Het gevecht van een alleenstaande moeder (schaduwaccount)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nimbletje

Re: Het gevecht van een alleenstaande moeder (schaduwaccount)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 07:26

Maar als hij haar erkent en ze gaat wel bij zijn gezin wonen. Ben jij dan degene die alimentatie moet betalen? Geeft erkenning hem niet ook veel meer rechten, of moet je dan eerst gezag aanvragen? Want als dat wel zo is zit je straks met het probleem dat je ergens van beide ouders handtekeningen voor moet zetten bijvoorbeeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 07:39

Wat een vervelende situatie zeg TS....

Het klinkt alsof je er best wel verstandig en met de beste bedoelingen instaat en naar eer en geweten wilt handelen.
Ik kan me ook goed voorstellen dat je dochter nu zoiets heeft van ik wil nooit meer dat iemand er aan hoeft te twijfelen en ik wil gewoon hard bewijs hebben dat hij mijn vader / verwekker is zodat dat niet meer als wapen gebruikt kan worden.

En dat dat verder eventueel los kan staan van het willen van verder contact / verplichtingen.

Het lijkt me heel erg zinvol om even goed alle voors en tegens op een rijtje te zetten.
Wat precies de consequenties zijn van het krijgen van dat bewijs. Wat de negatieve gevolgen kunnen zijn.
Als vader meer te vertellen krijgt / meer macht uit kan oefenen dan zou ik daar na al het gebeurde niet per-sé enthousiast over worden.

Maar ze is 15. Als ze een beetje pienter is dan moet je er wel rustig samen voor kunnen gaan zitten om alle mogelijke consequenties door te spreken en een verstandige keuze te maken, de keuze met de minste kans op spijt achteraf.

En ik kan me best voorstellen dat dat toch wel eens de optie zou kunnen zijn van nu wil ik bewijs dat hij mijn vader is, zodat we die stok om mee te slaan afpakken. Kijk alleen wel goed uit of je (verder) niet juist liever wat meer afstand zou krijgen en of je dat hiermee niet juist lastiger maakt.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 07:49

Wat een vervelende situatie met zo’n verwekker die wel en niet soort van vader wil zijn.
Als kind is er denk ik een belang ook van wie is mijn vader of dat is mijn vader maar probeer a.u.b. het niet op deze manier. Er kleven echt teveel nadelen aan.
Een DNA test maar niet via de rechter en op papier er kleven met deze persoon zoveel nadelen aan dat zo een wespennest kan worden . Probeer dit te bespreken met je dochter dat er hier meer situaties uit kunnen komen voor haar 18 verjaardag. Houd de afstand groot en probeer zoveel mogelijk zijn aanverwanten uit je omgeving te krijgen.
Wens je heel heel sterkte en wijsheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 08:38

Ik kan me trouwens in het hele verhaal ook nog wel voorstellen dat de kant van het verhaal van de vader zou kunnen zijn, dat het een nogal...ehm....gepassioneerd type is met wat heftigere, wisselende emoties. Dat hij an sich wel iets van een rol zou willen spelen. An sich ook wel ziet dat zij heel goed zijn dochter zou kunnen zijn. Maar dat op andere momenten toch weer de twijfel toe slaat, al dan niet door andere stemmen in zijn oor zeg maar.

Ik kan me ook wel voorstellen dat het niet leuk overkomt als je je huis openstelt, dat het meiske dan aangeeft niet meer te kunnen komen omdat ze het te druk heeft. Dat voelt dan toch een beetje als een afwijzing. En ik snap dan ook wel het gevoel van 'de bal ligt bij haar'. Aan de andere kant kan je ook niet echt verwachten dat zo'n jonge meid altijd maar een eind reist, en kan hij ook wel eens naar haar komen zou je denken...? Maar met een heel gezin op sleep gaan is ook weer zo wat... ik snap wel dat de afstand het lastig maakt.

Ik kan me ook voorstellen dat het niet echt leuk over komt als je 'waarschijnlijk dochter' waarvoor je toch denkt je best te doen om haar bij je gezin te betrekken, iets post dat de nadruk legt op 'geen betrokken vader hebben' en dat dat bij een pittig karakter in het verkeerde keelgat kan schieten. Niet goed om dan zo lelijk te gaan doen natuurlijk.

Het klinkt alsof hij daar naderhand dan toch weer een soort van spijt van heeft en dan toch weer de kant bovenkomt van het toch goed willen regelen. Want blijkbaar zit dat er toch ook bij vlagen in, dat hij op zich wel degelijk ook regelmatig die behoefte voelt.

Ik denk dat het voor alle partijen uiteindelijk wel het beste zou kunnen zijn om inderdaad gewoon eens als volwassen mensen, in een goede setting met een mediator ofzo, om tafel te gaan. Inderdaad die DNA test te regelen. Zodat de onzekerheid er ècht uit is voor alle partijen inclusief familie en vriendje. Dat zal al veel onrust schelen lijkt me.

En dan gewoon eens ieders behoeftes uitspreken en daar een weg in vinden van wat voor iedereen een haalbare weg vooruit is. Maar ik denk dus dat je er dan het beste een onafhankelijk iemand / mediator bij kan halen waar een ieder zich goed bij voelt. Dat hij, jij en dochter ieder gehoord en gezien worden en er zo een echt goed gesprek kan ontstaan om de lucht te klaren voor een rustigere toekomst.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 09:37

BeFunny schreef:
@TS. Je gaat me niet aardig vinden maar.

Jij hebt de vader van je dochter buiten gesloten toen je besloot het alleen te doen omdat hij een crimineel verleden had en is hij met je mee gegaan in het niet erkennen.

Je wilde het alleen doen maar op momenten dat het zwaar werd of het jou goed uit kwam heb je hem toegelaten en contact gezocht.
Ik begrijp wel dat hij er niet op zit te wachten dan. Maar er waren momenten dat het hem wel uitkwam en toen heb je hem te dichtbij laten komen.

Maar nu is het anders want je dochter heeft contact gezocht en wil erkenning en een DNA onderzoek. En dat kan dus wel wat bij A losgemaakt hebben. Hij heeft toen jou keuze gerespecteerd en heeft zich afzijdig gehouden. Maar jou dochter heeft een eigen wil en dit heb je ook zelf veroorzaakt. Als je besluit het zelf te doen en dat de vader zijn dochter niet mag erkennen. Moet je het ook alleen doen en zeg je tegen dochter "vader is er niet" De rede dat jij hebt gekozen om de vader in beeld te houden is niet omdat je vond dat hij rechten had. Want dan had je hem wel meer betrokken en hem wel zijn dochter laten erkennen. De rede dat je hem niet volledig buiten hebt gesloten is omdat je nog op hem terug wilde vallen.

En er is een situatie ontstaan waarbij jij en je ex oorlog hebben. En die oorlog ben je eigenlijk al gestart toen je hem buiten sloot maar je hebt die wond weer open getrokken door een advocaat op A af te sturen... Even terug naar het Begin jij wilde het alleen doen. Waarom wil je dan nu geld zien??
Jou dochter wil haar vader nu in haar leven. En daar kun je niks meer aan veranderen. Je kunt het tegenhouden voorlopig door het te verbieden, maar gaat dat het er gezelliger op maken? Over 3 jaar kun je niks meer verbieden.

Nogmaals de tip, zoek professionele hulp. Ik lees nu dat A een volwassen gesprek wil. Ga dat gesprek aan met een mediator erbij.

Jij verteld het verhaal vanuit jou perspectief. Maar heel eerlijk ik denk dat A wel eens heel veel verdriet heeft moeten verdragen en dit gedaan heeft omdat hij in die tijd niet stabiel was en daardoor jou je zin heeft gegeven. Maar je hebt hem weer betrokken en dan zag hij zijn dochter in een instelling.

Ik kan me ergens voorstellen dat hij een eigen beeld heeft gecreëerd want hij werd toegelaten, dan weer geblokkeerd, dan weer toegelaten en weer buiten gesloten enz.

Maar het is nu anders. Jou dochter heeft zelf contact gezocht en hij gelooft nu dat hij de vader is en je dochter heeft kennelijk e.a aan die familie los gelaten waardoor ze ertegen aan bemoeien. Dat A zich nu niet zomaar meer aan de kant laat zetten dat begrijp ik wel.

Poeh wat een bericht vol aannames en verwijten. Heb jij zelf kinderen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 10:09

Begin er niet aan. Ook na 15 jaar amper in het leven van je dochter zal een rechter (bijna) altijd kiezen tussen een goed herstel tussen ouder/kind

Dus je dwingt hem niet alleen zijn plichten na te komen maar je geeft hem ook zijn rechten.
Moet je in zo'n geval helemaal niet willen. En wat ga je bereiken met dat geld wat je zou kunnen krijgen? Je doet het al 15 jaar financieel onafhankelijk van hem.....

En je noemt het in de titel nu al een gevecht en je bent amper begonnen want er staat je nog veel te wachten.

Al vader en dochter contact willen laat het gaan en vang je dochter op als zei er behoefte aan heeft. Vallen en opstaan dan komt ze er vanzelf achter wie haar vader is.

En dan als tip ze is opgenomen geweest als het goed is zit daar een behandelde persoon op de casus, vraag die om een open gesprek en wat zei als tips hebben om dit verder aan te pakken
Deze strijd kan jaren duren. En natuurlijk gaat je advocaat erin mee, die verdient er geld aan.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 13:33

nimbletje schreef:
Maar als hij haar erkent en ze gaat wel bij zijn gezin wonen. Ben jij dan degene die alimentatie moet betalen? Geeft erkenning hem niet ook veel meer rechten, of moet je dan eerst gezag aanvragen? Want als dat wel zo is zit je straks met het probleem dat je ergens van beide ouders handtekeningen voor moet zetten bijvoorbeeld.

Ik denk eerst dat hij dan met terugwerkende kracht alimentatie mag gaan betalen ....

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 13:38

Erkenning en gezag is wat anders. Gezag is nodig voor bijvoorbeeld de aanvraag paspoort. Erkenning niet. Gezag kun je ook door bijvoorbeeld je tante laten doen, stel dat je alleenstaande moeder bent en je wilt graag dat er voor de zekerheid nog iemand is met gezag.

Voor het opstellen van een (verplicht) ouderschapsplan bij scheiding moet je wel beide gezag hebben. Erkenning is dan niet voldoende. Dus dan krijg je te maken met alimentatie (plichten), maar hij krijgt ook rechten.

Overigens kun je bij de rechter wel alimentatieverplichting afdwingen, maar dan betekent niet dat de man het ook gaat betalen. Daar gaat het vaak mis.

Maar in dit geval zou ik eerder een dna test doen die informeel is, dus buiten de rechter om. Dan heeft dochter haar antwoord en heb je geen juridisch gevecht ook nog eens. Ik geloof niet dat je dat in deze situatie moet willen. Als je dat wel zou willen, dan zou ik wachten tot dochter 16 is. Dan heeft ze namelijk zelf ook nog wat in te brengen in het ouderschapsplan en afspraken die dan gemaakt worden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 14:24

Iamready schreef:
Jullie meningen zijn eensgezind, en dat begrijp ik wel want als buitenstaander met enkel dit verhaal zou ik waarschijnlijk hetzelfde hebben gedacht.
Heel veel verder kan ik niet uitweiden ivm de eventuele herkenbaarheid.
Dochter heeft door de aantrekking/afstoting en de woorden "jij bent mijn kind niet", dan weer wel en dan weer niet, mentaal een behoorlijke klap gekregen.
We hebben jaren gewerkt om dochter te krijgen waar ze nu staat, daar heeft hij niets aan bijgedragen maar door zijn acties kan hij haar wel afbreken...

Dit is uitvoerig besproken met de hulpverleners, dochter en advocaat.
Hoofddoel is dat hij erkend dat dochter van hem is, alimentatie is bijzaak maar deze weg is volgens de advocaat de enige juiste.
Het eventuele geld gaat naar mijn dochter, ik heb hem niet nodig en ook zijn geld niet.
Ik heb uiteraard ook aan,dochter aangegeven dat ze nu weet wie hij is, en het daar bij te laten.
Daar heeft ze over nagedacht, maar omdat inmiddels zelfs haar vriendje en zijn familie hierbij betrokken wordt wil ze de twijfels uit de wereld hebben.

@Goof: waar heb ik heel veel moeite gedaan hem in mijn/ons leven te krijgen/houden?
Door door de jaren heen geprobeerd contact te zoeken?
Dat heb ik puur en alleen voor dochter gedaan, zij heeft altijd vragen gehad wie hij is, waar ze de uiterlijke kenmerken en bepaalde karaktertrekken van heeft.
Het waren overigens de eerst jaren van dochter haar bestaan, na een jaar of 4 heb ik het opgegeven en ben daarin altijd eerlijk geweest en uitleg gegeven naar dochter toen ze oud genoeg was.

Wraakactie, ja teruglezend komt het zo wel over inderdaad.
Hopelijk heb ik het hierboven ietwat verduidelijkt dat het dus niet om het geld gaat.

Een kind kan dat niet overzien. Natuurlijk is het mooi dat je ze contact gunt. Maar je dochter beschermen had op 1 horen te staan. Er is een hele rare situatie ontstaan nu.
Je geeft hier verder aan dat je dochter dit ook wil omdat ze fam vriendje erbij betrekken. In de op zeg je echter dat dit pas gebeurd is NA je verzoek tot alimentatie.En 9ok nu geld: leuk dat he dochter dat wil. Je zegt hef al: ze is 15. Ze heeft hier niks over te zeggen. En dat je haar meeneemt in je besluiten maakt dat je haar wel degelijk betrekt bij jullie strijd.

kitsunemimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 15:32

Als dochter in een vergelijkbare situatie

Waarin mijn moeder altijd dacht dat ze het beste met mij voorhad.

Zeg ik nu tegen jou,

Laat het, laat die strijd
die gesprekken, alimentatie zaken
die onmacht invloed van naasten,

Er had mij zo ontzettend veel bespaard gebleven als mijn moeder haar eigen sores en verdriet opzij had kunnen zetten.

En daarin nadacht over wat het beste voor mij was.

(Stukje context)
Ik was anderhalf toen mijn bio vader
Vond dat hij niet klaar was voor het ouderschap, dit omdat hij verslaafd was en regelmatig in het criminele circuit rondhing.

Mijn moeder heeft altijd geprobeerd om mij een soort relatie met hem af te dwingen,waarbij hij telkens met lange periodes het af liet weten en daarbij een soort valse veiligheid
Onstaan is.

Mijn moeder was boos verdrietig, maar ze hield zoveel van hem ooit
En ze gunde mij heel erg een vaderfiguur.

Dat heb ik nooit gekregen.

Wel heel veel gezeik en psychologische problemen

Ik was nog maar een kind,
net als je dochter

En tot op de dag van vandaag ben ik bezig om daarmee te leren leven.
het uit zich in relaties,sociale contacten etc.
hoe ik uiteindelijk ben gevormd als persoon.

Ik heb t heel erg uitgedund omdat dit voor altijd op internet staat.
Maar ik hoop dat jullie t deels snappen

Hoe ik het graag had willen zien toen ik een 15 jarig meisje was,

Is dat ik hulp van buitenaf had gekregen, een luisterend oor, begeleiding, een veilige plek en duidelijke antwoorden

En dat mijn moeder haar emoties niet op mij had moeten projecteren. Maar er zelf ook met iemand over had moeten praten.

Je wilt altijd het beste voor je kind

Maar dit is t niet

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:48

Eigenlijk bijna letterlijk wat ik ook al schreef.
Ook uit een soort van vergelijkbare situatie.

Stabiliteit is nu het belangrijkste voor de dochter.

Em ruimte voor háár emoties.
Die moeten voor gaan op die van moeder.

En ruimte voor emoties betekent dus niet de (terechte) frustratie en boosheid van de dochter extra aanwakkeren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:59

Ondanks de uiteenlopende antwoorden lijkt er wel 1 gemene deler.
Geen officiële vaderschap erkenning en alimentatie aanvragen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 17:31

Ts, misschien staat het wel ergens in dit topic maar heb je je dochter echt oprecht gevraagd wat ze denkt te bereiken met een positieve DNA test?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 19:25

Oei geen banden aanhalen. Zo veel mogelijk afstand houden en al zeker geen rechten geven (meebetalen is ook rechten geven) zou mijn keuze zijn. Ik vind al dat je het erg veel kansen hebt gegeven. Dit soort mensen brengen alleen maar problemen en zeker als een kind een rugzakje heeft kan dit echt schaden. Ik zou het wel weten. Zo veel mogelijk contact verbreken en als kind wel contact wil dan kan ze dat zoeken zodra ze volwassen is. Dan is ze hopenlijk een beetje meer bestand tegen dit soort ellende. Heb dit soort dingen veel te veel van dichtbij gezien in de familie en geen enkel verhaal was een succesverhaal.

Sommige dingen willen niet zo zijn en het hoort bij het leven om dat te leren accepteren.

Alle goeds en wijsheid toegewenst in deze lastige situatie…

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:18

Waar is de like knop? Ik like pluisje88 haar bericht heel erg!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:45

Oef, ik begrijp je dochter absoluut om duidelijkheid te willen. Hoe heftig als je vermeende vader om de haverklap roept dat je wel, en dan weer niet zijn dochter bent...

Maar ook ik deel de mening dat jullie hem beter kwijt dan rijk kunnen zijn. Zijn aanwezigheid, in welke vorm dan ook, geeft alleen maar gedoe.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 23:42

BigOne schreef:
Ts, misschien staat het wel ergens in dit topic maar heb je je dochter echt oprecht gevraagd wat ze denkt te bereiken met een positieve DNA test?

Ik vraag me ook af of dit daadwerkelijk wat aan de situatie gaat veranderen. Stel dat hij volgens een dna test de biologische vader blijkt, hoe groot is de kans dat hij dit evengoed ontkent?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 09:04

Toch kan het voor de dochter misschien net het *zie je wel* zijn....

Ik zou hier met een paar professionals over praten wat het beste voor je dochter is en waarom. Dan kun je zelf beslissen wat wel of niet..... De eerste paar gesprekken zou ik ook zonder dochter doen, en daarna met.

Zij heeft hier ook hulp bij nodig..... Wat de uitkomst ook gaat zijn ( wel of geen dna test laten doen)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 09:42

Ik vind het een hoop gesleur voor een kinderbrein.

Ik heb mijn dochter haar vader er 2x bij willen betrekken. 1x als baby 1x als 7 jarige omdat dit zo liep. Ik heb ook heel snel voor mijn dochter haar mentale gezondheid gekozen dat hij op afstand is.

Betaald een heel klein bedrag maandelijks en echt klein als ik hoor waar ze recht op zou hebben. Maar het is me het gevecht niet waard.

Zijn gemis en ik kan haar altijd trots vertellen dat ik het geprobeerd heb doormiddel van alles wat ik aan communicatie tussen hem en mij wat ik opgeslagen heb.

Ik kan mezelf ook zonder hem of zijn geld recht in de spiegel aankijken en als ik het goed inschat zal mijn dochter mij hier later niet op aankijken.

Keuzes maken hierin is niet makkelijk, maar een wel/niet vader is misschien wel schadelijker voor het koppie als geen vader.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 20:36

Ik kan begrijpen dat je dochter graag zwart op wit wil dat A haar vader is zodat hij haar niet meer kan afwijzen. Tegelijkertijd denk ik dat ook dan A nog wel een manier vindt om op dezelfde manier om te gaan met dochter, misschien zelfs dat de problemen toenemen.
Als zwart op wit staat dat hij de vader is, heeft ook hij iets in handen om dingen te gaan eisen.
De juridische weg inslaan mbt de erkenning en alimentatie… om heel eerlijk te zijn vrees ik dat die strijd jouw dochter en jou meer kwaad dan goed gaat doen. Het kan echt “een vuil spelletje” worden, terwijl jullie nu denk ik vooral nood hebben aan terug rust en stabiliteit.

Jullie worden lastig gevallen door A, anderen worden er in betrokken,.:. De beste raad die ik kan geven: bouw een fijn, sterk netwerk rond jullie op (zowel hulpverleners als vrienden etc). Hou alle berichten, mails, voicemails,… bij. En doe aangifte bij de politie,

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:24

c_alsemgeest schreef:
Even een kleine waarschuwing voor een situatie die ik vanuit mijn werkveld vaak ben tegen gekomen:
Als er bewijs is dat hij de biologische vader is, en dat hij eventueel alimentatie gaat betalen.
Hij kan ook daarna via de rechter gezag aanvragen. En iemand moet echt veel op zijn kerfstok hebben dit niet te krijgen.
Vaders die al jaren uit beeld waren, vroegere situaties met geweld, alcohol/drugs misbruik... heb er vele gewoon gezag zien krijgen en daarna zelfs omgang, al dan niet onder toezicht met het kind.
Dus hou dit stukje wel echt in je achterhoofd mocht je met het stuk alimentatie verder willen gaan.

Omgang en gezag staan los van elkaar.

Mijn ex heeft geen gezag, maar als erkende vader wel recht op omgang.

Ts, ik raad echt af om dna test te doen.
Kijkende naar alle ellende die ik met mijn ex heb gehad (de oa 8 rechtzaken. De veilig thuis, de jeugdzorg, wijkteam, enz enz enz) die ellende wil je niet op je hals halen!

Met pech krijgt hij gezag en kun je voor elke poep en scheet om een handtekening gaan smeken..

Laat dochter dit doen als ze volwassen is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:25

PaulSimonFan schreef:
Ts, ik raad echt af om dna test te doen.
Kijkende naar alle ellende die ik met mijn ex heb gehad (de oa 8 rechtzaken. De veilig thuis, de jeugdzorg, wijkteam, enz enz enz) die ellende wil je niet op je hals halen!

Met pech krijgt hij gezag en kun je voor elke poep en scheet om een handtekening gaan smeken..

Laat dochter dit doen als ze volwassen is.

Dit dus.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:33

Absolem schreef:
nimbletje schreef:

Ik denk eerst dat hij dan met terugwerkende kracht alimentatie mag gaan betalen ....

Dat is niet altijd zo.
Was in mijn geval niet zo. Allimentatie gold pas vanaf het moment dat advocaat hier naar vroeg door middel van brief met berekening.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:36

Citaat:
Voor het opstellen van een (verplicht) ouderschapsplan bij scheiding moet je wel beide gezag hebben. Erkenning is dan niet voldoende. Dus dan krijg je te maken met alimentatie (plichten), maar hij krijgt ook rechten.

Overigens kun je bij de rechter wel alimentatieverplichting afdwingen, maar dan betekent niet dat de man het ook gaat betalen. Daar gaat het vaak mis.

Ouderschapsplan word vaak ook opgezet bij enkel gezag. Werd mij verplicht door rechtbank. Mijn ex heeft geen gezag.

Inzien ex niet betaald kan het lbio aangeschreven worden. Pakken zij de zaak op. En word er desnoods zelfs beslag gelegd op loon of eigendommen.
Hoe dat zit met in het buitenland wonen weet ik niet.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:45

kitsunemimi schreef:
Laat het, laat die strijd
die gesprekken, alimentatie zaken
die onmacht invloed van naasten,

Mijn moeder heeft altijd geprobeerd om mij een soort relatie met hem af te dwingen,waarbij hij telkens met lange periodes het af liet weten en daarbij een soort valse veiligheid
Onstaan is.

Dit! Laat die strijd!

In mijn geval dus een ex die wel erkent heeft. Afwezig was tussen 4 en 8 jaar oude dochter. Daarvoor en daarna heeft hij rechtzaken gestart. Veilig thuis, jeugdzorg, kinderbescherming, alles heeft hij op ons afgestuurd. Veilig thuis en jeugdzorg bleef drammen op een omgangsregeling.
De kinderbescherming heeft uiteindelijk gezegt "omgangsregeling is schadelijk voor dit meisje". En zodoende stopte de omgang bij 4jaar.

Toen ze 8 was kwam er een brief vd rechtbank/zijn advocaat. Wederom een omgangszitting. Rechtbank verplichte mij tot medewerking. Begeleide omgang. Tot ongebeleide omgang aan huis. (Op dit punt kwam zijn agressie regulatie stoornis naar boven(reden van mijn breuk met hem!), en werd hij meermaals heel boos op mijn dochter) en wilde mijn dochter absoluut niet meer. Wederom rechtzaken!

Echt.. haal je die ellende niet in je hals! Als dochter zelf zegt die dna boeit mij niet. Ik weet dat hij mijn vader is. Dan laat!!!
Als ze de mensen om haar heen vervelend vind, neem dan afscheid van díé mensen! Zoek rust!

Maar haal niet die vreselijke strijd op!! Mijn dochter is inmiddels 13. Zou heeeel graag een papa willen.. maar.. ze wilt niet deze papa.. ze verkiest rust. Iets waar ik als moeder.voor blijf strijden.

@kitsunemimi sterkte met alles :knuffel: