Wat is dit voor spin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:33

Dit is echt het ultieme ramptoerisme topic geworden.

Ik zit er dagelijks om te grinniken.
Keep 'm coming :') :+

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:36

Keizerinnnn schreef:
Mijn vriend heeft ooit eens een kruisspin naar mij toe gegooid, ik zei doe dit nog 1x en het is uit. :')

Dat zou bij mij een absolute no go zijn. Ik weet oprecht niet of ik na 1 zo'n 'grapje' nog samen zou kunnen/willen zijn. :wave:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:37

Nou vooruit dan. Bij mijn keukenraam zitten er een stuk of vijf. Dit zijn de grootste, de kleintjes krijg ik niet goed op de foto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja, het raam is zo vies. Ik zal die eens zemen als het spinnenseizoen voorbij is. Wil ze niet in de weg zitten.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:38

waarom kijk ik dit topic eigenlijk |( |(

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:46

Daks schreef:

#ramptoerisme :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:59

Daks schreef:

Exposure therapy :')

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:03

De beste manier om je spinnenangst te overwinnen is door er héél vaak naar te kijken, zowel op foto als in real life. Het helpt ook echt om hun levensstijl en gedrag te begrijpen, en zoals anderen hier al zeiden: ze een naam te geven (de grote jongens zeker...)

Mensen met panische angst voor spinnen zetten dus al een eerste belangrijke stap door dit topic te volgen :Y)

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:05

@Femke_Tweety, prachtige actiefoto!

en de spin in de mouw op vorige pagina: mijn medeleven voor jou, dit wil je niet meemaken :')

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:06

denisesilver schreef:
Nou vooruit dan. Bij mijn keukenraam zitten er een stuk of vijf. Dit zijn de grootste, de kleintjes krijg ik niet goed op de foto.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ja, het raam is zo vies. Ik zal die eens zemen als het spinnenseizoen voorbij is. Wil ze niet in de weg zitten.

Fijn dat je ze niet in de weg wil zitten! +:)+

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:09

Beemsterkaas schreef:
De beste manier om je spinnenangst te overwinnen is door er héél vaak naar te kijken, zowel op foto als in real life. Het helpt ook echt om hun levensstijl en gedrag te begrijpen, en zoals anderen hier al zeiden: ze een naam te geven (de grote jongens zeker...)

Mensen met panische angst voor spinnen zetten dus al een eerste belangrijke stap door dit topic te volgen :Y)

Nou ik merk er nog niets van -O-

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:25

@Daks ik wel. Mijn vriend haalt de dikke spinnen altijd weg met een glasje en stukje karton en laat ze dan altijd even aan mij zien. Ik kijk ernaar van een afstandje en dan doet hij ze naar buiten. In het begin hield ik dan een meter afstand maar nu hoef ik nog maar iets van 20cm afstand tussen mij en het glaasje en kan ik echt even kijken. Hou vol, ook al gaat het tergend langzaam :)

(Ik heb trouwens geen vertrouwen erin dat ik die dikke spinnen ooit zal pakken of niet eng zal vinden, maar het is al heel fijn om minder panisch te zijn :j )

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:36

Daks schreef:
Beemsterkaas schreef:

Nou ik merk er nog niets van -O-

_O- komt goed!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 14:13

Beemsterkaas schreef:

Dit is precies de reden dat ik dit topic elke dag even open met een samengeknepen maag. Bezig met een huis te kopen op het platteland in Frankrijk dus zeker te weten dat ik dit soort jongens en meiden daar tegen ga komen.
Ik ben van volledig panisch door het huis rennend en op de tafel springend al naar een soort freeze reactie met oplossing denkend vermogen dus ik vind dat zelf al heel wat. Die grote krengen zijn alleen zo vlug en dát vind ik dan weer zo eng.
Ik had zelf ook al bedacht dat wanneer ik ze namen ga geven het dan minder eng zou zijn (of is dat te hoopvol). We gaan het zien en ondertussen lees en kijk ik hier lekker mee. :j

Little_Gift

Re: Wat is dit voor spin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 14:17

Werkt hier allemaal niet.. Namen, koosnaampjes, helleveegnamen, niet benamen, dagelijks dit topic kijken... ik blijf even panisch!

Ik heb mezelf zelfs nu al opgelegd een aantal weken geleden dat ik dit topic onder geen beding nog na 21u 's avonds open want anders slaap ik de hele nacht niet omdat ik denk vanalles te zien en voelen kruipen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 14:22

Little_Gift schreef:
Werkt hier allemaal niet.. Namen, koosnaampjes, helleveegnamen, niet benamen, dagelijks dit topic kijken... ik blijf even panisch!

Ik heb mezelf zelfs nu al opgelegd een aantal weken geleden dat ik dit topic onder geen beding nog na 21u 's avonds open want anders slaap ik de hele nacht niet omdat ik denk vanalles te zien en voelen kruipen.

Ja dit. Al ruim een jaar ook lid van een facebookgroep over spinnen in de lage landen maar helaas het blijft een drama. En zelfs zo erg dat ik een volleerde ninja ben als ik maar iets voel kriebelen ergens -O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 14:24

Echt vreselijk. |(

Zat gisteren met het angstzweet op het lijf de nieuwe foto's hier te bekijken en voelde ineens iets over mijn been rennen... Bleek een vlieg te zijn... Zelf bijna weggevoerd met de ambulance met een hartaanval zo wat 8)7 _O-

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 14:49

Little_Gift schreef:
Echt vreselijk. |(

Zat gisteren met het angstzweet op het lijf de nieuwe foto's hier te bekijken en voelde ineens iets over mijn been rennen... Bleek een vlieg te zijn... Zelf bijna weggevoerd met de ambulance met een hartaanval zo wat 8)7 _O-

_O-

Ik heb mijn angst overwonnen door spinnen te fotograferen

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:14

Melisje_92 schreef:
Ik heb dit topic al vaker geopend, maar bij elke foto ga ik viezer kijken ;(

Vorig jaar had ik na een week vakantie mijn vest die ik op de bank had laten liggen aangetrokken naar stal. Toen ik daar al een tijdje rondliep voelde ik ineens wat kriebelen in mijn mouw aan de binnenkant van mijn elleboog. Ik heb “het” vanbuiten vast gepakt en mij met lichte paniek uit mijn vest gewurmd. Na wat geschud kwam er een er echt een dikke zwarte joekel uitgekropen :evaw:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Had dat laatst toen ik een broek aan wou doen die een week over de rand van de badkuip heeft gelegen :')
Gelukkig waren ze iets kleiner maar wel met z'n 2 -O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:55

Echt dus weer het bewijs dat ik absoluut niet gek ben om standaard altijd alle handdoeken en alle kledingstukken eerst binnenstebuiten te keren en veelvuldig uit te kloppen en alle schoenen eerst grondig te inspecteren en uit te kloppen op de stenen buiten alvorens ook maar iets te gebruiken of aan te doen hé |(

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 16:25

Haha nee inmiddels 10 jaar samen en hij heeft het nooit meer gedaan. Ik was echt heel boos geworden. Stomme is ook gewoon dat ik niet weet waar de angst vandaan komt, vroeger pakte ik ze gewoon vast.

En krekels, dubia's, sprinkhanen voor de kameleon doen me niks. Maar ik krijg toch zo de kriebels van spinnen.

Volg deze topics vaak wel, maar heb niet het idee dat het helpt. Durf er buiten ook wel naar te kijken. Van een afstand en in de tuin zitten ze ook en laat ze ook gewoon met rust daar. Zolang ze maar niet in huis komen.

Die spin in het vest is echt gewoon mijn angst. Op stal keer ik ook altijd mijn laarzen een keer om, omdat ik hier bang voor ben. Ik denk dat ik de hele buurt bij elkaar schreeuw dan :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 16:39

Laarzen uitkloppen op stal doe ik ook hoor. Heb ooit eens een nest muisjes gehad in mijn kast toen ik op een manege stond, en eens een muizennest in een paardendeken :') is minder erg dan spinnen, maar ook niet leuk haha.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:57

hiphorse schreef:
Melisje_92 schreef:
Ik heb dit topic al vaker geopend, maar bij elke foto ga ik viezer kijken ;(

Vorig jaar had ik na een week vakantie mijn vest die ik op de bank had laten liggen aangetrokken naar stal. Toen ik daar al een tijdje rondliep voelde ik ineens wat kriebelen in mijn mouw aan de binnenkant van mijn elleboog. Ik heb “het” vanbuiten vast gepakt en mij met lichte paniek uit mijn vest gewurmd. Na wat geschud kwam er een er echt een dikke zwarte joekel uitgekropen :evaw:

[ [url=https:// }> boktimg.nl/img/m/wQ8W2O.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ Afbeelding ]

Had dat laatst toen ik een broek aan wou doen die een week over de rand van de badkuip heeft gelegen :')
Gelukkig waren ze iets kleiner maar wel met z'n 2 -O-

Bedenk mij net dat ik het ook een keer met mijn werkjas die ik na de zomer weer aan had, na een halve dag werken kwam er ook ineens iets kriebelen |(

Gelukkig was die niet zo groot als uit mijn vest, maar ik schud tegenwoordig alles wat een tijdje aan de kapstok hangt even uit :')

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 19:34

Zo ben ik dus zo bang geworden. Als 9 of 10 jarige lekker in een flanellen pyjama van mijn oma de kat aaien en iedere keer wat voelen kriebelen. Op een gegeven moment toch kijken en er zat een mega huisspin in diezelfde pyjama. Ik heb mij nog nooit zo snel uitgekleed. En nu 20 jaar later staat dit echt nog op mijn netvlies en voelt het als de dag van gisteren.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:49

Keizerinnnn schreef:
Ik weet ook niet waarom ik deze topics steeds open... ik ben echt panisch als het gaat om spinnen. Maakt niet uit welk formaat en jullie delen hier ook nog eens de grote schurken. Ik woon nu in een nieuwbouwwoning en hebben enkel langpootspinnen (of hoe noem je zie) die kan ik nog wel aan met de stofzuiger. Maar zodra het dik en zwart is ben ik weg. Stomme is dat al het andere kwa insecten etc me niks boeit :')

Bij mijn ouders wel deze maat gehad, ik ben in mijn ouders bed gaan liggen die weg waren. Ook nieuwbouw, maar volgens mij namen we die mee naar binnen via de houtstek voor de kachel. Dichterbij dan dit heb ik geen foto want ik scheet 100 kleuren. Vriend appte doodleuk toch, Kammie vreet die vast wel op. Onze kameleon pakte alles van de muren als ik hem in de buurt hield. Maar het idee dat hij dan zou vallen of die pootjes in de buurt van mijn handen zou komen :x.
[ Afbeelding ]

Mijn vriend heeft ooit eens een kruisspin naar mij toe gegooid, ik zei doe dit nog 1x en het is uit. :')

Zag net dit filmpje en moest gelijk aan deze post hierboven denken:

https://www.facebook.com/share/v/1BWkEdhaFF/

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:19

Kwam net deze tegen, huisspin (niet zo heel groot)
Voor ik m buiten heb gezet speciaal voor dit topic een foto proberen te maken (hij had haast)
Afbeelding

Die voetjes <3