Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
musiqolog schreef:Bij mij wordt er nooit naar gevraagd. Al heel lang niet meer. En op mijn werk wordt er niet eens naar gevist. Blijkbaar kunnen mensen wel aan mij zijn dat ik geen partner kan vinden.
rozebadeend schreef:Vooral dat 'je moet niet zo kritisch zijn' of je verwachtingen bijstellen..
Hoezo??
Dus ik moet maar genoegen nemen met minder, omdat ik dan in ieder geval net als een 'normaal mens' een relatie heb?
Shiloh schreef:Laat daar nou precies mijn probleem zitten. Ik heb volgens mij nog nooit iemand echt aantrekkelijk gevonden. Volgens mij ben ik hartstikke asexueell/aromantisch. Maar goed, dat is een totaal ander onderwerp.
Tancreda4 schreef:Dat denk ik dus ook wel eens. Ik ben wel echt verliefd geweest tot over mijn oren, en daarna gigantische liefdesverdriet gehad. Maar daarna eigenlijk nooit meer écht verliefd of écht aantrekkingskracht gevoeld tot iemand.
Verder vind ik het stom dat mannen en vrouwen niet gewoon vrienden kunnen zijn, maar er áltijd meer van moet komen. Ik wil best met iemand gezellig doen, een knuffel geven, samen filmpje kijken, leuke dingen doen. Maar meer niet qua intimiteit of relatie. En dat kan niet. Mannen willen altijd meer, en dat vind ik soms echt wel irritant. Want ik heb wel vrijgezelle vrienden, maar daar ben ik daardoor dus wel voorzichtig mee.
Shiloh schreef:Laat daar nou precies mijn probleem zitten. Ik heb volgens mij nog nooit iemand echt aantrekkelijk gevonden. Volgens mij ben ik hartstikke asexueell/aromantisch. Maar goed, dat is een totaal ander onderwerp.
Doubtless schreef:rozebadeend schreef:Net alsof mannen een zelfstandige, ambitieuze vrouw niet kunnen handelen.
Beetje kort door de bocht. Niet iedereen vindt zelfstandige en ambitieuze mensen interessant als relatiemateriaal. Of dat nou mannen of vrouwen zijn.
rozebadeend schreef:Zertab schreef:Ik vind het ook irritant als familie of het gezin van die "grappige" opmerkingen gaan maken. Laat me gewoon met rust.
Merk ook dat ik steeds minder zin heb om erover te praten. Of je krijgt de redactie: " een relatie is ook niet alles"
Of: "je moet minder verwachtingen hebben, je bent te kritisch"
Thanks voor het begrip allemaal. Laat maar zitten.
Of überhaupt dat mensen gaan nadenken voor mij waar ik iemand tegen kan komen. Ik wil gewoon even mijn hart luchten soms en meer niet...
Vooral dat 'je moet niet zo kritisch zijn' of je verwachtingen bijstellen..
Hoezo??
Dus ik moet maar genoegen nemen met minder, omdat ik dan in ieder geval net als een 'normaal mens' een relatie heb?
Fly_high schreef:Doubtless schreef:
Beetje kort door de bocht. Niet iedereen vindt zelfstandige en ambitieuze mensen interessant als relatiemateriaal. Of dat nou mannen of vrouwen zijn.
Denk dat je bij een heel druk leven en veel ambities, interesses, uitgesproken meningen enz net een heel specifiek raakvlak moet hebben en heel vergelijkbaar in het leven moet staan omdat er anders fysiek geen tijd is voor elkaar. En dat maakt het lastiger.
Ook puur naar de kansberekening gekeken - er zijn best veel mesen die nergens al te veel van vinden en een beetje willen terassen en netflixenen niks bijzonders doen, mensen die heel gedreven zijn in hun niche hobby of werk oid zijn een veel kleinere groep.
Het is uiteraard niet iets wat jij als ambitieuze vrouw mankeert dan! maar IMO ook niet per se iets wat schuld van "de mannen" is. Ik ben ook heel druk bezig met van alles, meeste mannen hebben geen behoefte aan zo'n iemand (behalve voor heel even) en het is oke en hun goed recht zeg maar.
Doubtless schreef:Shiloh schreef:Ach. Is er toch nog iets “mis” met me. Gelukkig zorg ik niet voor nageslacht. Kan daar in ieder geval niemand moeilijk over doen.
Wat een pijnlijke post. Ik weet niet of het cynisch bedoeld is of serieus?
musiqolog schreef:Shiloh schreef:Laat daar nou precies mijn probleem zitten. Ik heb volgens mij nog nooit iemand echt aantrekkelijk gevonden. Volgens mij ben ik hartstikke asexueell/aromantisch. Maar goed, dat is een totaal ander onderwerp.
Tja, dat kan best. Maar dat zal dan niet voor iedereen hier gelden. Aseksueel is iets wat je bent of niet, net als homo of trans. Maar veel mensen, in dit topic en daarbuiten, voelen zich wel degelijk tot anderen aangetrokken. Dan kun je om uiteenlopende redenen nog steeds geen relatie willen, of niet met alle geweld.
rozebadeend schreef:Ik ga ook wel eens aan mezelf twijfelen. Val ik wel echt op mannen? De eerste maand is het allemaal wauw en leuk en gezellig. Ook intiem.
De 2e maand denk ik al, het mag wel wat minder. En na de 3e maand heb ik het wel gezien. Zo wel qua intimiteit als het überhaupt een man om me heen hebben.
Zo van het nieuwe is er vanaf, dan ben ik er een beetje op uitgekeken ofzo.
capopjekop schreef:Snap ik ook niet.
Er moet toch iets zijn van aantrekkingskracht. Dat kan in verschillende zaken zitten, niet perse enkel uiterlijk. Anders moet ik echt niet denken om lichamelijk contact met iemand te hebben. Intimiteit is toch best een belangrijk aspect in een goede relatie wmb.
Shiloh schreef:![]()
![]()
Heb ik ergens iets anders beweerd?
Ik deel gewoon mijn eigen ervaring.![]()
Je komt nogal “agressief” / “dismissive” over in je reactie.
Shiloh schreef:Lees die smiley eerder als ik snap echt geen jota van je reactie. Want hij ging echt letterlijk totaal niet over wat ik deelde. Je reactie kwam op mij over als 1 grote “ja uh? Jammer voor jou, maar voor de meeste mensen geldt dat niet, dus waarom deel je dit in hemelsnaam”. Met andere woorden, ontzettend dismissive. En ja. Ook aanvallend.
Ik deel mijn persoonlijk ervaring en je walst er echt op een manier overheen alsof wat ik zeg nergens op slaat zonder geen enkele aanleiding.