Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
BeFunny schreef:@TS. Je gaat me niet aardig vinden maar.
Jij hebt de vader van je dochter buiten gesloten toen je besloot het alleen te doen omdat hij een crimineel verleden had en is hij met je mee gegaan in het niet erkennen.
Je wilde het alleen doen maar op momenten dat het zwaar werd of het jou goed uit kwam heb je hem toegelaten en contact gezocht.
Ik begrijp wel dat hij er niet op zit te wachten dan. Maar er waren momenten dat het hem wel uitkwam en toen heb je hem te dichtbij laten komen.
Maar nu is het anders want je dochter heeft contact gezocht en wil erkenning en een DNA onderzoek. En dat kan dus wel wat bij A losgemaakt hebben. Hij heeft toen jou keuze gerespecteerd en heeft zich afzijdig gehouden. Maar jou dochter heeft een eigen wil en dit heb je ook zelf veroorzaakt. Als je besluit het zelf te doen en dat de vader zijn dochter niet mag erkennen. Moet je het ook alleen doen en zeg je tegen dochter "vader is er niet" De rede dat jij hebt gekozen om de vader in beeld te houden is niet omdat je vond dat hij rechten had. Want dan had je hem wel meer betrokken en hem wel zijn dochter laten erkennen. De rede dat je hem niet volledig buiten hebt gesloten is omdat je nog op hem terug wilde vallen.
En er is een situatie ontstaan waarbij jij en je ex oorlog hebben. En die oorlog ben je eigenlijk al gestart toen je hem buiten sloot maar je hebt die wond weer open getrokken door een advocaat op A af te sturen... Even terug naar het Begin jij wilde het alleen doen. Waarom wil je dan nu geld zien??
Jou dochter wil haar vader nu in haar leven. En daar kun je niks meer aan veranderen. Je kunt het tegenhouden voorlopig door het te verbieden, maar gaat dat het er gezelliger op maken? Over 3 jaar kun je niks meer verbieden.
Nogmaals de tip, zoek professionele hulp. Ik lees nu dat A een volwassen gesprek wil. Ga dat gesprek aan met een mediator erbij.
Jij verteld het verhaal vanuit jou perspectief. Maar heel eerlijk ik denk dat A wel eens heel veel verdriet heeft moeten verdragen en dit gedaan heeft omdat hij in die tijd niet stabiel was en daardoor jou je zin heeft gegeven. Maar je hebt hem weer betrokken en dan zag hij zijn dochter in een instelling.
Ik kan me ergens voorstellen dat hij een eigen beeld heeft gecreëerd want hij werd toegelaten, dan weer geblokkeerd, dan weer toegelaten en weer buiten gesloten enz.
Maar het is nu anders. Jou dochter heeft zelf contact gezocht en hij gelooft nu dat hij de vader is en je dochter heeft kennelijk e.a aan die familie los gelaten waardoor ze ertegen aan bemoeien. Dat A zich nu niet zomaar meer aan de kant laat zetten dat begrijp ik wel.
nimbletje schreef:Maar als hij haar erkent en ze gaat wel bij zijn gezin wonen. Ben jij dan degene die alimentatie moet betalen? Geeft erkenning hem niet ook veel meer rechten, of moet je dan eerst gezag aanvragen? Want als dat wel zo is zit je straks met het probleem dat je ergens van beide ouders handtekeningen voor moet zetten bijvoorbeeld.
Iamready schreef:Jullie meningen zijn eensgezind, en dat begrijp ik wel want als buitenstaander met enkel dit verhaal zou ik waarschijnlijk hetzelfde hebben gedacht.
Heel veel verder kan ik niet uitweiden ivm de eventuele herkenbaarheid.
Dochter heeft door de aantrekking/afstoting en de woorden "jij bent mijn kind niet", dan weer wel en dan weer niet, mentaal een behoorlijke klap gekregen.
We hebben jaren gewerkt om dochter te krijgen waar ze nu staat, daar heeft hij niets aan bijgedragen maar door zijn acties kan hij haar wel afbreken...
Dit is uitvoerig besproken met de hulpverleners, dochter en advocaat.
Hoofddoel is dat hij erkend dat dochter van hem is, alimentatie is bijzaak maar deze weg is volgens de advocaat de enige juiste.
Het eventuele geld gaat naar mijn dochter, ik heb hem niet nodig en ook zijn geld niet.
Ik heb uiteraard ook aan,dochter aangegeven dat ze nu weet wie hij is, en het daar bij te laten.
Daar heeft ze over nagedacht, maar omdat inmiddels zelfs haar vriendje en zijn familie hierbij betrokken wordt wil ze de twijfels uit de wereld hebben.
@Goof: waar heb ik heel veel moeite gedaan hem in mijn/ons leven te krijgen/houden?
Door door de jaren heen geprobeerd contact te zoeken?
Dat heb ik puur en alleen voor dochter gedaan, zij heeft altijd vragen gehad wie hij is, waar ze de uiterlijke kenmerken en bepaalde karaktertrekken van heeft.
Het waren overigens de eerst jaren van dochter haar bestaan, na een jaar of 4 heb ik het opgegeven en ben daarin altijd eerlijk geweest en uitleg gegeven naar dochter toen ze oud genoeg was.
Wraakactie, ja teruglezend komt het zo wel over inderdaad.
Hopelijk heb ik het hierboven ietwat verduidelijkt dat het dus niet om het geld gaat.
BigOne schreef:Ts, misschien staat het wel ergens in dit topic maar heb je je dochter echt oprecht gevraagd wat ze denkt te bereiken met een positieve DNA test?
c_alsemgeest schreef:Even een kleine waarschuwing voor een situatie die ik vanuit mijn werkveld vaak ben tegen gekomen:
Als er bewijs is dat hij de biologische vader is, en dat hij eventueel alimentatie gaat betalen.
Hij kan ook daarna via de rechter gezag aanvragen. En iemand moet echt veel op zijn kerfstok hebben dit niet te krijgen.
Vaders die al jaren uit beeld waren, vroegere situaties met geweld, alcohol/drugs misbruik... heb er vele gewoon gezag zien krijgen en daarna zelfs omgang, al dan niet onder toezicht met het kind.
Dus hou dit stukje wel echt in je achterhoofd mocht je met het stuk alimentatie verder willen gaan.
PaulSimonFan schreef:Ts, ik raad echt af om dna test te doen.
Kijkende naar alle ellende die ik met mijn ex heb gehad (de oa 8 rechtzaken. De veilig thuis, de jeugdzorg, wijkteam, enz enz enz) die ellende wil je niet op je hals halen!
Met pech krijgt hij gezag en kun je voor elke poep en scheet om een handtekening gaan smeken..
Laat dochter dit doen als ze volwassen is.
Absolem schreef:nimbletje schreef:Maar als hij haar erkent en ze gaat wel bij zijn gezin wonen. Ben jij dan degene die alimentatie moet betalen? Geeft erkenning hem niet ook veel meer rechten, of moet je dan eerst gezag aanvragen? Want als dat wel zo is zit je straks met het probleem dat je ergens van beide ouders handtekeningen voor moet zetten bijvoorbeeld.
Ik denk eerst dat hij dan met terugwerkende kracht alimentatie mag gaan betalen ....
Citaat:Voor het opstellen van een (verplicht) ouderschapsplan bij scheiding moet je wel beide gezag hebben. Erkenning is dan niet voldoende. Dus dan krijg je te maken met alimentatie (plichten), maar hij krijgt ook rechten.
Overigens kun je bij de rechter wel alimentatieverplichting afdwingen, maar dan betekent niet dat de man het ook gaat betalen. Daar gaat het vaak mis.
kitsunemimi schreef:Laat het, laat die strijd
die gesprekken, alimentatie zaken
die onmacht invloed van naasten,
Mijn moeder heeft altijd geprobeerd om mij een soort relatie met hem af te dwingen,waarbij hij telkens met lange periodes het af liet weten en daarbij een soort valse veiligheid
Onstaan is.