Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Net alsof mensen bij de zelfscan niet supertraag of asociaal kunnen zijn
_Mar3 schreef:Brainless schreef:@_Mar3
Maar sommige mensen hier vinden ook dat klanten bij de gewone kassa een beetje door moeten doen en niet moeten treuzelen. Dat geeft ook aan dat je niet socialer wordt door naar de gewone kassa te gaan.
Deze snap ik even niet?
Brainless schreef:Jij gaf aan dat zelfscanners voor minder contact zorgen en dat mensen daardoor individualistisch worden en klantencontact juist goed is.
Maar in dit topic lees ik juist dat ook bij de gewone kassa weinig geduld is.
Shadow0 schreef:Een aantal dingen zijn dus ook gewoon omdat de zelfscan-plekken eigenlijk niet zo goed ontworpen zijn? (Te weinig ruimte voor zowel het scannen als inpakken, waardoor je elkaar dus alsnog in de weg loopt, terwijl mensen juist verwachten dat ze dat kunnen ontlopen door niet meer in de rij te hoeven.)
capopjekop schreef:Boodschappen doen is een noodzakelijk kwaad. Op het terras zitten of uit eten gaan doe ik voor m'n plezier. Dan voegt contact wat toe omdat je wat kan vragen (dagtopper, welke wijn raden ze aan bij het gerecht etc) en de service.
_San87_ schreef:Als jij geen kar vol boodschappen moet scannen (pak dan gewoon een handscanner),
Citaat:em maar een paar boodschappen hebt, dan is er niks aan de hand. Dat is geloof ik ook waar die zelfscankassa's voor bedoeld waren in den beginne.
_San87_ schreef:Shadow0 schreef:Een aantal dingen zijn dus ook gewoon omdat de zelfscan-plekken eigenlijk niet zo goed ontworpen zijn? (Te weinig ruimte voor zowel het scannen als inpakken, waardoor je elkaar dus alsnog in de weg loopt, terwijl mensen juist verwachten dat ze dat kunnen ontlopen door niet meer in de rij te hoeven.)
Als jij geen kar vol boodschappen moet scannen (pak dan gewoon een handscanner), en maar een paar boodschappen hebt, dan is er niks aan de hand. Dat is geloof ik ook waar die zelfscankassa's voor bedoeld waren in den beginne.
Schuur_ schreef:Je krijgt echt geen winkelverbod en strafblad omdat je een keer een fout maakt aan de zelfscan, dat is zwaar overdreven of je hebt niet het hele verhaal gekregen
_San87_ schreef:Shadow0 schreef:Een aantal dingen zijn dus ook gewoon omdat de zelfscan-plekken eigenlijk niet zo goed ontworpen zijn? (Te weinig ruimte voor zowel het scannen als inpakken, waardoor je elkaar dus alsnog in de weg loopt, terwijl mensen juist verwachten dat ze dat kunnen ontlopen door niet meer in de rij te hoeven.)
Als jij geen kar vol boodschappen moet scannen (pak dan gewoon een handscanner), en maar een paar boodschappen hebt, dan is er niks aan de hand. Dat is geloof ik ook waar die zelfscankassa's voor bedoeld waren in den beginne.
Shadow0 schreef:Marije_jiplover schreef:180 euro boete (herstel, administratieve kosten) en een winkelverbod.''Waarom kun je het niet risicoloos oefenen? Wat is het risico dat je loopt als je de handscanner gebruikt en een foutje maakt?
Dat klinkt niet echt iets als iets wat ik wil meemaken.
Cer schreef:Ik denk dat het voor mensen die niet tegen andere mensen kunnen, als die niet zo snel zijn als ze zouden willen (wat las ik hier nou voor term over ouderen) of niet zo georganiseerd zijn als zij, en de mensen die niet tegen prikkels kunnen (de neon jaren 90 waarbij iedereen gewoon in de rij stond, overal, zonder zelfscan of fast lanes zouden de hell geweest zijn
) de bestel app ook een goede optie is..
dan hoeven die zich niet zo te ergeren als ze 5 minuten van hun leven kwijt zijn met wachten.. zouden dat dezelfde mensen zijn die gaan schelden als de brug omhoog gaat en constant van baan wisselen in de file ? Want dat helpt echt enorm
Je hoeft tegenwoordig niet meer zelf naar een winkel, als dat allemaal echt vreselijk is
Soepblik schreef:_Mar3 schreef:Ik ga langs de gewone kassa uit principe. En ik vind zelfscans echt klantonvriendelijk. En dat de rijen bij gewone kassa's nu langer zijn om mensen te stimuleren om naar de zelfscan te gaan vind ik ook not done.Wees een beetje netjes en gastvrij naar je klanten...
Gelukkig heeft de Boni bij ons in het dorp geen zelfscan. Daarom ga ik daarheen en ben ik de Lidl gaan vermijden.
Sorry maar dit vind ik echt weer zo'n boomeropmerking. Er zijn ook heel veel mensen die het óntzettend fijn vinden dat er een zelfscan bestaat, en jij kan in alle rust gewoon bij de normale kassa aansluiten - niemand dwingt je iets. Je hebt een keuze, dat is pas gastvrij. Sta je je dan te ergeren aan het feit dat de zelfscan "bestaat", en vind je het feit dat zich op drie meter afstand een zelfscankassa bevindt klantonvriendelijk? Hoe moet ik dit zien?