Wat is jouw budget voor boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Wat is jouw budget voor boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:13

De kaas tip ga ik eens proberen.....

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:17

Yonker schreef:
Maar verliest kaas niet ontzettend veel smaak als je het invriest...
Ik vind ingevroren dingen die ontdooid worden vaak toch minder lekker, maar ik zal wel een zeikerd zijn :Y)

Ik heb dat vooral met maaltijden die na bereiding zijn ingevroren.

Mijn schoonmoeder deed vroeger 1 dag in de week een hele hoeveelheid broden smeren,zo kon ieder broodpakketjes pakken met beleg naar keuze.

Ze maakte dan oa brood met vleeswaren en kaas maar ook met chocoladepasta,pindakaas etc wat ze dan invroor.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:20

Ik heb mijn vriezers ook tot de nok gevuld. We hebben 6 lades en wonen maar samen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:02

Nee kaas en vleeswaren verliest zijn smaak niet vind ik. Je moet het natuurlijk geen jaar in de vriezer bewaren. Tot 3 maanden gaat het goed, daarna is de smaak wel merkbaar minder.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:10

Ik schat maximaal 100 euro p week, voor 2 personen en een kleine hond. Moet wel zeggen dat ik vrijwel dagelijks eten voor de maaltijden haal uit de jumbo anti verspilbak die hier altijd heel vol ligt en ik ook altijd brood haal van gisteren, dan heb je een halfje of 6 bolletjes voor 0,25 ct. Ligt hier ook altijd met kratten vol.
Verder weinig A merken.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:16

Ik ben alleen met 2 honden (hollandse herder van 26 kilo en klein hondje van 7 kilo)
De honden hebben budget van 100 euro per maand. Daarvan kan ik hun zak voer kopen (doe ik precies maand mee) en de rest voor snacks of vlooienmiddel etc.

Voor mijzelf heb ik 200 euro in de maand. Dat is boodschappen, verzorging maar ook schoonmaakmiddelen etc.
Ik kook niet dagelijks, want beperkte energie maar als ik kook dan maak ik bijvoorbeeld grote pan pasta en vries in voor de dagen dat ik alleen hoef op te warmen. Verder kijk ik vaak in de winkel wat er afgeprijst is ivm houdbaarheidsdatum en of ik er energie voor heb om t die dag nog te maken (ik ben chronisch ziek en mijn aandoening verschilt per dag qua intensiteit) ik heb een paar keer zo’n pakket gekocht tegen verspilling maar teveel wat er in zit eet ik niet of kan ik niet eten.

Met 50 euro per week lukt t me meestal wel iig.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:53

Ik vind jullie budgets echt heel erg knap. Zou niet weten hoe ik dat moet doen als ik lekker gezond en gevarieerd wil blijven eten.
Zonder dierenvoeding of alcohol, maar incl schoonmaakmiddelen, zitten wij met zn 2en toch echt op €200,- per week (jumbo). En dan doen we echt niks geks.
We eten wel veel groente,maar niks super de luxe.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:15

veneri schreef:
Ik vind jullie budgets echt heel erg knap. Zou niet weten hoe ik dat moet doen als ik lekker gezond en gevarieerd wil blijven eten.
Zonder dierenvoeding of alcohol, maar incl schoonmaakmiddelen, zitten wij met zn 2en toch echt op €200,- per week (jumbo). En dan doen we echt niks geks.

Dat vind ik dan toch wel veel.
Want wij eten zelden pakjes. Dus alles vers met veel groenten. En dan zijn we toch de helft goedkoper uit.

Misschien toch je kassabon na kijken in wat daar staat anders kan?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:16

Zo”n €100 per week met 2 personen. Daar zit dan nog geen kaas of vlees bij. Kaas halen we bij kaasboer, dat is de ene week €10 tot 15 maar met nootjes en lekkers soms het dubbele. := Vlees bestel ik online, dat is vaak wel groot bedrag maar doen we dan paar maanden mee, we eten ook niet dagelijks vlees. Dat zal nog zo”n €50/60 per maand zijn.

Kat heb ik een appart budget voor.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:21

Het hangt er denk ik ook van af wat je onder gevarieerd verstaat. Mijn avondeten is bv best gevarieerd, wel zonder vlees of vis en zoveel mogelijk zonder pakjes, wat het ook goedkoper maakt. Maar mijn ontbijt is standaard een kom yoghurt met muesli en mijn lunch is een boterham met beleg, en dat brood haal ik ook nog eens uit de overblijfbak voor 50 cent. Daartussendoor eet ik fruit, en 's avonds bij wijze van toetje wat chocola of een koekje. Als ik elke dag in de weer zou moeten met een uitgebreid en gevarieerd ontbijt en lunch zou ik ook veel duurder uit zijn, maar dat vind ik zonde van mn tijd en geld, dus wat dat betreft vind ik het prima om het simpel te houden.

Oh ja en ik drink eigenlijk alleen water, thee, 1 kop koffie per dag (Dolce Gusto, ik haal nu een pak met 30 cups voor 7,50 bij de Kruidvat en daar doe ik dus een maand mee) en in het weekend eens cola of een biertje.

En in het weekend ga ik vaak uit lunchen (maar dat telt voor mij niet als boodschappen :+ ), of maak ik een lekker ontbijt met afbakbroodjes of pannenkoekjes. Of allebei :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:25

ik zit op 50 euro per week, 200 per maand voor 2 personen en circa 200 euro per maand voor hondenvoer/snacks. Ik wist overigens niet dat je kaas kon invriezen. Ik bestel altijd oude kaas speciaal uit NL :+ ga dat dus in bulk doen bedankt voor de tip!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:09

Ik denk zo tussen de €400-450,- per maand voor 2 personen momenteel. Het is een stuk minder geweest maar je merkt wel dat het eindbedrag steeds hoger wordt, zonder veel meer mee te nemen. Ik eet lactose en tarwevrij dus dat maakt wel dat ik soms duurdere keuzes moet maken.
Het bedrag is nog wel excl dierenvoer, dat kopen we in zakken van 15 kg dus dat is niet iets wat maandelijks terug komt (2 honden en 1 kat)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:28

Ik haal kaas meestal van de markt en laat het vacuüm verpakken!!
Wist niet dat je kaas kon invriezen haha

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:34

veneri schreef:

Tja, als het geld er niet is (bijvoorbeeld) dan heb je weinig keuze. Ik kook zonder pakjes en zakjes en met veel groenten, maar ik kook op zondag 2-3 grote maaltijden en eet daar de hele week van. Als het anders zou kunnen dan zou ik uiteraard liever iedere dag wat anders eten, maar dat gaat helaas niet.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:39

Hier gaat er ongeveer €400 - €450 per maand door heen met 2 volwassenen en 3 kinderen. Dit is inclusief huishoudelijke en verzorgings producten en het voer voor katten en honden.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 19:44

veneri schreef:

Ik vind 200 euro voor 2 personen erg veel.
Wij zijn met 6 ( 2 volwassenen en 4 kinderen in de leeftijd van 12,13,17 en 18) en ik betaal om en na bij 200 euro in de week voor de boodschappen, dit is overigens alleen eten ( ontbijt,lunch avondeten, tussendoortjes en snaaierij).
Vlees haal ik bij de slager,brood bij de bakker, groente en fruit van de markt of bij de Plus supermarkt.

Wij eten elke dag gevarieerd en gezond, en als ik een beetje op de aanbiedingen let dan red ik het wel voor minder als 200 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:08

Yonker schreef:
Maar verliest kaas niet ontzettend veel smaak als je het invriest...
Ik vind ingevroren dingen die ontdooid worden vaak toch minder lekker, maar ik zal wel een zeikerd zijn :Y)

Neehoor, je bent geen zeikerd.
Ingevroren voedsel kan niet op tegen vers.

Wij hebben gewoon wat verfijndere smaakpapillen :-) ( In ieder geval niet beïnvloedt door de portemonnee :Y) )

Kaas kan je invriezen, of het dan nog kaas is...
Die 3-voor-1 op de markt buitenlandse kazen zijn prima in te vriezen. Als je niet weet hoe het origineel smaakt. Dan heb je prima kaas in huis.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:31

Wij zijn circa met twee personen tussen de 500 euro en 650 euro per maand kwijt aan boodschappen (excl. hondenvoer).

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:38

Ik vind t toch lastig om in te schatten wat ik kwijt ben aan boodschappen. Dit omdat ik sommige producten groot inkoop. Als wasmiddel goedkoop is haal ik gelijk een enorme voorraad. Kattenvoer sla ik altijd groot in.