superpony schreef:Nou sorry. Ik heb 2 auto's. De ene is een kleine, gewone personen auto en de andere een sterke 4x4. Met de kleine auto probeer ik ook niet van de weg af te gaan. Op sommige plekken kan het, maar er zitten op sommige plekken echt diepe kuilen in de berm, waar ik gewoon echt niet doorheen ga met zo een kleine, gewone auto.
De 4x4 merkt daar niks van. Maar ook de trekker kan natuurlijk zich gewoon normaal gedragen in het verkeer. Je weet dat er meer mensen gebruik maken van de weg. Er fietsen hier ook mensen, vooral kinderen, dus die rij je niet allemaal plat omdat je aan het werk bent en op een trekker zit.
Er zijn meer mensen aan het werk als ze in hun auto zitten. Zou te gek zijn, dat je dan geen rekening meer houdt met anderen.
Waar mogelijk hou je rekening met elkaar, maar waar het niet kan, moet de trekker zich ook aanpassen.
Maar aanpassen betekent niet dat ze zich maar in de greppel moeten werpen.
Een van onze buren wil bijvoorbeeld altijd doorrijden, ook als dat betekent dat ze de spiegel van dr auto rijdt en dan stond ik echt al met de zaaimachine tegen een boom aan dus kon ook geen kant meer op.
In plaats daarvan had ze ook een paar meter terug, toen ze me aan zag komen, even aan de kant kunnen gaan staan in een van de vele opritten. Ik had 500 meter de bocht om achteruit moeten rijden wat een stuk gevaarlijker is omdat mensen me niet kunnen zien. Dat weet ze ook echt wel want ze woont al jaren langs die weg.