Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 11:38

Ach wat jammer PeerAppel. Maar groot gelijk, en er is dan vast iets beters wat op je wacht :)

En inderdaad zeg, goh wat vreemd toch dat mensen die woning afwijzen :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:38

Een vriendin van me had laatst ook een woning voor 1200 euro die echt klein was 90 m2 en groene badkamer en plekken waar ze niet kon staan zoals bij de wasmachine, keuken uit het jaar nul. Ik zei die ga je 100% zeker afwijzen ondanks dat ze hopeloos was. Dat heeft ze gedaan en meteen de week erna kwam voor hetzelfde geld een woning met nieuwe badkamer/keuken en bijna 2x zo groot voorbij. Dus het is soms ermbarmlijk wat ze aanbieden.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:25

Woningen worden heel vaak afgewezen.
Ondanks de grote woningnood zijn er nog altijd veel mensen die reageren met lange looptijd die niet hoeven te verhuizen, maar dat misschien wel willen.
Die komen dan hoog te staan als ze reageren, maar als zo'n huis niet voldoet aan hun wensen wijzen ze het af.
Of het wordt afgewezen omdat papierwerk niet in orde is, of mensen simpelweg niet aanleveren, de huurprijs te hoog is voor hetgeen geboden wordt.
Of inderdaad door gebreken of andere factoren (zoals niet mogen leggen van laminaat, verouderde badkamers/keukens of een rokershol).
Daar valt ècht niets van te zeggen op voorhand en er zijn tal van redenen te bedenken. Het beste is om gewoon zelf op onderzoek uit te gaan als je zo'n woning krijgt aangeboden.

Het verschilt ook weer per corporatie hoe ze omgaan met woningen die door de eerste zoveel mensen worden afgewezen.
Hier in de regio worden de eerste 3 kandidaten uitgenodigd voor bezichtiging.
Is dat niks dan wordt een groepsbezichtiging ingepland voor de volgende 10 kandidaten.
Maar ik weet dat in een regio 30km verderop, ze na de eerste 5 kandidaten, ook wel eens 10 kandidaten pakken die als 40e tm 50e staan omdat ze weten dat die mensen weinig kans maken en dus sneller zullen accepteren.

Hier in de regio is de nood extreem hoog en wordt nagenoeg niets voor directe verhuur aangeboden.
Incidenteel, maar dan is het een woning van €1000+ per maand (hoe dat sociale woningbouw genoemd kan worden is mij een raadsel overigens).
Of een sloopwoning waar je een paar maanden in mag maar vervolgens geen vervangende woonruimte voor krijgt aangeboden.

Toevallig was ik gisteren mee met een bezichtiging van iemand anders en diegene stond 7e.
Tijdens de bezichtiging werd duidelijk dat er al 2 kandidaten blind hadden afgewezen waardoor diegene opschoof naar de 5e plaats.
Zo simpel kan het gaan.

genja

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:19

Heb je idee wanneer je iets gaat horen koper?

En heb je al een back-up plan als dit het niet wordt omdat je schreef dat je hier eind van de maand uit moet ?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 14:23

Geen idee genja, de direct te huur woning sta ik nog steeds 8e. Ik hoop eigenlijk dat de eerste 10 worden uitgenodigd, of anders dat er genoeg afwijzingen zijn en dat hij er weer op komt.

In dezelfde straat had ik op een andere woning gereageerd, maar dan bij een andere woningbouw. Die lieten gisteren weten dat ik als 33e was geëindigd. Je kunt daar niet zien hoeveelste je bent geworden met je reactie, daarom had ik contact met ze opgenomen.

Er zijn nog best wat woningen waar ik weken of maanden geleden op reageerde en die nog bij de lopende reacties staan := Eigenlijk hoop ik dat die er binnenkort ook als direct te huur op staan.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:28

Lijkt me erg vervelend om zo te moeten wachten, zeker als je tegen eind van de maand iets moet vinden.
Ik hoop echt voor je dat je snel meer weet en leuke woning jou binnenkort als nieuwe bewoner heeft.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:09

Spannend hoor Koper! Hopelijk heb je snel een fijn plekje!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 17:00

Er was al een bokker die mij PB stuurde over een woning die ze te huur heeft. Heel erg lief, maar helaas boven mijn budget.

Mijn tweede rondje woningbouwwebsites van de dag leverde een reactie (door mij) op een appartement in Sneek op. Eigenlijk is Sneek niet de regio waar ik zoek maar zou ook geen bezwaar hebben om daar te wonen. Sneek is leuk.

Daarnaast is er vorige maand iets in werking gezet wat nu gestalte begint te krijgen. Niet persé woongerelateerd maar iets over mijn hele bestaan inclusief fijn wonen. De details zal ik niet over uitweiden. Maar voor mij is het wel zo dat wonen een onderdeel is van je leven, en dat als je leven naar een volgend level gaat je wonen dan mee levelt. Het is fijn om daar bewust en actief en praktisch aan te kunnen werken.

In algemene zin is het leven zo veel mooier dan ik dacht, en ben ik mij daar sinds kort bewust van. Daarnaast ook van hoe ik tot nu toe over allerlei zaken dacht, en waar ik mij tientallen keren per dag nog steeds op betrap, wanneer ik merk dat ik in het oude denkpatroon schiet en er om kan lachen. Maar ik merk ook vaker hoe ik vanuit mijn nieuwe manier van zijn opereer en dat is heel fijn :)

Dank jullie wel voor de lieve en bemoedigende berichtjes. Dat ik ook fijn :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 14:09

We zijn nu 10 dagen verder waarvan 4 in het weekend. Aannemende dat de woningbouw meteen op maandag de als eerst geëindigde(n) heeft gemaild hebben die mensen 2 dagen de tijd om documenten te mailen. Wat maakt dat op zijn vroegst afgelopen donderdag er bezichtigingen waren. Maar ik denk dat vrijdag realistischer is.

Eigenlijk beginnen mijn kansen nu pas. Want ik ben afhankelijk van dat degenen die op 1 t/m 7 zijn geëindigd de woning afwijzen. In elk geval staat hij nog wel bij mijn lopende reacties :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:27

Ik duim voor je

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:14

Ik heb ook een woning waar ik oorspronkelijk 5e of 6e voor stond. Anderen hadden hem afgewezen. Begrijp ook wel waarom, ook al was de locatie perfect en de woning snoezig. De vorige bewoners hadden er bijna 50 jaar in kettingerookt.
Dus alles was geel tot bruin van de nicotine. Behang wilden we er sowieso af. Maar het plafond! De woningbouw weigerde om de systeemplaten te vervangen (hadden we al op 3 verschillende manieren schoongemaakt en iedere keer als het droog was, weer geel), want het "was niet erg genoeg".
Uiteindelijk is daar bijna 2000,= en 2 maanden in gaan zitten om ze wit te krijgen.

Mocht je woning een rookwoning zijn... de gouden tip bleek "renovatieverf". Duur, maar dekt in 1x en alles is nog steeds (20 jaar later) wit. de laatste 2 plafonds in het huis heb ik zelfs zonder primer direct geverfd. En ook die zijn nog steeds wit. Als we daar meteen mee waren begonnen, was het een stuk goedkoper geweest dan die 2000,=.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:40

Koper schreef:
We zijn nu 10 dagen verder waarvan 4 in het weekend. Aannemende dat de woningbouw meteen op maandag de als eerst geëindigde(n) heeft gemaild hebben die mensen 2 dagen de tijd om documenten te mailen. Wat maakt dat op zijn vroegst afgelopen donderdag er bezichtigingen waren. Maar ik denk dat vrijdag realistischer is.

Eigenlijk beginnen mijn kansen nu pas. Want ik ben afhankelijk van dat degenen die op 1 t/m 7 zijn geëindigd de woning afwijzen. In elk geval staat hij nog wel bij mijn lopende reacties :)

Oeh toch wel echt spannend nog zo

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:48

Spannend Koper!

Heb je ondertussen ook nog op andere woningen gereageerd?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 20:30

Ja, bij eentje die ook direct te huur was (en waar ik eigenlijk niet wil wonen) ben ik tot nu toe 11e.

En nog een paar gewone, sommigen staan al zo lang bij de lopende reacties dat ik eigenlijk vermoed dat die binnenkort ook wel weer opnieuw er op komen te staan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:42

Bijzonder dat ze na een aantal afwijzingen weer opnieuw geplaatst worden als er nog zoveel mensen in de wachtrij staan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 20:47

Blijkbaar is dat sneller en/of makkelijker. Ik snap het ook wel dat er na 3 maanden ofzo wat mensen afhaken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 00:19

zippora schreef:
Ik heb ook een woning waar ik oorspronkelijk 5e of 6e voor stond. Anderen hadden hem afgewezen. Begrijp ook wel waarom, ook al was de locatie perfect en de woning snoezig. De vorige bewoners hadden er bijna 50 jaar in kettingerookt.
Dus alles was geel tot bruin van de nicotine. Behang wilden we er sowieso af. Maar het plafond! De woningbouw weigerde om de systeemplaten te vervangen (hadden we al op 3 verschillende manieren schoongemaakt en iedere keer als het droog was, weer geel), want het "was niet erg genoeg".
Uiteindelijk is daar bijna 2000,= en 2 maanden in gaan zitten om ze wit te krijgen.

Mocht je woning een rookwoning zijn... de gouden tip bleek "renovatieverf". Duur, maar dekt in 1x en alles is nog steeds (20 jaar later) wit. de laatste 2 plafonds in het huis heb ik zelfs zonder primer direct geverfd. En ook die zijn nog steeds wit. Als we daar meteen mee waren begonnen, was het een stuk goedkoper geweest dan die 2000,=.

Goede tip, dat van die renovatieverf! Mijn dochter zit ook op een huurwoning te wachten en is al eens een rokershol aangeboden... maar nog niet toegewezen gekregen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:58

Volkomen offtopic, maar als woningen zo vreselijk vervuild raken door nicotine, dan zullen de longen van de rokers die dat veroorzaakt hebben ook wel zwart zien.....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:00

Misschien is die woning daarom wel vrij :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 15:20

Ja wie weet :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 18:43

Wat vinden jullie, kan ik het maken om de woningbouw morgen een berichtje te sturen? Of zou dat te opdringerig zijn? :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:44

Koper schreef:
Wat vinden jullie, kan ik het maken om de woningbouw morgen een berichtje te sturen? Of zou dat te opdringerig zijn? :=

Vind ik zeker dat je dat kunt maken!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:49

Natuurlijk kan dat. Dan weten ze dat je serieus geinteresseerd bent.Vaak zijn de wachtlijsten nl. ook "vervuild" met mensen die niet (meer) echt op zoek zijn.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:52

Hopelijk komt er snel iets op je pad. Elke keer kijk ik weer of er een positieve update is...

Onderstaand maakt me wel nieuwsgierig, ondanks dat je aangeeft dat je hier niet over wilt uitweiden :o
Koper schreef:
Maar voor mij is het wel zo dat wonen een onderdeel is van je leven, en dat als je leven naar een volgend level gaat je wonen dan mee levelt. Het is fijn om daar bewust en actief en praktisch aan te kunnen werken.

Zou je niet toch een tipje van de sluier willen oplichten? :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 19:58

Dank jullie wel voor het hart onder de riem, ook via PB <3 Dat van "vervuild" zei vorige week een andere woningbouw ook. Maar dit is direct te huur, en pas een week geleden. Je gaat neem ik aan niet 's ochtends vroeg op een woning reageren als je daar een week later al geen interesse in hebt. Mijn aanname hoor, en vast ook gekleurd door mijn wel aanwezige interesse :D