Zorgverzekering 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 09:44

Wij houden het hetzelfde. Heb zitten rekenen voor extra tand maar zou voor beugel niet veel voordeliger zijn uiteindelijk betaal je hem alsnog zelf alleen dan aan de verzekeraar ipv aan de ortho.

Leeftijd van onze kindjes liggen tever uit elkaar, anders was het wel gunstig geweest als er 2 tegelijk moesten. Maar dat is dus niet zo.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 01:08

Heeft iemand een verzekering bij CZ die weet waarom ik geen 50+ kan kiezen als aanvullende? Ik heb al een lopende verzekering en als ik klik op opties voor aanvullende verzekering bij het wijzigen van mijn huidige polis staan alle opties er, behalve 50+... -O-

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 04:23

Wistaire schreef:
Heeft iemand een verzekering bij CZ die weet waarom ik geen 50+ kan kiezen als aanvullende? Ik heb al een lopende verzekering en als ik klik op opties voor aanvullende verzekering bij het wijzigen van mijn huidige polis staan alle opties er, behalve 50+... -O-

Volgens je profiel ben je 32 jaar... Dus te jong voor de 50+ verzekering ;-)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 08:09

Petpa schreef:
Wistaire schreef:

Even contact met CZ opnemen, volgens mij mag je m namelijk wel afsluiten als je jonger bent.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 09:04

Ik heb bijna nooit iets bij de tandarts en volgens mij is het nog goedkoper om een controle te laten doen en gaatje te laten vullen dan de jaarkosten voor een vergoeding voor de tandarts. Ik heb tot nu toe wel een tandongevallen verzekering dat kreeg je volgens mij gratis erbij als je via Independer af sluit. Wel iets om over na te denken als je bijna nooit iets hebt bij de tandarts. Wij sparen dus los voor de tandarts en uiteraard voor het eigen risico.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 11:04

Moon dat is bij ons dus ook het geval. Wij hebben daardoor al honderden euros bespaard en kind moet nu dus beugel maar zouden met verzekering duurder uit zijn als dat we de ortho gewoon zelf betalen. Pas bij twee kids is het aantrekkelijk als ze dan ook nog gelijk starten.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 11:18

Petpa schreef:
Wistaire schreef:

Sorry, niet helemaal duidelijk geweest maar het gaat over de verzekering voor mijn ouders. Die zijn ook verzekerd bij CZ. Die zijn beide 60+. Daarnaast staat er op de website dat iedereen een 50+ pakket kan kiezen, ongeacht je leeftijd. Het jongeren pakket staat ook gewoon bij de opties voor mijn ouders. Ik ga maar eens contact opnemen met CZ...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:04

Hutcherson schreef:
Voor iedereen die het belangrijk vind dat zijn/haar zorgverleners netjes behandeld worden door zorgverzekeraars : DSW is echt de meest geliefde verzekeraar onder eerstelijns zorgverleners.
Ze zorgen ECHT vooor minder administratie en vertrouwen de zorgverlener op diens deskundigheid en expertise. Scheelt de klant ook weer verwijzingen aanvragen bij de huisarts.
En bovendien hebben ze tot nu toe elk jaar de beste tarieven. Nog wel ondermaats maar DSW is de beste en ze geven altijd 10€ korting op het eigen risico.

Dat is DSW niet. Dat is de ONVZ vrije keuze verzekering. En als ik zie dat DSW nu 149 is (natura!) en ONVZ vrije keuze 151 dan is de keuze heel makkelijk.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:42

Maar ONVZ heeft hele akelige acceptatieplichten voor aanvullend én is aanvullend schreeuwend duur. DSW heeft geen acceptatievoorwaarden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 13:01

Ik zit al een aantal jaren bij DSW en ben nog steeds erg tevreden :j
Je wordt erg vriendelijk te woord gestaan en ze zijn erg behulpzaam.
Mijn man heeft pas een aardige tandartsbehandeling gehad met kiezen trekken, foto’s en hechten en alles wordt keurig vergoed.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 13:45

Lalidan schreef:
Maar ONVZ heeft hele akelige acceptatieplichten voor aanvullend én is aanvullend schreeuwend duur. DSW heeft geen acceptatievoorwaarden.

Niet voor alle aanvullende verzekeringen. Alleen de 2 duurste. Maar die zijn ook heel uitgebreid. Mijn grote struikelblok bij DSW is de natura polis en de lage vergoedingen. En bij de 2 aanvullende waar je bij ONVZ geen vragen hoeft te beantwoorden heb je een betere dekking dan bij DSW en goedkoper.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 22-12-23 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 13:50

Tja, aan 16 behandelingen fysio heb ik niet genoeg, en aan max 500 voor de tandarts meestal ook niet..... Dus dan heb ik pakketten die niet voldoende vergoedden wat ik nodig heb én ik ben meer kwijt per maand aan premie. En dat vind ik dus het grootste nadeel van ONVZ, ze doen het leuk voorkomen, maar ze zijn alleen voor gezonde mensen met voldoende inkomen.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:08

Wistaire schreef:

Ik quote even mezelf. Mocht iemand anders nog willen weten wat het antwoord was: Mijn ouders en ik zijn allemaal collectief verzekerd, wanneer je collectief verzekerd bent dan staat 50+ als 'leden' beschreven bij de opties voor aanvullende verzekeringen. Dus leden is hetzelfde als 50+.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:29

Ik wil me tijdens de kerstdagen in verzekeringen verdiepen, dus lees even mee. Ik zit al jaren bij CZ, maar zij schaffen nu de restitutiepolis af en verder komt ie er op Independer helemaal niet zo goed vanaf. Dus ik verwacht wel te switchen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:32

Tiggs schreef:
Ik wil me tijdens de kerstdagen in verzekeringen verdiepen, dus lees even mee. Ik zit al jaren bij CZ, maar zij schaffen nu de restitutiepolis af en verder komt ie er op Independer helemaal niet zo goed vanaf. Dus ik verwacht wel te switchen.

Ze schaffen hem niet geheel af. Volgens mij geldt hij alleen niet voor wijk en verpleegzorg maar is ie verder (vooralsnog) nog gewoon in tact.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:03

SjonnieZ schreef:
Tiggs schreef:

Ze schaffen hem niet geheel af. Volgens mij geldt hij alleen niet voor wijk en verpleegzorg maar is ie verder (vooralsnog) nog gewoon in tact.

En de GGZ. Bovendien is dit ongetwijfeld een opmaat naar het er helemaal uitgooien.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:20

janderegelaa schreef:
Hutcherson schreef:
Voor iedereen die het belangrijk vind dat zijn/haar zorgverleners netjes behandeld worden door zorgverzekeraars : DSW is echt de meest geliefde verzekeraar onder eerstelijns zorgverleners.
Ze zorgen ECHT vooor minder administratie en vertrouwen de zorgverlener op diens deskundigheid en expertise. Scheelt de klant ook weer verwijzingen aanvragen bij de huisarts.
En bovendien hebben ze tot nu toe elk jaar de beste tarieven. Nog wel ondermaats maar DSW is de beste en ze geven altijd 10€ korting op het eigen risico.

Dat is DSW niet. Dat is de ONVZ vrije keuze verzekering. En als ik zie dat DSW nu 149 is (natura!) en ONVZ vrije keuze 151 dan is de keuze heel makkelijk.

Van alle zorgverzekeraars die er zijn zit DSW m.b.t. vrije keuze zorgverleners, niet gecontracteerde zorg en premie op plaats 38. ONVZ op plaats 3. Op plaats 1 Ohra en plaats 2 Nationale Nederlanden Zorgvrij. Als je Buitenland geplande zorg en niet gecontracteerd ook belangrijk vindt dan ONVZ op plaats 1. Althans dat vinden zorgverleners waar ik kom die niet gecontracteerd zijn.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:20

Ik blijf bij IZA vgz omdat hier alles wordt vergoed mbt de tandarts. Normaal zoek ik alles heel goed uit maar vond het dit jaar zo’n gedoe met bv 100% tandarts maar 75% Paradontoloog of 80% materiaal kosten. Betaal hem toch wel voor een jaar krijg 2.1% korting (rente die ik je op spaar is 2.2) dan betaal ik va 165 euro per maand voor 500 vergoeding , 100%.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:11

Ik wou vorig jaar naar onvz maar omdat ik het jaar daarvoor wel eens fysio had gehad werd ik niet geaccepteerd. :(

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:26

simongek schreef:
Ik wou vorig jaar naar onvz maar omdat ik het jaar daarvoor wel eens fysio had gehad werd ik niet geaccepteerd. :(

Als je 1 van de eerste 2 aanvullende pakketten wilt hoef je geen vragen te beantwoorden.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:15

janderegelaa schreef:
simongek schreef:

Als je 1 van de eerste 2 aanvullende pakketten wilt hoef je geen vragen te beantwoorden.

Ik heb altijd een heel uitgebreid pakket met oa beugel voor kids en zij hadden toen een mooi pakket. Geen idee hoe het nu zit hoor.

Zit nu bij zilveren kruis maar ga naar ruim 200 euro premie pm

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:59

Ik heb al 16 jaar ONVZ Optifit en ga er nooit meer weg. Andere maatschappijen zouden me nu ook niet meer accepteren haha. Mijn premie wordt € 200,01.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:54

Ik hoop eigenlijk elk jaar dat er ergens een soort gezins-verzekering komt. Net zoals je nu als ouder je kind onder je verzekering kan zetten, dat je dan gewoon als gezin 1 verzekering neemt waarbij je allemaal samen gebruik kan maken van een paar keer fysio en X bedragje voor alternatieve geneeswijzen enzo.

Zo'n klein pretpakketje dat je niet ieder apart maar als gezin samen net een beetje meer ruimte hebt voor wat klein onderhoud zeg maar, als die noodzaak zich aandient voor de 1 of ander :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:39

pmarena schreef:
Ik hoop eigenlijk elk jaar dat er ergens een soort gezins-verzekering komt. Net zoals je nu als ouder je kind onder je verzekering kan zetten, dat je dan gewoon als gezin 1 verzekering neemt waarbij je allemaal samen gebruik kan maken van een paar keer fysio en X bedragje voor alternatieve geneeswijzen enzo.

Zo'n klein pretpakketje dat je niet ieder apart maar als gezin samen net een beetje meer ruimte hebt voor wat klein onderhoud zeg maar, als die noodzaak zich aandient voor de 1 of ander :)

Wat dus als gevolg kan hebben dat 1 gezinslid aan het begin van het jaar alles opgebruikt en de rest niets meer heeft. Het is juist een zegen dat iedere polis individueel is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:00

janderegelaa schreef:
pmarena schreef:

Wat dus als gevolg kan hebben dat 1 gezinslid aan het begin van het jaar alles opgebruikt en de rest niets meer heeft. Het is juist een zegen dat iedere polis individueel is.

Dat maakt toch per gezin niet zoveel uit :? Het is niet dat je daar binnen het gezin niet over overlegt neem ik aan.

Ik snap wel wat pmarena bedoelt; mijn kind kreeg bv iets niet vergoed omdat mijn man alleen aanvullend verzekerd was en niet de hoofdverzekeringnemer was. Dat was nl ik. En dus moesten we mijn man hoofdverzekeringnemer maken en dan kon mijn kind de betreffende zorg uit aanvullend wel vergoed krijgen :+

Ik vind dat dus een onnodige administratieve last, maar goed.

Als je als gezin een verzekering kan nemen voorkom je zulke onzin.