat ik wellicht niet dagelijks kan inchecken. Ik zal ervoor zorgen dat ik in ieder geval regelmatig online kom en dan ook uitgebreid zal reageren! En ik hoop ook wat leuks te kunnen scoren vanuit Amerika voor mijn lootje :j.

Tops:
- Ik ben gek op alles met (water)meloen smaakjes.
- Gek op thee, ik gebruik thuis altijd losse thee. Geen fan van engelse thee, maar meer de fruitachtige smaakjes, zakjes thee zijn ook altijd goed of een leuk theezeefje.
- Witte chocola
- Haar elastiekjes, of ik gebruik er 1 een halfjaar lang, of 10 in de week. Geen tussenweg :'). Liefst zonder metaalstukje
- Sier-/ geurkaarsen die gebruiken we veel in de winter.
- Voor onze hond (mag, hoeft uiteraard niet) snacks. Liefst iets zo puurs mogelijk, hij krijg van ons gedroogde vleesstukjes en kwa knagerij kophuidplaten/ paardenhuid/ kamelenhuid. Maar de hond lust alles dus maakt niet zoveel uit! :')
- Oorbellen zijn ook altijd goed, heb 3 gaatjes dus kan genoeg variëren en vreemd genoeg raak ik die ook best vaak kwijt haha.
- Douchegel is ook altijd goed.

Flops:
- Kleding, ik heb een lastige maat
- Kluifjes voor de hond (klein trauma vanuit vorige hond)
- Van die lange smalle kandelaarkaarsen, daar heb ik geen houders voor en vind ik zelf wat minder mooi
- Make-up/ nagellak
- Shampoo, ik heb lastig haar dus gebruik speciale shampoo

Een nogal uitgebreide post zie ik al, maar hopelijk helpt dat voor mijn lootje. Verder zullen er nog genoeg extra dingen bijkomen in de loop van de tijd. Ik ga vast zitten stuiteren tot het moment van de lootjes komt :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:38

Dat van die haar elastiekjes herken ik hahahahaha.
Jouw lootje gaat boffen met zo'n souvenirtje uit Amerika, leuk *\o/*
En jaa ik ben ook heel erg benieuwd naar het lootjes trekken!

Nala
Jaa, duidelijk inderdaad. Qua eten/drinken alleen al zou ik bv al echt wel een leuk pakketje kunnen maken - maar met wat meer duidelijkheid nu, is er toch wel echt meer dan genoeg keus voor je Santa tzt. Ik houd van borrel planken en pakketten maken dus zou hierin wel lekker los kunnen gaan :~ <3 Ik kan hierin lokaal ook altijd leuk shoppen daarvoor.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:01

Betreft de weekvraag ben ik denk ik meer een ochtendpersoon dan avond. Ik ben opzich vaak optijd wakker en ook vaak ook wel direct echt wakker. S avonds is de energie vaak op en heb ik niet zoveel puf.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:05

Ik hou er ook van om dingen goed op te gebruiken en pas weg te doe als het tot op de draad versleten is :Y)

Verder ben ik voor tweedehands, Ali hoeft voor mij niet perse, het mag wel, alleen niet voor de kinderen aub :o

En of ik een ochtend of avond mens ben, dat vind ik een hele moeilijke vraag.
Ik heb 13 jaar gewerkt op een bedrijf waarvoor ik de eerste 4 jaar om 4.30 uur in de ochtend in de auto zat en de overige 9 jaar om 5 uur. Toen was ik echt een ochtend mens.

Inmiddels ben ik wat ouder, en heb ik lekker saai een 9 tot 5 baan op kantoor bij Philips :P (niet helemaal 9 tot 5 want tijden zijn heerlijk flexibel).

Hierdoor ga ik wel vort later naar bed, maar ik wil eigenlijk ook weer vroeg op. Dus ik heb wat dat betreft altijd een dilemma, deze loeder moeder is blij als haar kinderen eindelijk slapen, waarna ze op moet ruimen, en het eigenlijk al te laat is om te gaan zitten om even uit te rusten :z

Ik moet zeggen, als ik eenmaal uit bed ben sochtends, dan sta ik wel aan, en ga ik direct aan de slag. Mijn vent niet, die moet eerst 2 uur wakker worden op de bank met een kop koffie en zijn telefoon :=

Dus als mijn Santa wat extra tijd op een dag in mijn pakket zou willen stoppen, zou ik dat heel tof vinden :D

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 13:00

Cursebreaker, ja erg he... slingeren ze weer overal rond en wanneer je ze nodig hebt dan liggen ze nergens. Heb er ook standaard wat in de auto liggen die ik voor mijn gevoel nooit gebruik. Maar precies wanneer ik ze nodig heb liggen ze er niet haha.

Saul, poah dat is wel echt vroeg. Ik mag mijn eigen agenda indelen en werk in een behoorlijk grote regio, maar meestal sta ik tussen de half 7 en 7 uur op. Scheelt dat ik nooit ontbijt en liefst mijn lunch avond ervoor klaarmaak of onderweg broodje haal waardoor ik alleen beneden de hond hoef te doen en dan kan gaan. Vind mezelf wel vaak wat zieliger als ik naar Drachten moet, dan stap ik om 6 uur de auto in haha.

Ga ook wel graag optijd naar bed toe en ga liever naar festivals dan stappen, want dan weet ik dat de eindtijd zo max 1 uur is :=

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 13:24

Nala schreef:
Zelfgemaakt en tweedehands is zeker super leuk! En qua opgebruiken inderdaad denken aan eten, drinken, shampoo, conditioner, hand lotion, alles dat echt opgebruikt kan worden. Ik heb vanuit familie vaker dingen gekregen als bijvoorbeeld een kaarsenstandaard en die gebruik ik eigenlijk nooit, omdat dat ding ook te instabiel is met een grote hond. Vorig jaar een neptaartje gekregen van familie van mijn man, waarvan ik ook dacht… leuk op het moment! Maar wat moet ik ermee :o

Maar mij maak je dus heel blij met een pakketje van typisch winter dingen om te snacken/douchen/genieten, waarvan ik daarna niet hoef te bedenken waar ik het zet bijvoorbeeld.

Ik heb nu al allerlei leuke ideeën, stel dat jij mijn lootje zou zijn!
Ben wel benieuwd of je een tuin hebt!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 13:32

Jazeker! We hebben een kleine voortuin en een achtertuin die deels verhard is en deels gras. Op het gras in de achtertuin lopen onze zijdehoentjes en japanse kwartels <3

Ik houd de tuin graag zo natuurlijk mogelijk en heb ook zo’n bijenmix gestrooid <3 De enige flop voor onze tuin is een voer-iets voor vogels. Dit aangezien onze wijk een hoge aantrekkingskracht op ongedierte heeft vanwege de boerderijen aan het einde van de straat.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:07

Wow wat is dit topic vroeg dit jaar :')
Ik twijfel nog of ik mee doe maar dat doe ik elk jaar en elk jaar doe ik toch weer mee :+
Maar twijfel nog even verder :D

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:24

Ik ben een avondmens.
Vind het heerlijk om savonds tot laat nog film te kijken.
Het lukt me vaak ook niet om voor 12 uur te slapen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 17:29

Ik zag toch teveel leuke mensen hier, waaronder mijn super leuke lootje van vorig jaar, dus toch ook maar weer aangemeld. :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 17:53

Keizerinnnn schreef:
- Haar elastiekjes, of ik gebruik er 1 een halfjaar lang, of 10 in de week. Geen tussenweg :').

Met deze kan ik mee gaan haha! Alleen worden hier ook haar elastiekjes gejat door de poes om ze vervolgens zo terug te vinden:

Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:18

Hier ook zo,n haarelastiekjesdief! (Leuk woord voor galgje :+ )

Ze neemt ze in haar bek en gaat er dan heel triomfantelijk mee door het huis paraderen. En daarna ermee spelen alsof het een prooi is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:19

Ohh hahaha ja, die box kan ik ook afvinken; kat die er met het haar elastiekje vandoor gaat :') :j
En een lol dat ze ermee heeft ja.

Ik ben begonnen met het terugkijken van vorige topics en de pakketten en hints wat voorbij komen #voorbereiden

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:33

Ik overhoor je morgen, goed?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:32

Ik heb ook al wat pagina’s van vorige topics doorgebladerd maar vond het wel intens om iedereen te plaatsen bij de dingen die ik las. Ga nog een poging doen als ik een lootje krijg die eerder mee heeft gedaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:56

Chester is ook een haarelastiekendief.

Inpakken ben ik niet goed in, maar vind het wel gezellig eruitzien. Ik zal ook rekening houden met mijn lootje, als de wens er is net als bij Nala.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:59

Renee schreef:
Ik heb ook al wat pagina’s van vorige topics doorgebladerd maar vond het wel intens om iedereen te plaatsen bij de dingen die ik las. Ga nog een poging doen als ik een lootje krijg die eerder mee heeft gedaan.

Ja, ik heb voor nu ook niet gefocust op namen, maar meer even kijken naar de foto's van de unboxings en hints gewoon ter inspiratie bv. En als ik straks eenmaal mijn lootje heb, kan ik verder/dieper gaan speurneuzen :)* *\%/*

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:21

Citaat:
Weekvraag week 35
Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Eigenlijk een ochtendmens. Maar met een baby die op het moment zo'n 4x per nacht wakker wordt meer een 'hoe overleef ik de dag mens' :+
Mijn vriend slaapt graag uit in het weekend, het kwam regelmatig voor dat ik dan al boodschappen had gedaan en alvast had gekookt voor 's avonds.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:21

sodeknetter, jullie gaan weer rap :o Ik doe vannacht even de voorstelpost in de nachtdienst, ben er nog niet aan toegekomen door drukte :n Ik zal dan ook netjes de weekvragen beantwoorden alvast :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:48

Renee schreef:

Het is ook makkelijker als je straks je lootje hebt. Dan kun je je zoektocht focussen op een persoon

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:48

Nala schreef:
Ik was er al een beetje bang voor inderdaad dat het zo over zou kunnen komen, terwijl het absoluut niet zo bedoeld is! Daarom ook het stukje over dat ik het zeker niet erg vind als mijn SS er heel veel waarde aan hecht, maar het dus niet erg vind als het niet (allemaal) ingepakt is.

Mocht er een grote meerderheid zijn van bokkers die liever geen lootje met mijn wensen zou willen hebben, dan vind ik het ook geen probleem om me terug te trekken en gewoon mee te genieten van de andere pakketten.

Het hergebruik idee van 8nnemiek vind ik ook een hele goede!

Nouja, het is toch juist een grote uitdaging dan toch :-D

Ik heb in voorgaande edities wel vaker een lootje gehad die in alles tegenovergesteld was, en ik vond dat zelf best een leuke uitdaging.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:58

nevica schreef:
Ik zag toch teveel leuke mensen hier, waaronder mijn super leuke lootje van vorig jaar, dus toch ook maar weer aangemeld. :D

En jij mijn super lieve santa <3 Leuk dat je weer mee doet!