Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:secricible schreef:Wat bedoel je met "in stilte" superpony? Doel je dan op de media inschakelen?
Hier in de omgeving weten veel mensen er wel van. Er gaan morgen ook meerdere mensen met me mee (de zitting is openbaar).
Ja, eigenlijk wel.
Ik snap echt volkomen dat je dat niet zou willen hoor, echt!
Maar het valt me op dat dit niet wordt opgepakt, waar de media wel op allerlei kleinere zaken duiken. En ik heb het gevoel dat het vaker in stilte moet.
Ik heb zelf ooit een fout tijdens een operatie aangekaart en daar is door het zkh echt wel alles aan gedaan dat ik daar verder niks mee zou doen. Bij een volgende fout heb ik niet eens meer de moeite genomen.
Jij laat zien wat wel kan en dat je niet alles moet accepteren.
Nu we zorgafhankelijk zijn voor mn moeder loop ik ook wat tegen de muur op en er gaat echt genoeg mis.
pmarena schreef:Ik wist alleen dat vochtafdrijvende gebeuren niet maar verder zou ik het op zich best kunnen waarderen als een arts niet per-sé er vanuit gaat dat je alleen maar met Jip & Janneke taal benadert kan worden / dat ze voor het gemak maar wat zaken weglaten of versimpelen die je wellicht toch wel graag geweten zou hebben.
Zoals wanneer ze zeggen dat ze een sensortje op het hoofd van je nog ongeboren baby gaan plakken om de hartslag goed te kunnen monitoren. Terwijl ze helemaal niks "plakken" maar een draadje in de schedel schroeven.... dat kan gaan ontsteken en als baby pech heeft niet bovenop de schedel terecht komt maar in een oog ofzo
Denk dat het onderdeel van patiëntencontact is om iemand te woord te staan zoals diegene dat prettig vindt. Maar kan me ook voorstellen dat er bepaalde afwegingen gemaakt worden of dat niet iedere arts altijd even goed is in patiëntencontact / compassie enzo... hoe onwenselijk dat ook is.
smurffie schreef:Dit.. vaktermen versimpelen heeft altijd gevolgen voor de details. Ik heb mijn gynaecoloog bij de eerste afspraak voor afwijkende uitstrijkjes gevraagd om niet in jip&janneke taal te praten, en dat ik het zou aangeven als ik het niet snapte.
Ik wil geen " enige afwijkende, mild afwijkende of sterk afwijkende cellen" gewoon de Pap-score, cin-score ect.
Dus voor artsen is het bijzonder lastig om bij iedere patiënt zelf in te schatten welke taal ze moeten gebruiken. Het meest veilige is de vakjargon met de directe uitleg erachter, maar dat is bijzonder lastig.
Probeer voor je eigen werk maar eens alles te vereenvoudigen naar a2 niveau Nederlands.
Los daarvan ts, veel sterkte.
Dat er geen excuus gekomen is snap ik opzich, dat wordt gezien als schuldbekentenis van (opzettelijk) foutief handelen. Maar dat er geen melding gedaan is, die is slordig.
smurffie schreef:Los daarvan ts, veel sterkte.
Dat er geen excuus gekomen is snap ik opzich, dat wordt gezien als schuldbekentenis van (opzettelijk) foutief handelen. Maar dat er geen melding gedaan is, die is slordig.