Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 19:08

Had nieuwe sportschoenen gekocht voor de oudste.
Komen ze aan en zijn de zolen bruin, dus zeker gedragen, niet gesleten ofzo, maar zoiets verkoop je niet als nieuw…
Had 3 sterren gegeven, en erbij gezet dat je gedragen spullen niet verkoopt als nieuw.
Reageert ze dat ik er maar eens met een doekje over moet, dan zagen ze er nieuw uit….
Euh…. Sommige mensen….

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 19:38

Heb ook wel eens een boek gekocht, gevraagd of er is geschreven is (bladmuziek), "nee, helemaal niet!" W
was t antwoord. Bleek na aankomst wel zo te zijn, haar reactie was "is alsnog een heel goede prijs voor het boek". Uh ja, alleen ik heb er specifiek naar gevraagd en je zei nee. :')
En die mensen die me gaan zeggen dat het pakket aangekomen is antwoord ik meestal iets als "gelukkig krijg ik die update ook van vinted" of iets in die richting. Wat maakt het dat ze denken dat je het sneller gaat ophalen als ze je zo pushen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:35

@Castamickey; ik stuur ook altijd een berichtje dat het pakketje bij het pakketpunt X is aangekomen en wens ze dan veel plezier met het product.

Het is al een paar keer voorgekomen dat de koper geen afhaalbericht had gehad of dat hij een ander pakketpunt had opgegeven en juist blij was dat ik het had gemeld.

Ik vind dat niet pusherig van mijn kant, maar attent. En jouw reactie dan best onaardig overkomen terwijl de verkoper het juist goed bedoeld.

Ik laat mijn portemonnee maar 1x per jaar uitbetalen dus het zal mij verder worst wezen wanneer iemand het pakket ophaalt. Mijn part in de laatste seconde dat het nog kan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Mama3 schreef:
Misschien hebben ze daarna vakantiesluiting oid

Nee gewoon open, kreeg een ander dpd pakket een dag later waar ik wel gewoon 7 dagen had om op te halen :')
Pakketpunt wist ook niet waar die 1 dag ophalen vandaan kwam.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:10

Ik had een pakket onderweg waarbij de t&t ineens naar "uiterlijk 25-8" was gesprongen, maar het is gisteren toch plots bezorgd *\o/*

Hier hebben wel veel punten vakantiesluiting momenteel, dat is best lastig. Gelukkig heb ik momenteel niets te koop staan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:22

@Mama3; dat heb ik echt nog nooit gehad. Wel eens een bericht gehad dat het afgehaald kon worden terwijl het er nog niet was, maar andersom niet. Als iemand na een paar dagen ernaar vraagt snap ik het wel, maar binnen een paar uur? Komt op mij ontzettend pusherig over :=

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

CastaMickey schreef:
@Mama3; dat heb ik echt nog nooit gehad. Wel eens een bericht gehad dat het afgehaald kon worden terwijl het er nog niet was, maar andersom niet. Als iemand na een paar dagen ernaar vraagt snap ik het wel, maar binnen een paar uur? Komt op mij ontzettend pusherig over :=

Nou vind ik ook inderdaad :=
Ik stuur zelf het liefst zo min mogelijk berichten.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:38

Ja dat vind ik het grote voordeel van Vinted, zo min mogelijk overbodige communicatie :o

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

ik hoop zo dat mijn gewei goed aankomt... zat in bananendoos, pakketpunt was al niet happig op de afmeting maar het ging echt niet anders.

En voor het verkochte stokpaard heb ik ook zeer creatief moeten inpakken (combi van 2 dozen en daar nog een zak deels omheen/ rondgetapet

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:39

Ja, ik kan bij de club, ik heb 'herres' met een fransoos!

Dame koopt een bundel van 6 stuks duur houten speelgoed, klaagt bij aankomst dat alles vergeeld is (ahum, dat kan je van 1 autootje zeggen, maar bon), dat een schuifdeur niet werkt en dat de staat niet was zoals omschreven in de advertenties (zonder verdere uitleg wat dan het issue is). Ik bied mijn excuses aan voor de deur, ga niet in op de rest van de ongegronde klacht, betaal zelf de retour en haal vandaag de intacte doos weer op: is er 1 item (deel plastic) gewoon aan gort! Dit is super stevig speelgoed, lijkt wel of er iemand op is gaan staan. Meerdere items met krassen en vuil (ik heb de oorspronkelijke foto' s omdat dat te bewijzen) en als toemaatje zit er een extra deel in de doos en een folder van het merk (die komt echt niet van mij).
Ofwel transportschade (nogmaals, doos leek ok) ofwel gevalletje: ik maak het kapot dus ik stuur het snel snel terug onder voorwendsel van wat anders.
Vreemd toch dat het artikel waar in de advertentie wel over een gebrek gesproken werd (was idd het oudste stuk) geen opmerking van mevrouw krijgt maar wel in deplorabele staat aankomt. We gaan zien of vinted dit gaat regelen en hoe.

Edit: oooh net op haar profiel gekeken, ze doet niks anders dan dit merk verkopen, 185 advertenties! Die dacht gewoon bij mij goedkoop wat nieuwe stock in te slaan!!!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:04

tengeltje11 schreef:
Komen ze aan en zijn de zolen bruin, dus zeker gedragen, niet gesleten ofzo, maar zoiets verkoop je niet als nieuw…
Had 3 sterren gegeven, en erbij gezet dat je gedragen spullen niet verkoopt als nieuw.
Reageert ze dat ik er maar eens met een doekje over moet, dan zagen ze er nieuw uit….
Euh…. Sommige mensen….

Ik vind de staat "nieuw zonder prijskaartje" het meest verraderlijk daarom ook. Zie zo vaak dingen waarvan ik denk: dit is absoluut gedragen en gewassen een aantal keer. Niet erg hoor, maar wees gewoon eerlijk.
Net zoals schoenen waarbij je dan gewoon slijtage aan de zool ziet op de foto.
Vraag altijd een foto van de zool van de schoenen. Ik zet ook altijd foto's in de advertentie zoals de zool, of andere plekken die typische slijtage vertonen.

Mag je trouwens je producten hier plaatsen uit je account? Wil wat kleding verkopen, maar heb liever dat het naar een vriendin/familie, kennis of bokker gaat!
Dameskleding maat S gaat het om. Een gillet met prijskaartje en een zijden bloesje

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:27

Ik had een set Horsegear flextrainers (voor en achter) verkocht. Stond erop voor 10 euro en omdat ik hoogzwanger was (al na uitgerekende datum) en nog snel wilde opruimen, accepteerde ik het eerste, lage bod dat ik kreeg. Dezelfde dag nog verzonden. Ik dacht echt iemand blij te maken met een koopje.

Feedback: 'thanks' en 3 sterren.

Nou -O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:39

Naja zeg Lorette, wat onaardig.
Tenzij iets echt in erbarmelijke staat of slecht verpakt aankomt geef ik gewoon een goeie rating.
Ook als iets lang onderweg is geweest. Ik heb immers zelf voor de goedkoopste verzendoptie gekozen...

Over dat speelgoed; heeft ze het niet omgeruild met hetzelfde product in slechtere staat? :=

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

Raineri schreef:
tengeltje11 schreef:
Euh…. Sommige mensen….

Ik vind de staat "nieuw zonder prijskaartje" het meest verraderlijk daarom ook. Zie zo vaak dingen waarvan ik denk: dit is absoluut gedragen en gewassen een aantal keer. Niet erg hoor, maar wees gewoon eerlijk.
Net zoals schoenen waarbij je dan gewoon slijtage aan de zool ziet op de foto.
Vraag altijd een foto van de zool van de schoenen. Ik zet ook altijd foto's in de advertentie zoals de zool, of andere plekken die typische slijtage vertonen.

Mag je trouwens je producten hier plaatsen uit je account? Wil wat kleding verkopen, maar heb liever dat het naar een vriendin/familie, kennis of bokker gaat!
Dameskleding maat S gaat het om. Een gillet met prijskaartje en een zijden bloesje

Ja stom is dat he! Als het (meerdere) keren gewassen is is het niet nieuw zonder prijskaartje!

Op je tweede vraag: misschien een apart topic voor openen waarin advertenties gedeeld worden?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:03

Konstantine schreef:
Over dat speelgoed; heeft ze het niet omgeruild met hetzelfde product in slechtere staat? :=

Dat zou ze idd perfect kunnen gezien de hoop spul die ze hier al van heeft. Maar daar heb ik geen bewijs van natuurlijk. Maar er steekt gewoon een extra stuk en een leaflet van het merk in de doos.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

Ik wil eigenlijk nog wat goedkope zadels op Vinted zetten. Maar ik zie dat je dan alleen voor verzending met UPS kunt kiezen. En net UPS vind ik een ramp... Heb al eens stad en land af moeten rijden tot ik een punt gevonden had dat open was. Nu twijfel ik enorm...

Konstantine schreef:

Dit zou ik ook gaan denken.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op Gisteren, 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:23

foxy80 schreef:
Konstantine schreef:

Dat zou ze idd perfect kunnen gezien de hoop spul die ze hier al van heeft. Maar daar heb ik geen bewijs van natuurlijk. Maar er steekt gewoon een extra stuk en een leaflet van het merk in de doos.

Ga haar even volgen dan zie je elke nieuwe advertentie. Zijn dat toevallig dezelfde dan kan vinted haar blokken wegens fraude

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:03

Hier ook een 3 sterren… reden : ‘ik dacht dat dit merk toch betere kwaliteit was voor deze prijs’
Euh…. Wat kan ik daar aan doen? Shirtje was gewoon in nette staat van het merk wat je kocht?

Sommige mensen….

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:24

Ik zie ook fietsen op Vinted staan. Maar hoe gaat dat dan met verzenden? Dat kan toch niet???

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:36

Trailers staan er ook op :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:10

Die willen gewoon geïnteresseerden aantrekken, afhandelen zal wel buiten vinted om gaan.

Tegeltje, dat is ook meer dan flauw.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:46

Afhalen kan ook, als je een review achterlaat kan je ook aangeven of je elkaar ontmoet hebt. Mijn nichtje heeft een keer een fiets opgehaald via vinted, topding :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:48

Fietsen wel, kreeg ik pas geleden een melding van vinted zelf over.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:07

Maar hoe doe je dat dan? Want je kan verkoop online niet uitsluiten. Dus stel iemand koopt hem inclusief verzending? :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:08

Ik dacht dat zulke grote pakketten opgehaald kunnen worden door bv UPS