Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 12:05

pmarena schreef:
Ik denk dat je dan gewoon verblindt wordt door het goede dat je in die persoon ziet. Dat je denkt "als hij maar beseft hoeveel hij van me houdt en hoe kostbaar onze band is, dan komt hij wel tot inkeer" of zoiets.

Dat je verwacht dat er ergens wel een keer iets een *klik* zal maken of door volwassener worden ofzo een probleem verdwijnt, waardoor partner er wèl ineens helemaal voor gaat.

Want dat komt natuurlijk voor, dat iemand tijdens een break-up ineens een hallelujah moment krijgt, beseft dat hij/zij niet zonder die ander kan, en het leven omgooit.

Het is alleen de vraag of je als ander op die eventuele mogelijkheid gaat zitten wachten of dat je beter het 3 strike and you are out principe kan hanteren vanwege de herhaalde onbetrouwbaarheid waardoor de lol er wel vanaf is. Volgens mij is de "kick" van liefde nu juist dat je iemand vindt bij wie je veilig bent, die helemaal voor je gaat. Dat gevoel. En dat gaat weg als iemand je steeds dumpt.

Dit beschrijft inderdaad wel goed hoe ik me erover voel.. Ik wil ook niet wachten of die mogelijkheid er gaat zijn en gewoon zorgen dat ik zelf weer gelukkig word, maar de hoop bestaat nog wel omdat ik (denk ik) hem veel teveel voordeel van de twijfel geef. Puur omdat ik zo gek op hem ben en hij echt mijn beste maatje was. Maar inderdaad, het vertrouwen en de veiligheid die waren absoluut kapot en de tijd die we samen hadden was nog niet genoeg om dat weer helemaal op te bouwen (en dus ook niet terecht, want zit nu weer in dezelfde situatie).

meggiemeg

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 12:15

Maar een maatje maakt toch geen gebruik van de situatie omdat hij weet hoe je er in staat wat gevoel betreft? Dan wil je iemand toch niet zo kwetsen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:11

inderdaad meggiemeg, maar ook dat argument gaat niet helpen vrees ik.
In onze vriendengroep zit iemand die al jaren in zo'n relatie zit. Hij is iedere keer degene die de boel stopzet en zij is zo gek om iedere keer weer te zwichten. 0,0 eigenwaarde en denken dat hij de enige is op de wereld waar ze van kan houden. En dan hebben we het niet over pubers in dit geval, maar over 50plussers...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 18:03

Bonita_Bon schreef:
Nou dan vanuit een ander perspectief:
Ik ben diegene geweest die de ander (soort van onbewust) aan het lijntje heeft gehouden. Ik vond hem namelijk wel ècht heel leuk, maar wist niet zeker of dat voor altijd was. Feitelijk was ik achteraf gezien niet gek genoeg op hem.
Hij deed niets fout, behalve veeeeeel te veel geduld met me hebben, waardoor het voor mij steeds makkelijk was om andere opties te verkennen en ik kon toch altijd terugkomen bij hem. dat wist ik. Achteraf schaam ik me kapot, toen zaten er geen bewuste plannen bij. Ik wilde wel een beetje bij hem zijn en ik wilde niet dat hij weg ging, maar ik wilde zelf wel kunnen gaan... Het was niet gelijkwaardig en het heeft hem heel veel pijn gedaan. Achteraf had ik beter zelf kunnen stoppen maar ik wilde hem niet kwetsen, wat ik juist wel gedaan heb op die manier. Ik wist in mijn hart dat we geen toekomst hadden maar wilde hem ook niet aan een ander geven. Super egoïstisch. Persoonlijk dieptepunt.

Wat dapper dat je dit deelt en wat mooi dat je tot dit inzicht bent gekomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:02

Eens. Dank voor het delen Bonita.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:12

Ha TS, ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar volgens mij ben je op zoek naar ervaringen hiermee. Ik ben inmiddels twee jaar 'officieel' samen met mijn huidige partner. Daarvoor hebben we ook 2 jaar een relatie gehad, maar toen is het 2 keer uitgegaan (één keer een half jaar en één keer een maand). Beide keren kwamen vanuit hem. Het geduld wat ik met hem heb gehad heeft er juist voor gezorgd dat hij zijn zaken op orde kon krijgen, en echt kon zien dat ik er voor hem was en voor hem ging. Ik denk dat in heel veel gevallen een knipperlichtrelatie niet tot iets positiefs leidt, maar het kan dus wel.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 22:27

Peperkroket schreef:
Ha TS, ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar volgens mij ben je op zoek naar ervaringen hiermee. Ik ben inmiddels twee jaar 'officieel' samen met mijn huidige partner. Daarvoor hebben we ook 2 jaar een relatie gehad, maar toen is het 2 keer uitgegaan (één keer een half jaar en één keer een maand). Beide keren kwamen vanuit hem. Het geduld wat ik met hem heb gehad heeft er juist voor gezorgd dat hij zijn zaken op orde kon krijgen, en echt kon zien dat ik er voor hem was en voor hem ging. Ik denk dat in heel veel gevallen een knipperlichtrelatie niet tot iets positiefs leidt, maar het kan dus wel.

Dankje voor het delen :) Vind het moeilijk om de grens te zien tussen geduld met iemand hebben of over je heen laten lopen, ik ben bang dat ik al wel bij het tweede punt ben aangekomen..

Ik ben uiteindelijk toch naar de verjaardag van mijn vriendin geweest, waar hij ook heen zou gaan. Hij kwam later binnen dan ik, heeft mijn blik constant ontweken en eigenlijk gedaan of ik niet bestond. Toen ik uiteindelijk wat contact probeerde te zoeken en vroeg hoe het ging was het een gesprek van niks. Toen ik wegging moest ik zijn huissleutel teruggeven, heb hem toen nog een knuffel gegeven en gezegd hoe naar ik dit allemaal vind. Hij zei dat t ook misschien te vroeg was om elkaar weer te zien (wat ook zo is, maar als ik niet was gegaan had ik me toch ook afgevraagd waar ik goed aan zou doen en ik wilde me niet ‘laten kennen’ of weg laten houden bij mijn eigen vriendinnen..)
Maar ik moet zeggen, het feit dat als het aan hem lag hij me niet eens had aangekeken, me echt zeer deed. Ik weet dat hij anders omgaat met de situatie dan ik, maar het gevoel krijgen dat het hem momenteel eigenlijk weinig doet is echt heel raar. En ondertussen had hij het heel gezellig, voelde alsof ik en onze relatie niet hebben bestaan..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:32

Dat is je eigen interpretatie. Probeer het niet op jezelf te betrekken.
Sleutel ingeleverd, afscheid genomen.
Nu tijd voor jezelf!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:35

Ik kan me voorstellen dat dat superrot was. Is het 'normaal' voor hem dat hij zo nonchalant (zo interpreteer ik het nu) reageert in moeilijke situaties?

Heel goed dat je wel gegaan bent!

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 23:00

Peperkroket schreef:
Ik kan me voorstellen dat dat superrot was. Is het 'normaal' voor hem dat hij zo nonchalant (zo interpreteer ik het nu) reageert in moeilijke situaties?

Heel goed dat je wel gegaan bent!

Ja, als hij weer op het punt is dat hij het niet meer ziet zitten (inclusief hoe hij doet als het al uit is) is hij totaal emotioneel afgesloten en lijkt hij het allemaal wel prima te vinden. In die periodes kan hij ook gewoon makkelijk zijn afleiding vinden (en dat zoekt hij ook op in o.a. scharrelen). Dat kan ik elke keer niet rijmen met hoe hij na een tijdje weer terugkwam, totaal ingestort en huilend aan de telefoon. Het is altijd heel zwart-wit met hem, op alle vlakken.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:33

Hi ts.

Wat dapper en goed dat je wel bent gegaan. Ik sluit me aan bij wat anderen zeggen. Dat hij nonchalant doet, hoeft niet te betekenen dat het hem niets doen. Misschien kan hij nu wel even niet bij zijn emoties omdat het te heftig is en daarom onwijkt hij het. Als hij in balans was geweest, had hij prima zonder gevoel met jou kunnen praten. Dat lukte nu niet.

Genoeg over hem. Het gaat hier om jou. Hoe lastig het ook is. Ik zou op dit moment vooral voor jezelf kiezen. Het is uit, dat is rot en je mag je best rot voelen. Je mag hem missen en je ellendog voelen. Er is echter maar 1 oplossing en dat is je leven weer oppakken.

Wie weet zijn jullie voor elkaar bestemd en komen jullie uiteindelijk weer bij elkaar. Ik zou je alleen willen adviseren dit niet gelijk te doen zodra hij mogelijk weer aanklopt. Doet hij dat dan om jou? Of omdat hij niet alleen wil zijn, hij weet dat hij toch altijd terug kan komen of nog andere redenen. Kies voor jezelf voor een periode die je je nu afspreekt met jezelf. Een jaar bijvoorbeeld. Als hij dan nog zijn best voor je doet en geen domme dingen doet, dan kan het zijn dat hij oprecht is.

Hoe dan ook, hou je rug recht en behoud je eigenwaarde. En of dat uiteindelijk met of zonder hem is, prima.

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:41

LaScar schreef:
Ik wil even zeggen dat ik iedereens adviezen, goede raad en ervaringen enorm waardeer, het helpt echt om alles in perspectief te brengen!
Daarnaast; nog even voor de duidelijkheid voor als niet iedereen alles heeft gevolgd: Het is nu dus uit, volgens hem definitief (maar dat dacht ik de vorige keer wel ook al), en ik heb nu geen contact met hem sinds dat gesprek maandag. Dat ben ik zelf overigens ook niet van plan, maar wat hij gaat doen kan en durf ik nog niet te voorspellen..

Het gaat helemaal niet om HEM en wat hij wil of wat hij doet. Voor hetzelfde geld danst hij in z’n blote reet bij maanlicht de horlepiep.
Het gaat om jou. Jij.
Jij. Jij. Jij. Jij.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 13:53

Joltsje schreef:
Hi ts.

Wat dapper en goed dat je wel bent gegaan. Ik sluit me aan bij wat anderen zeggen. Dat hij nonchalant doet, hoeft niet te betekenen dat het hem niets doen. Misschien kan hij nu wel even niet bij zijn emoties omdat het te heftig is en daarom onwijkt hij het. Als hij in balans was geweest, had hij prima zonder gevoel met jou kunnen praten. Dat lukte nu niet.

Genoeg over hem. Het gaat hier om jou. Hoe lastig het ook is. Ik zou op dit moment vooral voor jezelf kiezen. Het is uit, dat is rot en je mag je best rot voelen. Je mag hem missen en je ellendog voelen. Er is echter maar 1 oplossing en dat is je leven weer oppakken.

Wie weet zijn jullie voor elkaar bestemd en komen jullie uiteindelijk weer bij elkaar. Ik zou je alleen willen adviseren dit niet gelijk te doen zodra hij mogelijk weer aanklopt. Doet hij dat dan om jou? Of omdat hij niet alleen wil zijn, hij weet dat hij toch altijd terug kan komen of nog andere redenen. Kies voor jezelf voor een periode die je je nu afspreekt met jezelf. Een jaar bijvoorbeeld. Als hij dan nog zijn best voor je doet en geen domme dingen doet, dan kan het zijn dat hij oprecht is.

Hoe dan ook, hou je rug recht en behoud je eigenwaarde. En of dat uiteindelijk met of zonder hem is, prima.

Hele goede raad, dankjewel. Ik denk ook dat het te voorspellen was dat het elke keer weer hetzelfde zou gaan, want we zijn alle keren heel snel weer bij elkaar gekomen en hebben het denk ik geen van beiden écht kunnen verwerken.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 13:56

rien10 schreef:
Het gaat helemaal niet om HEM en wat hij wil of wat hij doet. Voor hetzelfde geld danst hij in z’n blote reet bij maanlicht de horlepiep.
Het gaat om jou. Jij.
Jij. Jij. Jij. Jij.

Heb je gelijk in, ik ben constant in mijn hoofd bezig met hém, en weet niet goed wat ik met mezelf aan moet. Het gaat iets beter dan de vorige breakups, ik kan nu wel redelijk ‘functioneren’ en ook wel momenten van lol en het gezellig hebben, maar mijn gedachtes staan constant ‘aan’ en vooral sinds ik hem gister weer heb gezien op die verjaardag voelt het wel als een terugval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:01

LaScar schreef:
rien10 schreef:
Het gaat om jou. Jij.
Jij. Jij. Jij. Jij.

Heb je gelijk in, ik ben constant in mijn hoofd bezig met hém, en weet niet goed wat ik met mezelf aan moet. Het gaat iets beter dan de vorige breakups, ik kan nu wel redelijk ‘functioneren’ en ook wel momenten van lol en het gezellig hebben, maar mijn gedachtes staan constant ‘aan’ en vooral sinds ik hem gister weer heb gezien op die verjaardag voelt het wel als een terugval.

Ik zit ook in een hele recente en vrij heftige breakup en ik kreeg de tip om zijn minpunten op te schrijven.. Dat lijstje werd langer en langer en er komt nog steeds meer bij. Mij helpt het iig om verstandelijk te weten dat onze relatie al niet goed zat/was.. Steeds als ik hem mis of aan hem denk, pak ik het lijstje erbij en denk ik weer, O ja.. :n

Verder vooral sterk zijn, ik heb al het contact verbroken, hem ook overal geblokkeerd inmiddels (ik liet dat lijntje nog open voor het geval dat..) en iedere dag zonder contact denk ik weer, morgen weer een dag, die kan er ook nog wel bij (denken aan nooit meer contact is een te grote stap, dus denk aan iedere dag geen contact is er weer één)

Mijn gevoel is er nog lang niet en mist heel veel dingen van en aan hem/zijn leven, maar verstandelijk weet jij ook best dat jullie relatie ook echt niet goed was net als ik :n

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:05

LaScar schreef:
rien10 schreef:
Het gaat om jou. Jij.
Jij. Jij. Jij. Jij.

Goed zo, je ziet het. Dat is de eerste stap. Sterkte, het moet verrotte zwaar voor je zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:26

LaScar schreef:
en vooral sinds ik hem gister weer heb gezien op die verjaardag voelt het wel als een terugval.

Daarom adviseerde ik je ook om niet te gaan. Geen contact is het beste. Anders blijf je het triggeren.
Het heeft bij mij jaren geduurd voor ik sterk genoeg was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:32

Probeer ook niet in de valkuil te vallen van wat zal hij denken, hoe zal hij zich nu voelen, net zo ellendig als ik....? Zal ik even een berichtje sturen...? Dat soort dingen.

Het doet er namelijk niet zoveel toe wat hij denkt of voelt. En ernaar raden daar word je gek van, dat "aan" staan. Als hij je wat te vertellen heeft dan hoor je het vanzelf wel :j Als je niks meer van hem hoort: des te beter want hij brengt meer ellende dan geluk in je leven :(:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:36

Suzanne F. schreef:
LaScar schreef:
en vooral sinds ik hem gister weer heb gezien op die verjaardag voelt het wel als een terugval.

Daarom adviseerde ik je ook om niet te gaan. Geen contact is het beste. Anders blijf je het triggeren.
Het heeft bij mij jaren geduurd voor ik sterk genoeg was.

Ja dat had het beste geweest.
Maar ze grijpt duidelijk elke kans aan om hem te zien nog :j Hij is dit keer juist luid en duidelijk het is uit.

Ze had ook vriendin kunnen bellen dat het nog te moeilijk was gezien de omstandigheden en dat ze daarom deze keer niet ging. Als vriendin zou willen kon ze dan een andere keer afspreken.

Ook snap ik het van de ex niet. Het zijn vriendinnen van ts. Als die een beetje fatsoen gehad had dan had hij ts laten weten dat hij er niet zou zijn of dat hij bijv om die of die tijd daar zou zijn zodat te ervoor of erna zou kunnen. Dan hoef je elkaar niet in de weg te zitten.
Maar had hij Iig ts de mogelijkheid gegeven om erheen te gaan zonder hem daar te treffen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:05

Hij heeft toch ts de huissleutel laten teruggeven? Dat is toch duidelijk dan? Wees blij ts dat jullie nog niet samenwoonden. Dan had je oneindig meer gelazer gehad. Wat is er eigenlijk zo geweldig aan deze jongeman dat je hem ondanks zijn nare gedrag niet echt kunt loslaten?

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 16:20

anjali schreef:
Hij heeft toch ts de huissleutel laten teruggeven? Dat is toch duidelijk dan? Wees blij ts dat jullie nog niet samenwoonden. Dan had je oneindig meer gelazer gehad. Wat is er eigenlijk zo geweldig aan deze jongeman dat je hem ondanks zijn nare gedrag niet echt kunt loslaten?

De huissleutel (van zijn moeders huis) was trouwens op verzoek van zijn moeder..

Ja, wat er zo geweldig is aan hem.. Het gevoel en de connectie die we hadden samen was gewoon iets wat ik nog nooit gehad heb (en hij ook niet op deze manier als ik hem moet geloven). Maar de persoon die hij t.o.v mij is als het (bijna) uit is is een hele andere kant, een kant die ik het liefst snel weer vergeet wanneer het wél weer goed is.. Maar helaas is hij dat óók.

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:23

Zolang je aan hem vast houd, is er geen plek voor een ander om connectie mee te maken.
Met hem heb je af en toe connectie en vaak pijn. Maar met hem zijn, belemmert je het vinden van iemand waarmee je altijd connectie kunt hebben.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:34

Makkelijk gezegd van mij… maar inderdaad het gaat om jou, niet om hem…

Verwachtingen richting deze man is uitgestelde teleurstelling . Hiermee geef je hem de mogelijkheid om jouw pijn te doen. laat hem los… en bedenk je dat er ergens iemand is die wel bij je past. Tot die tijd… je wonden likken zodat je jezelf weer vind en kunt gaan voor wat jij belangrijk vind. Probeer te zoeken naar dingen die jou energie geven en je zult zien dat je dan langzaam aan steeds meer gaat inzien wat jij waard bent… sterkte

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:34

rien10 schreef:
Zolang je aan hem vast houd, is er geen plek voor een ander om connectie mee te maken.
Met hem heb je af en toe connectie en vaak pijn. Maar met hem zijn, belemmert je het vinden van iemand waarmee je altijd connectie kunt hebben.

Mee eens.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:56

Neon schreef:
Makkelijk gezegd van mij… maar inderdaad het gaat om jou, niet om hem…

Verwachtingen richting deze man is uitgestelde teleurstelling . Hiermee geef je hem de mogelijkheid om jouw pijn te doen. laat hem los… en bedenk je dat er ergens iemand is die wel bij je past. Tot die tijd… je wonden likken zodat je jezelf weer vind en kunt gaan voor wat jij belangrijk vind. Probeer te zoeken naar dingen die jou energie geven en je zult zien dat je dan langzaam aan steeds meer gaat inzien wat jij waard bent… sterkte

Ga van je vrijheid genieten en lekker daten!