Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alja schreef:Waar ik dan wel benieuwd naar ben bellatrix, ben je tevreden met dit bedrag of spaar je nog verder?
Ik heb een x bedrag op mijn spaarrekening wat ik genoeg vind en spaar nu niet meer…
Bellatrix schreef:Maar als jij recht hebt op huursubsidie dan vraag je die toch aan? En dat bedoel ik in het algemeen, niet aan jou persoonlijk gericht. Waarom geld laten liggen? Je doet dan niets tegen de regels.
verootjoo schreef:Alja schreef:Wij hadden een tijdje geleden pensioen voorlichting op het werk en daar werd toch geadviseerd om 30duizend euro als spaargeld te hebben…
Schrok er toch wel van hoeveel collega’s dat niet hebben.
30.000€ voor pensioen
Herfstblad schreef:paddington schreef:Ik heb gelukkig nu een aardige buffer op mijn rekening door de erfenis van mijn ouders.
Maar ook niet te veel want dan komt alweer de belastingdienst om de hoek kijken.
Ik mocht al eens 10% afdragen.
Dus ik heb nadat ik de erfenis kreeg ook voor mij grotere bedragen uitgegeven aan een andere nette auto, zonnewering aan huis en vakanties.
Ik heb ook wat hier en daar " geschonken " om onder een bepaald bedrag uit te komen.
Van mijn loon stort ik bepaalde potjes zoals auto, benzinegeld van werk, vakantie.
Dit klinkt financieel natuurlijk hartstikke fijn. Maar helaas heb je wel je ouders verloren. Daar kan geen cent tegen op lijkt mij..
purny schreef:Het hangt er van af hoe je spaart.
Als je bijvoorbeeld veel boodschappen doet, spaar je daar de koopzegels/knooppunten van supermarkten voor.
Koffie kaart van de Perla is ook 2 euro waard.
Vroeger betaalde ik mijn boodschappen contant. Deed dit altijd met biljetten.
Muntjes die ik over had gingen in een dichte pot. En ging ik met mijn bakje kleingeld naar de bank. Had ik zo 350 euro.
Tegenwoordig zet ik mijn energie hoger in zodat ik bij de afrekening geld terug krijg.
En check ik de maatschappijen waar je een welkomstbonus krijgt.
moonsparkle schreef:purny schreef:Het hangt er van af hoe je spaart.
Als je bijvoorbeeld veel boodschappen doet, spaar je daar de koopzegels/knooppunten van supermarkten voor.
Koffie kaart van de Perla is ook 2 euro waard.
Vroeger betaalde ik mijn boodschappen contant. Deed dit altijd met biljetten.
Muntjes die ik over had gingen in een dichte pot. En ging ik met mijn bakje kleingeld naar de bank. Had ik zo 350 euro.
Tegenwoordig zet ik mijn energie hoger in zodat ik bij de afrekening geld terug krijg.
En check ik de maatschappijen waar je een welkomstbonus krijgt.
Dat met de energierekening deed ik eerst ook, maar nu heb ik mijn termijnbedrag juist zo laag mogelijk staan en spaar ik op de spaarrekening zodat ik er nog wat rente over krijg. Dat is niet veel maar meer dan niks
Dropveter101 schreef:Alja schreef:Waar ik dan wel benieuwd naar ben bellatrix, ben je tevreden met dit bedrag of spaar je nog verder?
Ik heb een x bedrag op mijn spaarrekening wat ik genoeg vind en spaar nu niet meer…
Ik ben wel benieuwd, wat doe je dan met het geld wat je eerder opspaarde? Leefde je toen bewust op wat minder ruime voet en liet je dingen die je eigenlijk wel wilde om geld te kunnen sparen? Ben je dan nu guller naar jezelf en gun je je bijvoorbeeld dan toch wel net die massage (of noem maar op?)
Het is denk ik ook omdat ik heel goedkoop kan huren, maar als ik niet zou sparen zou ik mijn geld uitgeven aan onzin en prullaria, dan spaar ik liever door, ook al heb ik bedrag x bereikt.
Amber_anne schreef:
Cer schreef:Amber_anne schreef:
Maar boven de 57000 moet je toch weer belasting gaan afdragen?
Dus als je 58000 euro hebt, dan moet je van die 1000 -> 360 euro wegbrengen, dat is best geld toch? Daar kan je dan beter wat anders mee doen.
Op het geadviseerde bedrag breng je dan 3000 euro weg, ik zou daar dan eerder van op vakantie gaan ofzo?
Of zie ik dat verkeerd?
Dropveter101 schreef:Alja schreef:Waar ik dan wel benieuwd naar ben bellatrix, ben je tevreden met dit bedrag of spaar je nog verder?
Ik ben wel benieuwd, wat doe je dan met het geld wat je eerder opspaarde? Leefde je toen bewust op wat minder ruime voet en liet je dingen die je eigenlijk wel wilde om geld te kunnen sparen? Ben je dan nu guller naar jezelf en gun je je bijvoorbeeld dan toch wel net die massage (of noem maar op?)
Het is denk ik ook omdat ik heel goedkoop kan huren, maar als ik niet zou sparen zou ik mijn geld uitgeven aan onzin en prullaria, dan spaar ik liever door, ook al heb ik bedrag x bereikt.
moonsparkle schreef:Alja fijn als dat financieel gezien kandan zou ik dat zeker ook doen
Cer schreef:Amber_anne schreef:
Maar boven de 57000 moet je toch weer belasting gaan afdragen?
Dus als je 58000 euro hebt, dan moet je van die 1000 -> 360 euro wegbrengen, dat is best geld toch? Daar kan je dan beter wat anders mee doen.
Op het geadviseerde bedrag breng je dan 3000 euro weg, ik zou daar dan eerder van op vakantie gaan ofzo?
Of zie ik dat verkeerd?
tyleysmiley schreef:Maar met een dubbele baan of in jouw geval driedubbel..breng je in verhouding toch veel meer naar de belasting,als je boven een bepaald inkomen uitkomt dan.
Knap hoor dat je dat zo volgehouden hebt Alja