De rommelkamer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:30

foxy80 schreef:
8nnemiek schreef:
Zoiets ja :j Heb je een tip voor lekkere geurzakjes?

Ik kies graag voor een natuurlijk product, dus niks chemisch wat kan uitlopen. Zakjes gevuld met gedroogde bloemen / lavendel vind ik zelf erg prettig. Ruikt nooit te geconcentreerd. Of restjes van stukken zeep in zakjes. Gewone nivea zeep of zo.

En als je dat niet bij de hand hebt, gewoon een blok zeep gebruiken.
Dat deed men vroeger standaard en het werkt echt goed.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:53

Ceetje_bokt schreef:
Heerlijk topic en ik ben erg blij dat ik heel veel niet (meer) herken. Maar meer inspiratie is altijd goed en leuk.
Jaren geleden bijna al mijn boeken weggedaan omdat ik alles op de ereader lees, daardoor konden er drie hoge Billy’s weg en kregen de leeggekomen planken een andere bestemming. Uiteraard bijzondere boeken wel bewaard.
Ik heb enorm veel shawl en die zitten in plastic dozen. Ik vouw ze op op een soort Marie Kondo manier, maar waar ik wel van baal is dat ze naar plastic gaan ruiken. Ik houd niet van die chemische wasparels. Iemand een goede tip tegen die plasticlucht?

Ik heb ceder plankjes in mijn kledingkast, misschien is dat iets?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 15:16

8nnemiek schreef:
O ja! Tips voor geurtjes in vaccuumzakken zijn ook welkom. Die kleding en dekbedden gaan toch vaak muf ruiken na een tijdje in zo’n zak.

daarvoor gebruik ik de overgebleven mondkapjes van de corona. Ik knip ze aan 1 korte kant af, doe er geurparels van de was in (Lenor, de blauwe ruiken het langst) en bind het ding dan weer goed dicht. Ik heb ze overal in kasten, opbergboxen, zelfs in de auto en de caravan hangen er een paar.

wat betreft opruimen: mijn garage moet professioneel ontruimd worden, ik heb een echtgenoot die werkelijk ALLES bewaart. Ook in huis, kasten vol met mappen van zijn werk en hij is tientallen jaren met pensioen. %)

Ik ben zelf redelijk opgeruimd en georganiseerd. Er moet alleen een berg kleding weg en daar zijn wij gewoonweg lichamelijk niet meer toe in staat, ik hoop dat de Kringloop het op wil halen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 15:58

Wanneer ik mijn kleding heb uitgezocht zet ik het vaak op de plaatselijke weggeefhoek.
Gewoon met de mededeling dat het een tas vol dameskleding is in maat x, y, z en dat het in één keer weg moet.
Dus geen gezeur met aparte kledingstukken uitzoeken, dat mag je thuis doen.
Vaak zie ik de tas daarna nog een paar keer aangeboden worden met aanvullingen vd persoon die het dan aanbiedt.
Gaat vaak om wat oudere kleding of kleding die niet lekker zat, waar ik me niet comfortabel in voel ofzo en geen dure merken oid maar over het algemeen basics vd bonprix, zeeman etc.
Leeftijd vd kleding varieert van een paar maanden oud tot 10+ jaar.
Als het eindigt als poppenkleding of poetslappen vind ik dat ook prima, wat ik weggeef is heel, heeft geen vlekken en kan nog een ronde mee maar is niet modieus ofzo. :)

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 16:13

Telpeva schreef:
Kennen jullie dat opruim systeem van Marie Kondo? Voor mij hielp dat heel goed.
Om nòg strakker op te vouwen en nòg beter te leren tetrissen met spullen zodat er nòg meer pestzooi mijn huis in kan.
Waarom ben ik zo : :')

Nog strakker vouwen en nog beter tetrissen met spullen .... ik ga stuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LOL!!!

Morrie

Re: De rommelkamer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 17:22

Ik Marie Kondo ook, met dank aan mijn buurvrouw, die heeft het mij geleerd. Vroeger gooide ik alle onderbroeken en sokken gewoon in een la, nu gaat het strak opgevouwen in bakjes in dezelfde la. Stukken overzichtelijker! T-shirts moet ik 2 x per jaar reorganiseren en opnieuw opvouwen want daar komt wel de klad in.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 17:30

Een vriendin van me heeft haar man afgericht, die is geleerd om telkens een paar sokken vooraan in de lade te nemen, zo roteren alle sokken even snel.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:19

foxy80 schreef:
Een vriendin van me heeft haar man afgericht, die is geleerd om telkens een paar sokken vooraan in de lade te nemen, zo roteren alle sokken even snel.

Oh gut, dat doe ik met mn onderbroeken. :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:31

foxy80 schreef:

Maar wat dan als hij per se die blauwe wil die als tweede in het rijtje liggen?
}>

Hier gewoon 10 paar op voorraad. Sneuvelt er een setje, pakken we het volgende setje. Gewoon simpele sokken van de Makro; kost niet veel, houdt het best een tijd vol :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:46

10 paar sokken??!!
Zal maar niet vertellen hoeveel ik er heb... denk wel 50 paar :')
En dito stapel ondergoed. Ik grijp nooit mis en kan mooi een volle ondergoed/sokken was draaien in mijn 9 kg machine :D

Momenteel ben ik aan het onstpullen maar het schiet nog niet op, ik blijf lekker meelezen.

Edit: die sokken liggen netjes saampjes opgerold naast en op elkaar in twee lades. Niet doorelkaar en ben ook nooit 1 sok kwijt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:55

Wij hebben beide alleen maar effen sokken. Hij zwarte en witte, ik alleen maar zwarte.
Ik heb zoveel meer te doen in mijn leven dan sokken bij elkaar zoeken.
Ze gaan altijd allemaal tegelijk stuk en dan kopen we weer een hele bulk nieuwe.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:59

Ik ben daarvoor echt te hard gedrild door mijn moeder. Als je sokken zichtbaar (kunnen) zijn dan moeten ze dezelfde kleur hebben als je broek en/of schoenen.

Nu laat ik het tegenwoordig wel meer los omdat ik veel lange wijde broeken heb. En ik koop ook steeds leuke sokken met een leuke of vrolijke print. Maar ik hoor mijn moeders stem alsnog over mijn sokkenkeuze. :+

Als mijn ex-vriendjes kregen ook standaard sokken met verjaardagen / kerst etc. Want die droegen natuurlijk ook altijd verkeerde sokken. _O-

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 00:41

Als ik aan opruimen toe ben vraag ik altijd een vriendin over de vloer zodat ik ineens turbosnel kan opruimen. :+

En heb zelf ook een rommelkamer maar dan app ik haar dat ze om een rondleiding moet vragen en niet weg mag tot ik haar alle kamers heb laten zien. :o

Wat mij ook helpt is thuis komen en pas op de bank gaan zitten tot ik een rondje door het huis heb opgeruimd.

Wasgoed op de bank leggen zodat ik het moet vouwen voordat ik kan zitten.

Het schijnt ook onwijs te helpen (ik probeer het) om ervoor te zorgen dat alle spullen een vaste plek hebben. Op die manier is opruimen veel makkelijker dan wanneer spulle rond blijven dwarrelen.

En inderdaad, lang leve opbergboxen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 07:28

Kimmsel schreef:
Als ik aan opruimen toe ben vraag ik altijd een vriendin over de vloer zodat ik ineens turbosnel kan opruimen. :+

_O- Echt he! Dat werkt zó goed! :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:41

8nnemiek schreef:
Kimmsel schreef:

_O- Echt he! Dat werkt zó goed! :')

Dan eindigt bij mij het meeste juist in de rommelkamer. :+

In de rommelkamer lagen ook 8 kleding repareer projectjes (al maanden). Ik heb ze vandaag gepakt en nu al 3 gerepareerd. *\o/* Na mijn koffiebreak verder met de rest.
Dan denk ik steeds waarom begin ik er niet eerder aan, als het in werkelijkheid helemaal niet zo lang duurt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:57

Goed bezig Cobie!
Ik denk achteraf ook altijd "was dat nou zo moeilijk?" maar ja, dat beginnen hè...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 13:39

Zo, na een ochtend hard werken is het onderste schap van de rommelkamer leeg *\o/*

Afbeelding

Spoiler:
En staat de woonkamer vol :')
Afbeelding

Oeps :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:42

Hahahahaha ik moest wel echt even heel hard lachen om die spoiler foto. Zo ziet het er hier ook uit ja wanneer we gaan opruimen. Vanuit de woonkamer gaan we dan echt beginnen met uitsorteren :')

Wij hebben sinds het begin van het nieuwe jaar ook al het eea opgeruimd; kasten uitgesorteerd en opnieuw ingedeeld en veel verkocht/weggedaan. Kan ondertussen wel echt geen doos en inpakmateriaal meer zien hoor zo vaak als dat we pakketjes zijn gaan wegbrengen. Maar we hebben nog genoeg om te doen wel. Ik vind het zo jammer altijd wel dat je op het oog niet ziet zo dat je veel gedaan hebt wanneer je in kasten e.d. hebt opgeruimd, dat je het moet openmaken om te zien :')

Onze kelder is dan momenteel wel weer bijna netjes, de meeste kasten in huis ook, maar onze zolder staat dus nog he-le-maal vol dus dat word ook nog een intensief project -O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:53

Wauw 8nnemiek, stond dat allemaal in die kamer???

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:06

8nnemiek schreef:
Zo, na een ochtend hard werken is het onderste schap van de rommelkamer leeg *\o/*

[ Afbeelding ]

Spoiler:
En staat de woonkamer vol :')
[ Afbeelding ]

Oeps :')

Akelig herkenbaar. :j

:')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 14:37

Konstantine schreef:
Wauw 8nnemiek, stond dat allemaal in die kamer???

Alleen op de grond en het onderste schap _O-
De rest van de kamer staat nog bomvol.

Ik ben blijkbaar een Marie Kondo natuurtalent, of gewoon erg goed in Tetris :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 15:31

Weer een stapje verder :Y)

Het plan is om de kleine ladekast links tegen de muur onder de schappen te zetten.
Die is nét iets te breed, want waarom zou het ook eens meezitten :') Dus het grote gereedschap mag weer tevoorschijn gehaald worden.
Plank eruit, houder doormidden gezaagd met de multitool (wat een heerlijk gereedschap is dat!), en een stukje opgeschoven.. dat was zo gepiept :D
Afbeelding
Afbeelding

En toen de plank inkorten..
Dus ik ben ondanks dat ik altijd ruzie heb met de decoupeerzaag, toch maar eigenwijs aan de slag gegaan..
Afbeelding

-O-
Dat ding zaagt echt onmogelijk de goede kant op :') En ondanks de tape toch een hoop schilfers.
Maar ik haal graag nog mijn 41e verjaardag, dus vanavond mag Bart het een keertje over doen met de handcirkelzaag. Doodeng dat ding :+
Ik heb het blad wel alvast met een mesje ingesneden zodat ie hopelijk nu wel strak wordt.
Afbeelding

Ik kan niet wachten om weer een deel in te kunnen ruimen!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:35

Oh hemel 8nnemiek, daarom doe ik al sorteren bij het verwijderen. Hier krijg ik echt error en stress van om te zien.
Ik sleep ook niet graag spullen naar een andere kamer om te sorteren (soms moet het in het begin wel), want dan zijn meerdere plekken een puinhoop.
Als stapels voor oud papier en kringloop al wat hoog worden naast mij, dan ruim ik die al op (kringloop in de auto/ oud papier in papiercontainer.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:43

Je pakt wel meteen lekker door zeg!
Ik zou ook niet met zo'n zaag aan de gang gaan, ik behoud liever alle 10 m'n vingers :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:47

Oh ik hou hier van, super creatief en dat wordt straks vast super strak. Echt tof als je zoiets zelf kan!
Komt er nog iets in de plaats van het kastje?