De correctheidsbrigade!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:28

Benzz schreef:
Ik denk dat een stukje bewustwording de laatste jaren wel echt belangrijk is geworden. En dat je daar zelf naar handelt naar kunnen. Ik zie bij de jeugd veel verontrusting over onze aarde en dat is niet gek. Europa is het continent welke het snelst opwarmt op het moment. Kun je er wat aan doen, probeer dat dan ook. En dat zijn hele kleine dingen die wel meehelpen in het grotere geheel.

Ja dat doen veel mensen ook.. maar je hoeft niet te wijzen naar een ander als je zelf ook van alles fout doet. Iedereen doet zn best en wil ook een leuk leven. Ik koop wel dingen via shein want die hebben gewoon dingen die perfect zitten, en dat kan ik in de winkels niet zo goed vinden als bij shein. Daarentegen gooi ik amper kleding weg. Draag nog zat dingen vanuit de brugklas zelfs. Is dat dan erger dan iemand die in een winkel koopt? Ik weet het niet. Want misschien eet diegene wel vlees en heeft die geen bomen in zijn tuin staan. En misschien is diegene zn chocola wel geproduceerd door boeren die van de opbrengst niet kunnen leven. Dus wie moet dan naar wie wijzen? Het slaat gewoon nergens op om te gaan drammen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:29

Benzz schreef:
Het is een utopie te denken dat de mensheid maar moet stoppen omdat dat de grootste vervuilers zijn. Omdat het de grootste vervuilers zijn, moet die bewustwording er komen zodat mensen minder gaan vervuilen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Of haal het meest schadelijke uit de wereld => begin met de mens
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 13-07-25 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:29

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:
En dus is het heel belangrijk dat precies jij degene bent die zich voortplant? Terwijl de wereldbevolking nog steeds aan het groeien is? Interessante gedachtegang.
Al zou je je druk maken om het voortbestaan van de mens, is punt 1 op de agenda toch echt dat de druk op de aarde omlaag moet, en zéker niet omhoog

Ik heb geen kinderen en ben 49 dus die gaan er ook niet komen. Maar ik zou het wel fijn vinden dat als ik straks bejaard ben dat er nog verpleegkundigen zijn die mensen kunnen helpen. En dat de generatie na mij ook een goed leven heeft.

Ja maar de ene vindt dit fijn en de ander vindt dat fijn. Waarom is wat jij fijn vindt belangrijker, als de impact even groot is, of misschien jouw impact wel groter dan die van de ander? Wie is er dan degene die niks om de planeet geeft? Jij, de ander, allebei, of allebei niet?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:30

Alleen als je bij Shein koopt, keur je kinderarbeid en werkweken van meer dan 75 uur tegen een hongerloontje ook goed. Bij Shein kopen is meer dan alleen milieu. En als jij dat drammen vind, dan moet je het niet lezen.

Benzz

Re: De correctheidsbrigade!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:30

En als we het over drammen hebben, daar ben je zelf ook vrij goed in.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:31

Als het zo doorgaat met de oorlogen en atoomtroep dan vernietigt de hele mensheid zichzelf wel. Het enige wat overblijft na het armageddon dat zijn de kakkerlakken want die leven al miljarden jaren en schijnen zelfs bestand te zijn tegen nucleaire vervuiling. :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:31

Benzz schreef:
Het is een utopie te denken dat de mensheid maar moet stoppen omdat dat de grootste vervuilers zijn. Omdat het de grootste vervuilers zijn, moet die bewustwording er komen zodat mensen minder gaan vervuilen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Meer mensen die minder gaan vervuilen, is nog altijd een opstapelende vervuiling. Dus die vlieger gaat niet op.
Ik denk dat het een utopie is om te denken dat bewustwording de vervuiling gaat stoppen. Tenzij het de bewustwording dat we met te veel zijn is

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:32

Little_Gift schreef:
Benzz schreef:

De mensheid is volkomen overbodig voor het voortbestaan van de wereld. Daarvan ben ik overtuigd.

Brainless

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd.

Dorine92

Benzz schreef:

Ah, als er niks meer over is, dan worden we maar persoonlijk

rien10

Wat een nare opmerking!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:34

Dorine92 schreef:
Benzz schreef:

Je zegt zelf de hele tijd dat mensen die over het milieu en dergelijke opkomen drammers zijn. En als het dan terug gezegd wordt, dan is het persoonlijk.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:34

Brainless schreef:
Little_Gift schreef:

Verbeter de wereld, begin bij jezelf? :+

Nou volgens mij mag je dit niet volgens de regels van bokt....
Lees ik hier een verdoken zelfmoord missie aan mij gericht?!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:35

Benzz schreef:
Alleen als je bij Shein koopt, keur je kinderarbeid en werkweken van meer dan 75 uur tegen een hongerloontje ook goed.

Oke. In dat geval.. als je op het internet zit op je telefoon keur je de vervuiling die daardoor veroorzaakt wordt goed. Als je in je auto stapt, keur je uitstoot goed. Als je iets uit de supermarkt eet, keur je het gif wat gespoten wordt goed. Als je je rekeningen betaalt, keur je dat wat de overheid ermee doet (oa vervuilende bedrijven subsidiëren) goed. Foei Benzz wat ben je slecht bezig :+
Natuurlijk keurt niemand slechte dingen goed. Maar er zijn nou eenmaal heel veel slechte dingen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:35

Dorine92 schreef:
Meer mensen die minder gaan vervuilen, is nog altijd een opstapelende vervuiling. Dus die vlieger gaat niet op.
Ik denk dat het een utopie is om te denken dat bewustwording de vervuiling gaat stoppen. Tenzij het de bewustwording dat we met te veel zijn is

Die vlieger gaat wel op, want jouw vlieger minder mensen is gewoonweg geen haalbare optie.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:36

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:

Je zegt zelf de hele tijd dat mensen die over het milieu en dergelijke opkomen drammers zijn.

Begrijpend lezen is niet je sterkste kant he? :knuffel: om maar even persoonlijk te worden

Little_Gift schreef:
Brainless schreef:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf? :+

Nou volgens mij mag je dit niet volgens de regels van bokt....
Lees ik hier een verdoken zelfmoord missie aan mij gericht?!

Ik ga stuk :') _O-

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:37

Dorine92 schreef:
Natuurlijk keurt niemand slechte dingen goed. Maar er zijn nou eenmaal heel veel slechte dingen

Alleen zijn dit de dingen die jezelf in de hand hebt, dat is jouw rijtje opsommingen niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:39

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:

Die vlieger gaat wel op, want jouw vlieger minder mensen is gewoonweg geen haalbare optie.

En dit is dus waarom de mensheid ten onder zal gaan. Blijven denken binnen de bestaande kaders en daarin naar elkaar wijzen, en vooral wijzen naar degenen die zien dat precies die bestaande kaders het probleem zijn

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:39

Tuurlijk wel.

Je kunt perfect kiezen geen auto te rijden.
Je kunt perfect kiezen niet op internet met je telefoon te zitten.
Je kunt perfect kiezen niet uit de supermarkt te eten.

Need I continue?

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:

Alleen zijn dit de dingen die jezelf in de hand hebt, dat is jouw rijtje opsommingen niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:42

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:

Niet als je in je eigen veilige hokjes blijft denken waarin Shein fout is en de supermarkt of je auto goed
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 13-07-25 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Little_Gift schreef:
Tuurlijk wel.

Need I continue?

Dan komt een groot gedeelte van de mensen zonder werk te zitten. Dus nee geen keuze.

Lisitano

Ik begrijp je punt, maar de impact van die keuzes zijn veel groter dan niet op Shein of Temu bestellen. Dat hoef ik eigenlijk niet uit te leggen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:43

Benzz schreef:
Dan komt een groot gedeelte van de mensen zonder werk te zitten. Dus nee geen keuze.

Je hebt gelijk, het belangrijkste criterium voor het voortbestaan van de mens en onze planeet, is dat iedereen een baan heeft. Dat zijn de echte prioriteiten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:45

Benzz schreef:
Little_Gift schreef:
Tuurlijk wel.

Need I continue?

Maar dat wordt toch ook al opgelost door de eerder besloten "einde der mensheid" in te lossen? :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:53

Dit (en vele andere klimaat-topics) doet me denken aan een vroeger tegeltje bij mijn tante op het toilet:

Het ware te wensen,
dat alle mensen,
met hun gebreken,
eens naar zichzelve keken.
Dan zouden ze het praten
over anderen wel laten.

En nog even over de kleding (al dan niet van Shein): ook de meeste dure kleding wordt in dezelfde fabrieken in Azië gemaakt (zelf ontdekt bij het verwijderen van een per ongeluk achtergelaten sticker in mijn kleding). Mijn moeder was vroeger coupeuse bij een nogal gerenommeerd bedrijf en die wist toen al uit de boeken waar deze 'dure kleding' ingekocht werd. Het enige verschil was een labeltje. Later is dit nog bewezen met kleding die een nicht van mij bij Primark had gekocht en haar vriendin bij een speciaalzaak. Allebei EXACT hetzelfde, op het labeltje in de nek na. Mijn nicht had er zo'n 3 of 4 Euro voor betaald, haar vriendin bijna 70 Euro. Nu ik erover nadenk, is mijn onderschrift ook hier weer mooi van toepassing.