Discussie over badmatten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:25

Team B.

Ik heb aan de wasbak en voor de douche badmatten liggen, net om het water op te vangen dat van je afdruipt, zodat je niet uitglijdt over een natte vloer. Toch?

Mijn vriend gooit daar vaak zijn eigen handdoek nog bij nadat hij zich afgedroogd heeft, geen idee waarom haha. Maar hij gebruikt maar een kleine handdoek, dus mij maakt het niet veel uit, ik moet sowieso was draaien.

In de wc ligt ook een badmat, dat moét gewoon voor mijn zeer gevoelige darmen haha. Zet mij op een koude vloer en ik krijg binnen de 3 minuten extreme krampen :')

We hebben een voorraadje, dus ze kunnen gewoon wekelijks mee de was in.
Die van de douche ligt trouwens bovenop een bamboo badmat.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:54

Voor degene onder ons die hun handdoeken meerdere keren gebruike; heel soms doe ik een poging maar (met alleen maar donkerblauwe handdoeken en 2 personen, en een die we altijd gebruiken voor handen en een die we gebruiken voor op de grond) is het élke keer überhaupt weer opnieuw: hmm welke is van mij? Is deze al gebruikt? Heeft deze juist op de grond gelegen? Of was deze van m’n man?

En dan wordt het me al te ingewikkeld en geef ik het maar op en pak ik voor “de zekerheid” maar gewoon weer een frisse nieuwe :') . En ja ik heb geprobeerd te werken met een links / rechts systeem (ik hang m altijd over de zijkant van de douche) maar dat blijft ook chronisch “mislukken” _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Discussie over badmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:55

Ik heb niet alles gelezen, maar moet zo lachen. Een topic van 8 pagina's over badmatten :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:57

Hier beiden eigen kleur handdoek
Afgezaagd ik rose hij grijs

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 20:08

Koper schreef:
Speciaal voor Tiggs: voelt niet schoon voor mijn gezicht. Mijn gezicht droog ik als eerste af. Daar wil ik geen gebruikte handdoek voor. Daarnaast heb ik, heel apart misschien, geen gevoel in mijn haar. Dus "voelt niet schoon" heeft mijn haar niet gauw hinder van ;)

Ja maar je haar zit in de buurt van je gezicht :+

En @BeFunny: ik snap het op zich, maar heb ook altijd het idee dat er op zo'n handdoek bij de wc veel bacteriën zitten en die wil ik geen week laten 'broeien'.

Maar ach, zo zie je maar dat iedereen iets anders vies vindt :') Volgens mij zit het ook vooral in ons hoofd of iets vies is of niet, veel meer dan dat het daadwerkelijk zo is.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 20:10

DuoPenotti schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar moet zo lachen. Een topic van 8 pagina's over badmatten :P

Ja ik vind het ook hilarisch :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 20:37

Tiggs schreef:
Ja maar je haar zit in de buurt van je gezicht :+

Snap dan dat er in mijn haar geen zenuwuiteindes zitten :')

DP, ja goed he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:03

Snippergroen schreef:
Ik pak 'm 's ochtends schoon uit de la en droog mijn gezicht er mee na het wassen van mijn gezicht en 's avonds gebruik ik hem na het douchen. Dan laat ik 'm drogen en gooi ik 'm in de wasmand.

's Morgens geen poenie-frisheid?
Alleen de zgn bovenbouw soort van fris?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:07

2x per dag douchen is echt nergens voor nodig.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:32

Ik Ben denk ik team D: Oh is DAT een badmat?! Ik dacht altijd dat een badmat zo''n groezelig plastic antislip ding voor onder in de badkuip was.

LWDaisy schreef:
In de wc ligt ook een badmat, dat moét gewoon voor mijn zeer gevoelige darmen haha. Zet mij op een koude vloer en ik krijg binnen de 3 minuten extreme krampen :')

En verder moet ik als beelddenker vooral heel erg grinniken bij het idee van een badmat IN de wc.
_O-
En dat die dan één keer per week gewassen wordt. HAHA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 20:55

Mizora schreef:

Eens.

Maar het is wel lekker, en efficiënt.

Het gekutklooi aan de wasbak met een washandje, dat heb ik ver achter mij gelaten toen ik op mijzelf ging wonen.
's Morgens douchen om wakker te worden, s' avonds om schoon te worden.
In beide gevallen een heerlijk schoon lijf.

Up&downside :o

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:57

Team B sws

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 22:17

Veel team B zie ik, ik ben toch echt team A, lekker tegen koude voeten, en voor natte voeten gebruik ik een (al gebruikte) handdoek.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 22:20

DuoPenotti schreef:

Idem hier, ik kon niet slapen, en vroeg me af wat er zo boeiend kon zijn aan badmatten. Maar het deed me glimlachen, dus ze zijn ergens goed voor.

Ik ben trouwens team B, voor optie A heb ik geen badmat van doen, want mijn slaapkamer en het toilet ernaast zijn een halve verdieping hoger dan de badkamer.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:09

Mizora schreef:

Ik doe het wel, In de ochtend lekker fris de kleren in ( Meestal zweet je s'nachts ook al merk je het niet altijd ) en overdag loop ik bij de paarden, en sta op een doe het zelf stal dus ook mesten. Ja dan vind ik voor ik mijn bed in duik een douche toch wel erg lekker.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 18:36

_Mar3 schreef:
Veel team B zie ik, ik ben toch echt team A, lekker tegen koude voeten, en voor natte voeten gebruik ik een (al gebruikte) handdoek.

Ik heb wel altijd een handdoek op de badmat omdat het zo’n soort wollige is. Het wel fijn tegen koude voeten.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:42

axel_1997 schreef:
Ik Ben denk ik team D: Oh is DAT een badmat?! Ik dacht altijd dat een badmat zo''n groezelig plastic antislip ding voor onder in de badkuip was.

LWDaisy schreef:

En verder moet ik als beelddenker vooral heel erg grinniken bij het idee van een badmat IN de wc.
_O-
En dat die dan één keer per week gewassen wordt. HAHA

Beetje dash erbij en doortrekken maar :')

Zijn er ook mensen die dit hebben, de wc-overtrek? Ik vind het zo smerig haha. De wc-bril variant is nog erger :')
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:00

In Engeland is, of in elk geval was, dat heel normaal. Net als tapijt in de badkamer :r

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:43

Wij zouden een huis gaan huren in Schotland met optie tot koop (is al jaren geleden, hoor) en die hadden inderdaad tapijt in de badkamer liggen. :r Zou het eerste zijn geweest dat eruit ging.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:48

Echwel schreef:

Of ieder een eigen kleedkamer met douche :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:25

LWDaisy schreef:
Zijn er ook mensen die dit hebben, de wc-overtrek? Ik vind het zo smerig haha. De wc-bril variant is nog erger :')

Ik snap dat schabrakje óp de deksel nooit zo.
Doe dat dan om de bril, voor een zachte landing O:)

LWDaisy schreef:
De wc-bril variant is nog erger :')

Bestaat dat????

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:49

c_alsemgeest schreef:
Echwel schreef:

Of ieder een eigen kleedkamer met douche :')

Nee wel allebei eigen wc....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:59

Echwel schreef:

Ik zeg altijd tegen herenbezoek; "Of je piemel is te kort, of de pot is te laag, dus graag zitten op het toilet" :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 20:10

Nielojram schreef:
Echwel schreef:

Ik zeg altijd tegen herenbezoek; "Of je piemel is te kort, of de pot is te laag, dus graag zitten op het toilet" :D

Nou dat
Gewoon aanleren

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 21:20

Nielojram schreef:
Echwel schreef:

Toch blijven er genoeg 'heren' die vinden dat dat niet voor hen geldt. Zo heb ik het eerst gewoon gemeld dat ook mannen moeten zitten. Dit hielp niet. Daarna kwam het bordje "Diegenen die het toilet staand gebruiken, mogen daarna ook de schoonmaak niet ontduiken". Hielp nog steeds niet.

Later kwam er aan de deur, voordat je het toilet binnengaat, de tekst:

"Heren gaat u rustig zitten, zodat de spetters niet overal tegenaan zitten. Het scheelt mij een hoop geboen, als alle heren dit zouden doen". Hielp ook al niet.

En op de doorspoelknop is inmiddels de tekst geplakt: "Remain seated for the entire performance". Zelfs dat wordt niet begrepen. Misschien moet ik maar eens een nep-camera plaatsen? }:)

Er zijn meerdere filmpjes op YouTube te vinden over hoe smerig het toilet wordt als een man blijft staan. Echt te ranzig. Wc's naast een wastafel is ook geen aanrader, volgens een oud-collega die in het schoonmaakteam van het bedrijf zat: "Moet je eens zien hoeveel spetters er alleen al met doorspoelen op je toiletborstel terechtkomen". Brrrr... Ben blij dat de douche en het toilet zich bij ons in twee aparte ruimtes bevinden. :D

Aanvulling: mijn gezin zit gelukkig wel netjes. Die gruwelen ook van het idee dat anderen dat niet doen.