Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:Kun je daarna je hersens van het asfalt schrapen.
Supervixen schreef:Urbanus schreef:Kun je daarna je hersens van het asfalt schrapen.
Een collega van mij is op haar speedpedelec geschept door een scooter en heeft dat met helm nog net overleefd. De scooter gaf geen voorrang. Is twee dagen kwijt van wat er gebeurd is. Haar hele gezicht lag er ongeveer af (botten gebroken) en haar schouder/armbotten helemaal verbrijzeld. En dan na te gaan dat kinderen van 10 jaar zonder helm op fatbikes zitten die ongeveer net zo hard gaan. Dan kun je idd de hersens van het asfalt halen als ze aangereden worden of zelf vallen.
Kinke schreef:Deze viel me op, maar dat komt omdat ik een beeld heb dat kinderen tegenwoordig alles krijgen wat men maar kan geven. Dus niet specifiek alleen aan jouw gericht BloemBloem, maar....krijgt jouw kind dan alles wat je haar gunt? En een kind van 12 hoeft toch sowieso geen elektrische fiets?
prompter schreef:Gisteren nog een groot nadeel van de fatbike gezien: wat denk je, als dat ding een lekke band krijgt! Hij is echt loodzwaar. Ik zag er iemand mee lopen, lekke achterband. Of lopen, je kunt het eigenlijk meer slépen noemen. Nou ja, je krijgt wel weer beweging zo...
BloemBloem schreef:Hier is gewoon al "markt" voor, onze fatbike fietsenmaker komt
gewoon aan huis met een bus, en haalt de fiets op, maakt deze en brengt
deze weer terug
Ibbel schreef:BloemBloem schreef:Hier is gewoon al "markt" voor, onze fatbike fietsenmaker komt
gewoon aan huis met een bus, en haalt de fiets op, maakt deze en brengt
deze weer terug
Aangezien fatbikes eigenlijk bedoeld zijn voor off-road werk (vandaar de brede banden) vraag ik me af of de fietsenmaker je fiets ook komt ophalen halverwege het zandpad over de Ermelose Hei (of waar dan ook)Of uberhaupt, als je lek rijdt ergens tussen Lutjebroek en poedersuiker-West. Komt-ie je dan ook halen?
Dat-ie aan huis komt, is lief, maar het gaat er om hoe jij je fatbike-met-lekke-band thuis krijgt. Sleurend, dus
BloemBloem schreef:Suzanne F. schreef:Als je maar betaalt kan alles hè? Zowel qua aanschaf als service.
Eens, maar zelfs dat viel enorm meeuiteraard wel duurder
dan een gewone fietsband, maar €50,- voor het maken van een fatbike band
vond ik met deze service relatief meevallen.
Gombal schreef:Het voordeel van die fatbikes is wel dat je ze van ver hoort aan komen suizen.
Je hebt tegenwoordig ook van die hele stille , die vind ik veel gevaarlijker. Maar dat geld ook voor veel elektrische auto’s. Je hoort ze gewoon niet . Al klinken sommigen als aliens
_San87_ schreef:Gombal schreef:Het voordeel van die fatbikes is wel dat je ze van ver hoort aan komen suizen.
Je hebt tegenwoordig ook van die hele stille , die vind ik veel gevaarlijker. Maar dat geld ook voor veel elektrische auto’s. Je hoort ze gewoon niet . Al klinken sommigen als aliens
Ik vind dat stille juist een enorm voordeel. Liever fatbikes/e-bikes dan die klote scooters en brommertjes die je 20 km verderop nog hoort.