Website te mooi om waar te zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Website te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:33

Ja even een beetje door die website scrollen en je weet genoeg. En ik zou om te beginnen al niet voor 1000 euro aan lampen kopen die ik niet in het echt had gezien, maar dat ligt misschien aan mij :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:35

Ja nja als je dus niet van dit soort websites af weet, dan snap ik dat je erin trapt. Ze hebben ook best mooi spul, maar idd het is wel veel geld :=

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 22:08

Die lampen zien er inderdaad heel goed uit

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 09:54

Ik vind die site er dus echt precies uit zien zoals al die dropshipping sites.
Alleen maar kortingen, lettertype, hele lay out..... Dit is echt goed zo'n beetje 95% van die websites er uit zien, dus ik vind dit niet echt een goede site om eerlijk te zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:55

Ik zie ook juist heel veel rode vlaggen

Nederlandse naam, Engels adres, Amerikaans/internationaal site en emailadres, dropdown met tig valuta, countdown timers, alleen maar sale. En dat is alleen maar de voorpagina want verder heb ik niet gekeken.
Vragen die bij mij op zouden komen zijn: hoe zit het dan met shipping, dat maakt nogal verschil of iets uit Nederland of uit de UK moet komen. Vervolgens ging ik het adres googlen en dan zie je dat op dat ene adres in Londen (het is een bestaand adres) maar liefst 565 (!!!) bedrijven staan ingeschreven. Hoe kunnen zoveel bedrijven op 1 adres zitten?

Wat geen verwijt is naar mensen die er in stinken, trouwens. Dit is imo ook gewoon heel geniepig, en wat mij betreft zou dit verboden moeten zijn dat men mensen op zo'n manier maar kan en mag belazeren. Degene die fout zijn, zijn degenen die doen alsof ze een geslaagde winkel hebben, met een eigen pand, niet degenen die worden voorgelogen. Maar goed, ik zit niet in de politiek.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 14:58

Dropshipping an sich is geen probleem. Ook dat kan transparant en kwaliteitsvol zijn.
Alleen zijn oplichters en mensen van kwade wil erachter gekomen dat dit een wel heel gemakkelijke en toegankelijke manier is om hun zaakjes te doen. En of je dat nu nog zodanig gereglementeerd krijgt dat het terug veilig en betrouwbaar wordt, goh, ik zou er niet aan willen staan.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:10

Jij hebt geen broer die dropshipt zeker?
Iemand die dropshipt verkoopt spul uit china wat bijna altijd prut is. En of je nou je eigen magazijn hebt of niet je bent nog steeds een dropshipper.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:21

Ik begrijp dat het enorm frustrerend is om iemand in de familie te hebben die dubieuze zaken doet, maar je hoeft echt niet ieder bericht op jezelf te betrekken.
Dropshipping an sich is geen probleem, daarom is het ook legaal. Dat het echter een vorm van handel is die enorm gemakkelijk misbruikt kan worden, ontken ik niet.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:42

Hier toevallig in een dropshipper gestonken, maar voor een product dat ik nergens anders tegenkwam. Super mooi handgemaakt leren product uit Letland. Via de originele website on Letland was ik 20 procent lager uitgekomen qua bedrag, maar daar zou ik nooit zomaar hebben besteld, dus prima zo.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 15:46

friezenfan2 schreef:
Jij hebt geen broer die dropshipt zeker?
Iemand die dropshipt verkoopt spul uit china wat bijna altijd prut is. En of je nou je eigen magazijn hebt of niet je bent nog steeds een dropshipper.

Als iemand een eigen magazijn heeft, en gewoon garantie levert is er in mijn ogen niet zo veel aan de hand.
Ieder bedrijf koopt ergens in, en 95% van alle goederen komt linksom of rechtsom (in)direct uit China

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:53

Gini schreef:
Ik begrijp dat het enorm frustrerend is om iemand in de familie te hebben die dubieuze zaken doet, maar je hoeft echt niet ieder bericht op jezelf te betrekken.
Dropshipping an sich is geen probleem, daarom is het ook legaal. Dat het echter een vorm van handel is die enorm gemakkelijk misbruikt kan worden, ontken ik niet.

We gebruiken het woord Dropshippers alleen voor de Temu/ Ali express "oplichters".

Zalando doet bv ook aan dropshippen. Die sturen vaak gelijk vanuit het magazijn van het merk dat je koopt het product op.
Echter ..... het retour proces is gewoon netjes, en de rest van het bedrijf ook.

Dus hoewel er oficieel prima dropship bedrijven bestaan, is dat uiteraard niet wat in de volksmond met een dropshipper bedoeld wordt. Dat woord heeft sinds deze ellende een andere betekenis gekregen.

Dan heb je ook nog bedrijven die het allemaal zelf bestellen bij Ali en er een winkel in Nederland mee beginnen. Prima ( zoalng je Europese veiligheids en product wetgeving repsecteerd) , is geen dropship.
( veel diamond painting bedrijven bijvoorbeeld) . Je hebt dan wel gewoon Nederlandse retourregels en een prima klantenservice.

Ook zijn er bedrijven die met een fabriek in China afspraken maken, hun eigen merkstickertje op het product laten plakken ( denk aan al die gummi vitamines van influencers) .
Vaak wordt het dan ook vanuit China naar de besteller verstuurd.... maar ook hier, de legitieme bedrijven hebben dan wel een Nederlands retouradres.

Bovenstaande bedrijven die op die manier met China werken, zijn heel geregeld alsnog puin bedrijven, maar meer vanwege de kwaliteit en prijzen van het product, de impact op het millieu en de snel geld verdienen metaliteit dan dat er verder iets mis mee is.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 16:19

Ik kijk altijd even op Trustpilot. Als er daar iemand heeft gereageerd met 'ik moest het terugsturen naar China' weet ik al genoeg. Maar ik kijk nu ook al heel anders naar websites door jullie tips waar je op moet letten. Bedankt daarvoor!

Die ene site uit Amsterdam heeft een 'nieuwe' Nederlandse website gemaakt: stralendthuis.com

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:30

Telpeva schreef:
Vervolgens ging ik het adres googlen en dan zie je dat op dat ene adres in Londen (het is een bestaand adres) maar liefst 565 (!!!) bedrijven staan ingeschreven. Hoe kunnen zoveel bedrijven op 1 adres zitten?

Daar zitten allemaal brievenbusfirmas. Oftewel: bedrijven die daar/in dat land verder geen kantoor hebben, maar alleen een postadres. Dropshippers kunnen dan gewoon vanuit hun slaapkamer mensen oplichten, terwijl hun 'bedrijf' elders geregistreerd staat.

Op Google Maps ziet het eruit als een woonhuis, zelfs niet eens een kantoorpand.

Daar zouden ze wat mij betreft echt strenger op mogen worden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:48

Op Bol is het ook schering en inslag tegenwoordig met dropshipproducten. Dat wist ik al wel, maar nu ik zelf naar iets op zoek ben, valt het wel weer op.
Producten die op bol 10 euro kosten en op Alie 0,99 cent. Of Iets wat 19 euro kost op bol en 2,49 op Alie :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:14

Ja erg he

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:15

Ik begrijp ook niet dat Bol daar een podium aan biedt :n

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:34

Ik koop bijna alleen als ik zie dat het door bol zelf verkocht wordt. Slechte ervaring met andere verkopers.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:49

Cemlys schreef:
Ik koop bijna alleen als ik zie dat het door bol zelf verkocht wordt. Slechte ervaring met andere verkopers.

Ja ik ook, zo heb ik verkopers getroffen die een merkproduct verkochten voor een merkproduct prijs, met bijbehorende verkoop plaatjes van het merk artikel, die gewoon een Chinees fake opstuurden. Ik vind dat geen handel maar gewoon oplichting, bol deed er helaas ook niets mee toen ik er melding van deed. Mijn vertrouwen daarin is al jaren weg

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 23:03

Dat bol.com het toestaat vind ik ook erg raar. Laatst had een verkoper een Action artikel te koop staan voor 10x meer. Melding gedaan, mag blijkbaar gewoon.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 00:47

Ja ik heb het nu via bol gekocht maar wel even gekeken naar een betrouwbare verkoper. Maar achteraf had ik het wel via Alie kunnen bestellen, het was precies hetzelfde product. Gelukkig scheelt het maar 4 euro. Enige voordeel is dat je via Bol betere retourvoorwaarde hebt.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:13

Via bol zijn is het ook makkelijker om de echte dropshippers eruit te halen ( levertijd ) en je kan het idd gewoon retour sturen.
Nog steeds krijg je vaak rotzooi.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:24

Ik check de leverancier altijd minstens met Trustpilot, en kijk wat voor recensies er zijn. Daaruit maak ik al heel snel uit op welke winkels dropshippers zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:12

Je ziet het soms ook wel aan de namen van de winkels. De webshop met de naam 'Leuke producten voor jou' neem ik bijvoorbeeld niet al te serieus :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 13:27

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:14

Die hele website schreeuwt dropshipper. :=