Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Echt álle vleesvervangers? Er zijn er zooooo veel![]()
Ik vind gemarineerde tempeh echt geweldigVooral als ik het helemaal zelf heb gemaakt van bonen (kun je van elk soort bonen maken).. en oesterzwam biefstuk is ook vreselijk lekker!
Van de kant en klaar vega dingen vind ik vooral de spekjes en zalm en kipstukjes lekker en vooral erg handig in bepaalde recepten. Balletjes en burgers vind ik dan vaak weer te droog, of juist te veel op vlees lijken.
8nnemiek schreef:Het zijn gewoon gemarineerde oesterzwam klusters die je bakt als een steak, met gewicht erop. Echt lekker![]()
Die vega namen vind ik juist super handig, dan weet je meteen aan welke smaak je moet denken als je je wil voorstellen hoe iets smaakt.
Als je een recept hebt waar kipstukjes in moeten, en er zijn alleen tig soorten ‘boon blokjes’ te koop, dan heb je geen idee welke goed zijn als vervanger voor de kip, qua smaak en structuur, toch? Dus een bakje met de naam ‘stukjes als kip’ zoals Vivera het noemt, dat maakt het zo veel makkelijker voor mensen die er niet zo in thuis zijn. Prima marketing techniek
8nnemiek schreef:Ik ga meestal voor het broodpakket van de Plus, daar krijg je vooral broden, en soms wat broodjes of bv klein gebak.. en het verrassingspakket van de Aldi.
Dit was mijn vorige Aldi pakket. Het meeste ging naar mijn zus en de hond, maar als je geen moeilijke eter bent zijn dit top pakketten.
[ Afbeelding ]
Benzz schreef:Maar een mooie biefstuk marineer je toch niet? Mijn stiefvader was slager, dat was echt een doodzonde
8nnemiek schreef:Echt álle vleesvervangers? Er zijn er zooooo veel![]()
Ik vind gemarineerde tempeh echt geweldigVooral als ik het helemaal zelf heb gemaakt van bonen (kun je van elk soort bonen maken).. en oesterzwam biefstuk is ook vreselijk lekker!
Van de kant en klaar vega dingen vind ik vooral de spekjes en zalm en kipstukjes lekker en vooral erg handig in bepaalde recepten. Balletjes en burgers vind ik dan vaak weer te droog, of juist te veel op vlees lijken.
8nnemiek schreef:Benzz schreef:Maar een mooie biefstuk marineer je toch niet? Mijn stiefvader was slager, dat was echt een doodzonde
Het is een Amerikaans recept, daar wordt dat schijnbaar wel heel vaak gedaan, voor op de BBQ volgens mij?
Ik weet trouwens ook niet zeker of biefstuk de juiste vertaling is voor steak eigenlijk![]()
Loretta, gesneden groente kun je heel goed invriezenIk gooi ze dezelfde dag in de vriezer. Werkt ook goed met krielaardappels uit de koeling bv. Alleen sla niet
sterregoud schreef:Heb je een recept voor die gemarineerde tempeh ? Lijkt me lekker, en een betaalbaar alternatief.
8nnemiek schreef:sterregoud schreef:Heb je een recept voor die gemarineerde tempeh ? Lijkt me lekker, en een betaalbaar alternatief.
Ik maak de marinade altijd op gevoel, dus de exacte hoeveelheden weet ik niet, maar ik begin altijd met een flinke bodem zoute sojasaus in een diep bord, daar doe je schenkstroop of agave siroop bij (een paar eetlepels), een paar eetlepels olie, een flinke lepel ketchup, peper, gerookte paprikapoeder, uienpoeder, knoflookpoeder en eventueel een paar flinke lepels edelgistvlokken.
Goed roeren, dan heb je als het goed is een dikke mix.
Daar sop je de dunne tempeh plakjes in, leg ze op een bord of in een Ikea zakje en laat ze minimaal een uur in de koelkast staan.
En dan grillen of bakken, en het lekkerst vind ik ze in een wrap geserveerd.
8nnemiek schreef:De vegetarische slager heeft wel eens een gehaktballenwedstrijd gewonnen![]()
Maar als je de vlees-achtige structuur niet lekker vindt dan is tempeh wel een heerlijke vleesvervangerOf gewoon bonen en noten inderdaad.
Ik eet vooral uit principe geen vlees, en zo veel mogelijk plantaardig.. maar het is wel een leuke bijkomstigheid dat het me een hoop geld scheelt, zeker nu alles zo duur is.
8nnemiek schreef:De vegetarische slager heeft wel eens een gehaktballenwedstrijd gewonnen![]()
Maar als je de vlees-achtige structuur niet lekker vindt dan is tempeh wel een heerlijke vleesvervangerOf gewoon bonen en noten inderdaad.
Ik eet vooral uit principe geen vlees, en zo veel mogelijk plantaardig.. maar het is wel een leuke bijkomstigheid dat het me een hoop geld scheelt, zeker nu alles zo duur is.
8nnemiek schreef:Haha Benzz, ik kan me er ook wel wat bij voorstellen hoor, ik vond tempeh vroeger ook maar raar![]()
Hier zijn 9 van de 10 recepten ook zonder vleesvervanger inderdaad, je hoeft de allerhande maar open te klappen en overal kom je wel vega gerechten met alleen verse ingrediënten tegen de laatste jaren
MarlindeRooz schreef:8nnemiek schreef:Echt álle vleesvervangers? Er zijn er zooooo veel![]()
Ik eet al 19 jaar vleesvervangers en ik vind bijna niks lekker. Zeker alle vegan dingen niet.
En ja ik heb VEEL geprobeerd