Sababber schreef:Jouw feestje Roosch, ik ga mijn geld niet in een bodemloze huurput gooien (als deze huizen al beschikbaar zouden zijn, maar dat is ook niet het geval.) dan spaar ik wel door tot we wél het geld hebben om in een eigen woning te zitten. Over zelfredzaamheid: Inspraak zonder inzicht is uitspraak zonder uitzicht. Je hebt geen idee hoe of wat qua zelfredzaamheid.
Dit is duidelijk een reactie van iemand die nog nooit een eigen huis heeft gehad
Een huurhuis is zeker geen bodemloze huurput. Tuurlijk wordt het nooit van jezelf en bouw je in dat opzicht niets op, maar je hebt ook weinig risico op onwijze onderhoudskosten. CV ketel kapot? Kosten voor de verhuurder. Woning moet geschilderd worden aan de buitenzijde of lekkage aan het dak? Kosten voor de verhuurder. Allemaal dingen die je bij een koopwoning zelf moet betalen en echt in de papieren kunnen lopen.
Daarnaast ben je met een huurhuis veel flexibeler. De woningmarkt is nu helemaal gek, maar er zijn ook andere tijden geweest dat je een woning niet aan de straatstenen kwijtraakte.
Huren en kopen is gewoon heel anders, maar het een is echt niet slechter of minder dan het ander. Het is gewoon een voorkeur of mogelijkheid dat iemand heeft.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 04-02-24 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt