Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:topsylover schreef:De man van TS is laks geweest met het inleveren van zijn declaraties (verantwoordelijkheid). Hierdoor worden zijn kosten niet uitbetaald (consequenties). Hier hoeven we echt niet 7 pagina's over te discussiëren hoor
Dus als ik jouw eten een keer betaal omdat jij je portemonnee niet bij je hebt, en ik bedenk pas na een half jaar, oliebol, ik ben vergeten je een tikkie daarvoor te sturen (en jij hebt me er niet aan herinnerd), dan hoef ik dat na een half jaar niet meer te proberen?
Ibbel schreef:topsylover schreef:De man van TS is laks geweest met het inleveren van zijn declaraties (verantwoordelijkheid). Hierdoor worden zijn kosten niet uitbetaald (consequenties). Hier hoeven we echt niet 7 pagina's over te discussiëren hoor
Dus als ik jouw eten een keer betaal omdat jij je portemonnee niet bij je hebt, en ik bedenk pas na een half jaar, oliebol, ik ben vergeten je een tikkie daarvoor te sturen (en jij hebt me er niet aan herinnerd), dan hoef ik dat na een half jaar niet meer te proberen?
Brainless schreef:@Ibbel
Als jij niet alle vakantiedagen op maakt kun je die ook kwijtraken, ondanks dat het een schuld van je werkgever aan jou is.
Ibbel schreef:CharleyT schreef:Deze vergelijking gaat niet op, particulier is echt wat anders dan zakelijk!
Zakelijk mag 5 jaar na dato nog gefactureerd worden.
Dus if anything, is er zakelijk méér mogelijk.
Ibbel schreef:Brainless schreef:@Ibbel
Als jij niet alle vakantiedagen op maakt kun je die ook kwijtraken, ondanks dat het een schuld van je werkgever aan jou is.
Daar heb je bij je wettelijke vakantiedagen dan wel 6 maanden voor. En voor bovenwettelijke dagen (overwerk dus, of meer dan de minimale dagen) mag een werkgever je uberhaupt niet dwingen ze op te maken en móeten ze uitbetaald worden als je dat vraagt.
prompter schreef:Mijn ADV dagen ben ik direct kwijt als ik ze in het betreffende jaar niet op maak.
Ibbel schreef:CharleyT schreef:Deze vergelijking gaat niet op, particulier is echt wat anders dan zakelijk!
Zakelijk mag 5 jaar na dato nog gefactureerd worden.
Dus if anything, is er zakelijk méér mogelijk.
Ibbel schreef:prompter schreef:Mijn ADV dagen ben ik direct kwijt als ik ze in het betreffende jaar niet op maak.
Dan zou ik maar eens uitzoeken hoe het in je CAO is geregeld (waarbij het me zou verbazen als een CAO van de wet mag afwijken...) De wet die dus 'binnen 6 maanden opmaken' zegt. Waarbij het ook nog de vraag is of ADV-dagen niet als bovenwettelijk gelden.
Ibbel schreef:prompter schreef:Mijn ADV dagen ben ik direct kwijt als ik ze in het betreffende jaar niet op maak.
Dan zou ik maar eens uitzoeken hoe het in je CAO is geregeld (waarbij het me zou verbazen als een CAO van de wet mag afwijken...) De wet die dus 'binnen 6 maanden opmaken' zegt. Waarbij het ook nog de vraag is of ADV-dagen niet als bovenwettelijk gelden.
Ibbel schreef:Waar het wat mij betreft op neer komt: het is écht geen onoverkomelijk probleem voor een bedrijf om een declaratie na 3, 6, 9 of 12 maanden nog te verwerken. Niet juridisch, niet fiscaal, niet boekhoudkundig.
Het is gewoon onwil: 'geen zin', 'moeilijk, moeilijk, moeilijk' 'regeltjes, regeltjes, regeltjes' blablabla.
Je hebt er uiteindelijk jezelf mee, je personeel loopt weg of de kantjes er af.
En als ik directeur van zo'n tent was, zou ik me de ballen uit de broek schamen een personeelslid in de kou te laten staan voor een paar duizend euro 'omdat we nu eenmaal regeltjes hebben'. Scrooge op z'n best met Kerst.
Ibbel schreef:Waar het wat mij betreft op neer komt: het is écht geen onoverkomelijk probleem voor een bedrijf om een declaratie na 3, 6, 9 of 12 maanden nog te verwerken. Niet juridisch, niet fiscaal, niet boekhoudkundig.
Het is gewoon onwil: 'geen zin', 'moeilijk, moeilijk, moeilijk' 'regeltjes, regeltjes, regeltjes' blablabla.
Je hebt er uiteindelijk jezelf mee, je personeel loopt weg of de kantjes er af.
En als ik directeur van zo'n tent was, zou ik me de ballen uit de broek schamen een personeelslid in de kou te laten staan voor een paar duizend euro 'omdat we nu eenmaal regeltjes hebben'. Scrooge op z'n best met Kerst.
CharleyT schreef:Ben van mening dat jij er wel hele vrije opvattingen op na houdt wat betreft de rol van een werknemer en de werkgever. Regeltjes eigenlijk weer niet, want ach gossie toch die arme werknemer. Nee Ik zou je niet aannemen op de afdeling Personeelszaken etc.
Ibbel schreef:CharleyT schreef:Ben van mening dat jij er wel hele vrije opvattingen op na houdt wat betreft de rol van een werknemer en de werkgever. Regeltjes eigenlijk weer niet, want ach gossie toch die arme werknemer. Nee Ik zou je niet aannemen op de afdeling Personeelszaken etc.
Gelukkig ben ik 20 jaar (tot grote tevredenheid van mijn medewerkers) 'gewoon' een menselijke manager - direct onder de directeur - geweest en nu met pensioen. En de afdeling P&O en finance van de tent waar ik werkte waren gelukkig ook gewoon menselijk en flexibel.