). 2,5 jaar ongeveer op kamers gewoond vervolgens, en daarna 2 jaar in een studio. Inmiddels (27) woon ik weer bij mijn vader. Ik ging nog een master doen en kon dat niet bekostigen/wilde mijn studieschuld niet verder laten oplopen. Werk inmiddels wel fulltime in mijn vakgebied en hoef enkel nog mijn scriptie. Zodra die afgerond is willen mijn vriend en ik kijken naar een koopwoning. Helaas wel pas sinds een paar maanden echt aan het sparen en een studieschuld.Soms schaam ik me wel een beetje dat ik nog thuis woon. Maar aan de andere kant ben ik tevreden over hoe het gelopen is. Ik heb van mijn 15e tot mijn 21e bij mijn vader gewoond maar dat liep niet bepaald soepel. Inmiddels hebben we het eigenlijk wel gezellig met zijn tweeën.
Wel leven we redelijk langs elkaar heen en heb ik boven een ruimte groter dan mijn studio. Ik doe dus mijn eigen boodschappen, kook zelf etc. Ik denk dat ik het anders ook niet meer had gekund na 4,5 jaar zelfstandig wonen. 

genoeg broers en zussen die ondanks gelijkaardige omstandigheden bewijzen dat maturiteit niet bepaalt wordt door waar of hoe je woont.

Ik geef slechts mijn visie.