Hoe vaak draait jouw vaatwasser?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:35

Niet. Zo'n apparaat in- en uitruimen, en dan ook nog schoonmaken, kost meer tijd dan even afwassen. Ik ben alleen, het zou dagen duren voordat ik een vaatwasser vol heb en al die tijd staan je spullen vies in zo'n ding :r

Ik woon alleen, en afwassen vind ik niet erg. Terwijl ik vaatwassers altijd vieze, luidruchtige dingen heb gevonden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 15:00

SansaS schreef:
Ladyson schreef:
Oh wat fijn om eens te lezen waarom mensen zo'n verschrikkelijke bestekla willen. De extra ruimte dus. Kan ik begrijpen.

Ik laat het bestek altijd in het mandje vallen van vrij grote hoogte, en vindt een bestekla altijd een gruwel, want dan moet je het 1 voor 1 netjes erin leggen. En ook 1 voor 1 weer uitruimen.

En hier 6x pw voor 2p. Wassen zo min mogelijk met de hand af.

Ik ruim de bestekla stuk sneller uit dan toen we nog mandje hadje.

Je pakt het zo bii elkar vorken bij vorken messen bij messen.

Dat kan bij een mandje ook hoor.
Als je ze er gesorteerd indoet is het helemaal makkelijk.
Je pakt je mandje eruit en loopt richting la.

Ik denk niet dat het een handiger is of minder handig.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 15:13

Bij mij draait hij 1 keer per week, de pannen was ik met de hand af.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 15:19

2x per week voor een gezin van 2.
Grote potten/pannen wassen we met de hand af.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 16:39

Haha hier ook dat als ik hem inruim er meer in kan als dat mn man het doet,ik krijg met regelmaat de opmerking als ik aan het puzzelen ben ohhh heb ik t weer niet goed gedaan :')

Wij kijgen binnenkort een nieuwe keuken dus ook een nieuwe vaatwasser met bestek la,leek me kwa ruimte fijner maar of dat zo is zal de tijd leren.

Hiervoor had ik een ander merk vaatwasser en deze was ondanks de zelfde maat toch echt ruimer als de huidige dus hoop niet dat ik nu weer in ga leveren op ruimte :o

kimmie261

Re: Hoe vaak draait jouw vaatwasser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 16:57

Afbeelding

Afgelopen zaterdag gedraaid en leeggehaald, nu zo... ik krijg dat ding echt niet voller... :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:26

Mijne draait nooit. Vind het zonde met zo weinig afwas en je krijgt stank en schimmel. Ik spoel altijd mijn bord of glas meteen om en gebruik hem weer voor de volgende maaltijd

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:27

kimmie261 schreef:
[ Afbeelding ]

Afgelopen zaterdag gedraaid en leeggehaald, nu zo... ik krijg dat ding echt niet voller... :+

Jij hebt sinds zaterdag één bord gebruikt? En niet gekookt, koffie gedronken of een kop thee gehad?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:34

cinniz123 schreef:
Hiervoor had ik een ander merk vaatwasser en deze was ondanks de zelfde maat toch echt ruimer als de huidige dus hoop niet dat ik nu weer in ga leveren op ruimte :o

Heb ik nu dus ook met de nieuwe inbouwkoelkast, afmetingen aan de buitenkant hetzelfde maar binnen in toch minder ruimte

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:38

Malle_meid schreef:
Ladyson schreef:
Oh wat fijn om eens te lezen waarom mensen zo'n verschrikkelijke bestekla willen. De extra ruimte dus. Kan ik begrijpen.

Ik laat het bestek altijd in het mandje vallen van vrij grote hoogte, en vindt een bestekla altijd een gruwel, want dan moet je het 1 voor 1 netjes erin leggen. En ook 1 voor 1 weer uitruimen.

Ik heb precies om die reden ook een hekel aan die bestek lade, dat 1 voor 1 het bestek er netjes inleggen, ik heb er geen geduld voor.

Je kunt het er ook gewoon op storten hoor :j O:)

Maar het scheelt wel enorm veel ruimte in de onderste la.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:50

Tink89 schreef:
kimmie261 schreef:
[ Afbeelding ]

Jij hebt sinds zaterdag één bord gebruikt? En niet gekookt, koffie gedronken of een kop thee gehad?

We zijn zelfs met zijn 2-en, pannen doe ik altijd afwassen, koffie heb ik een beker voor, die spoel ik gewoon om, ga niet voor elke bak koffie een nieuwe beker nemen, zo ook met een limonade glas, gewoon even omspoelen af en toe...

Ik doe gewoon niet voor alles wat ik eet of drink schoon spul pakken, maar wel veel omspoelen..

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:55

Elke dag, soms 2 keer. Met 4 in huis, 2 kleine kindjes (broodtrommel, flesje, beker van de melk, beker voor water), en veel thuis werken

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:06

meggiemeg schreef:
cinniz123 schreef:

Heb ik nu dus ook met de nieuwe inbouwkoelkast, afmetingen aan de buitenkant hetzelfde maar binnen in toch minder ruimte

Oh nee hoop niet dat ik dat ook met vriezer en koelkast krijg :+

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:14

kimmie261 schreef:
We zijn zelfs met zijn 2-en, pannen doe ik altijd afwassen, koffie heb ik een beker voor, die spoel ik gewoon om, ga niet voor elke bak koffie een nieuwe beker nemen, zo ook met een limonade glas, gewoon even omspoelen af en toe...

Ik doe gewoon niet voor alles wat ik eet of drink schoon spul pakken, maar wel veel omspoelen..

En borden en bestek dan, ik snap het niet :') Ik zie 2 borden staan, sinds zaterdag. Eten jullie dan ontbijt, lunch en avondeten van hetzelfde bord 3 dagen lang? _O-

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:18

2 personen, gaat meest 2x per week aan. Pannen wassen we met de hand.

Edit: we hebben xl vaatwasser
Laatst bijgewerkt door Tiahastrona op 12-03-25 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:39

Pippa13 schreef:
kimmie261 schreef:

En borden en bestek dan, ik snap het niet :') Ik zie 2 borden staan, sinds zaterdag. Eten jullie dan ontbijt, lunch en avondeten van hetzelfde bord 3 dagen lang? _O-

:') Je zou het bijna denken... maar nee... :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 19:06

kimmie261 schreef:
:') Je zou het bijna denken... maar nee... :D

Maar waar zijn de andere borden en bestek, bekers en glazen dan??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 19:35

Bekers en glazen spoel ik tussentijds af, voor een nieuwe beker koffie/ limonade eerst ff onder de kraan ( vriend doet dat ook), ik ga echt niet voor elke beker koffie of glas limonade een nieuwe beker/ glas pakken..

Smorgens eet ik nutflakes en dat bakje zet ik savonds onder water, smorgens even afspoelen en opnieuw gebruiken, vriend eet gewoon boterham met kaas uit de hand, geen bord nodig...

Smiddags maak ik broodjes, en dat gaat wel op een bord voor mijn vriend, maar gezien het gewoon brood is met makkelijk beleg zitten er een paar broodkruimels op zijn bord, dus die vegen we eraf óf spoelen ff het bord af.. vind dat zo weinig moeite...
Ik eet broodje zo op, geen bord nodig.

Avond eten is beetje raar hier, ik eet meestal avonds niet , of alleen wat fruit, of yoghurt/kwark, maar dat zit dan al in een plastik bakje..

Ik kook wel maar dan meteen voor 2 avonden, dus weinig borden ook daarvan, pannen was ik af, en ja blijft bestek en evt bord over, nu had ik maandag pasta gemaakt, en zelf niet gegeten, dat is 1 bord wat dan gebruikt wordt.

Daarom duurt het ook wel ff voor dat ding vol is.. :Y)

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:58

kimmie261 schreef:
Bekers en glazen spoel ik tussentijds af, voor een nieuwe beker koffie/ limonade eerst ff onder de kraan ( vriend doet dat ook), ik ga echt niet voor elke beker koffie of glas limonade een nieuwe beker/ glas pakken..

Smorgens eet ik nutflakes en dat bakje zet ik savonds onder water, smorgens even afspoelen en opnieuw gebruiken, vriend eet gewoon boterham met kaas uit de hand, geen bord nodig...

Smiddags maak ik broodjes, en dat gaat wel op een bord voor mijn vriend, maar gezien het gewoon brood is met makkelijk beleg zitten er een paar broodkruimels op zijn bord, dus die vegen we eraf óf spoelen ff het bord af.. vind dat zo weinig moeite...
Ik eet broodje zo op, geen bord nodig.

Avond eten is beetje raar hier, ik eet meestal avonds niet , of alleen wat fruit, of yoghurt/kwark, maar dat zit dan al in een plastik bakje..

Ik kook wel maar dan meteen voor 2 avonden, dus weinig borden ook daarvan, pannen was ik af, en ja blijft bestek en evt bord over, nu had ik maandag pasta gemaakt, en zelf niet gegeten, dat is 1 bord wat dan gebruikt wordt.

Daarom duurt het ook wel ff voor dat ding vol is.. :Y)

Wat ik me dan oprecht afvraag, je hebt het steeds over afspoelen, doe je dat dan wel met heet water en afwasmiddel?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 21:04

Ik ben alleen, om de 2 à 3 dagen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 21:10

Wij zijn met zijn tweeën en hij gaat eigenlijk elke dag wel aan. Hij draait bij ons 's nachts en 's morgens ruim ik hem uit.
Hij zit eigenlijk altijd wel aardig vol.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 21:46

Wij verbazen ons met kamperen altijd hoe weinig we nodig hebben/vies maken.
En hoe het dan komt dat we thuis om de dag de vaatwasser wel weer (grotendeels) vol hebben.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 21:54

Omdat je meer spullen hebt staan en dus vaker wat nieuws pakt.
Hier draait hij 1,5x per dag met gezin van 4.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:07

Suzanne F. schreef:
Elke 2 dagen ongeveer. Soms elke dag, soms 3 dagen niet. Met zijn 2-en.

Hier net zo.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:18

Hier gaat de vaatwasser standaard na het avondeten aan. Dan zit ie behoorlijk vol, wat er niet in past wordt op de hand gedaan (koekenpannen en plastic bakjes gaan sowieso met de hand)
We zijn met zn vieren.
Uitzondering is als ik een mealprep dagje heb, dan draait ie soms 2x op een dag.