Hoe warm is het bij jullie in huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:25

Woning uit 2003, twee verdiepingen en platdak. Boven is het nu 27.5 en beneden 25.8.

Piek temperatuur in de tuin was 38.6 graden.. en nee ik heb geen tuintegeltreurnis.,

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:36

thequeensmum schreef:
fjordjes schreef:
Zou graag een airco willen maar geen zonnepanelen (mag niet van gemeente) en ik kan nergens de buitenunit kwijt ja misschien achter maar is allemaal vrij smal en de zon staat op de voorkant van m'n huis, het zuiden, waar ook onze slaapkamer is. Sunscreens mag niet van de gemeente, rolluiken mag niet van de gemeente, zonnescherm mag niet van de gemeente.

Fijne gemeente woon ik

Mag niet van de gemeente? Maar daar gaat de gemeente toch helemaal niet over?

Beschermd dorpsgezicht voor woningen uit 2007.... En de overkant van mijn straat mag dat wel allemaal, idem voor andere straten. Echt te achterlijk voor woorden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:39

Boven weet ik niet, beneden 27,5.
Geen airco.

Boven is het sowieso warmer. -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:41

fjordjes schreef:
thequeensmum schreef:
fjordjes schreef:
Zou graag een airco willen maar geen zonnepanelen (mag niet van gemeente) en ik kan nergens de buitenunit kwijt ja misschien achter maar is allemaal vrij smal en de zon staat op de voorkant van m'n huis, het zuiden, waar ook onze slaapkamer is. Sunscreens mag niet van de gemeente, rolluiken mag niet van de gemeente, zonnescherm mag niet van de gemeente.

Fijne gemeente woon ik

Mag niet van de gemeente? Maar daar gaat de gemeente toch helemaal niet over?

Beschermd dorpsgezicht voor woningen uit 2007.... En de overkant van mijn straat mag dat wel allemaal, idem voor andere straten. Echt te achterlijk voor woorden.

Wat ontzettend stom. :\

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:43

Cayenne schreef:
In mijn voliere was het eerder vanmiddag 43 graden in het binnenverblijf en 29 graden buiten.
Je zou denken dat ze dan buiten gaan zitten, maar nee hoor.. Ze zaten uiteraard hijgend binnen :+
En net lag er eentje languit op de bodem, dus ik storm naar buiten maar niets aan de hand. Blijkbaar ligt het zeoliet lekker koel ofzo :=
Mijn hartslag en temperatuur heeft door dat grapje inmiddels wel het kookpunt bereikt :')

Ik had dat met het ezel veulen van stal vanmorgen. Lag helemaal plat in de schaduw. Bewoog totaal niet. Mijn Hart ging sneller kloppen en dan pas opstaan wanneer ik bijna bij haar ben :') .
Was al bijna bang dat ik kon gaan bellen dat het niet goed ging met haar. Gelukkig lag ze gewoon heel diep te slapen.
Dan snap je ook niet he dat je vogels dan binnen gaan zitten ipv buiten...

Mijn kat lag net bijzonder genoeg in het warme mandje/holletje van de krabpaal.

Inmiddels 30.5 graden in huis. Het is gelukkig wat afgekoelt in huis. Vanavond ook alles op zijn max aan en dan hoop ik dat ik het morgen rond 30 graden kan houden.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:47

25 graden in de woonkamer, boven heb ik de airco aan. Alle deuren verder dicht behalve mijn slaapkamer en die van dochter. Hopelijk doet de airco daar zijn best.

Tussenwoning.
Laatst bijgewerkt door Loei op 01-07-25 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Re: Hoe warm is het bij jullie in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:54

Woonkamer 24 graden dankzij mobiele airco.

Woon appartement in het midden.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:55

28.4 :=

Warmtelampen bij de reptielen kunnen misschien toch maar uit :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:56

Fly_high schreef:
28.4 :=

Warmtelampen bij de reptielen kunnen misschien toch maar uit :=

Beetje dubbel op misschien nu. :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:08

Bellatrix schreef:
Flying_Angel schreef:
Beneden 22,9 zonder airco! Hebben geen zon op ons huis. :D

Jij mag hier niet meerpraten. >;)

Sorry! Y;(
Hebben voor geen zon en achter zit een overkapping aan huis vast. Ons vorige huis was een doorzonwoning en werd het 35 graden in de slaapkamer ;(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:35

Ik heb geen idee van de precieze temperatuur want we hebben geen thermostaat, maar het is een stuk koeler dan buiten :)) woon in een appartement in een flat uit 1978, vanaf 14:00 staat de zon op het balkon maar we hebben een zonnescherm die bijna tot op de reling sluit en dichte reling. Over het stuk wat wel open is heb ik nu onze aluminet, zo’n aluminium auto doek, gehangen. De slaapkamer is nog een stukje koeler want daar staat alleen ‘s ochtends de zon op en ik heb het rolgordijn dichtgehouden.

Heb voor de honden 2 koelmatjes en een koel doekje, maar ze hebben geen dikke vacht gelukkig dus het is binnen prima te doen voor ze.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:39

Binnen nu 25 maar het helpt niet dat ik al minstens 50x naar buiten ben gelopen naar de konijnen. In de zon was net net 42 graden volgens de thermometer op het hok. De konijnen liggen alleen maar plat op de stenen of het zand

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:49

Hmz. Vanmorgen mobiele airco aangezet op slaapkamer want warrum. Draait de hele dag. Maar het is alleen maar warmer geworden. Misschien was t zonder NOG warmer maar dit is wel irritant. Gelukkig morgen weer voorbij.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:56

Ondertussen 26,5 beneden en ik weet dat ik het eigenlijk pas mag open zetten als het buiten koeler is dan binnen. Maar of ik dat red weet ik niet. Voel me altijd zo opgesloten als alles dicht zit.
En met deze warmte buiten gaan zitten doe ik ook niet voor me plezier hoor. Daar is het echt te warm voor.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:07

Beneden 24 (mbv de airco), boven 26 (mobiele airco).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:12

Beneden 27 graden
Boven 30 graden
%)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:25

Beneden hier ook 27, boven moet ik zo nog gaan kijken.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:29

Het is nu 26,5 in de woonkamer (alles dicht) en mijn werkkamer begint nu vies warm te worden met bijna 28 graden (maar ben al 1,5 uur klaar met werken). Op de slaapkamer (ook begane grond, met de deur naar de gang open) staat de mobiele airco al de hele dag te brullen en in de gang een ventilator richting mijn werkplek. Het was best te doen zo. Voor vanavond de slaapkamer lekker koel maken voor de nacht, dan is de rest wel te doen zo.

Boven wil ik niet komen nu. Dat is loeiheet daar. Over drie weken gaat het dak eraf, wordt het van buitenaf geïsoleerd en komen er nieuwe pannen op. Ben benieuwd wat dat gaat doen voor de warmte in zowel de zomer als de winter.
Laatst bijgewerkt door Moska op 01-07-25 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:30

Het is hier binnen 25,1 graden en gelukkig echt prima te doen! De hond is er alleen niet helemaal mee eens.. maar beter hier dan buiten :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:37

Hier was het net 28 graden in de huiskamer.. temperatuur buiten is nog aan het stijgen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:55

30 graden, zowel boven als beneden. Vandaag alles dichtgehouden. Vanochtend was het al 26 graden.
Ik heb vandaag wel ventilatoren gehaald en gooi vanavond alles weer open boven als de zon weg is.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:55

Cayenne schreef:
xbelieveitx schreef:
Ik woon in een tour caravan (lang leve het niet kunnen vinden van een huis -O- ) en het was gistermiddag 38 graden.

We have a winner :oo :wow:
Vreselijk! Staat de caravan wel in de schaduw van bomen oid?

Nu zelfs 40 graden :') nope, vol in de zon. Het scheelt enigszins dat ik achter in de tuin van mijn ouders woon en bij hun verkoeling kan zoeken, maar even wat dingen nu in de caravan en slapen is echt niet te doen :(

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:58

Jeetje, wat een temperaturen allemaal. Hier is het 23 graden (geen airco) en dat is al het warmste wat we hier ooit hebben bereikt binnen. Ik voel met jullie mee!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:01

Hier inmiddels 29.3 graden -O- . Helaas is de airco nog niet binnengekomen die ik besteld had

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:01

Boven 29 graden. Ik moest de kattenbakken doen en stofzuigen dus het zweet breekt me uit...