Waar heb jij je partner leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:49

Ik heb mijn man leren kennen op een stijldanswedstrijd. Onze partners van toen waren familie en zodoende zaten we bij elkaar. De volgende dag was ik toegevoegd op facebook en de dag daarna begonnen we te chatten en zijn we niet meer gestopt.
Het grappige was dat hij mij een paar maanden eerder al was opgevallen (we hadden zelfs al een keer gedanst), maar ik durfde niet de eerste stap te zetten. Dus voor mij kwam de wedstrijd heel gelegen, maar voor zijn idee hebben we elkaar echt op die wedstrijd pas ontmoet. Hij durfde gelukkig wel doe eerste stap te zetten en ondertussen zijn ook wij een koophuis, een trouwdag en een baby (en twee katten) verder! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:30

Mars schreef:
In de kroeg met stappen, 13 jaar geleden :D

Er was geen tinder of dat soort apps dus ging nog op de ouderwetse manier.

Dertien jaar geleden waren er zeker dat soort websites.
Jouw ouderwetse manier zal meer te maken hebben met je digitale onkunde, dan de ouderwetse manier.

lovelynutia

Re: Waar heb jij je partner leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:35

Jaar geleden op een kroeg terras waar een georganiseerde borrel was, op een andere locatie met zelfde groep nog keer tegen gekomen en daar is het echt begonnen. Op Bumble was hij buiten de regio gevallen, want Utrecht waar wij elkaar voor het eerst zagen ligt in ons midden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:37

Nielojram schreef:
Mars schreef:
In de kroeg met stappen, 13 jaar geleden :D

Er was geen tinder of dat soort apps dus ging nog op de ouderwetse manier.

Dertien jaar geleden waren er zeker dat soort websites.
Jouw ouderwetse manier zal meer te maken hebben met je digitale onkunde, dan de ouderwetse manier.

Mijn moeder heeft haar man online ontmoet en die zijn al 20 jaar samen. ICQ heette de chat. :D

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:38

We zijn 11 jaar samen.
Het was de beste vriend van mn ex :+
Zo kennen we elkaar dus ook _O-

We hebben inmiddels 2 kindjes en een koopwoning

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:42

viphorse schreef:
Hij was mijn buurman en beide vrijgezel dus tja

Dat dacht mijn voormalig buurman ook toen ik in mijn eigen huisje ging wonen. Kreeg de schrik van m'n leven toen ik daar een bakkie koffie ging doen om kennis te maken en toen ik naar huis ging vol op mijn mond gezoend werd :')
Het is nooit helemaal goed gekomen met de bewuste buurman _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:43

Heerlijk genoten van alle verhalen.

Wij zagen elkaar op een vrijgezellenfeest waarin het nieuwe jaar werd ingeluid. We botsen na afloop buiten tegen elkaar op want ik was wat vergeten.

Nu inmiddels 17,5 jaar verder waarvan 15 jaar getrouwd en gelukkig in Frankrijk. We genieten van elkaars kinderen (totaal 5) en klein kinderen (totaal 10) .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:27

Jildau schreef:
Mijn moeder heeft haar man online ontmoet en die zijn al 20 jaar samen. ICQ heette de chat. :D

Wij al 23 jaar geleden :-)

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:30

15 jaar geleden op knuz.nl en in september al weer 14 jaar getrouwd

Appelmoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:54

Via een wederzijdse vriendin tijdens een millennium feestje in de Pijp in Amsterdam. De klok had al 12 uur geslagen, dus de exacte datum dat we elkaar hebben leren kennen is 1 januari 2000. Inmiddels alweer vele jaren getrouwd.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:00

Tinder. Wel grappig want hij was een jaar ouder dan ik had ingesteld, en ik een jaar te jong voor hem. Maar tinder vond dat we elkaar toch maar moesten zien. En toen we aan het praten waren kwamen we er achter dat hij z'n hele jeugd naast de vrouw van mijn broer heeft gewoond en samen mee op school gezeten.

Inmiddels ruim 2 jaar samen en we gaan volgende maand samenwonen

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:21

Mijn man en ik waren allebei muzikant (hij afgestudeerd bassist en ik zangeres) we belandden bij elkaar in de band. Ik vond hem direct al leuk! :P Hij was lang, muzikaal, had geweldige humor, goed lijf en altijd eerlijk…. BRUUT eerlijk…..
Dus toen ik eindelijk het lef had gevonden om op te biechten dat ik hem meer dan leuk vond was zijn respons dan ook : Oh, ik jou niet en liep gewoon weg. _-:(

Daarna heb ik 6 jaar lang zwijmelend met hem in dezelfde band gespeeld. Weggaan was voor mij geen optie want het was mijn brood en de band waarin wij speelden was 1 van de bestlopende bands in de wijde omtrek.
Niemand kon me zo laten lachen, met niemand had ik zulke goeie gesprekken en niemand had me ooit zulke knikkende knieën bezorgd. Hij was HET gewoon voor mij, op alle vlakken.
Toen de band ermee ging stoppen was ik bang hem nooit meer te zien, aangezien we in verschillende provincies woonden. Hij belde me vlak voor ons laatste optreden of ik even langs wilde komen, ik was ervan overtuigd dat het was om de laatste dingen te regelen voordat de band ter ziele zou gaan. In plaats daarvan biechtte hij op al een jaar gek op me te zijn en wilde graag het avontuur met me aan, mits ik nog steeds hetzelfde voor hem voelde. :oo
Nah over mijn antwoord hoefde ik geen twee tellen over na te denken….. 8)7
JA!!

Nu 20 jaar later, getrouwd, 3 paardjes, 4 katten, nog steeds muziek makend en zo gelukkig als een hond met zeven staarten! :D
Oja en de knikkende knieën zijn altijd gebleven. :o

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:44

Wij hebben elkaar op de dansschool ontmoet, al ruim 14 jaar geleden. We waren beide op een dansavond en onze danspartners konden niet of waren al vertrokken. Hij vroeg me ten dans en de vonk sloeg over. Later wisselden we nummers uit en na een paar weken sms'en (appen was er nog niet) gingen we op onze eerste date. Superzenuwachtig allebei en soms van die heerlijk ongemakkelijke stiltes, haha. Vanaf dat moment zijn we een stelletje. Dit jaar in september gaan we trouwen <3

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:46

Op stal :D , Inmiddels al 15 jaar geleden

Ik reed daar wat paarden en hij kwam met de trekker wat klusjes doen *\o/*
Laatst bijgewerkt door Getup op 19-07-23 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:46

Ik ken mijn huidige vriend via een vriendengroep die wij delen 'De bende van Robin'. Ken hem sinds ik een jaar of 16 ben. Hij was toen een goeie vriend van mijn ex! Die ook een deel uitmaakte van die groep.

Toen mijn relatie na 10 jaar ineens stuk liep, was mijn huidige vriend daar voor mij. Nam mij om de week mee naar Emmen (woonde toen in Zaandam, hij ook) om de week. Zodat ik bij mijn vader kon logeren in het weekend. We brachten steeds meer tijd door samen, en groeide zo naar elkaar toe.

Dit is nu een paar jaar geleden! We zijn druk bezig een huis te zoeken zodat we kunnen samen wonen. Heel spannend!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:17

Jaar geleden aan de praat geraakt op Tinder, begin augustus 1e date en 1/1 dit jaar officieel samen. Nog vrij kort samen dus maar hoop dat dit gevoel nog heel lang blijft <3

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:27

Via Badoo.
Ik werd aangesproken door iemand met een foto waar hij een hele maffe sambrero hoed droeg.

We raakten aan de praat en toen bleek hij 1 van de weinige serieuze tussen vele sexbeluste kerels te zijn.

3 dagen later kwam hij na zijn werk mijn kant op ( ritje van 2,5 uur) en sindsdien zijn we onafscheidelijk.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:30

Via m'n paard :D

inmiddels 13 jaar samen, 7 jaar samenwonend en een zoontje van 4,5 jaar

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:11

Bij mij was dat op dat moment nogal een drama.

Was net 4 weken getrouwd toen ik HEM tegenkwam in een loeidrukke discotheek waar je tegen elkaar moest schreeuwen door de bassen heen in 2005.
Ik was daar door 2 vriendinnen heen gesleept. Die hadden elkaar op mijn trouwfeest nota bene leren kennen omdat ze beide dezelfde crush hadden gehad in hun tienerjaren - die kerel was van school veranderd en kwam dus van de ene klas bij vriendin 1, 40 km verderop in de klas van vriendin 2 terecht - ongelooflijk maar waar.

Eentje was single en die zou ik dus wel even koppelen aan een hottie in wit hemd die ik gespot had.
Dat mislukte want die hottie wilde mijn nummer :')
Ondertussen 18 jaar verder, 2de bouwavontuur overleefd en nu met zoon van 9 en paard nog steeds happy getrouwd.

Moraal van het verhaal: als ik niet getrouwd was, had ik hem nooit leren kennen.

Brenda66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:18

Wij hebben elkaar leren kennen op vakantie in Italië.
Er ontstond een gezamenlijke vriendengroep en vanuit daar ontstond vakantieliefdes en ook bij ons. Na de vakantie contact gehouden en inmiddels 11 jaar een relatie en binnenkort krijgen wij de sleutel van ons appartement die we eerst 2 jaar hebben gehuurd

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:20

Tijdens een meeloopdag voor mijn vervolgstudie. Ik was bij hem ingedeeld. Na een half jaar om elkaar heen draaien is het wat geworden tussen ons.

Nu ruim 13 jaar en 2 kinderen verder. <3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:06

Via Tinder :D volgende maand 6 jaar samen, en we hebben een half jaar geleden samen een huis gekocht

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:09

Tijdens onze hbo-opleiding, 15 jaar geleden. Het hele eerste collegejaar hebben we elkaar nauwelijks gesproken, maar na de zomervakantie sloeg de vonk ineens over. Inmiddels bijna 14 jaar samen, 4 jaar getrouwd en 2 kinderen rijker. En het diploma hebben we ook allebei gehaald :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:24

foxy80 schreef:

Was net 4 weken getrouwd toen ik HEM tegenkwam in een loeidrukke discotheek waar je tegen elkaar moest schreeuwen door de bassen heen in 2005.
Ik was daar door 2 vriendinnen heen gesleept. Die hadden elkaar op mijn trouwfeest nota bene leren kennen omdat ze beide dezelfde crush hadden gehad in hun tienerjaren - die kerel was van school veranderd en kwam dus van de ene klas bij vriendin 1, 40 km verderop in de klas van vriendin 2 terecht - ongelooflijk maar waar.

Eentje was single en die zou ik dus wel even koppelen aan een hottie in wit hemd die ik gespot had.
Ondertussen 18 jaar verder, 2de bouwavontuur overleefd en nu met zoon van 9 en paard nog steeds happy getrouwd.

Moraal van het verhaal: als ik niet getrouwd was, had ik hem nooit leren kennen.

Dit moest duidelijk zo zijn <3

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:39

Robin_S schreef:
foxy80 schreef:

Dit moest duidelijk zo zijn <3

Ik heb altijd dit gezegd over dat moment (stond ook op ons trouwboekje en uitnodiging - copywright zit bij mij!):
"Ik zag jou
jij zag mij
en toen vloog Cupido voorbij"

Liefde op het eerste gezicht bestaat en dat weet jij blijkbaar ook ;)