Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 07:38

Dat is volgens mij best normaal ja. Mijne staat nu op zolder maar in de vorige woning ook in de badkamer.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:17

Maddy_Paola schreef:
Hoe slecht is het nou echt om wasmachine (en droger) in je badkamer te hebben? Zit te kijken wat er mogelijk is voor een vrij kleine badkamer, en zoals het gepland is zou dat er ook in moeten, maar ik lees ook dingen waarom je die apperaten NIET in je badkamer moet hebben :?

Volgens mij heeft dat met de veiligheid te maken. Stopcontacten in een vochtige ruimte. De wasmachine moet een trekschakelaar of een ander waterbestendig stopcontact hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:21

Lieser schreef:
Maddy_Paola schreef:
Hoe slecht is het nou echt om wasmachine (en droger) in je badkamer te hebben? Zit te kijken wat er mogelijk is voor een vrij kleine badkamer, en zoals het gepland is zou dat er ook in moeten, maar ik lees ook dingen waarom je die apperaten NIET in je badkamer moet hebben :?

Volgens mij heeft dat met de veiligheid te maken. Stopcontacten in een vochtige ruimte. De wasmachine moet een trekschakelaar of een ander waterbestendig stopcontact hebben.

Ja om die reden vind ik dat ook een gek idee. Ken wel meerdere mensen die hem al jaren in de badkamer hebben staan. Zonder problemen. Ik heb hem gelukkig in de berging.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:00

Trekschakelaar heb ik niet en het is een gewoon stopcontact

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:20

Hier ook een trekschakelaar in de douche maar mis wel een gewoon stopcontact om bv de tandenborstel op te laden of mijn haar te fohnen :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 11:27

Ik heb gewoon 2 stopcontacten in de badkamer, mijn vorige woning had gen stroom in de badkamer.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:11

Ik wil samen met mijn zusje How To Train Your Dragon kijken in de bios, en het plan was om deze in 4DX te gaan kijken, maar waarschijnlijk gaat Pathe deze film niet meer in 4DX draaien. Tenminste, ik kan nergens vinden dat deze versie nog draait en de klantenservice weet het ook niet.
Nu zag ik dat Kinepolis deze film nog wel draait in hun 4DX versie; MX4D. Van wat ik kon vinden online zijn 4DX en MX4D van verschillende fabrikanten, maar nu vroeg ik me af of er veel (kwaliteits)verschil tussen deze twee zit?
Ik had bij Pathe met 4DX een goede ervaring, maar ben nog nooit bij Kinepolis geweest.
Iemand enig idee of het qua kwaliteit en ervaring vergelijkbaar is?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:32

Ik heb een Acer laptop uit 2018. Ding doet het echt nog prima waar ik het voor nodig heb (simpel internet, Word en Sims :+ ) maar wordt onderhand wel een beetje bejaard.
Moet ik er rekening mee houden dat ik binnekort (ofja, zeg 1-2 jaar) een nieuwe moet kopen omdat ie het simpelweg niet meer kan draaien?

Enige wat ik zo weet te vertellen is dat het een sticker heeft van Intel Core i3 maar krijg de specs vast zo online gevonden mocht dat nodig zijn.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 06:40

Ik zoek naar ervaringen tussen Breda en Leeuwarden voor twee nachtjes weg te gaan voor de komende weken :D. We doen graag winkelen, eventuele musea, stad bezoeken en stukken wandelen. Verder het centrum goed bereikbaar door de trein, een stukje lopen vanaf het station is geen probleem, maar het moet wel acceptabel zijn. Welke stad is het leukst? Hopelijk kunnen jullie helpen! :)

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 07:06

Justme_Lisaa schreef:
Ik zoek naar ervaringen tussen Breda en Leeuwarden voor twee nachtjes weg te gaan voor de komende weken :D. We doen graag winkelen, eventuele musea, stad bezoeken en stukken wandelen. Verder het centrum goed bereikbaar door de trein, een stukje lopen vanaf het station is geen probleem, maar het moet wel acceptabel zijn. Welke stad is het leukst? Hopelijk kunnen jullie helpen! :)

Amersfoort, Zwolle of Deventer? Alle drie leuke steden waar je alles wat je graag doet kan doen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 07:16

Marleen_L schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Amersfoort, Zwolle of Deventer? Alle drie leuke steden waar je alles wat je graag doet kan doen.

Ik ben alleen gebonden aan bepaalde steden, aangezien we hier nog een cadeaubon hebben liggen van het restaurant het zusje, willen we die dan gaan gebruiken. Maar dan ben ik afhankelijk van hun locaties :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 07:17

Utrecht is een toffe stad. Volgens min heeft t Zusje daar ook een vestiging.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 07:30

Harderwijk? Heel gezellig stadje, Marius van Dokkummuseum is echt leuk, prachtig wandelen in de omgeving en heeft een Zusje

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:08

Deventer? Vind ik zelf leuker dan Harderwijk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:14

Ik vind Breda erg leuk! Compact, maar ook gezellig en genoeg te doen.

Waarom kan ik m'n baby 's avonds en 's nachts wel gewoon in z'n bed leggen en slaapt hij door, maar wordt hij overdag meestal binnen 10 minuten wakker als ik hem wegleg?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:26

Nijmegen is ook een leuke stad en ligt in de lijn Leeuwarden -Breda, heeft een zusje en bied alles wat je zoekt. Alleen niet de komende week, want dan is de 4daagse.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 17:25

|o
Ik ben vanmorgen vergeten de GFT container buiten te zetten. Hij stinkt al best aardig en het duurt 2 weken voordat hij weer geleegd wordt. Is er nog wat aan te doen? Het wordt weer lekker warm de komende week...

De restafval container wordt ook maandag pas geleegd en daar komt ook al wel een luchtje af. Gaat het uitzitten worden dit weekend of heeft er nog iemand een geniale hack?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 17:41

Ik strooi diatomeeënaarde in de container, dat zorgt ervoor dat er geen vliegen/maden bij komen (wat er al in zit aan insecten gaat dood) en het droogt de boel wat uit waardoor het minder stinkt :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 18:26

Je kan er een toiletblokje inhangen, deed ik ook en het werkte wel.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 18:39

Sodera schreef:
|o
Ik ben vanmorgen vergeten de GFT container buiten te zetten. Hij stinkt al best aardig en het duurt 2 weken voordat hij weer geleegd wordt. Is er nog wat aan te doen? Het wordt weer lekker warm de komende week...

De restafval container wordt ook maandag pas geleegd en daar komt ook al wel een luchtje af. Gaat het uitzitten worden dit weekend of heeft er nog iemand een geniale hack?

Woon je toevallig op de rand van een wijk waar ze rijden?

Bij m'n ouders loopt de wijk tot hun straat. Zetten ze hem bij de voordeur wordt het de ene week geleegd en de andere week is het de straat achter hun.

Mogelijk is zijn er bij jou in de buurt ook twee wijken? Dan zou de container daar nog heen kunnen rollen op de leeg dag

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 19:20

Sodera schreef:
|o

Bellen dat je container niet geleegd is? Vaak word er dan wel een nieuwe "afspraak" gemaakt dat je de bak buiten moet zetten.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 13:43

black_kelpie schreef:
Ik strooi diatomeeënaarde in de container, dat zorgt ervoor dat er geen vliegen/maden bij komen (wat er al in zit aan insecten gaat dood) en het droogt de boel wat uit waardoor het minder stinkt :j

Ik ga daar naar op zoek. Ik woon niet in Nederland en ff zoeken waar ik dat hier koop..

kosseh schreef:
Woon je toevallig op de rand van een wijk waar ze rijden?

Bij m'n ouders loopt de wijk tot hun straat. Zetten ze hem bij de voordeur wordt het de ene week geleegd en de andere week is het de straat achter hun.

Mogelijk is zijn er bij jou in de buurt ook twee wijken? Dan zou de container daar nog heen kunnen rollen op de leeg dag

Wij wonen in zo'n uithoek dat ze hier echt nooit op een andere dag dezelfde container komen legen in de buurt. Je mag hier zelf kiezen wie je containers ophaalt; verschillende bedrijven beschikbaar.

Ik heb gister verdelgingspoeder gekocht bij de DHZ zaak en van die container geur korrels. De geur is te doen inmiddels (beetje chemische tropische bloemen nu :') ) maar beter dan het was iig!
Bedankt voor alle tips!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 13:45

Misschien kun je het vinden bij een agrarische zaak, diatomeeënaarde wordt vaak gebruikt voor ongediertebestrijding, o.a. bij kippen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 18:16

Hoe berg je verse thee leuk op? Ik heb nu sta zakken maar vind dat zo.. mweh

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 18:18

In blikjes!