En toe was je alleen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 16:59

Heel veel sterkte ts. Het is een zware tijd waar je nu doorheen gaat.

Ik heb gezien wat een depressie kan doen met een mens. Helaas komt de hulp in Nederland door de wachtlijsten vaak pas op gang als de situatie al enorm verslechterd is. Het zou fijn zijn als het zo ver niet hoeft te komen en je snel geholpen kunt worden. Kan de bedrijfsarts of de zorgverzekering hier niet iets in betekenen?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 17:00

tita schreef:
Drugs gebruik….is ook ding voor mij maar ik weet niet op wat voor schaal het heeft plaats gevonden.

Vreemdgaan mag hier eigenlijk niet besproken worden en dat was uitgepraat. En er zit vowel verschil tussen 1x scheve schaats rijden of paar keer tijdens je relatie
Liegen…. Is dit de leugen of is de TS een notoire leugenaar ….ook een dingetje

Allemaal dingen die ik niet weet dus geen oordeel over heb ….. ik vind dit gewoon een heel verdrietig verhaal met grote judas erin
Ik oordeel enkel op verhaal van keertje (imo 1-2x) harddrugs gebruiken om te ontspannen versus verraad versus einde huwelijk

Mag ik zo vrij zijn om je reactie heel bijzonder te vinden. Eerst geef je kort, samengevat, aan dat je eigenlijk niks echt weet over TS haar leventje. Daarna trek je op basis van weinig/niks zeker weten de botte conclusie dat er een Judas(vriendin) de schuldig is aan de huidige situatie.
Echt een heel vreemd verhaal.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 17:09

laura1987 schreef:
Ik denk dat wij (bokt) sowieso niks bereiken met onze mening spuwen, behalve dat de ts zich wellicht nog rotter gaat voelen.
Dit topic was voor haar om haar verhaal van zich af te schrijven en behalve haar sterkte wensen, moeten wij eigenlijk gewoon niks zeggen.
Niemand weet hoe haar man was voor haar, hoe zij was voor haar man. Welke scheuren er wellicht al zaten in dit huwelijk en wat de reden was voor haar vriendin om dit te vertellen aan ts haar man.
Slecht praten over iemand ( dus ts/man/vriendin) heeft dan ook echt 0 zin.

@ts sterkte. Hopelijk krijg je de hulp die je nodig hebt en je leven beter op de rails.

Het blijkt nu ook weer: op Bokt iets van je afschrijven kan een risicovolle weg zijn. Het kan fijn uitpakken maar ook tegen je keren. Openbaar forum met heel veel lezers die hun mening/goede raad/oordeel geven.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 17:22

anjali schreef:
@Pateeke: Het zou inderdaad een probleem kunnen worden als iemand tijdens een al lopende relatie ineens ergens heel erg op tegen gaat worden wat eerst wel kon. Dat lijkt me vervelend! Zo geeft hierboven iemand ( @Poekkie als ik me niet vergis) een lijstje van zaken waarvoor zij meteen de relatie zou verbreken. Een daarvan was als de partner veganist zou zijn.Nou is dat typisch iets wat zich in je leven kan ontwikkelen, wat je dus eerder niet was toen je aan de relatie begon! Voor mij zou het juist een pro zijn, maar ja, stel dat jij een slagerswinkel runt of zoiets :+ heel lastig wat je daarmee moet dan.

Dat was ik idd. En ja natuurlijk kan je dat ‘ontwikkelen’, je kan ook prima opeens beginnen roken. En daarmee ben je niet meteen aartsvijanden ofzo, zeker niet. Maar uiteen gaan is ook niet verkeerd, een relatie is niet gebeiteld in steen. Alleen ja wanneer er ook nog liegen etc bij komt is zelfs vriendschap vaak geen optie meer.

Mando

Re: En toe was je alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 17:25

Ik vind het wel heel fijn te lezen dat je in iedergeval een kamer heb gevonden en niet rondzwerf.
Ik hoop dat je hier een mooie nieuwe start kan maken.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 17:58

Lau schreef:
Maar wat ik gewoon moeilijk vind is dat ik niemand meer hebt.

Ik ga je niet veroordelen op wat je wel of niet doet, of hebt gedaan.. dat is jouw pakkie an.

Maar ik denk wel dat je eerst eens een vriendin voor jezelf moet zijn.. :(:)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:12

sasja0705 schreef:
Fly_high schreef:
Maar niet iedereen die s avonds een drankje neemt is meteen een alcoholist, daar gaat het om.

Dat zeg ik ook niet... ik zeg alleen dat verslaving veel facetten kent en dat niet iedere verslaafde een continue-gebruiker is.

Ik zeg ook niet dat jij het zegt ;) het is imo wel een passende analogie bij hoe meerdere gebruikers in dit topic TS haar verhaal neerzetten. Er wordt al snel geroepen dat drugsgebruik per definitie verslaving betekent of dat liegen over drugs = verslaving.

Ken genoeg mensen met even felle mening over roken, blowen, alcohol (of suiker, vlees en noem maar op) en daardoor ook mensen die dingen van dit lijstje proberen te verbergen voor hun partner :') Het is ieder zijn goed recht om geen partner te willen die een van die middelen gebruikt ofc maar dat wil niet zeggen dat die tegenpartij objectief gezien een probleem heeft. Op relatieprobleem na dan.

Echt verbieden is imo hoe dan ook enorm kinderachtig maar uiteraard geen idee hoe de communicatie tussen TS en haar partner precies was.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 19:22

Hey Lau, heel veel sterkte de komende tijd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 22:14

Urbanus schreef:
Het is gewoon heel poedersuiker om op opnieuw te moeten beginnen, ongeacht of het nou je eigen schuld is of niet.

Maar Arnhem is groot, bokt is groot. Ga vrijwilligen bij een poppodium of ontdek een nieuwe hobby. Het is een nieuw begin en alle begin is moeilijk :(:)

Dit. Wat er ook is gebeurt, het is zo moeilijk om opnieuw te beginnen en wat vertrouwd is achter te laten.

En Arnhem is leuk, echt heel erg leuk en genoeg te doen hier!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:59

Casarell schreef:
Lau schreef:
Maar wat ik gewoon moeilijk vind is dat ik niemand meer hebt.

Ik ga je niet veroordelen op wat je wel of niet doet, of hebt gedaan.. dat is jouw pakkie an.

Maar ik denk wel dat je eerst eens een vriendin voor jezelf moet zijn.. :(:)

Ts, heb je een paard, hond, kat ofzo? Want 1 ding is zeker, dieren zijn trouwe vrienden en...ze vertellen geen geheimen door !

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:04

Hoe is je weekend geweest :-) ?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 22:18

Artimes schreef:

Lief dat je het vraagt <3

Het ging wel heb een leuke nieuwe serie gevonden

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 06:20

Wat naar allemaal!

Hoe gaat het nu?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:52

Ik heb goede ervaringen met Bumble friends. Zou het daten nog even niet doen en jezelf tijd gunnen. Maar de friends afdeling is ook leuk!

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:14

Lau schreef:
Artimes schreef:

Lief dat je het vraagt <3

Het ging wel heb een leuke nieuwe serie gevonden

Een leuke serie kan wel lekker afleiding geven!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:17

Jeetje mensen.....iedereen die gaat proberen te analyseren waar de schuld ligt en hoe het toch zo ver heeft kunnen komen....en wat Lau toch vooral anders had moeten doen....adem een keer diep in en uit. Iets met zonder zonde zijn en een steen enzo.

Lau, heel veel sterkte. You live and learn, en dat zijn soms pijnlijke harde lessen. Maar ik heb zomaar het vermoeden dat jij ook veel meer mensen om je heen hebt (dan je je realiseert) die jou wel waarderen en er voor je willen en kunnen zijn, laat die lekker binnen! En laat de rest die oordeelt en veroordeelt voor wat het is. Jij bent zelf de enige die weet hoe het voor jou zit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:16

Ja je eigen geleerde lessen zijn het hardst, maar ze bieden ook kansen. Kansen om een betere versie van jezelf te worden.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 21:55

Hoe gaat het nu met je Lau?