Trouwen in 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:07

Wat fijn lekker op schema

Waar heb jij je trouwkaarten besteld?

Ik zal eens kijken bij zalando lounge dat ken ik niet.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:46

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:24

Wij hadden de planning om in 2026 te gaan trouwen maar ivm veranderde gezondheidssituatie van de opa van mijn vriend zijn we aan het brainstormen om het naar voren te halen naar deze zomer/eind van de zomer. Ik weet dat het een enorme uitdaging gaat zijn, zeker omdat het budget dan gewoon gehalveerd moet worden. Ben benieuwd of het ons gaat lukken om alles nog rond te krijgen. Spannend!! En anders wordt het toch gewoon 2026 maar vind het eigenlijk het belangrijkste dat we het kunnen vieren met de mensen dichtbij ons en locatie,jurk, pak auto en avond feest wordt dan gewoon minder belangrijk als je zulk nieuws krijgt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:29

Succes bloemetje!

Nou, afgelopen vrijdag was het onze dag! Super relaxte ochtend, leuke middag en avond gehad :D!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:52

Wat heerlijk zeg Esther.
Wat heb je allemaal gedaan met je bruiloft?

Bedankt voor de tip boerinnetje!
Jullie hebben een mooie kaart.

Bloemetje wat wwn vervelend en verdrietig nieuws.
Heel veel sterkte.
Hoop dat jullie er een mooie bruiloft van kunnen maken.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 10:51

boerinnetje schreef:
Wij hebben ze besteld bij Koningskaart. Deze hebben wij:
https://koningkaart.nl/trouwkaarten/all ... ten-hartje

Het hartje is van hout en moeten we er op plakken. We hadden eerst het idee om ze zelf te ontwerpen, maar deze vonden we mooi, en binnen budget. Dus prima.

Heel mooi!

@Bloemetje,
Wat vervelend!
Wij zijn nu ook nog wat dingen aan het regelen voor deze zomer, dus het kan wel echt.
Levertijd op de jurk is dan misschien het grootste ding.
Ik ga komende donderdag naar Anastasia, zij maakt jurken op maat en naar eigen ontwerp met een levertijd van 8-10 weken, dus misschien wel een goede om in je hoofd te houden!
Zit in Nieuwegein en is niet al te duur (op de site staat max €960)
Qua locaties heb je ook gewoon minder keus, maar ligt er ook aan in welke straal je op zoek bent.
Welke plaats zou je willen trouwen?

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 11:36

gerlindie schreef:
boerinnetje schreef:
Wij hebben ze besteld bij Koningskaart. Deze hebben wij:
https://koningkaart.nl/trouwkaarten/all ... ten-hartje

Het hartje is van hout en moeten we er op plakken. We hadden eerst het idee om ze zelf te ontwerpen, maar deze vonden we mooi, en binnen budget. Dus prima.

Heel mooi!

@Bloemetje,
Wat vervelend!
Wij zijn nu ook nog wat dingen aan het regelen voor deze zomer, dus het kan wel echt.
Levertijd op de jurk is dan misschien het grootste ding.
Ik ga komende donderdag naar Anastasia, zij maakt jurken op maat en naar eigen ontwerp met een levertijd van 8-10 weken, dus misschien wel een goede om in je hoofd te houden!
Zit in Nieuwegein en is niet al te duur (op de site staat max €960)
Qua locaties heb je ook gewoon minder keus, maar ligt er ook aan in welke straal je op zoek bent.
Welke plaats zou je willen trouwen?

Qua locatie heb ik alles wat ik in gedachten had losgelaten. We wonen in Zeeland en willen ook zeker in zeeland trouwen. We zitten er op dit moment aan te denken om het als volgt te doen:

Gratis trouwen op dinsdag ochtend :')
Dan op vrijdag in onze eigen tuin of bij het zusje van mijn vriend op de boerderij een schijn ceremonie te houden dus eigenlijk een trouw ceremonie voor de show maar dat lekker tegen niemand te zeggen _/-\o_ of wel als grapje erin gooien omdat zeeuwen zuinig zijn.
Maar als dag volgorde voor de vrijdag dachten we:
Bruidsfotos
Ontvangst voor de gasten met koffie thee fris en wat lekkers
Ceremonie
Taart en gezellig kletsen
Bbq feest met muziek via playlist.
We willen wel een stretch tent met vloer huren en even kijken hoe we dat gaan doen qua tafels,stoelen en servies.
We gaan proberen om het binnen de 5000 euro te houden maar hebben wel wat rek indien nodig.
Ik ga zelf alle decoraties enzo maken.
We willen de fotograaf ook echt voor het minimaal aantal uren inhuren en we willen wegwerp cameras en polaroids kopen zodat de gasten ons kunnen helpen met fotos maken tijdens de bbq en het feest. De jurk ga ik tweedehands proberen te kopen en mijn schoonmoeder lief aankijken of ze hem eventueel wil vermaken zij is coupeuse. En voor mijn vriend qua pak even kijken tweedehands of nieuw. Wordt spannend allemaal!!

Bedankt voor de tip voor de bruidsjurken winkel ik ga die ook zeker overwegen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:31

Klinkt wel als een hele gezellige dag zo!
Alleen die tenten en vloeren vind ik ook nog echt duur, dus vraag me af of je dat allemaal binnen budget redt :=

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:01

Ja die tenten zijn heel duur. Het is jammer dat je dat vaak al van te voren moet regelen we hebben zelf 2 grote partytenten alleen die zijn niet stevig genoeg als het waait. We gaan het gewoon afwachten of het lukt. Vind het wel een leuke uitdaging :D gelukkig hebben we geen grote tent nodig we zijn met maximaal 46 personen waarvan er 6 denk ik al niet komen ivm dat ze vanuit Amerika moeten komen. Dus 40 personen.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 15:35

Het enige knelpunt waar wij nu tegenaan lopen is de trouwfotograaf. Als iemand een goedkope fotograaf weet in regio Zeeland dan hoor ik het graag. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:22

Heb je al een nieuwe datum? Ik wil wel eens kijken of ik nog vrij ben als mijn stijl bij jullie past.
Ik werk deels vanuit Zeeland, dus dat scheelt reiskosten, en als je er geen fotoboek bij wil dan kan ik nog wat korting geven.
Geen idee of het goedkoop genoeg is voor je, maar mijn prijzen beginnen normaal bij €999 voor 4 uur.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:30

Wij hadden (vorig jaar) als foto en videograaf Liefde in Beeld uit België, we trouwden in Breda. We vonden de mensen zelf echt fantastisch en de prijs was ook erg fijn. Ze rekenden geen reiskosten en rijden volgens mij regelmatig naar Nederland. Als je foto's van ze wilt zien moet je maar even een pb sturen (of Googlen ;))

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:49

bloementje3 schreef:
Wij hadden de planning om in 2026 te gaan trouwen maar ivm veranderde gezondheidssituatie van de opa van mijn vriend zijn we aan het brainstormen om het naar voren te halen naar deze zomer/eind van de zomer. Ik weet dat het een enorme uitdaging gaat zijn, zeker omdat het budget dan gewoon gehalveerd moet worden. Ben benieuwd of het ons gaat lukken om alles nog rond te krijgen. Spannend!! En anders wordt het toch gewoon 2026 maar vind het eigenlijk het belangrijkste dat we het kunnen vieren met de mensen dichtbij ons en locatie,jurk, pak auto en avond feest wordt dan gewoon minder belangrijk als je zulk nieuws krijgt.

Wat een verdrietig nieuws Bloemetje. Maar moet te doen zijn. Sommige mensen regelen een bruiloft in een paar weken. Misschien iets je eisen bijstellen, maar wat jezelf al zegt, dan zijn locatie, jurk, pak enz, maar 'bijzaak'.

Qua jurk zou je ook nog bij Wed2b kunnen kijken, die kan je zo meenemen. En anders de bruidsboerderij in Bergambacht: https://debruidsboerderij.nl/. Heb ik ook naar gekeken, maar ligt iets uit de buurt voor mij.. Maar vanuit zeeland misschien wel te doen?

Tenten zijn idd wel duur. Is er daar geen schuur/ loods die je kan gebruiken?

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:16

8nnemiek schreef:
Heb je al een nieuwe datum? Ik wil wel eens kijken of ik nog vrij ben als mijn stijl bij jullie past.
Ik werk deels vanuit Zeeland, dus dat scheelt reiskosten, en als je er geen fotoboek bij wil dan kan ik nog wat korting geven.
Geen idee of het goedkoop genoeg is voor je, maar mijn prijzen beginnen normaal bij €999 voor 4 uur.

Aaahw super lief! En wauw wat een gave stijle heb je!! :D ik heb nog geen precieze datum op dit moment we wachten nog even de locatie af.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:18

boerinnetje schreef:
bloementje3 schreef:

Wat een verdrietig nieuws Bloemetje. Maar moet te doen zijn. Sommige mensen regelen een bruiloft in een paar weken. Misschien iets je eisen bijstellen, maar wat jezelf al zegt, dan zijn locatie, jurk, pak enz, maar 'bijzaak'.

Qua jurk zou je ook nog bij Wed2b kunnen kijken, die kan je zo meenemen. En anders de bruidsboerderij in Bergambacht: https://debruidsboerderij.nl/. Heb ik ook naar gekeken, maar ligt iets uit de buurt voor mij.. Maar vanuit zeeland misschien wel te doen?

Tenten zijn idd wel duur. Is er daar geen schuur/ loods die je kan gebruiken?

Dank je wel voor de tips, ga ook zeker even kijken! Ja dat zal wel een optie zijn een loods,die hebben ze wel, had daar nog niet aan gedacht.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:25

Hoe gaat het hier? Wij liggen eigenlijk heel goed op schema en het valt me allemaal 100 procent mee :')
Ik ben nu bezig met het ontwerpen van de uitnodigingen en dit is eigenlijk het eerste waar ik een beetje op vastloop. De stijl staat vast en ben ik heel tevreden over, maar de exacte inhoud vind ik een beetje lastig. :=

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:27

Hier loopt het denk ik ook allemaal wel op schema, al ben ik soms toch bang dat ik iets vergeet.
Vorige week mijn jurk gepast, zo leuk om nu mijn eigen jurk aan te hebben! En volgende week gaan we voor ringen kijken, ook nog wel belangrijk haha.
Verder moeten we het nog wel bij de gemeente regelen dus daar moeten we ook even naar gaan kijken, de tijd vliegt!

Wat betreft de uitnodigingen: ik heb er ook wat moeite mee, wil het graag kort houden maar er moet ook weer genoeg informatie op staan.. :=

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:33

Hier ook op schema. Vanochtend ringen gedaan en vanmiddag taart proeven <<) Babs hebben we ook al ontmoet, super lieve vrouw.

Wij twijfelen ook erg over de uitnodigingen, vooral als het gaat om kinderen. We willen absoluut een kinderloze bruiloft en zo veel kinderen zijn er niet in onze familie/vriendenkring, maar hoe vermeld je dat op een gezellige manier op de kaart…? _O-

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:07

Wij liggen ook redelijk op schema volgens mij. Afgelopen week met de bloemist doorgesproken wat we willen qua bloemen. Heb even wat mailtjes er uit gedaan voor kapper/sun-tan, ringen liggen bij de juwelier om gegraveerd te worden. En komende week met mijn meiden op pad voor hun kleding (heb 4 dochters dus dat word nog een uitdaging O:) )

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:54

Wat leuk om te lezen hoever iedereen is met de voorbereidingen.
Wij liggen ook op schema ondanks dat alles lastminute moet. We hebben via hier een fotograaf gevonden en ik denk dat het geweldige fotos gaan worden *\o/* zo blij dat het toch gelukt is om een fotograaf binnen ons budget te vinden.

De ringen gaan wij op Ali express bestellen mijn vriend kan voor zijn werk geen ring dragen en ik ben verliefd op mijn verlovingsring dus die wil ik eigenlijk blijven dragen _O-
Dus voor de show even ringen op Ali bestellen hahahaaaa!!

Het boeket ga ik zelf maken van bloemen die ik meerendeels in eigen tuin kweek. En ik haal de dag van te voren nog wat bloemen er bij bij de bloemen winkel.

De taart doen we via iemand die taarten maakt als hobby. Waars. Gaan we voor 3 Haps gebakjes zodat mensen wat meer keuze hebben.

De BBQ catering is geregeld.
Locatie is zo goed als zeker op de boerderij bij een familielid. Mocht dit om wat voor reden toch niet kunnen dan wordt het de achtertuin.

Trouwjurk heb ik al tweedehands wat online zitten zoeken maar nog niks gevonden ik ga waarschijnlijk naar Assepoester in Arnhem om voor een jurk te kijken.

Dus tot nu toe loopt alles voorspoedig **\O/**

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:12

Lieve allemaal,

Ons huwelijk wordt afgezegd, ik ben er oké mee, sterker nog het is mijn beslissing.

Nu heb ik mijn jurk wel al binnen, mocht iemand interesse hebben, het is een Randy fenoli Fleur. Maat 36, nog niet vermaakt dus helemaal nieuw en aanpasbaar.
Nieuwprijs was 3699 euro.
Laatst bijgewerkt door Gwenvd op 12-02-25 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:14

Klinkt goed Bloemetje! Soms werkt het net zo goed als er een beetje tijdsdruk achter zit.

Heb je zin in jurken kijken? Als je toch in Arnhem bent kan ik je Wed2b ook aanraden, hebben ze ook leuke jurken voor een leuk budget.
Zelf vond ik Assepoester een beetje tegen vallen. Maar dat wil niet zeggen dat dat ook voor jouw geldt.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:16

Oh jeetje Gwen, dat is, op zijn zachts gezegd, vervelend. Ook al is het je eigen beslissing. Sterk van je om toch zo'n beslissing te nemen, dat is niet de makkelijkste weg.
Sterkte....

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:17

Ja haha ik had niet verwacht dat je zo snel alles kan regelen. Ik hoor over Assepoester hele wisselende verhalen ik ben opzoek naar een bohemian jurk en volgens mij hebben ze daar best wel wat van in de collectie. Ohw ik ga ook eens bij wed2be kijken als ze niks bij Assepoester hebben kan ik misschien daar terecht.

Ja heb er wel veel zin in! Heb jij je jurk al?

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:18

Gwenvd schreef:
Lieve allemaal,

Ons huwelijk wordt afgezegd, ik ben er oké mee, sterker nog het is mijn beslissing.

Nu heb ik mijn jurk wel al binnen, mocht iemand interesse hebben, het is een Randy fenoli Fleur. Maat 36, nog niet vermaakt dus helemaal nieuw en aanpasbaar.
Nieuwprijs was 3699 euro.

Wat heftig!! En wat sterk dat je zo keuze durft te maken!