Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 09:38

Sherivey schreef:
Gelukkig hoeven wij niet te bepalen voor TS wat zij wel of niet teveel vind.
Dus zeggen dat ze overdreven reageert vind ik ook niet helemaal op zn plaats hier...

Niet mee eens.
TS vraagt hoe wij er over denken.
En dan kan een antwoord zijn dat ze overdreven reageert.
Of 101 andere antwoorden :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 09:39

Dus je mag je mening niet meer geven? Natuurlijk wel. De ts vraagt dat zelfs. Je ziet hier ook dat sommigen het een misplaatste grap vinden, en anderen wel grappig. En je ziet ook dat niet iedereen het eens is met hoe de ts reageert. Tja, daarom heet het een forum en als iedereen hetzelfde leuk zou vinden reed iedereen in die saaie blauwe Opel.

En nee, we hoeven niet te bepalen wat iemand leuk vind of niet, maar ze vraagt wel wat anderen er van vinden. En dan kun je ook een antwoord krijgen wat gewoon netjes is, maar niet in je straatje past. Maar op bokt moet je altijd oh aaahhh, leuk, ja mee eens zeggen. Dat is al vaker gebleken.

Je ziet gewoon aan de reacties hier dat sommigen een dood dier eng vinden, of ongeschikt om een grap mee uit te halen en anderen gewoon de schouders ophalen van ach, valt allemaal wel mee, en er ook zijn die zelfs gewoon kunnen lachen om de grap. Ook bokt is een afspiegeling van de bevolking moet je maar denken.

Ik heb aangegeven dat er ooit toen ik nog geen 18 was een soortgelijke grap met mij uitgehaald is door een man van 'opa leeftijd', door een dode muis in een rijlaars te doen. Dus ik kreeg m'n voet er niet in. Vond dat toen niet leuk en smerig, maar we hebben er later echt om gelachen. Dus zo kan de ts er later ook op terugkijken.

Getup

Re: Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:10

Ik zou het ook echt niet grappig vinden , zonder zwanger te zijn.

Zou mijn man dat ook nog eens fijntjes onder z'n neus wrijven.

Denk dat ze niet hebben ingezien, dat hun humor niet bij iedereen aanslaat.

Dus ja , ik begrijp TS.

Maar zou het zonde van m'n energie vinden, hier eeuwen op door te gaan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:26

Hier is het een grap die wij ook zouden kunnen uithalen, alleen zou bij ons iedereen al verwachten dat er iets in het doosje zou zitten :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:29

Jester_ schreef:
Hier is het een grap die wij ook zouden kunnen uithalen, alleen zou bij ons iedereen al verwachten dat er iets in het doosje zou zitten :')

_O- _O- _O- ~~}>

Ik schud mijn rijlaarzen nog steeds geregeld uit voordat ik ze aantrek. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:52

Fabled schreef:
CharleyT schreef:
Wat mij verbaast als man aan dit topic zijn de reacties van een aantal dames. Weinig inlevend en soms gewoon erg lomp. Dat overgeven kan een serieuze aandoening zijn:

Is HG een ziekte?
Hyperemesis gravidarum is een aandoening met potentieel zeer ernstige gevolgen voor moeder en kind. Bij de afweging welke medicatie de juiste is, is het van groot belang het perspectief van de cliënt mee te laten wegen, goede voorlichting te geven en de ernst van deze aandoening niet te onderschatten.

Ik verbaasde me ook een beetje. Iedereen die weleens heeft overgegeven snapt toch dat wat TS schetst echt heel naar is? Het hoeft niet alleen de typische ochtendmisselijkheid in het begin te zijn. Ik heb zelf tijdens mijn volledige zwangerschap overgegeven en dat was écht klote. Soms meerdere keren op één dag. Het maakt nieteens uit wat de reden is van je misselijkheid, maar als je zo lang misselijk bent dan kan je er goed klaar mee zijn.

Als iemand dan ook nog eens een grap met me zou uithalen waar ik van moest overgeven dan zou ik echt zwaar pissig zijn. Dan hou je namelijk echt geen rekening met anderen.

En zullen we ziekte niet gaan gatekeepen? Als TS zich ziek voelt, mag ze zich ziek noemen. :knuffel:

DIT! Dank u. Scheelt mij weer typwerk :)