Trouwen in 2026!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:08

Heel klein haha maar de ruimtes daar zijn allemaal best hokkerig dus dan vult het wel. Wat ik vooral jammer vind is dat het buiten een beetje saai is. Ik wil het voornamelijk buiten doen dus dan is de buitenruimte eigenlijk belangrijker dan de binnen ruimte

Ze gaf aan dat ze bruiloften doen vanaf ongeveer 20 man

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:44

Amber_anne schreef:
Wij zijn bij Landgoed huis de Voorst wezen kijken. Ontzettend mooi en het was een leuke dag maar ik weet het niet zeker. We zijn er wel uit dat een landhuis of kasteel wel het type locatie is. Ik zag dat er in november weer een open dag was dus dan gaan we gewoon ergens anders kijken

@demdeepel heb je ook op bijvoorbeeld Vinted gekeken? Ik denk dat je daar ook wel bloemen moet kunnen vinden voor een goede prijs

Misschien Oranjerie Ruurlo? Vind ik erg aansprekend!

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:48

Jammer dat het buiten een beetje saai is.

Wij zijn ook nog bij de Bronckhorsthoeve geweest, prachtige locatie en heel mooi buiten ook echt mensen die weten wat er komt kijken bij bruiloften. Is dan geen kasteel maar wel heel leuk met een kleinere groep

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 08:58

Hoi, ik kom me hier ook melden! Afgelopen augustus ben ik ten huwelijk gevraagd op vakantie en we zouden graag in september volgend jaar willen trouwen. Als ik jullie zo lees zijn jullie al ruim van tevoren begonnen, ik voel dus ook wel een beetje tijdsdruk haha! Qua locatie zijn we bij een aantal wezen kijken en we hopen volgende week de knoop door te hakken. Echt zo lastig!

Ik heb ook al wat goede tips hier voorbij zien komen dus ik blijf zeker mee lezen en posten :D

@Amber_Anne, ik weet niet of het heel erg uit de richting is maar Kasteel Duurstede is heel knus vind ik, en zowel binnen als buiten mooi. Misschien is dat nog een optie?

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 09:19

Ik ga komende zaterdag jurken passen en ik hoop zo dat er gelijk iets bij zit! Het wordt sowieso een vintage jurk bij een boetiek die dat soort jurken verzamelt. Daarom heb ik nog niet een heel vast idee van hoe de jurk eruit moet zien. Maar ik vind het wel spannend!

Verder geven mijn verloofde en ik steeds meer invulling aan het feest en allemaal creatieve ideeën. Ook ben ik heel benieuw naar mijn Bachelorette die mijn bff en zusje organiseren. Ik zou willen dat ik het zelf kon doen haha :P

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:28

Hoi! Ik kom hier even met jullie mee lezen en wie weet binnenkort ook meekletsen...
Ik ben vorige week zondag tijdens onze vakantie op ons vaste resort in Egypte ten huwelijk gevraagd (en uiteraard ja gezegd) <3
Nog lekker vers dus en we zijn er ook over uit dat we eigenlijk nog wel minstens 10 maanden nodig hebben om te sparen... Maar alvast nadenken over wat we willen en hier vast meelezen kan natuurlijk geen kwaad... We zijn er ook nog niet 100% over uit of het volgend jaar al wordt of toch pas 2027... Ik heb wel gezegd dat ik het liefst buiten met mooi weer, dus tussen mei en september ergens, zou willen trouwen. Mogelijk is dat dus erg kortdag nog voor volgend jaar. Qua locatie ben ik op zich niet de moeilijkste, het hoeft van mij allemaal niet zo gek. Liefst wel alles op 1 plek, maar ik ben al blij met een weiland en een boeren schuur en een BBQ als diner :D Maar mogelijk denkt mijn vriend (Kuch, verloofde) daar anders over :=

Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:35

Welkom dames en gefeliciteerd! Laat de voorpret beginnen zou ik zeggen *\o/*

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:43

Gefeliciteerd beide <3

Kasteel Duurstede staat op het lijstje om te bekijken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:36

Gefeliciteerd!!

Cindy: september zou nog wel moeten lukken hoor! Dan heb je nog 11 maanden om alles te plannen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 19:17

Hier de ringen besteld en ik ga zaterdag jurken kijken. :D

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 19:28

Ik meld me ook! We hopen eind augustus of begin september te kunnen trouwen. Beetje afhankelijk van de beschikbaarheid van een mooie locatie. Wij gaan dit weekend bij de eerste potentiële locatie kijken.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 20:31

Gefeliciteerd allemaal! Zo leuk!

Veel plezier Spleshislief! Heb je al een plaatje in je hoofd?

Ik heb anderhalf week terug mijn jurk uitgezocht! Ik stond na 2 uur weer buiten, de eerste beste was het! Ik wist het echt meteen toen ik de eerste aan had! Nog wel de rest gepast maar het was het allemaal niet. En de eerste was ook nog echt t plaatje in m’n hoofd! Dus super blij.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 10:24

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 10:21

Dankjulliewel allemaal! Het begint wel een klein beetje vorm te krijgen nu bij ons. We zijn er toch wel over uit dat we binnen een jaar nog willen trouwen, dus wie weet lukt het augustus/september volgend jaar nog. We zitten ook niet per se gebonden aan een bepaalde datum of dag, dus mogelijk maakt dat het makkelijker. Ook hebben we ongeveer op een rijtje hoeveel gasten per deel we verwachten, dus zijn nu een beetje aan het zoeken naar een mooie (betaalbare) locatie. Hebben er wel al een paar op het oog, maar we hebben niet zo'n heel groot budget, dus we hopen dat de locatie niet al te duur uit gaat vallen...

@SplashIsLief hoe was het zaterdag? Ben je geslaagd? :):)
@CobCowgirl en jij? Heb jij kunnen slagen voor een mooie jurk?

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 12:02

cindyy_1993 schreef:
Dankjulliewel allemaal! Het begint wel een klein beetje vorm te krijgen nu bij ons. We zijn er toch wel over uit dat we binnen een jaar nog willen trouwen, dus wie weet lukt het augustus/september volgend jaar nog. We zitten ook niet per se gebonden aan een bepaalde datum of dag, dus mogelijk maakt dat het makkelijker. Ook hebben we ongeveer op een rijtje hoeveel gasten per deel we verwachten, dus zijn nu een beetje aan het zoeken naar een mooie (betaalbare) locatie. Hebben er wel al een paar op het oog, maar we hebben niet zo'n heel groot budget, dus we hopen dat de locatie niet al te duur uit gaat vallen...

Ik merkte bij het zoeken naar locaties dat het inderdaad nog goed te doen is als je niet persé op een vrijdag of zaterdag wil trouwen. Dat kan overigens ook nog eens schelen qua budget, soms geldt er in het weekend een hogere minimale besteding dan doordeweeks.

Wij hebben onze locatie vastgelegd en gisteren ook een babs gesproken en vastgelegd, dus het begint al meer vorm te krijgen! Eind november ga ik kijken voor een jurk.

Zijn er nog meer mensen die naar de trouwbeurs gaan in Utrecht komend weekend?

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 13:18

cindyy_1993 schreef:

Ja, ik ben geslaagd! Superblij mee en heb nog meer zin in de bruiloft. Wij moeten de babs nog vastleggen en hadden al een voorkeur voor een kennis via-via. Nou blijkt dat de mevrouw die mij hielp met de jurk ook babs is in mijn gemeente en gezien de goede klik die ik met haar had, zou ik haar ook wel als babs willen als de 1e keus niet meer kan. We moeten nog even wachten op de ID van mijn vriend die nog vernieuwd wordt aangezien hij Vlaams is en het daardoor wat langer duurt.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 14:28

@CobCowgirl gaaf!! Kan niet wachten tot ik ook kan gaan kijken voor een jurk, heb al zoveel mooie inspiratie opgedaan! :D Wel fijn dat je een eventuele tweede optie hebt voor de Babs.

@Sylver heb nu inderdaad een locatie gevonden waarbij de maandag, dinsdag en woensdag goedkoper schijnt te zijn, en aangezien we niet een al te hoog budget hebben, misschien wel een goed idee om lekker zo'n dag te pakken. Is dan alleen wel te hopen dat gasten ook de dag erna vrij willen nemen, want we willen natuurlijk wel een leuk feestje en niet alleen maar gasten die vroeg aftaaien en geen druppel alocohol drinken :')
Hebben jullie inmiddels ook al een datum vastgelegd Sylver? Omdat jullie de locatie al vastgelegd hebben enzo :D
Hier helaas geen trouwbeurs, had heel graag heen gewild, maar ik ben dit weekend op 18+ ponykamp :')

Wij gaan wel 23 november twee locaties bezoeken tijdens de open trouwlocatie route. Het liefst zou ik nu al gaan kijken bij die locaties, want ik ben echt bang dat uiterlijk september volgend jaar niet meer gaat lukken anders, maar mijn vriend staat daar nogal nuchter in :') Vind 1 locatie wat ik ervan gezien heb echt helemaal geweldig en dat was 5 jaar geleden bij mijn broer en schoonzusje hun bruiloft ook hun tweede keuze, en zij zei ook dat die locatie echt heel leuk is... Dus nog een maand wachten voor we gaan kijken vind ik wel lang :')

Wel ook al druk aan het oriënteren op Babs, fotograaf etc... Maar jeetje dat is wel lastig allemaal hoor...

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 15:01

De locatie vond ik ook moeilijk, wij hebben uiteindelijk een restaurant gekozen die normaliter geen bruiloften doet wat heel veel extra werk en uitdagingen met zich meebrengt. Maar wij waren zo verliefd op de locatie op 5 minuten fietsen van ons huis dat wij dat graag voor lief nemen.

Vanavond hebben we een gesprek met een fotograaf. Toen ik ging googlen op de verschillende stijlen had ze een heel fijn stukje geschreven en toen las ik aan het einde dat ze zelf ook fotograaf was en toen gewoon een berichtje gestuurd. Ben benieuwd.

Een babs vind ik ontzettend moeilijk, vooral omdat we niks in onze directe familie/vrienden hebben en hoe kom je in vredesnaam aan een "vreemde" babs. Er staan zoveel babsen online maar ik wil eigenlijk in het echt speeddaten met een groep babsen zegmaar.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 15:11

@Cindy, Ja, wij hebben nu ook de datum vastgelegd! 11 september gaat het worden :D *\o/*
18+ ponykamp klinkt ook heel goed haha! Je zou ook altijd al eerder een kennismaking kunnen inplannen bij locaties toch?

Ik hoorde goede verhalen over een babs en zij kon toevallig nog op onze datum, dus hebben we een kennismaking ingepland. Van beide kanten was er een klik dus hebben we niet verder meer gekeken.

Volgende week hebben we een online kennismaking met een fotograaf. Vind dat ook wel lastig hoor, je ziet soms door de bomen echt het bos niet meer! Ik las online nog wel een goede tip om ook te kijken in het portfolio van fotografen naar foto's die niet geposeerd zijn. Soms zijn de geposeerde foto's heel mooi, maar zijn er amper foto's van de echte en spontane momenten, terwijl je die sfeer natuurlijk ook wil vastleggen.

Ik heb ook op de instagram gekeken van onze locatie, vaak worden fotografen wel getagd in foto's. Dat hielp mij al een beetje fotografen te filteren, het is misschien ook wel een meerwaarde als je fotograaf al bekend is met de locatie.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 15:15

Wat een leuk topic! Ik praat ook graag mee, maar wij pakken het wel ietwat anders aan. Wij gaan voor een soort van elopement en combineren een reis door Noorwegen met het trouwen. Wij hebben heel bewust gekozen om zonder gasten, catering, groot feest etc. te werken, omdat het simpelweg niet bij ons past. We trouwen voor de wet in Nederland (hoera aan de maandagochtend), maar geven elkaar nog eens symbolisch het ja-woord in Noorwegen. We hebben daar wel een fotograaf die ons samen vastlegt en helpt.

Leuk om alle andere plannen te lezen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 11:25

Hier ook geslaagd voor een jurk :):) Ik ben er heel blij mee. Nu nog een waslijst aan andere dingen uitzoeken. Van de week met muziek bezig geweest en voor taarten gekeken. Pfff. Volgens mijn vriend hebben we bijna alles al geregeld volgens mij bijna niks _O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:08

Muziek heb ik ook al naar gekeken maar taarten nog lang niet. Wil geen traditionele taart in ieder geval.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:15

Welkom iedereen die nieuw hier is :D

En wat leuk dat iedereen er zo druk mee bezig is!

Ben heel benieuwd naar de jurken!

Het is teveel om zo even op iedereen te reageren via de telefoon dat vind ik toch onhandig :')

Onze trouwringen zijn inmiddels binnen en gepast. Even wennen want die zitten strakker dan mijn huidige verlovingsring :=

Ik heb gisteren de babs gebeld ze gaat vandaag terug bellen of ze beschikbaar is. *\o/* hoop het wel :=

Verder hebben wij een kleine wijziging gedaan van 3 gangen diner aan tafel naar een bbq buffet. Omdat we het niet eens konden worden over het menu met de locatie. Hun bieden alleen fine dining 3 gangen menu en dat gaat hier bij de familie er niet in. Dat zijn echte Bourgondiërs :=

Verder gaan wij een verassing doen op de avond de afspraak voor maart staat al gepland.

Ook de kapper is geregeld en begin mei doen we proef make-up en kapsel. Had eerst een andere gebeld maar die begonnen pas om half 9! Dat was voor ons veelste laat. Deze kapster + visagiste (komen er 2) staan om 7 uur al op de stoep op de dag zelf *\o/*

Muziek gaan we nog naar kijken. Dj is geregeld en we mogen ongeveer 30 nummers doorgeven wat we mooi vinden op basis daarvan maken hun een playlist.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 18:09

Leuk om te lezen hoe iedereen hier bezig is met de voorbereidingen!! Ben ook heel benieuwd naar de jurken :D
22 november ga ik voor een jurk kijken. Ik herken je gevoel Splash, zeker nu ik hier ook lees wat jullie allemaal al geregeld hebben voel ik me heel erg achterlopen haha.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 07:21

Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om. Dacht een trouwambtenaar is wel noodzakelijk en een goede fotograaf vond ik ook heel belangrijk dus die twee wilde ik graag in dit jaar afstrepen.

Maandag was ik bij mijn vaste kapster en die begon over hoe ik mijn haar zou willen op die dag. Zij kan en wil het doen en heeft gelijk een vriendin gebeld die visagiste is. Nu komen ze samen bij mij thuis in de ochtend om haar en makeup te doen van mij en mij moeder. Dat was dus ineens geregeld. :D