Ik zoek herkenning/begrip/ervaringsdeskundigen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:23

Snap ik ook niet.

Er moet toch iets zijn van aantrekkingskracht. Dat kan in verschillende zaken zitten, niet perse enkel uiterlijk. Anders moet ik echt niet denken om lichamelijk contact met iemand te hebben. Intimiteit is toch best een belangrijk aspect in een goede relatie wmb.

Shiloh

Re: Ik zoek herkenning/begrip/ervaringsdeskundigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:48

Laat daar nou precies mijn probleem zitten. Ik heb volgens mij nog nooit iemand echt aantrekkelijk gevonden. Volgens mij ben ik hartstikke asexueell/aromantisch. Maar goed, dat is een totaal ander onderwerp.

Ach. Is er toch nog iets “mis” met me. Gelukkig zorg ik niet voor nageslacht. Kan daar in ieder geval niemand moeilijk over doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:27

Ja en dat anderen dat voor je in willen vullen is zo kwalijk. Dat zij genoegen nemen met mwah omdat ze perse een relatie willen hoeven ze dat niet te projecteren.

Ja ik zou het leuk vinden een relatie MITS we het echt leuk hebben en er een echte klik is. Anders laat maar.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:32

Shiloh schreef:
Ach. Is er toch nog iets “mis” met me. Gelukkig zorg ik niet voor nageslacht. Kan daar in ieder geval niemand moeilijk over doen.

Wat een pijnlijke post. Ik weet niet of het cynisch bedoeld is of serieus?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:33

musiqolog schreef:
Bij mij wordt er nooit naar gevraagd. Al heel lang niet meer. En op mijn werk wordt er niet eens naar gevist. Blijkbaar kunnen mensen wel aan mij zijn dat ik geen partner kan vinden.

Of respect voor wie je bent, en niet steeds weer naar de bekende weg vragen? Ik vind het fijn dat mijn vaste vriendenkring het er niet zo vaak meer over heeft. Want elke keer weer hetzelfde antwoord moeten geven, of soort van 'moeten verantwoorden' is ook stom. Ik ben blij dat we het dan over andere dingen hebben en ze naar dingen vragen waar ik wel een blij antwoord voor heb en uren over kan praten :) :(:)

rozebadeend schreef:
Vooral dat 'je moet niet zo kritisch zijn' of je verwachtingen bijstellen..

Hoezo??

Dus ik moet maar genoegen nemen met minder, omdat ik dan in ieder geval net als een 'normaal mens' een relatie heb?

Eens. Waarom gaan voor iets dat niet bij je past en waar je niet 100% blij van wordt, puur omdat het 'bij het plaatje hoort'...

Shiloh schreef:
Laat daar nou precies mijn probleem zitten. Ik heb volgens mij nog nooit iemand echt aantrekkelijk gevonden. Volgens mij ben ik hartstikke asexueell/aromantisch. Maar goed, dat is een totaal ander onderwerp.

Dat denk ik dus ook wel eens. Ik ben wel echt verliefd geweest tot over mijn oren, en daarna gigantische liefdesverdriet gehad. Maar daarna eigenlijk nooit meer écht verliefd of écht aantrekkingskracht gevoeld tot iemand.

Verder vind ik het stom dat mannen en vrouwen niet gewoon vrienden kunnen zijn, maar er áltijd meer van moet komen. Ik wil best met iemand gezellig doen, een knuffel geven, samen filmpje kijken, leuke dingen doen. Maar meer niet qua intimiteit of relatie. En dat kan niet. Mannen willen altijd meer, en dat vind ik soms echt wel irritant. Want ik heb wel vrijgezelle vrienden, maar daar ben ik daardoor dus wel voorzichtig mee.

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:10

Tancreda4 schreef:
Dat denk ik dus ook wel eens. Ik ben wel echt verliefd geweest tot over mijn oren, en daarna gigantische liefdesverdriet gehad. Maar daarna eigenlijk nooit meer écht verliefd of écht aantrekkingskracht gevoeld tot iemand.

Verder vind ik het stom dat mannen en vrouwen niet gewoon vrienden kunnen zijn, maar er áltijd meer van moet komen. Ik wil best met iemand gezellig doen, een knuffel geven, samen filmpje kijken, leuke dingen doen. Maar meer niet qua intimiteit of relatie. En dat kan niet. Mannen willen altijd meer, en dat vind ik soms echt wel irritant. Want ik heb wel vrijgezelle vrienden, maar daar ben ik daardoor dus wel voorzichtig mee.

Ik ga ook wel eens aan mezelf twijfelen. Val ik wel echt op mannen? De eerste maand is het allemaal wauw en leuk en gezellig. Ook intiem.
De 2e maand denk ik al, het mag wel wat minder. En na de 3e maand heb ik het wel gezien. Zo wel qua intimiteit als het überhaupt een man om me heen hebben.

Zo van het nieuwe is er vanaf, dan ben ik er een beetje op uitgekeken ofzo.

En ik heb ook heus wel langere relaties gehad, 2 jaar, 4 jaar. Maar dat voelt als zo'n ander leven, ik was een totaal ander persoon. Bleu, onzeker.

Nu heb ik alles op een rijtje, een gezonde lifestyle, ambities. Barst van de energie en ben altijd druk bezig met van alles. Dat lijkt ook af te schrikken.
Net alsof mannen een zelfstandige, ambitieuze vrouw niet kunnen handelen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:21

Shiloh schreef:

Tja, dat kan best. Maar dat zal dan niet voor iedereen hier gelden. Aseksueel is iets wat je bent of niet, net als homo of trans. Maar veel mensen, in dit topic en daarbuiten, voelen zich wel degelijk tot anderen aangetrokken. Dan kun je om uiteenlopende redenen nog steeds geen relatie willen, of niet met alle geweld.

De redenen dat je niemand vindt kunnen ook heel verschillend zijn. Zelf heb ik toch vaak gehoord: "jij bent niet heel lelijk of zo, maar er gaat niets van je uit / je straalt negativiteit uit." (Dankjewel, daar word ik natuurlijk een stuk positiever van!) Tegenwoordig ben ik trouwens vooral alleen omdat ik niet weet waar ik een vrouw zou moeten tegenkomen. Ik tref mensen vrijwel uitsluitend in professionele situaties. En natuurlijk kun je ook een relatie op je werk krijgen, maar als je vrijwilligerswerk doet met voornamelijk gepensioneerden....

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:23

Ik heb nu een relatie en woon samen, maar ik ben van mijn 20e tot mijn 27e single geweest en heb in die tijd altijd alleen gewoond en heb ook alleen een huis gekocht etc. Ik weet dus niet of ik helemaal onder de doelgroep van dit topic val, maar ik denk dat ik het gevoel dat TS beschrijft wel herken. Ik werd er destijds ook helemaal gek van dat ik steeds de vraag kreeg "waarom heb je geen vriend?", alsof er iets mis mee was. Ik was destijds bij vlagen soms wel eenzaam, maar ik vond het tegelijk ook heerlijk. Lekker zelf bepalen wat je eet, doet, en hoe je het huis inricht. Ik denk ook echt dat ik zonder die periode een ander persoon was geweest, veel minder zelfverzekerd en ik had mijzelf denk ik niet zo goed gekend als ik nu doe.

Het idee dat er iets "mis" is met mensen die single zijn is echt belachelijk en het is ook heel gemeen om dat te zeggen. IMO zijn er even veel mensen met problemen die single zijn als die een relatie hebben. Ik ken ook mensen die al sinds hun puberteit samen zijn en daardoor geen idee meer hebben wie ze zijn zonder de ander, en mensen die wanhopig van de ene naar de andere partner gaan en zelfs altijd een soort "back-up" hebben. Dat is ook niet bepaald gezond en ik denk ook niet dat die mensen gelukkig zijn. Je kunt 100x beter alleen zijn dan in een slechte relatie zitten.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:38

Geen enkele vorm van een relatie of geen relatie behoeft de mening van een ander. Dat is mijn mening. :+

Of je nou 100 jaar bij elkaar bent, 20 jaar met een open huwelijk, met 2 personen bent getrouwd, met een andere kleur of hetzelfde geslacht bent getrouwd, samen bent en niet bent getrouwd, niet samen met iemand bent en daarbij wel of niet zoekende.. Het zou helemaal niet uit moeten maken voor een ander, en daar zit hem mijn inziens in Nederland wel een probleem die al meerderen in dit topic aanstippen. Zodra iets afwijkt van iemands gevoel van 'normaal', moet dat linksom of rechtsom (indirect) benoemd worden.

Ik denk overigens dat het gevoel van eenzaamheid overal wel voorkomt. Er is een verschil tussen alleen zijn en je eenzaam voelen. Niet om jouw gevoel te bagatelliseren hoor TS, maar ik begrijp je heel goed (weliswaar op andere vlakken) en heb wel een relatie.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:44

rozebadeend schreef:

Beetje kort door de bocht. Niet iedereen vindt zelfstandige en ambitieuze mensen interessant als relatiemateriaal. Of dat nou mannen of vrouwen zijn.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 13:12

Doubtless schreef:
rozebadeend schreef:

Beetje kort door de bocht. Niet iedereen vindt zelfstandige en ambitieuze mensen interessant als relatiemateriaal. Of dat nou mannen of vrouwen zijn.

Denk dat je bij een heel druk leven en veel ambities, interesses, uitgesproken meningen enz net een heel specifiek raakvlak moet hebben en heel vergelijkbaar in het leven moet staan omdat er anders fysiek geen tijd is voor elkaar. En dat maakt het lastiger.

Ook puur naar de kansberekening gekeken - er zijn best veel mesen die nergens al te veel van vinden en een beetje willen terassen en netflixen :P en niks bijzonders doen, mensen die heel gedreven zijn in hun niche hobby of werk oid zijn een veel kleinere groep.

Het is uiteraard niet iets wat jij als ambitieuze vrouw mankeert dan! maar IMO ook niet per se iets wat schuld van "de mannen" is. Ik ben ook heel druk bezig met van alles, meeste mannen hebben geen behoefte aan zo'n iemand (behalve voor heel even := ) en het is oke en hun goed recht zeg maar.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:53

rozebadeend schreef:
Zertab schreef:
Ik vind het ook irritant als familie of het gezin van die "grappige" opmerkingen gaan maken. Laat me gewoon met rust. :')

Merk ook dat ik steeds minder zin heb om erover te praten. Of je krijgt de redactie: " een relatie is ook niet alles"
Of: "je moet minder verwachtingen hebben, je bent te kritisch"

Thanks voor het begrip allemaal. Laat maar zitten.

Of überhaupt dat mensen gaan nadenken voor mij waar ik iemand tegen kan komen. Ik wil gewoon even mijn hart luchten soms en meer niet...

Vooral dat 'je moet niet zo kritisch zijn' of je verwachtingen bijstellen..

Hoezo??

Dus ik moet maar genoegen nemen met minder, omdat ik dan in ieder geval net als een 'normaal mens' een relatie heb?

Ja dat is zo irritant! Ik blijf nog liever alleen dan dat ik samen ben met een man die niet bij mij past of die ik niet aantrekkelijk vind.

Want sorry, naast innerlijk vind ik toch ook wel dat ik een man aantrekkelijk moet vinden, anders kunnen we net zo goed vrienden zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 15:01

Dat denk ik ook hoor, als ik me niet tot iemand aangetrokken voel dan kunnen we net zo goed vrienden zijn. En seks met iemand tot wie ik me niet (lichamelijk) aangetrokken voel, vind ik vies :+

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 18:03

Fly_high schreef:
Doubtless schreef:

Denk dat je bij een heel druk leven en veel ambities, interesses, uitgesproken meningen enz net een heel specifiek raakvlak moet hebben en heel vergelijkbaar in het leven moet staan omdat er anders fysiek geen tijd is voor elkaar. En dat maakt het lastiger.

Ook puur naar de kansberekening gekeken - er zijn best veel mesen die nergens al te veel van vinden en een beetje willen terassen en netflixen :P en niks bijzonders doen, mensen die heel gedreven zijn in hun niche hobby of werk oid zijn een veel kleinere groep.

Het is uiteraard niet iets wat jij als ambitieuze vrouw mankeert dan! maar IMO ook niet per se iets wat schuld van "de mannen" is. Ik ben ook heel druk bezig met van alles, meeste mannen hebben geen behoefte aan zo'n iemand (behalve voor heel even := ) en het is oke en hun goed recht zeg maar.

Het kan natuurlijk ook net zo goed andersom zijn, en er zullen vast mannen zijn die dit wel kunnen waarderen (waar ik die kan vinden is een ander verhaal).
Ik wil hier zeker niet iedereen over 1 kam scheren natuurlijk.
Maar het lijkt wel voor veel een dealbreaker te zijn.

Ik heb een tijd gedate met iemand die mijn way of life absoluut kon waarderen. Hij steunde me in alles wat ik deed en hat de wereld voor me over.
Maar aan de andere kant was hij heel erg van de veilige keuzes, had geen passie voor iets, en had naast zijn werk weinig te doen.
Tja sorry, maar daar word ik echt niet wild enthousiast van.

En dat is helemaal prima natuurlijk, maar wat ik zo jammer vind is dat je daar altijd zo laat pas achter komt.
Ik merk dat heel veel mensen veel zeggen, maar weinig actie bij hun woorden voegen.

Ach.. ik ben tevreden hoor met mijn drukke leventje. Ooit komt het goed :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 18:31

Doubtless schreef:
Shiloh schreef:

Wat een pijnlijke post. Ik weet niet of het cynisch bedoeld is of serieus?

Sorry. Wellicht had ik het erbij moeten zetten. Maar ja. Ik was gewoon sarcastisch de draak aan het steken met deze of gene die er van allerlei kanten iets van vinden. :+
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-02-25 19:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 18:36

musiqolog schreef:
Shiloh schreef:

Tja, dat kan best. Maar dat zal dan niet voor iedereen hier gelden. Aseksueel is iets wat je bent of niet, net als homo of trans. Maar veel mensen, in dit topic en daarbuiten, voelen zich wel degelijk tot anderen aangetrokken. Dan kun je om uiteenlopende redenen nog steeds geen relatie willen, of niet met alle geweld.

:o? :o? :o?

Heb ik ergens iets anders beweerd?

Ik deel gewoon mijn eigen ervaring. 8)7

Je komt nogal “agressief” / “dismissive” over in je reactie.

rozebadeend schreef:
Ik ga ook wel eens aan mezelf twijfelen. Val ik wel echt op mannen? De eerste maand is het allemaal wauw en leuk en gezellig. Ook intiem.
De 2e maand denk ik al, het mag wel wat minder. En na de 3e maand heb ik het wel gezien. Zo wel qua intimiteit als het überhaupt een man om me heen hebben.

Zo van het nieuwe is er vanaf, dan ben ik er een beetje op uitgekeken ofzo.

Zo gaat het bij mij dus ook altijd. Al geef ik over het algemeen niet zo heel veel om het intieme. Ben niet anti of zo, maar kan ook prima zonder. Maar tegen de tijd dat ik bij maand 2 of 3 kom, krijg dan snel het gevoel dat de ander juist meer wil en aan me gaat lopen trekken. En dan ga ik dus vluchten.

Voor mijn gevoel komt het eerste enthousiasme meer van het nieuwigheid of van überhaupt toch wel gevleid zijn dat er aandacht is of zo. Je geeft het dan toch een kans. Maar echt verliefd word ik eigenlijk nooit.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 19:45

Ik ben in mn hele leven maar 3x verliefd geweest, waarvan de laatste alleen maar niks kon worden omdat hij een hele sterke kinderwens had en ik absoluut niet. Voor de rest was de klik en aantrekkingskracht heel goed.

Maar daarna nooit meer verliefd geworden. Nu ben ik bezig om verliefd te worden op mezelf, want ik heb mezelf een beetje erg tekort gedaan de afgelopen jaren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 19:51

Ik ontmoet sowieso bijna nooit mannen die ik aantrekkelijk vind. Getrouwd of niet. Ik kijk vaak eerder naar mannen van: Agoh arme vrouw, je zal het er maar op moeten doen. Echt zelden ontmoet ik iemand die ik aantrekkelijk vind. En dan nog meer zelden is diegene ook gewoon interessant om mee te praten. Maar dat aantal is in 18 jaar echt op 1 hand te tellen. En daarvan was er maar 1 single en die was fout. Dus ja kansloos.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 19:57

Dat moeilijk verliefd worden herken ik ook wel. Ik ben denk ik 2x écht verliefd geweest... Rest waren gewoon crushes.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:27

Ik heb net tijdens het hardlopen de podcast Steeds meer singles geluisterd en tot nu toe vind ik ‘m leuk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 20:31

Ik weet niet of ik ooit echt verliefd ben geweest... Ja één keer sowieso :')

Vroegah, had ik een vriendje... Van groep 1 tot en met groep 5. Aan mijn gevoelens in die tijd heb ik geen actieve herinnering. Ik weet wel dat hij nog steeds super knap is, dus dat ik vroeg al smaak had, is me wel duidelijk _O-

Toen ik in de tweede klas kwam, zat er een hele leuke jongen in mijn klas. Daar ben ik echt jarenlang stapelverliefd op geweest. Er was ook een vreemde soort chemie tussen ons, we klikten goed. Maar ik was niet echt populair en hij werd steeds populairder. Niet eens zo zeer bij de meiden. Maar daarom kon het natuurlijk nooit wat worden. Het leven is nu eenmaal niet een cinderella story :+
Daarbij stuurde hij me eens op MSN een berichtje: "Je bent lelijk want je hebt een tumor in je hoofd en je vader heeft kanker." Dus toen was het over - totdat ik hem op school weer tegenkwam en hij me met zijn ogen en lach betoverde _O-
Ik dacht hem 3 jaar geleden op Schiphol te zien bij de incheckbalie voor mijn vlucht naar Curaçao, maar later zag ik hem nergens. Af en toe zoek ik hem op op de socials en dat deed ik kort na dat tripje ook. En goh, wie zat er tegelijk met mij op Curaçao? :') Tegenwoordig zijn we LinkedIn connecties, maar die gevoelens zijn al zo ver versleten :') Maar knap is hij nog steeds :j

Toen kwam in 2008 mijn zusje op de proppen met de broer van haar beste vriendin, dat was ook mijn type. Daar kreeg ik een relatie mee. Hij was meteen head over heels, ik wat minder. Maar daarna groeide die verhouding wat scheef :') de andere kant op, voor de duidelijkheid _O- Hij maakte het na 9 maanden uit en ik was gebroken. Want ja, ik was AL 18 en weer single. Drama :')
Ik heb daarna jaren met hem af en aan gefwb't. Tot ik er ineens helemaal flauw van was. Ik ben absoluut wel verliefd op hem geweest, maar misschien niet op de meest gezonde manier. Ik was tenslotte nog een puber toen ik hem leerde kennen, en een heel erg kwetsbare toentertijd.

Toen kwam collega 1 in beeld, die ik eigenlijk al 2 jaar best oké er uit vond zien en waar ik vrij veel contact mee had. Dat wilde ik toch maar eens gaan verdiepen en voila, dat werd wat gescharrel. Ik wilde er wel wat meer van maken, maar of ik echt verliefd was? Ik was er wel een beetje verdrietig van dat hij niet verliefd was. Maar wat was ik zelf?

En toen kwam collega 2 in beeld. Die iets in mij raakte vanaf het eerste oogcontact. Het was niet een schok die door me heen ging, ik was niet head over heels. Er was gewoon iets, waarvan ik niet wist wat het was. Voor collega 1 zag ik collega 2 eens in zijn gewone kleding en had ik hem al afgezworen, want sulletje. En eerlijk gezegd zocht ik gewoon redenen om hem niet leuk te vinden, maar wat was ik nieuwsgierig naar hem! Hem heb ik heel erg goed leren kennen voordat er op een feestje werd gezoend. En later er een relatie ontstond. Man man man, wat was ik ontzettend verliefd. Maar niet meer zoals op de middelbare school. De chemie was (en is) er, de klik is er. En het gaf me gewoon heel erg veel rust. Niet om maar iemand te hebben, maar omdat er iemand was die me met één blik begreep. Zo'n heerlijk gevoel.

Ze zeggen wel eens dat vlinders in je buik worden aangezien voor 'verliefdheid', terwijl dat juist een waarschuwingsmechanisme van je lijf is. Misschien is ons idee van verliefd zijn wel helemaal verkeerd?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 20:38

capopjekop schreef:
Snap ik ook niet.

Er moet toch iets zijn van aantrekkingskracht. Dat kan in verschillende zaken zitten, niet perse enkel uiterlijk. Anders moet ik echt niet denken om lichamelijk contact met iemand te hebben. Intimiteit is toch best een belangrijk aspect in een goede relatie wmb.

De hoeveelheid mensen die dit dus niet begrijpen, vind ik echt griezelig groot.

Ook als het gaat om een keertje... En dan heb ik het over mannen die niet per se lelijk zijn, maar je voelt je gewoon niet tot iedereen aangetrokken... En als je dat zegt, krijg je een: "Nou en?"

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:00

Shiloh schreef:
:o? :o? :o?

Heb ik ergens iets anders beweerd?

Ik deel gewoon mijn eigen ervaring. 8)7

Je komt nogal “agressief” / “dismissive” over in je reactie.

Vergeef me de jijbak, maar dat kan ik beter van jou zeggen. Niet te zuinig zeg! Een "hamer-op-hoofd"-emoji (met andere woorden: je bent gek geworden) als ik alleen maar zeg dat niet iedereen die geen relatie wil ook aseksueel is... En dan míj nog agressief noemen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:05

Lees die smiley eerder als “ik snap echt geen jota van je reactie”. Want hij ging echt letterlijk totaal niet over wat ik deelde. Je reactie kwam op mij over als 1 grote “ja uh? Jammer voor jou, maar voor de meeste mensen geldt dat niet, dus waarom deel je dit in hemelsnaam”. Met andere woorden, ontzettend dismissive. En ja. Ook aanvallend. Ik zeg niet dat je agressief bent. Ik zeg dat je reactie zo overkomt. En ik spreek je daar op aan, want ik vind het gewoon echt naar.

Ik deel mijn persoonlijk (kwetsbare) ervaring en je walst er echt op een manier overheen alsof wat ik zeg nergens op slaat zonder geen enkele aanleiding (aangezien ik het letterlijk nergens over iemand anders heb dan mezelf of beweringen doe dat dat wel zo zou zijn). Dus het slaat kant nog wal.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-02-25 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:13

Shiloh schreef:
Lees die smiley eerder als ik snap echt geen jota van je reactie. Want hij ging echt letterlijk totaal niet over wat ik deelde. Je reactie kwam op mij over als 1 grote “ja uh? Jammer voor jou, maar voor de meeste mensen geldt dat niet, dus waarom deel je dit in hemelsnaam”. Met andere woorden, ontzettend dismissive. En ja. Ook aanvallend.

Ik deel mijn persoonlijk ervaring en je walst er echt op een manier overheen alsof wat ik zeg nergens op slaat zonder geen enkele aanleiding.

Shiloh, ik doe nog steeds geen donder verkeerd. Jij zegt dat je aseksueel bent, ik zeg dat dat een reden is waarom geen relatie wilt maar niet de enige. Wat is daar in godesnaam mis mee??!!!

En waar haal je dat "jammer voor jou" dan vandaan? Dat kan ik er met de slechtste wil van de wereld niet in lezen. Het is helemaal niet jammer voor jou. Integendeel, jij bent in de gezegende positie geen partner te willen. Had ik dat maar, dat zou mij gigantisch veel gedoe schelen en dan zou ik alle tijd in echt nuttige dingen kunnen steken.

Als dit een persoonlijke aanval is, of als zodanig gezien kan worden - sorry. Dan moet ik in een hutje op de hei gaan zitten en nooit meer met wie dan ook praten. Want blijkbaar kan alles, maar dan ook alles, zelfs de neutraalste en onschuldigste opmerking, verkeerd vallen zonder dat ik er erg in heb.

Als ik van tien andere mensen te horen krijg dat de post waar jij op aanging een persoonlijk aanval was, of zo overkomt, dan stop ik voor altijd met Bokt. Dan laat ik mijn account anonimiseren en alle posts verwijderen.