Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Sure, er zijn gebreken te verwachten in de toekomst. Maar niet na 6 weken al dusdanig dat er meerdere lekkages zijn, de banden niet zijn uitgelijnd en de pedalen trillen bij hogere snelheid. Dat is gewoon niet okay.
sasja0705 schreef:Ts : je bent de 70 km van de dealer naar huis gekomen met die auto...
Ik zou ook gewoon n paar liter olie mee nemen en de auto precies in de zelfde staat terug brengen.
Strand je onderweg ? Dan verkoper bellen en die mag een sleepwagen regelen...
_San87_ schreef:meggiemeg schreef:Er bestaat ook nog zoiets als een onderzoekplicht. Je kan niet er zomaar van uit gaan dat het allemaal oké dus maak een proefrit en doe elders een aankoopkeuring, dat zal veel ellende kunnen voorkomen. Bij een auto van 15 jaar kan je nu eenmaal dingen verwachten.
TS heeft een proefrit gedaan.
Citaat:TS heeft een proefrit gedaan.
Dees schreef:_San87_ schreef:Onzin. Je hebt wettelijk een garantie van 12 maanden. Die pakketten zijn een mooi verdienmodel voor de garage.
Ik vraag me echt af of dit zo is. Want zonder pakket koop je de auto op basis van een lagere "meeneemprijs". Waarmee je indirect akkoord gaat met een aankoop "as is".
En zelfs al zou je dan formeel wel iets van aankoopgarantie hebben (non conformiteit ed) dan nog kan gelijk krijgen wel eens heel duur worden.
Zeker bij autohandel is het bepaald geen gelopen race.
palousa_boy schreef:Citaat:TS heeft een proefrit gedaan.
Dat is dan haar eigen schuld, ik neem toch echt een stukje snelweg of provinciale mee om wat meer gas te kunnen geven. Is de verkoper het daar niet mee eens weet ik wel genoeg![]()
Als hij mij niet vertrouwd mag hij naast me komen zitten maar ik wil wel een beetje gas kunnen geven, juist voor speling in het stuur of ophanging van de wielen. Dit merk je namelijk vaak pas rond de 80km/h als de werkende krachten wat groter worden, de rijwind wat harder (voor klapperende onderdelen) etc.
StalNollie schreef:Die pakketten zijn leuk verdien model en hoef je helemaal niet erbij te kopen..
Zet ipv auto het woord paard er neer
Als je een Shetlander koopt(over het algemeen goedkoper) heb je geen garantie maar als je een paard koopy wel?
Als dit een pony/paard betreft zou iedereen zeggen terug brengen.
Beide zijn producten voor de wet dus voor beide geldt dezelfde consumenten recht ( als zijn ze met paard bezig dit terug te draaien naar 6 maanden ipv 12 maanden)
upendo schreef:palousa_boy schreef:
Dat is dan haar eigen schuld, ik neem toch echt een stukje snelweg of provinciale mee om wat meer gas te kunnen geven. Is de verkoper het daar niet mee eens weet ik wel genoeg![]()
Als hij mij niet vertrouwd mag hij naast me komen zitten maar ik wil wel een beetje gas kunnen geven, juist voor speling in het stuur of ophanging van de wielen. Dit merk je namelijk vaak pas rond de 80km/h als de werkende krachten wat groter worden, de rijwind wat harder (voor klapperende onderdelen) etc.
Oh wauw, als er iemand schuld heeft is het de garage die een ondeugdelijke auto verkoopt.
En dat kan gebeuren maar dan hoort hij het op te lossen zoals de wet voorschrijft.
StalNollie schreef:Klopt en daardoor heb je zeker wel garantie wat eerder al werd aangegeven dat alles valt en staat met leeftijd, onderhoud, km etc etc etc. Maar dat er geroepen word geen garantie want goedkope auto of geen garantie want je hebt pakket niet gekocht is klinkklare onzin
PaulSimonFan schreef:Cayenne schreef:Wat ga je doen als de dealer hem niet terug neemt?
Goede vraag. Er zijn 2 opties. 100%laten nakijken en repeteren. En dan een naar gevoel bij de auto hebben, en denken, had ik er maar 1 gekocht die duurder was![]()
Of de lekkages maken. En hem met een eerlijk verhaal naar een opkoper doen.
Ik weet het nog niet.. ik heb iig enorm spijt dat ik überhaupt een auto gekocht heb.. wat een ellende..
34 jaar alles met de fiets gedaan.
Al heel veel ellende gehad in m'n leven en nu eindelijk alles op orde. Samen met dochters een fijn leven. We wilden een autootje om samen op stap te kunnen. Op vakantie kunnen, kamperen, dagjes weg.
Nu gaat ons "leukedingendoenpotje" in die poep auto. En blijft er niks over om op vakantie te gaan, of dagjes weg.
paars schreef:Dat zijn…3 auto’s in twee jaar…heb je nu ook een garage?
Wel met je eens dat het mee kan zitten.
paars schreef:Dat zijn…3 auto’s in twee jaar…heb je nu ook een garage?
Wel met je eens dat het mee kan zitten.
palousa_boy schreef:Dat is dan haar eigen schuld, ik neem toch echt een stukje snelweg of provinciale mee om wat meer gas te kunnen geven. Is de verkoper het daar niet mee eens weet ik wel genoeg![]()
palousa_boy schreef:upendo schreef:
Oh wauw, als er iemand schuld heeft is het de garage die een ondeugdelijke auto verkoopt.
En dat kan gebeuren maar dan hoort hij het op te lossen zoals de wet voorschrijft.
Ik zeg niet dat alles haar schuld is maar als je alleen maar een rondje om de garage doet dan heb je in mijn ogen geen proefrit gedaan.